Στηρίξτε το έργο μας!

Κυριακή 9 Ιουνίου 2019

Πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ 2019 - Online ενημέρωση


Τα link θα ενεργοποιηθούν την ώρα που δημοσιεύονται τα θέματα και οι λύσεις το γρηγορότερο δυνατό (πληκτρολογημένες) από τη lisari team

1) Εκφωνήσεις θεμάτων ΓΕΛ 10/6/2019 (από το site του Υπουργείου Παιδείας)

pdf - word ΓΕΛ και word Εσπερινά (από τον Χρήστο Τσουκάτο)


2) Απαντήσεις από τη lisari team (με εξώφυλλο έκπληξη)

3) Σχολιασμός 
Κάντε κλικ στο σύνδεσμο!

4) Δείτε επίσημα τα θέματα όπως δόθηκαν και τις λύσεις που έστειλε η ΚΕΕ σε όλα τα εξεταστικά κέντρα για την εξέταση των ΦΑ 

Πηγή: blogs.sch.gr/iordaniskos
_______________________________________





Καλώς ήλθατε στο Μαθηματικό Καφενείο 2019
Τελευταία ενημέρωση: 10/6/2019 (ώρα: 00:40)

Καλησπέρα παιδιά!

Για άλλη μια χρονιά σας καλωσορίζουμε στο Μαθηματικό Καφενείο. Μια συνήθεια που αγαπήσατε και θέλετε να επαναλαμβάνουμε. Σε σχετική δημοσκόπηση που έγινε στις σελίδες του facebook (lisari gate) βγήκε το 86% επιθυμεί αυτή τη συγκέντρωση!


Ας δούμε μερικά σημεία πριν πάμε στις προβλέψεις!

1) Γρήγορες λύσεις

Από το 2015 και μετά προσπαθούμε να αναρτήσουμε τις απαντήσεις, έγκαιρα και έγκυρα (σαν τα ψηφοδέλτια). Ένα τόλμημα αρκετά ριψοκίνδυνο και φιλόδοξο. Η lisari team μέχρι στιγμής τα έχει καταφέρει και ως προς την ορθότητα των απαντήσεων και ως προς την ταχύτητα. Το όφελος ανάρτησης των γρήγορων απαντήσεων μόλις δοθούν τα θέματα είναι πολλαπλό, αρχικά αρκετά Εξεταστικά Κέντρα (Ε.Κ) αναζητούν διαφορετικές λύσεις την ώρα της εξέτασης των Φυσικώς Αδυνάτων αφού οι ενδεικτικές απαντήσεις που στέλνει η ΚΕΕ δεν είναι επαρκείς. Στη συνέχεια τα Βαθμολογικά κέντρα (Β.Κ) για την συγκέντρωση όλων των απαντήσεων οπότε και κατευθύνσεων πώς θα βαθμολογηθούν. Τέλος, βοηθούν τα Φροντιστήρια, τους ιδιώτες, τους γονείς, για να επαληθεύσουν τις απαντήσεις – σκέψεις τους ή να τους γνωστοποιήσει τις απαντήσεις και να είναι έτοιμοι να συζητήσουν τα θέματα όταν θα συναντηθούν με τους μαθητές.

Στους μαθητές προτείνουμε μετά την εξέταση να μην δουν καμία απάντηση, λύση. Μόλις βγουν από την αίθουσα πρέπει να σκέφτονται το επόμενο μάθημα που θα εξεταστούν και όχι την έγραψαν, αφού αυτό έγινε, δεν αλλάζει όσο να το συζητήσουν - σκεφτούν.


2) Επιτροπές
Κάθε χρόνο υπάρχουν εκτενείς συζητήσεις για το ποιοι θα είναι στην επιτροπή! Αρκετά ονόματα ακούγονται και πολλές υποθέσεις γίνονται. Αυτές οι ατέρμονες συζητήσεις ξεκινούν πολλές φορές πριν καν συσταθούν οι επιτροπές! Ακούω πληροφορίες από κάθε σημείο της Ελλάδος! Ενημέρωση μπορεί να έχει ένας μαθηματικός που βρίσκεται στην Βόρεια Ελλάδα ή σε ένα ακριτικό νησί του Αιγαίου ή στο κέντρο της Αθήνας. Το θέμα δεν είναι τοπογραφικό - χωροταξικό. Πιο πολύ αυτή η συζήτηση γίνεται για αγχολυτικούς λόγους παρά για να αποκτήσουμε ένα πλεονέκτημα από αυτήν τη γνώση.

3) Σχολικό βιβλίο
Η στροφή για να μην πω περιστροφή τα τελευταία έτη είναι γύρω από το σχολικό βιβλίο. Κάτι που δεν πιστεύω να ξεφύγουν και φέτος, ο μπούσουλας θα είναι το σχολικό βιβλίο. Προφανώς θα δούμε ερωτήματα που το σχολικό βιβλίο δεν έχει ούτε καν μυρωδιά!

4) Συμμετοχή

Σας προτείνω να μην διστάσετε και να συμμετέχετε στη συζήτηση (μέσα από τα σχόλια). Να μοιραστείτε αυτά που είπατε στους μαθητές σας τα τελευταία εικοσιτετράωρα. Προφανώς και ΔΕΝ έχετε διδάξει μόνο αυτά! Είναι ξεκάθαρο! Απλά λέμε τις προβλέψεις μας, τι θέματα θέλουμε να δούμε, τι περιμένουμε κτλ.

5) Προβλέψεις
Σε αυτό το σημείο και όσο περνάει η ώρα θα «γεμίζω» τα παρακάτω με προβλέψεις για Α, Β, Γ και Δ θέμα. Θα αυτοτροφοδοτούμαι από τις απόψεις σας! Η συμμετοχή μου θα είναι ανάλογη με τη δική σας και θα σταματήσουν λίγο πριν τις επτά το πρωί! Ας βάλουμε φωτιά στα post!

i) Τα θέματα θα είναι πιο απλά από τα περσινά με δύο ερωτήματα απαιτητικά (για άριστους μαθητές)

Εύκολα θέματα θεωρούμε πάντα για τον μαθητή που είναι διαβασμένος. Τι σημαίνει εύκολα θέματα; Τα αποτελέσματα θα είναι ακέραιοι αριθμοί, όχι e εις την -π/2, όχι ρίζα 13/2, όχι y/2πρ κτλ.

Διαπιστώθηκε ότι οι μαθητές είχαν κακές επιδόσεις επειδή τα νούμερα δεν ήταν "καλά" όπως λένε! Άρα πάμε για ένα απροβλημάτιστο 13/20! Μέχρι το 16/20 τα πράγματα θα είναι για τους καλά διαβασμένους βατά... μετά θα έχει ανηφόρα.

ii) Θέμα Α (5 +1 πρόβλεψη) 

A1. Απόδειξη
- Θ. Fermat
- Θ.Ε.Τ
- Παράγουσες - αρχικές στην αρχή του 3.1
- Θεμελιώδες θεώρημα του Ολοκληρωτικού λογισμού
- limP(x) = P(x0) όταν το x->x0 και P(x) πολυώνυμο του x
- (x^v)΄ = νx^(v-1) νεΝ-{0,1}

A2. Ορισμός
- Σύνολο τιμών
- Αρχική
- Πιθανά σημεία ακροτάτων (δεν είναι ορισμός αλλά... )
- Κρίσιμα σημεία
- Κυρτή - κοίλη

Α3. Αντιπαραδείγματα
- Σταθερή και όχι συνεχής
- Αν f κυρτή στο Δ τότε f ΄ ΄(x) > 0  για κάθε εσωτερικό σημείο του Δ

Θέματα (Β, Γ και Δ) - Ιδέες 
- Ίσες συναρτήσεις.

Πχ. f(x) = ρίζα (x^2 -x) και g(x) =ρίζα (x) * ρίζα (x-1)

ή f(x) = (x^2 -1)/(x^2 + |x|) και g(x) = 1 - 1/|x|. Να αποδείξετε ότι είναι ίσες και να σχεδιάσετε τη Cf.

- Εύρεση παραμέτρων (σημείο που να είναι ακρότατο ή δίκλαδη που να ικανοποιείται ένα θεώρημα πχ. Rolle ή ΘΜΤ)

- Να δίνεται η ασύμπτωτη στο +00 και να πρέπει να υπολογίσουν α και β

- Δίκλαδη και εμβαδόν

- Κοινή εφαπτομένη δύο συναρτήσεων που να είναι γνωστή δηλαδή η Cf, Cg και η y = λx+β εφάπτονται στο x0 τότε f(x0) = g(x0) = λx0 + β και f ΄ (x0) = g ΄ (x0 ) = λ

- Εύκολο πρόβλημα στο Β θέμα! Να δίνεται η συνάρτηση και να ζητούνται βασικά πράγματα...

- Η εφαρμογή f ΄(x) = f(x) για κάθε xεR θα παίξει!

 - Αντίστροφη και ΘΜΤ θα δούμε από ένα ερώτημα!

- Η συνάρτηση f(x) = x^x και εφαπτομένη που σχηματίζει με τον άξονα x΄x γωνία ω κτλ.

- Μια ιδέα που θέλω να προτείνω του χρόνου στο διαγώνισμα Summa 2020 αν δεν έχει αλλάξει η ύλη, είναι το εξής σκεπτικό:

Ένα θέμα από το σχολικό βιβλίο που δεν θέλουμε να το δούμε! Η άσκηση Β6 / παράγραφο 2.7


- Και τέλος κλείνω με το διαγώνισμα που έγραψαν οι μαθητές μου στο 1ο ΓΕΛ Αμαρουσίου και περικλείει κάποιες ιδέες που αναμένω. Εκφωνήσεις - Απαντήσεις
___________________________________________________

Ευχόμαστε επιτυχία στους υποψήφιους! 

Ας δούμε θέματα έξυπνα, πρωτότυπα χωρίς ακρότητες, όχι μονότονα που θα εξετάζουν περιορισμένο εύρος της ύλης. 
______________________________________


128 σχόλια:

  1. Στο Α1 θα πρόσθετα το θεώρημα της σταθερής συνάρτησης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Λέτε να δούμε φέτος κάποια τροποποίηση στη δομή του Α θέμα; πχ πολλαπλής επιλογης, συμπλήρωση κενών ή αντιστοίχηση; νομίζω, αν όχι φέτος τα επόμενα χρόνια θα το δούμε σίγουρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μου τραβηξε το ενδιαφέρον και έκανα σμρ στα παιδί στην τάξη μια άσκηση του σχολικού για καλως ορισμένα ολοκληρώματα, στα πλαισια πιθανων εκπληξεων που περιγράφεις

      Διαγραφή
    2. Και εγώ το περιμένω και ίσως καλύτερα το επιθυμώ!!

      Διαγραφή
    3. Νομίζω όσοι το επιθυμούμε το διδάξαμε. Οψόμεθα

      Διαγραφή
  3. Στο θέμα β θα πρόσθετα κ ένα ερώτημα στην δικλαδη με εμβαδον που σπαει σε δυο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. καλησπέρα σε όλους. Δεν θα μου κάνει εντύπωση να αλλάξει την δομή της θεωρίας λίγο η επιτροπή , σίγουρα θα έχει θέματα από το σχολικό βιβλίο. Εδώ έχω τις προβλέψεις για θεωρία . Ας ελπίσουμε η επιτροπή να βάλει θέματα ώστε να μπορούν οι μαθητές να φτάσουν ως ένα αξιοπρεπή βαθμό .
    https://drive.google.com/open?id=1PcmGUmH8krpbAcoxLkFKjunWdpOscLh1

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Προσωπικά θα εκπλαγώ αν δούμε κάτι εξαιρετικά διαφορετικό ως προς τη δομή των θεμάτων. Θεωρώ σχεδόν σίγουρο ένα ερώτημα με αντιπαράδειγμα. Γνώμη μου είναι πως τα θέματα θα είναι απαιτητικά, ακόμα και υπερβολικά σε έκταση και θα απευθύνονται σε καλά προετοιμασμένους μαθητές που έχουν δουλέψει σε όλες τις τάξεις. Τα τελευταία 3 τουλάχιστον χρόνια ήταν έτσι. Γιατί να αλλάξει κάτι φέτος; Ή μήπως η ΚΕΕ μας έχει πείσει τα τελευταία χρόνια ότι επιθυμεί κάτι διαφορετικό.. οι άνθρωποι είναι εκτός τόπου και σίγουρα εκτός σχολικών αιθουσών..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλησπέρα στην παρέα! Και στις δικές μου προβλέψεις η (f+g)' στο Α1 κ Rolle μαζί με γεωμετρική ερμηνεία στο Α2.
    Στο Β νομίζω (κ πιστεύω..) θα δούμε κάτι στα περσινά στάνταρ (ίσως με lnx μέσα)
    Στα Γ και Δ θεωρώ σίγουρο Fermat και επανεμφάνιση ΘΜΤ. Επίσης υπολογισμό εμβαδού με f και εφαπτόμενη.
    Σας αφήνω το στήσιμο των ερωτημάτων..😁😁

    Καλή επιτυχία σε όλους τούς μαθητές!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλησπέρα και από εμένα.Καταρχάς καλή επιτυχία στα παιδιά και καλή ευκολία σε εμάς..Η δική μου πρόταση έχει να κάνει με άσκηση βασισμένη στην παρατήρηση:f'(x)=f(x)..Για διαφοροποίηση στο Α' θέμα πολλαπλής επιλογής..Καλή φώτιση σε όλους..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλησπέρα καλή επιτυχία στα παιδιά, πιστεύω η αντιστροφή θα έχει την τιμητική της , εφαπτομενη και ολοκλήρωμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Α1.(f+g)' A2. χ^3 ως αντιπαράδειγμα Α3.ορισμος κρίσιμα σημεία.Α4.κλασσικα Σ-Λ.Δεν αποκλειω την εμφανίση κ ένος ερωτήματος πολλαπλής επιλογής.Θεμα Β Δικλαδη με κλασσικά ερωτήματα συν Εμβαδόν που σπαει.θεμα Γ Πρόβλημα είτε οπως πέρυσι είτε ασκηση που δίνεται ή Cf'(αυτό μπορεί να είναι και θέμα B).Ένα ωραίο ερώτημα είναι ή επίλυση της f(x)=α γραφικά. Θέμα Δ Στο Δ1 θα μου άρεσε σαν δεδομένο ανισοισοτητα και στα ζητούμενα ισότητα που κάνουμε Fermat και γενικότερα ο ορισμός του ακρότατου ίσως κλέψει τη δόξα από την σχέση κυρτοτητας κ εφαπτομένης...Οι συνέπειες Θ.Β στην εύρεση τύπου συνάρτησης είναι επίσης στις σκέψεις μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Παρεα με ενα τζιν στυμμενο λεμονι θα προτεινω
    Α. Αποδειξη παραγωγισιμη αρα συνεχης ή παραγωγος lnx
    Aντιπαράδειγμα σταθερη οχι συνεχης
    Ορισμοι κοιλη-κυρτη,γεωμετρικη ερμηνεια rolle ή κρισιμα σημεια

    Β. Δικλαδη με ερωτηματα συνεχεια,μονοτονια,ακροτατα,εμβαδον
    Γ. Οτιδηποτε με ενα ερωτημα ρυθμος μεταβολης γωνιας και ενα οριο με εκθετικη
    Δ.Οτιδηποτε με ενα ερωτημα Φερματ και κατι απο μαθηματικα κατευθ. Β' λυκείου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και επισης στο Γ. θεμα να δειχθει οτι ειναι σταθερη και να βρεθει τυπος με δικλαδη

      Διαγραφή
    2. Όμορφες προτάσεις! Όμορφες ιδέες! Για να δούμε τι θα σκεφτούν από αυτά οι θεματοδότες...

      Διαγραφή
  11. Kalispera k apo emena.
    Gia orismo vlepo topiko akrotato,plagia-orizontia asimptoti.
    Apodeiksi thelo Fermat i tis statheris sinartisis.
    Gia sosto-lathos,akrotata,Krisa simeia,asymptotes k diataksi olokliromatos.

    Apo thema b Mia dikladi,eksetasi sinexeias,paagogou,monotonia k antistrofi k kapoio erotima me orio antistrofis k emvadon antistrofis.
    Genika vlepo poli antsitrofi fetos!

    Gia g thema,den eimai sigouros gia to provlima oikonomias pou tha ithela!
    Me telefteo erotima rythmo metabolis!

    K d thema,apo diaforiki,evresi tipou theoritika erotimata na akolouthoun.


    Afta,kali epityxia se oles-our avrio!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σχεδίαση της αντίστροφης επίσης ωραίο!

      Διαγραφή
    2. Η Summa πρότεινε αντίστροφη γιατί το "βλέπει"... αλλά η αντίστροφη συνάρτηση δεν είναι στις επιλογές της επιτροπής, την αποφεύγουν αρκετά συχνά. Έχουμε μετρημένα ερωτήματα που έχουν τεθεί στις Εξετάσεις.

      Διαγραφή
  12. Καλησπέρα και από εμένα, θεωρώ θα είναι εύκολα σε πλειοψηφία τα θέματα, εύκολα πάντοτε για εκείνους που είναι καλά διαβασμένοι. Άλλωστε μην ξεχνάτε είμαστε σε προ εκλογική περίοδο, και όλα έχουν την σημασία τους. Καλή επιτυχία στα παιδιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα θέματα θα είναι εύκολα! Πιο εύκολα από πέρυσι! Αυτή είναι η εκτίμησή μου! Ίδωμεν! Αύριο ξυρίζουμε τον γαμπρό!

      Διαγραφή
  13. Νομίζω Μάκη ότι όλα αυτά τα χρόνια έχουμε κάβα ένα μπουκάλι τσίπουρο για τξν πιο κοντινή πρόβλεψη...Κάθε χρόνια jack pot έχουμε..😄😄😄😄

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τρέχει ακόμα Λάζαρε;; Οπότε κατάγραφε τι συζητείται! Και εσύ θα κρίνεις τον νικητή!

      Διαγραφή
    2. Και με τα συνεχόμενα Τζακ ποτ που γίνονται κάθε χρόνο βλέπω το μπουκάλι να γίνεται βαρέλι!!

      Διαγραφή
    3. Εννοείται..Αλλά τον νικητή θα τον αναδειξεις εσύ..Εγώ απλά χορηγός είμαι..😄😄😄

      Διαγραφή
    4. Ε τότε στο λέω από τώρα! Κέρδισα εγώ!!! Γιούπι! Είμαι πολύ χαρούμενος! Δεν το περίμενα! Απρόσμενη νίκη!

      Διαγραφή
    5. Χαλάλι σου τότε...Αλλά θα έρθεις να το πιούμε Πτολεμαΐδα!!!!

      Διαγραφή
    6. Περιμένουμε πρόσκληση! Κέρδισες το τσίπουρο, βάζεις και κανένα μεζεδάκι... :) :) :)
      Καλή επιτυχία σε όλους τους μαθητές αύριο!

      Διαγραφή
    7. Ανοιχτή πρόσκληση για όλους...Βάζω και τσίπουρο και μεζέ.

      Διαγραφή
    8. Πριν λίγους μήνες ήμουν πάνω; Πάλι; Αλλά χαλάλι σου! Θα ξανά έρθω!

      Διαγραφή
  14. Γραφτε το:απόδειξη ρίζα χ.ορισμος δεν ξέρω ! Οπωσδήποτε εξίσωση εφαπτόμενης της αντιστροφής η ολοκληρωμα αντίστροφης.και επισης δεν θα χει πρόβλημα .ευχαριστω προκαταβολικα για τα συγχαρητήρια που θα μου δώσετε σε λίγες ώρες ! Τζίμης ο τίγρης !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να δίνεται όμως ότι η αντίστροφη είναι τουλάχιστον συνεχής όμως...
      Δεν θα πρεπει να εννοείται τίποτα!

      Διαγραφή
    2. εχεις δίκιο .παραλειψη μου αλλά γραφω από κινητο,και βιαστικά .

      Διαγραφή
  15. Καλησπέρα σε όλους τους "καφενόβιους" του blog! Θα τολμήσω πρόβλεψη για θέμα Γ και Δ.
    Γ. Ξεκινά με άρρητη συνάρτηση όπως η άσκηση 1 Β' ομάδας στις ασύμπτωτες. Συνεχίζουμε με ελάχιστη απόσταση σταθερού σημείου του άξονα x'x από μεταβλητό σημείο που κινείται στην γραφική της f όπως η άσκηση 8 Β' σχολικού στα ακρότατα και τέλος κλείνουμε με την άσκηση 7 Β' στο Rolle-Θ.Μ.Τ. με μοναδικότητα σημείων τομής εκθετικής με άρρητη.

    Δ. Απόδειξη τριγωνομετρικής ανισοτικής σχέσης όπως 8 Β' στις συνέπειες Θ.Μ.Τ., στη συνέχεια με τη βοήθεια αυτής κυρτότητα σε τριγωνομετρική συνάρτηση σε διάστημα, ανισότικη σχέση με ολοκλήρωμα και πολλή πολλή τριγωνομετρία!

    Στο επόμενο post θα σας πω και τους αριθμούς του Τζόκερ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λευτέρη το Γ λες και το βλέπω μπροστά μου!! Αν γίνει αυτό τότε αρκετοί θα έχουν πέσει μέσα! Αναμένουμε τους αριθμούς Τζόκερ!

      Διαγραφή
    2. Μάκη επανέρχομαι με τους αριθμούς του Τζόκερ! Αποτελούν τους πέντε πρώτους όρους γεωμετρικής προόδου με πρώτο όρο το 3 και λόγο 2! Τζόκερ, ο αριθμητικός μέσος των αριθμών 8 και 18!

      Διαγραφή
    3. Το κεφάλαιο 5 το είχαμε εκτός εξεταστέας ύλης στην Άλγεβρα Α Λυκείου! Οπότε δεν θα γίνω εκατομμυριούχος επειδή δεν διάβασα προόδους;

      Διαγραφή
    4. Μα καλά κι αυτός ο μαθηματικός σας το κεφάλαιο 5 βρήκε να βγάλει από την ύλη των εξετάσεων? Χάθηκε να βγάλει το 6 που είναι και δύσκολο...

      Διαγραφή
    5. Ήθελε να το συνδυάσει με ολοκληρώματα!

      Διαγραφή
  16. καλησπέρα σε όλους
    μετά από τσικουδιές.............

    απόδειξη => ln|x|
    ορισμός => θμτ και γεωμετρική ερμηνεία
    αντιπαράδειγμα με την f''
    θέμα β => γραφική παράσταση F΄ και ερμηνεία για μονοτονία, κυρτότητα, θ. rolle , όρια
    θεμα γ+δ => δεδομένη ανίσωση ,κυρτότητα, εξ εφ , εμβαδόν μεταβλητό , ρυθμος μεταβολής, ολοκλήρωμα με δύο μεταβλητές
    καλό βράδυ σε όλους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Για Β θεμα πιστευω φετος οτι θα αλλάξουμε απο μελέτη σε μια σύνθεση η και αποσύνθεση θα εχει ενδιαφέρον μετα ενα προς ενα αντίστροφη και ίσως κανένα όριο με κριτήριο παρεμβολης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Α.1 Απόδειξη (α^x)'=α^xlnα Α.2 Κριτήριο Παρεμβολής Α.3 "Αν f''(xo)=0, to xo είναι Σ.Κ." Α/Ψ
    Β. Δίκλαδη, συνεχής όχι παρ/μη , εμβαδό με σπάσιμο, ασύμπτωτες.
    Γ. εύρεση εφαπτομένης που διέρχεται από δοσμένο σημείο.
    Πιθανότατο ερώτημα κάπου, χάραξη αντίστροφης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Καλησπέρα απο μένα κ' καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά αύριο.Ποτέ δεν πέφτω μέσα πάντως να ξέρετε
    ΘΕΜΑ Α
    Παράγωγος ln|x|,αντιπαράδειγμα με σταθερή -όχι συνεχής
    ΘΕΜΑ Β
    1)Να ζητηθεί όπως από το 2016 το ίδιο βιολί συνάρτηση πλήρους μελέτης
    2)Ένα πρόβλημα απλό πχ θερμοκρασίας-χρόνου και να ζητούνται εκφράσεις του στύλ (να δείξετε οτι μετα απο πολλα χρόνια η θερμοκρασία θα ισοσταθμιστεί κλπ.)
    ΘΕΜΑ Γ
    1)Να βρεθεί ένας τύπος της f (μια σχετικά απλή αντιπαραγώγιση) έπειτα μονοτονίες που πάνε σε τρίσθονα ,στη συνέχεια ένα εμβαδό με εφαπτομένη και τέλος ένα bolzano ως κλάσμα.
    2)Ένα πρόβλημα πάλι πιο δύσκολης μορφής που να περιέχει και υπαρξιακά θεωρήματα.
    ΘΕΜΑ Δ
    1)Συναρτησιακές f,g μαζί που να γίνεται αντιπαραγώγιση και να χρησιμοποιουνται ακόμα και ανισοτικές (e^x>=x+1,x+1/x>=2 κλπ.),στη συνέχεια να λυθεί μια εξίσωση που να θέλει σύνθεση,έπειτα να βρεθεί ένα σύνολο τιμών όπου να λύνεται με ΘΜΤ και τέλος ένα rolle μέ αρχικές μέσα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Καλησπέρα κ από μένα Κ Καλή δύναμη για το τι μέλλει γενέσθαι...Νομίζω ότι ταυτίζομαι σε ένα μεγάλο ποσοστό με τις προβλέψεις του κυρίου Μάκη απλά πιστεύω ότι στο θέμα Δ (η κ Γ)θα μπορούσε να δωθει έτοιμη η γραφική παράσταση της f ή της f'κ το μισό θέμα να βασίζεται επάνω στη μελέτη της f μέσω του σχήματος.το υπόλοιπο μισό να βασίζεται στα παραμελημένα βασικά θεωρήματα ή εύρεση εμβαδού ή ορίου.τυπου επαναληπτικές 2017 , θέμα Γ.σε αυτή τη περίπτωση το θέμα Β θα βασιζόταν στην εύρεση αντίστροφης η συνθέτης συνάρτησης..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Καλησπέρα και από εμένα! Θέμα Ά παραγωγός της ρίζας, ορισμός ασυμπτωτης και Σ Λ βασισμενο σε σχήμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Καλησπέρα σε όλη την παρέα. Δεν θα κάνω προβλέψεις...Απλα αναρωτιέμαι κάτι...πιστέυετε ότι μπορεί να μπούν θέματα που δεν θα "διαμαρτύρομαστε" ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Δημήτρη.
      Δεν υπάρχει περίπτωση να μη διαμαρτυρηθούμε αύριο, ακόμα κι αν βάλουμε εμείς τα θέματα...
      Προσωπικά πάντως πιστεύω πως -και νομίζω ότι έτσι πρέπει- τα θέματα θα είναι βατά, ένας μέτρια προετοιμασμένος μαθητής, ο οποίος όμως έχει διαβάσει καλά τη θεωρία, θα πιάνει σχετικά εύκολα τη βάση και θα υπάρχουν και 3-4 υποερωτήματα, (Γ3, Γ4, Δ3, Δ4)τα οποία θα διαχωρίζουν το 80 από το 100...

      Διαγραφή
    2. Δημήτρη δύσκολη ερώτηση... πάντως ερωτήματα που δυσκολεύουν εμάς όπως ήταν η άσκηση με τη συνάρτηση με τις τέσσερις περιπτώσεις, είναι κάτι που δεν πρέπει να βλέπουμε στις εξετάσεις. Όπως η παράγωγος της κυβικής ρίζας του x^4 με x<0. Δεν είναι ερωτήσεις που πρέπει να εξετάσει μαθητές, αλλά πρώτα τους καθηγητές. Ας κλείσουμε αυτή τη συζήτηση γιατί από εδώ δεν βγαίνει άκρη, είναι μεγάλη συζήτηση.

      Διαγραφή
  23. Καλησπέρα στην παρέα! Λοιπόν, πρώτη φορά βρίσκομαι στο καφενείο αυτό, και έχω μια απορία.
    Τα θέματα που γράφετε/προτείνετε (οι περισσότεροι όχι όλοι), είναι επειδή θέλετε να πέσουν; Είναι αυτά που θα βάζατε εσείς αν ήσασταν στην επιτροπή; Είναι αυτά που αν πέσουν, δεν θα τα λύσει κανένας, αλλά εσείς τα "προβλέψατε"; Ή μήπως η επιτροπή παρακολουθεί κάπως το blog και πιστεύετε πως τα καίτε;
    Πραγματικά, αρχίζω να αναρωτιέμαι αν ο βασικός στόχος μερίδας και της μαθηματικής κοινότητας, πέραν του υπουργείου παιδείας, είναι να διώξουμε τος μαθητές από οποιαδήποτε κατεύθυνση έχει μαθηματικά!
    Υ.Γ. Αν πέσουν αύριο κάποιες προτάσεις από εδώ αυτούσιες, δεν μπορώ να φανταστώ τι έχει να ακούσει η επιτροπή, ούτε το που μπορεί να φτάσει το ποσοστό των γραπτών κάτω από τη βάση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ..γι' αυτό και προσωπικά δεν θεωρώ καλή την ιδέα του καφενείου. Βέβαια οι περισσότεροι συνάδελφοι το ήθελαν...

      Διαγραφή
    2. Το καφενείο θεωρω πως ειναι για ανταλλαγη αποψεων και αποθεραπειας απο την πιεση των ημερων. Ακουγονται και ακραια αλλα και σωστα πραγματα οπως συμβαινει παντου!!

      Διαγραφή
    3. Κώστα τα πράγματα είναι απλά, όταν περιμένεις πόλεμο εξοπλίζεσαι! Παίρνεις τα καλύτερα όπλα - εφόδια για να πας στη μάχη. Όταν πρόπερσι έβαλαν την τρίτη τάξη του x^4 για x < 0 θεωρώ ότι είναι πονηροί, έχουν δόλο, ψάχνουν το πιο δύσκολο σημείο του βιβλίου για να εξετάσουν το μαθητή. Θες και άλλα παραδείγματα; Υπάρχουν πολλά, δυστυχώς. Με αυτά τα δεδομένα γίναμε όλοι καχύποπτοι και προτείνουμε τα πιο ζόρικα γιατί μας έμαθαν έτσι. Αν όχι όλοι, οι περισσότεροι από εδώ αν έβαζαν θέματα θα είχαν άλλη λογική από αυτά που λένε. Και τέλος γιατί πρέπει να συμφωνούμε; Ο καθένας ας έχεις την άποψή του. Καλύτερα να μην κρίνουμε την άποψη των άλλων, ας δούμε τι μπορούμε να κάνουμε. Οπότε σε ακούμε τι προτείνεις ή τι θέματα θα σου άρεσαν να δεις αύριο. Αν γίνεται στείλε και σε ένα αρχείο pdf για να έχουμε καλύτερη άποψη.

      Σε ευχαριστώ!

      Διαγραφή
    4. Νομίζω Κώστα ότι η τοποθέτηση σου ειναι λάθος.Εδώ δεν καίμε θέματα μια κουβέντα σε στυλ χαβαλέ κάνουμε για να αποσυμπιεστουμε και εμείς.Όσο για το αν διώχνουμε τα παιδιά από τα μαθηματικά μάλλον αλλού πρέπει μα στραφούν τα βέλη σου.Εδώ νομίζω κατά καιρούς έχουμε κάνει αρκετή κουβέντα πάνω στο θέμα και καλό θα ήταν να ανατρεξεις σε παλιότερα έτη για να δεις..

      Διαγραφή
    5. Γιάννη Πανταζίδη το καφενείο γίνεται από ένα site, αν κάποιος δεν το αντέχει δεν το ανοίγει. Είναι στο χέρι του αν θέλει να συμμετέχει ή όχι, αν θέλει να το παρακολουθήσει ή όχι. Είναι πολύ εγωιστικό επειδή εμάς δεν μας αρέσει κάτι να μην γίνεται. Ένα είναι σίγουρο! Ό,τι λέμε δεν επηρεάζουμε την επιτροπή. Τα λέμε για να ξεσκάσουμε! Να τα βγάλουμε από μέσα μας. Άντε το πολύ πολύ να κερδίσουμε το τσίπουρο του Λάζαρου. Μην τα παίρνεις κατάκαρδα, σοβαρά. Η ζωή είναι απόλαυση και εμάς η απόλαυση είναι τα μαθηματικά, μην μας το στερείς!

      Διαγραφή
    6. Όπως τα λέει ο Λάζαρος! Ούτε καίμε ούτε προτείνουμε θέματα! Ότι γίνεται, γίνεται για εμάς! Απόλαυσέ το χωρίς φόβο!

      Διαγραφή
    7. φανταζομαι οτι τωρα πια η επιτροπη δεν εχει ιντερνετ

      Διαγραφή
    8. Πέστα Μάκη! Καφενείο-ετυμολογία: προέρχεται από το περσικό qahveh-khaneh. "Τα καφενεία συχνά λειτουργούν ως κοινωνικά κέντρα των περιοχών όπου βρίσκονται. Οι άνθρωποι κοινωνικοποιούνται μετά από τη δουλειά, ανταλλάσσουν απόψεις ή παίζουν κάποιο παιχνίδι!

      Διαγραφή
    9. Ούτε κινητά! Εκφράσου Κώστα! Ελεύθερα!

      Διαγραφή
    10. Σε ευχαριστώ Λευτέρη για τη στήριξη!! Αλλά το καφενείο είναι περσική λέξη; Αλήθεια; Εγώ νόμιζα ότι έβγαζαν μόνο χαλιά!!

      Διαγραφή
  24. Καλησπέρα και απο μένα . Δεν θα κάνω προβλέψεις γενικά, μόνο για το θέμα Β θα πω . Θεωρω , ίσως , πέσει γρ.παράσταση παραγωγου με ερωτήματα για τη μονοτονία και κυρτότητα της f. Τώρα αύριο θα είμαι για 5η φορά σε ειδικό ΒΚ. Μακάρι να πάνε όλα και εύχομαι να μην έχουμε φετος 80% κάτω απ τη βάση αλλά πολύ λιγότερο. Καλη συνέχεια σε ολους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Για το 1ο θέμα η πρόβλεψή μου: Απόδειξη Θ. Fermat, αντιπαράδειγμα το αντίστροφο του Θ. Fermat

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Καλησπερα και καλη δυναμη σε ολους κυριως βεβαια στα παιδια!! Πιστευω πως τα θεματα θα ειναι βατα χωρις εκπληξεις στο στυλ των τελευταιων ετων.Σκεφτομαι μηπως ξαναμπει καποιο προβλημα αλλα αφου εξεταστηκε περυσι ισως να εμπαινε κατι απο κατευθυνση της β ταξης ας πουμε ο τυπος αποστασης σημειου απο ευθεια . Θεωρω πως δεν θα μπουν θεωρηματα παλι (ασχημο αυτο) και γιατι οχι να δουμε για τους πιο καλα προετοιμασμενους καποιο ερωτημα με μια δυσκολη εξισωση οπως περυσι στο Δ3. Αυτα απο εμενα , καλη συνεχεια ☺☺

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Καλησπέρα σε όλους,
    να πω κι εγώ τα δικά μου, έτσι για το καλό...

    ΘΕΜΑ Α
    Α1. ΘΕΤ
    Α2. Κριτήριο Παρεμβολής.
    Α3. Αντιπαράδειγμα: όριο γινομενου=γινόμενο των ορίων
    Α4. Κάποιες από τις "μικροαποδείξεις (α^x)'=... ή (x^α)'....

    ΘΕΜΑ Β
    Δίκλαδη και βασικά ερωτήματα μελέτης με εμβαδό από σπάσιμο ολοκληρώματος.

    ΘΕΜΑ Γ
    Ορισμός παραγώγου που να οδηγεί σε διαφορική (παλιομοδίτικο γιατί δείχνουν να έχουν αφήσει τις διαφορικές)

    ΘΕΜΑ Δ
    Ε....να μην τα φανερώσω όλα...

    Εύχομαι ήρεμη μέρα στους συναδέλφους και επιτυχία στα παιδιά, ανάλογη με την προσπάθεια τους.

    f(x)=sqrt(x-1-lnx) (θα ήθελα να τη δω κάπου...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΘΑ ΕΜΦΑΝΙΣΤΕΙ ΣΥΝΑΡΤΗΣΙΑΚΗ ΣΧΕΣΗ ΓΙΑ ΕΥΡΕΣΗ ΤΥΠΟΥ ΣΥΝΑΡΤΗΣΗΣ ΠΟΥ ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΟΡΙΣΜΕΝΟ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΑ ΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό..συμφωνώ..Χρόνια έχει να πέσει..Και για να ιντριγκαρω λιγο..Αναγωγικο τύπο σε ολοκλήρωμα και Bolzano σε συνάρτηση που περιέχει ολοκλήρωμα..

      Διαγραφή
  29. Θεμα Β
    Δικλαδη με παραμετρους, ευρεση παραμετρων, μονοτονια, κυρτοτητα, γραφικη παρασταση και υπολογισμος εμβαδου με σπασιμο στο σημειο αλλαγης.

    Θεμα Γ
    Προβλημα, συνδυασμός ασκησεων
    Ασκηση 3 σελ 58
    Ασκηση 12 σελ 153

    Θεμα Δ
    Πρωταγωνιστικο ρολο θα παιξει η x εις την (x-1).Καποιο ολοκληρωμα=0,ακρα ισα.
    lim a/0 με προσημο του παρονομαστη απο ακροτατο.
    Ή μηπως η 1/sinx??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ολοκλήρωμα το 1/ημx; Χμμμ δύσκολο, αλλά όχι απίθανο! Υπάρχει στις Γενικές ασκήσεις. Βγαίνει και πολύ εύκολα αν γράψεις τον παρονομαστή σύμφωνα με τον απαγορευμένο τύπο 2ημx/2συνx/2 και τον αριθμητή ως εξής: 1 = ημ^2 x/2 + συν^2 x/2. Σπας τα κλάσματα και βγαίνει...

      Διαγραφή
    2. Γιατι οχι?? Ευρεση του τυπου απο διαφορικη ή απο ορισμο παραγωγου (περσινό summa θεμα Γ) μονοτονια, συνολο τιμων, ασυμπωτες γραφικη και στο τελος το ολοκληρωμα για Γ4.
      Δεν ειναι κακο Μακη. Θα τους το στειλω με sms τωρα να τους προλαβω.

      Διαγραφή
  30. α> (f+ g)'
    α> ΣΤ
    β>να δινει γραφικη
    γ>υπολογιστικο οριο και ολοκλ 1/ημχ
    δ>θμτ bolz και ρυθμο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Καλησπέρα σε όλη την παρέα και καλή επιτυχία στα παιδιά που έχουν κοπιάσει.
    Απάντηση στον Κώστα παραπάνω, η επιτροπή τέτοια ώρα τελειώνει τη δουλειά της και δε μας παρακολουθεί. Ούτε οι μαθητές. Οπότε περισσότερο κάνουμε πλάκα για να διώξουμε το δικό μας άγχος.
    Προβλέψεις...
    Α. απόδειξη θεωρήματος σελ 133, γεωμετρική ερμηνεια κάποιου θεωρήματος
    Σ-Λ με διακαιολόγηση που θα είναι σωστό όμως, πχ υπάρχει συνάρτηση που έχει ρίζα η παράγωγος της, χωρίς να έιναι θέση ακροτάτου.
    Β. Δίνεται γραφική παράσταση και ζητούνται απλά πράγματα, σχεδόν χωρίς πράξεις
    Γ. πρόβλημα με λίγη γεωμετρία... :) αν και θα μου άρεσε άσκηση όπως η 10 και η 11 σελ 152-153
    Δ. συνάρτηση με παράμετρο που θα ζητείται η ύπαρξη τοπικού ακροτατου ή σημείου καμπής με απλό Bolzno, χρήση της βασικής ανίσωσης e^x>=x+1 για απόδειξη ανισότητας με ολοκληρώματα και όριο που θα μηδενίζει ο παρονομαστής λόγω ακροτάτου...
    Ελπίζω όμως να πέσω έξω και να ανταμειφθούν οι κόποι μαθητών και δασκάλων με βαθμολογίες και θέματα ισάξια της εργασίας τους.
    ΥΓ (απάντηση στον Δημήτρη, φυσικά και θα διαμαρτυρόμαστε άυριο για τα θέματα... χαχαχαχα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Καλησπέρα και από εμένα.
    Θέμα Α
    Απόδειξη σταθερής
    Ορισμός ασυμπτωτης
    Σχήμα και τα Σ-Λ να πατάνε πάνω σε αυτό.
    Θέμα Β
    Μελέτη συναρτησηςσκαι υπολογισμός ευθείας x=α ώστε να χωρίζεται σε δύο ισεμβαδικα
    Θέμα Γ
    Εφαπτομένη με rolle και επίλυση εξίσωσης
    Θέμα Δ
    Εύρεση συνάρτησης και Γ9 παραγώγων σχολικου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Πρόβλεψη 1η:στο Σ-Λ με αιτιολόγηση, η πρόταση θα είναι αληθής
    Πρόβλεψη 2η:άσκηση με πιθανότητες, ή με έλλειψη ή με γενικευμένο Πυθαγόρειο απέναντι από αμβλεια γωνία!
    Πρόβλεψη 3η:ορισμος ορισμένου ολοκληρωματος ή ορισμός ακολουθιας
    Βάλτε ένα ποτήρι παραπάνω γιατί δεν θα κλείσετε μάτι μετά από αυτά!
    Εννοείται ότι αστειεύομαι, τα γράφω για να ξορκισω το κακό! Εύχομαι αύριο οι κόποι των μαθητών να αποδοθούν στο χαρτί τους! Καλή τύχη σε όλους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. ΘΕΜΑ γ πιστευω εύρεση τύπου συνάντησης απο σχεση με παραγωγούς , μονοτονία ακροτατα σημεία καμπής καποια ανισωση και μετα ρυθμό μεταβολής με την γωνία που σχηματιζει η εφαπτόμενη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Τα θέματα ναναι σωστά και κατανοητά αυτό είναι το ζητούμενο, καλό βράδυ σε όλους!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Σκέψη για συνάρτηση με πεδίο ορισμού ένωση, π.χ. f(x)=x/1-x. Θέλουμε νδο είναι 1-1. Αν πας με μονοτονία, έχει λίγη ταλαιπωρία, ενώ με πρόταση ορισμού, βγαίνει σε λίγες σειρές. Για Β θέμα. Για Δ θέμα εύρεση τύπου συνάρτησης ορισμένης στο [-3,3] με f^2 (x) = 9-x^2, γραφική παράσταση (θέμα σχολικού) και υπολογισμός ολοκληρώματος ρίζας του 9-χ^2, μέσω εμβαδού(δηλ. 9π/2 από εμβαδό ημικυκλίου)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άσκηση με ίσες συναρτήσεις; Κλασικές ασκήσεις πχ.

      f(x) = ρίζα (χ^2 -χ) και g(x) =ρίζα x*ρίζα (χ-1) ή αυτή που έχει το βιβλίο με τα απόλυτα (ii ερώτημα);

      Δεν έχουμε δει μια τέτοια απλή άσκηση!!

      Διαγραφή
    2. Η αλήθεια είναι ότι ερωτήματα αυτούσια από το 1ο κεφάλαιο συναντάμε σπάνια. Πέρσι καθόλου, πρόπερσι είχαμε τη σύνθεση και την αντίστροφη στο Β θέμα. Είναι περίεργο όμως το ότι ισότητα συναρτήσεων σε άσκηση δεν θυμάμαι να έχουμε δει ποτέ. Μήπως ήρθε η ώρα;

      Διαγραφή
  37. Καλημέρα και απο μένα παιδιά
    Κάτι μου λέει για αναγωγικά ολοκληρώμαατα,όπως επίσης Μάκη και για την άσκηση του σχολικού με τα 5 ακρότατα που γράφεις...
    Καλή τύχη παιδιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Καλημέρα! Θέματα βατά, η βάση να πιάνεται εύκολα από έναν σχετικά καλά διαβασμένο μαθητή.
    Καλή επιτυχία σε όλους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Καλησπέρα σε όλους...
    Εγώ πιστεύω ότι μέχρι το 10 θα φτάνουν άνετα...Μην ξεχνάμε ότι πλέον δεν υπάρχουν ΤΕΙ άρα μην ξεφτιλιστούν και οι βάσεις..ΑΕΙ με 7000 και 8000 μόρια , δεν λέει...
    Αρα
    ΘΕΜΑ Α
    Απόδειξη αρχικής F(x)+c ή το Θεμελιώδες Θ Ολοκλ. λογισμού (αλλά μάλλον το έκαψε ο ΟΕΦΕ),αντιπαράδειγμα f κυρτή f''>0 ίσως και πολλαπλής
    ΘΕΜΑ Β
    κλασσικά ερωτήματα + καμιά αποσύνθεση ή απλό εμβαδό αναμεσα σε δύο συναρτήσεις και βεβαίως βεβαίως ... χαραξη
    ΘΕΜΑ Γ
    Fermat για τιμή της f, όριο για να βρω καμια τιμή της f' , επίλυση ανίσωσης με καμιά βοηθητική και ολοκλήρωμα ρητής με διάσπαση , ίσως και τίποτα συνευθειακά (!!). Τώρα πως θα κολλήσουν όλα αυτα είναι ένα άλλο θέμα.
    ΘΕΜΑ Δ
    Ολοκλήρωμα θετικής =0 για να πάρουν τα όρια ίσα , ΘΜΤ για πρόσημο f ή f' σε συνδυασμό με (f^2(x))' διάφορο του 0 για να βρούν σταθερό πρόσημο σε f kai f' , 'εύρεση τύπου με χρήση f'(x)=f(x) τριπλή ανισότητα με ολοκλήρωμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "Τώρα πως θα κολλήσουν όλα αυτα είναι ένα άλλο θέμα." Χαχαχαχα πολύ καλός!

      Όσο για τις προτάσεις σου τις βρίσκω όλες πιθανές! Συμφωνώ για τη βάση ότι θα είναι πολύ εύκολη...

      Διαγραφή
  40. A1. Απόδειξη
    - Θ.Ε.Τ

    A2. Ορισμός
    - Κρίσιμα σημεία

    Α3. Αντιπαραδείγματα
    - Σταθερή και όχι συνεχής

    Β Θέμα
    Δικλαδη με παραμέτρους όπου θα ικανοποιείται το Θ Rolle , να βρεθούν οι παράμετροι και μετά να μελετηθεί η δικλαδη, να βρεθεί εμβαδόν και αντίστροφη σε αυτή..

    Γ Θέμα
    Ένα πρόβλημα
    1) απόσταση σημείου πχ Μ(-2,3) από την συνάρτηση τετραγωνική ρίζα Χ
    2) απόσταση των συναρτήσεων e^x με lnx
    Και να ζητάει διάφορα μετά... Όπως ελάχιστη απόσταση εμβαδόν κτλ

    Δ Θέμα
    - Όριο με κλάσμα να ισούται με κάτι και να βρίσκεις από αυτό f(2) και το f'(2) , να ζητάει εφαπτομένη
    - ολοκλήρωμα με θεσιμο Χ=-u και να βγαινει ένα άλλο ολοκλήρωμα που αν τα προσθεσουμε να βγαίνει ένα άλλο ολοκλήρωμα πιο απλό
    - εύρεση οριου ολοκληρώματος με κριτηριο παρεμβολης

    Αυτα καλη επιτυχία... Πάω να τα δώσω στην επιτροπή να τα καθαρογραψουν!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι όπως τα γράφεις νιώθω ότι μας λες τα θέματα που έπεσαν!!

      Διαγραφή
  41. Νίκος Αναστασόπουλος (για το παραπάνω) δεν βγήκε το όνομα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Καφενειοκαλησπέρες!
    Κατ'αρχην να ευχηθούμε πως η βάση θα είναι προσεγγισιμη...Ας μην είναι τα μαθηματικά φόβητρο αλλά πρόκληση!
    Κατά τα άλλα νομίζω ειπώθηκαν τα περισσότερα...
    Εγώ θα συμπληρωνα:
    1)εύρεση εμβαδού δικλαδης (Β θέμα)
    2) Εύρεση εμβαδού με δοσμένο σχήμα (Α Θεμα) έτσι για την έκπληξη!
    Καλή επιτυχία σε όλους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Καλημερα!
    Μετά τα χθεσινά,ώρα για για πράξεις!
    Είμαι σίγουρος ότι με τον έναν η με τον άλλο τρόπο έχουμε πέσει μέσα..
    Έν αναμονή λοιπόν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. ΚΑλημέρα , μόνος είμαι κάποια ένδειξη ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. Καλημέρα, καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. https://www.minedu.gov.gr/publications/docs2019/EXETASEIS-2019/them_math_c_hmer_190610.pdf

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. Επιτέλους ωραία θέματα μετά από καιρο κατά τη γνώμη μου. Επέστρεψαν θεωρήματα, εξυπνη και ωραία θεωρία και ακόμα και το Δ είναι προσεγγισιμο από την πλειονότητα των διαβασμενων μαθητών. Προσωπικά συγχαίρω την επιτροπή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. Απλές ιδέες, κομψά συνδυασμένες που εξετάζουν αν οι έννοιες έχουν κατανοηθεί. Καλή επιτυχία σε όλους!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. Τα θέματα ήταν πιο εύκολα από πέρυσι κ συμπαθητικά πιστεύω, εξέτασαν μεγάλο εύρος ύλης κ με θεωρήματα. Τα ερωτήματα που θα κρίνουν τους άριστους είναι Γ3ii, Γ4, Δ3ιι, Δ4
    Κώστας Παπαδόπουλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  51. https://www.dropbox.com/s/k1on2zm3gk7buev/%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%B1%202019.pdf?dl=0

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  52. οι λύσεις της ομάδας μας
    https://www.dropbox.com/s/k1on2zm3gk7buev/%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%B1%202019.pdf?dl=0

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  53. στο Δ3)ιι θετω h(x) = f(x) + x , h γ.αυξ, λ + 1/2 > λ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  54. ΑΠΟ ΤΟ Δ3ι, έχουμε ότι h(χ) = f(x) + x είναι γν. αύξουσα.
    και από την λ + 1/2 > λ έχουμε το ζητούμενο h(λ + 1/2) > h(λ), ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΩΡΙΣ ΙΣΟΤΗΤΑ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  55. Στο β4 το κοινο σημείο f με χ'χ και f-1 θέλει δικαιολογηση?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  56. Θεματα...προεκλογικα θα λεγαμε...εντος μεθοδολογιας....προσιτα και για τον μετριο μαθητη...ελειπε παντως το κατι το ξεχωριστο..για τον αριστο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  57. Τα θέματα ήταν μετά, κάλυπταν μεγάλο εύρος ύλης. Το Δ4 ήταν απαιτητικό αν επέλεγε ο μαθητής τον τρόπο με τις πράξεις. Το Δ εκτιμώ ότι ήταν διαφορετικής φιλοσοφίας από το Β και το Γ. Γενικά ήταν θέματα για καλά προετοιμασμένους μαθητές. Καλή διόρθωση και καλά αποτελέσματα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  58. Καλησπέρα σας. Είμαι υποψήφιος μαθητής,τα θέματα θα έλεγα ήταν αρκετά άλλα όχι δύσκολα. Υπολογίζω κοντά στο 90.θα ηθελα γιατί βλέπω ότι γράφουν αρκετοί μαθηματικοι να ρωτήσω την άποψη σας σχετικά για την μόριοδοτηση του θέματος Δ4. Στο Δ4 λοιπόν, έχοντας βρει την δεύτερη παραγωγό τόσο της f όσο και της g, έκανα τον αντίστοιχο πίνακα πρόσημου της καθεμιάς με την αντίστοιχη καμπυλότητα της f και της g και βρήκα ότι η κάθε μία έχει από ένα και μοναδικό σημείο καμπής, η μία το 1 και η άλλη το 0. Αμέσως, ύστερα από αυτό βρήκα την εφαπτομενη τόσο της μιας όσο και της άλλης συναρτησης στα ανάλογα σημεία καμπής, όπου και προέκυψε η ζητούμενη. Με λίγα λόγια, έκανα τους δύο πίνακες καμπυλότητας της f και της g, βρήκα και έγραψα τις δύο εφαπτομενες, γράφοντας πως είναι και κοινή και τέλος τα δύο σημεία. Άραγε θα μοριοδοτηθω με μονάδες από τις συνολικά 8 που έδινε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  59. Αρχικά συγχαρητήρια για τη συνολική προσπάθεια. Άποψη μου (και θα ήθελα να δω και των συναδέλφων) όχι πάνω από 4 μονάδες, έχεις βρει την κοινή εφαπτόμενη αλλά δεν αποδεικνύεις τη μοναδικότητα της. Παρόλαυτα, είναι μια αρκετα υψηλή βαθμολογία και αρκετά πάνω από τους μέσους όρους που θα δούμε. Καλή συνέχεια κ καλή επιτυχία στα επόμενα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  60. Κ τώρα που κόπασε η καταιγίδα, άρχισαν να εμφανίζονται και οι συνάδελφοι που έπιασαν κ δίδαξαν (μόνο αυτοί..) τα σημερινά θέματα. Ας τους εντοπίσουμε να ξέρουμε που θα απευθυνθούμε του χρόνου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος