Τα link θα ενεργοποιηθούν την ώρα που δημοσιεύονται τα θέματα και οι λύσεις το γρηγορότερο δυνατό (πληκτρολογημένες) από τη lisari team
1) Εκφωνήσεις θεμάτων ΓΕΛ 10/6/2019 (από το site του Υπουργείου Παιδείας)
2) Απαντήσεις από τη lisari team (με εξώφυλλο έκπληξη)
3) Σχολιασμός
Κάντε κλικ στο σύνδεσμο!
4) Δείτε επίσημα τα θέματα όπως δόθηκαν και τις λύσεις που έστειλε η ΚΕΕ σε όλα τα εξεταστικά κέντρα για την εξέταση των ΦΑ
Πηγή: blogs.sch.gr/iordaniskos
_______________________________________
Καλώς ήλθατε στο Μαθηματικό Καφενείο 2019
Τελευταία ενημέρωση: 10/6/2019 (ώρα: 00:40)
Καλησπέρα παιδιά!
Για άλλη μια χρονιά σας καλωσορίζουμε στο Μαθηματικό Καφενείο. Μια συνήθεια που αγαπήσατε και θέλετε να επαναλαμβάνουμε. Σε σχετική δημοσκόπηση που έγινε στις σελίδες του facebook (lisari gate) βγήκε το 86% επιθυμεί αυτή τη συγκέντρωση!
1) Γρήγορες λύσεις
Από το 2015 και μετά προσπαθούμε να αναρτήσουμε τις απαντήσεις, έγκαιρα και έγκυρα (σαν τα ψηφοδέλτια). Ένα τόλμημα αρκετά ριψοκίνδυνο και φιλόδοξο. Η lisari team μέχρι στιγμής τα έχει καταφέρει και ως προς την ορθότητα των απαντήσεων και ως προς την ταχύτητα. Το όφελος ανάρτησης των γρήγορων απαντήσεων μόλις δοθούν τα θέματα είναι πολλαπλό, αρχικά αρκετά Εξεταστικά Κέντρα (Ε.Κ) αναζητούν διαφορετικές λύσεις την ώρα της εξέτασης των Φυσικώς Αδυνάτων αφού οι ενδεικτικές απαντήσεις που στέλνει η ΚΕΕ δεν είναι επαρκείς. Στη συνέχεια τα Βαθμολογικά κέντρα (Β.Κ) για την συγκέντρωση όλων των απαντήσεων οπότε και κατευθύνσεων πώς θα βαθμολογηθούν. Τέλος, βοηθούν τα Φροντιστήρια, τους ιδιώτες, τους γονείς, για να επαληθεύσουν τις απαντήσεις – σκέψεις τους ή να τους γνωστοποιήσει τις απαντήσεις και να είναι έτοιμοι να συζητήσουν τα θέματα όταν θα συναντηθούν με τους μαθητές.
Στους μαθητές προτείνουμε μετά την εξέταση να μην δουν καμία απάντηση, λύση. Μόλις βγουν από την αίθουσα πρέπει να σκέφτονται το επόμενο μάθημα που θα εξεταστούν και όχι την έγραψαν, αφού αυτό έγινε, δεν αλλάζει όσο να το συζητήσουν - σκεφτούν.
2) Επιτροπές
Κάθε χρόνο υπάρχουν εκτενείς συζητήσεις για το ποιοι θα είναι στην επιτροπή! Αρκετά ονόματα ακούγονται και πολλές υποθέσεις γίνονται. Αυτές οι ατέρμονες συζητήσεις ξεκινούν πολλές φορές πριν καν συσταθούν οι επιτροπές! Ακούω πληροφορίες από κάθε σημείο της Ελλάδος! Ενημέρωση μπορεί να έχει ένας μαθηματικός που βρίσκεται στην Βόρεια Ελλάδα ή σε ένα ακριτικό νησί του Αιγαίου ή στο κέντρο της Αθήνας. Το θέμα δεν είναι τοπογραφικό - χωροταξικό. Πιο πολύ αυτή η συζήτηση γίνεται για αγχολυτικούς λόγους παρά για να αποκτήσουμε ένα πλεονέκτημα από αυτήν τη γνώση.
3) Σχολικό βιβλίο
Η στροφή για να μην πω περιστροφή τα τελευταία έτη είναι γύρω από το σχολικό βιβλίο. Κάτι που δεν πιστεύω να ξεφύγουν και φέτος, ο μπούσουλας θα είναι το σχολικό βιβλίο. Προφανώς θα δούμε ερωτήματα που το σχολικό βιβλίο δεν έχει ούτε καν μυρωδιά!
4) Συμμετοχή
Σας προτείνω να μην διστάσετε και να συμμετέχετε στη συζήτηση (μέσα από τα σχόλια). Να μοιραστείτε αυτά που είπατε στους μαθητές σας τα τελευταία εικοσιτετράωρα. Προφανώς και ΔΕΝ έχετε διδάξει μόνο αυτά! Είναι ξεκάθαρο! Απλά λέμε τις προβλέψεις μας, τι θέματα θέλουμε να δούμε, τι περιμένουμε κτλ.
5) Προβλέψεις
Σε αυτό το σημείο και όσο περνάει η ώρα θα «γεμίζω» τα παρακάτω με προβλέψεις για Α, Β, Γ και Δ θέμα. Θα αυτοτροφοδοτούμαι από τις απόψεις σας! Η συμμετοχή μου θα είναι ανάλογη με τη δική σας και θα σταματήσουν λίγο πριν τις επτά το πρωί! Ας βάλουμε φωτιά στα post!
i) Τα θέματα θα είναι πιο απλά από τα περσινά με δύο ερωτήματα απαιτητικά (για άριστους μαθητές)
Εύκολα θέματα θεωρούμε πάντα για τον μαθητή που είναι διαβασμένος. Τι σημαίνει εύκολα θέματα; Τα αποτελέσματα θα είναι ακέραιοι αριθμοί, όχι e εις την -π/2, όχι ρίζα 13/2, όχι y/2πρ κτλ.
Διαπιστώθηκε ότι οι μαθητές είχαν κακές επιδόσεις επειδή τα νούμερα δεν ήταν "καλά" όπως λένε! Άρα πάμε για ένα απροβλημάτιστο 13/20! Μέχρι το 16/20 τα πράγματα θα είναι για τους καλά διαβασμένους βατά... μετά θα έχει ανηφόρα.
ii) Θέμα Α (5 +1 πρόβλεψη)
A1. Απόδειξη
- Θ. Fermat
- Θ.Ε.Τ
- Παράγουσες - αρχικές στην αρχή του 3.1
- Θεμελιώδες θεώρημα του Ολοκληρωτικού λογισμού
- limP(x) = P(x0) όταν το x->x0 και P(x) πολυώνυμο του x
- (x^v)΄ = νx^(v-1) νεΝ-{0,1}
A2. Ορισμός
- Σύνολο τιμών
- Αρχική
- Πιθανά σημεία ακροτάτων (δεν είναι ορισμός αλλά... )
- Κρίσιμα σημεία
- Κυρτή - κοίλη
Α3. Αντιπαραδείγματα
- Σταθερή και όχι συνεχής
- Αν f κυρτή στο Δ τότε f ΄ ΄(x) > 0 για κάθε εσωτερικό σημείο του Δ
Θέματα (Β, Γ και Δ) - Ιδέες
- Ίσες συναρτήσεις.
Πχ. f(x) = ρίζα (x^2 -x) και g(x) =ρίζα (x) * ρίζα (x-1)
ή f(x) = (x^2 -1)/(x^2 + |x|) και g(x) = 1 - 1/|x|. Να αποδείξετε ότι είναι ίσες και να σχεδιάσετε τη Cf.
- Εύρεση παραμέτρων (σημείο που να είναι ακρότατο ή δίκλαδη που να ικανοποιείται ένα θεώρημα πχ. Rolle ή ΘΜΤ)
- Να δίνεται η ασύμπτωτη στο +00 και να πρέπει να υπολογίσουν α και β
- Δίκλαδη και εμβαδόν
- Κοινή εφαπτομένη δύο συναρτήσεων που να είναι γνωστή δηλαδή η Cf, Cg και η y = λx+β εφάπτονται στο x0 τότε f(x0) = g(x0) = λx0 + β και f ΄ (x0) = g ΄ (x0 ) = λ
- Εύκολο πρόβλημα στο Β θέμα! Να δίνεται η συνάρτηση και να ζητούνται βασικά πράγματα...
- Η εφαρμογή f ΄(x) = f(x) για κάθε xεR θα παίξει!
- Αντίστροφη και ΘΜΤ θα δούμε από ένα ερώτημα!
- Η συνάρτηση f(x) = x^x και εφαπτομένη που σχηματίζει με τον άξονα x΄x γωνία ω κτλ.
- Μια ιδέα που θέλω να προτείνω του χρόνου στο διαγώνισμα Summa 2020 αν δεν έχει αλλάξει η ύλη, είναι το εξής σκεπτικό:
Ένα θέμα από το σχολικό βιβλίο που δεν θέλουμε να το δούμε! Η άσκηση Β6 / παράγραφο 2.7
- Και τέλος κλείνω με το διαγώνισμα που έγραψαν οι μαθητές μου στο 1ο ΓΕΛ Αμαρουσίου και περικλείει κάποιες ιδέες που αναμένω. Εκφωνήσεις - Απαντήσεις
___________________________________________________
Ευχόμαστε επιτυχία στους υποψήφιους!
Ας δούμε θέματα έξυπνα, πρωτότυπα χωρίς ακρότητες, όχι μονότονα που θα εξετάζουν περιορισμένο εύρος της ύλης.
______________________________________
Στο Α1 θα πρόσθετα το θεώρημα της σταθερής συνάρτησης
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ θα το έδινα για αντιπαράδειγμα...
ΔιαγραφήΣτο Α1 θα εβαζα και την (f+g)'
ΔιαγραφήΌντως!!!!!!! Η επόμενη που θα έθετα!
ΔιαγραφήΛέτε να δούμε φέτος κάποια τροποποίηση στη δομή του Α θέμα; πχ πολλαπλής επιλογης, συμπλήρωση κενών ή αντιστοίχηση; νομίζω, αν όχι φέτος τα επόμενα χρόνια θα το δούμε σίγουρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜου τραβηξε το ενδιαφέρον και έκανα σμρ στα παιδί στην τάξη μια άσκηση του σχολικού για καλως ορισμένα ολοκληρώματα, στα πλαισια πιθανων εκπληξεων που περιγράφεις
ΔιαγραφήΚαι εγώ το περιμένω και ίσως καλύτερα το επιθυμώ!!
ΔιαγραφήΝομίζω όσοι το επιθυμούμε το διδάξαμε. Οψόμεθα
ΔιαγραφήΣτο θέμα β θα πρόσθετα κ ένα ερώτημα στην δικλαδη με εμβαδον που σπαει σε δυο
ΑπάντησηΔιαγραφήΤαύτιση!! Το συμπληρώνω!
Διαγραφήκαλησπέρα σε όλους. Δεν θα μου κάνει εντύπωση να αλλάξει την δομή της θεωρίας λίγο η επιτροπή , σίγουρα θα έχει θέματα από το σχολικό βιβλίο. Εδώ έχω τις προβλέψεις για θεωρία . Ας ελπίσουμε η επιτροπή να βάλει θέματα ώστε να μπορούν οι μαθητές να φτάσουν ως ένα αξιοπρεπή βαθμό .
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://drive.google.com/open?id=1PcmGUmH8krpbAcoxLkFKjunWdpOscLh1
Προσωπικά θα εκπλαγώ αν δούμε κάτι εξαιρετικά διαφορετικό ως προς τη δομή των θεμάτων. Θεωρώ σχεδόν σίγουρο ένα ερώτημα με αντιπαράδειγμα. Γνώμη μου είναι πως τα θέματα θα είναι απαιτητικά, ακόμα και υπερβολικά σε έκταση και θα απευθύνονται σε καλά προετοιμασμένους μαθητές που έχουν δουλέψει σε όλες τις τάξεις. Τα τελευταία 3 τουλάχιστον χρόνια ήταν έτσι. Γιατί να αλλάξει κάτι φέτος; Ή μήπως η ΚΕΕ μας έχει πείσει τα τελευταία χρόνια ότι επιθυμεί κάτι διαφορετικό.. οι άνθρωποι είναι εκτός τόπου και σίγουρα εκτός σχολικών αιθουσών..
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπέρα στην παρέα! Και στις δικές μου προβλέψεις η (f+g)' στο Α1 κ Rolle μαζί με γεωμετρική ερμηνεία στο Α2.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο Β νομίζω (κ πιστεύω..) θα δούμε κάτι στα περσινά στάνταρ (ίσως με lnx μέσα)
Στα Γ και Δ θεωρώ σίγουρο Fermat και επανεμφάνιση ΘΜΤ. Επίσης υπολογισμό εμβαδού με f και εφαπτόμενη.
Σας αφήνω το στήσιμο των ερωτημάτων..😁😁
Καλή επιτυχία σε όλους τούς μαθητές!!
Ταύτιση!!!
ΔιαγραφήΚαλή επιτυχία
Καλησπέρα και από εμένα.Καταρχάς καλή επιτυχία στα παιδιά και καλή ευκολία σε εμάς..Η δική μου πρόταση έχει να κάνει με άσκηση βασισμένη στην παρατήρηση:f'(x)=f(x)..Για διαφοροποίηση στο Α' θέμα πολλαπλής επιλογής..Καλή φώτιση σε όλους..
ΑπάντησηΔιαγραφήΛάζαρε το αναφέρω! Το βλέπω και εγώ...
ΔιαγραφήΚαλησπέρα καλή επιτυχία στα παιδιά, πιστεύω η αντιστροφή θα έχει την τιμητική της , εφαπτομενη και ολοκλήρωμα
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι απόδειξη ln/x/
ΑπάντησηΔιαγραφήΑ1.(f+g)' A2. χ^3 ως αντιπαράδειγμα Α3.ορισμος κρίσιμα σημεία.Α4.κλασσικα Σ-Λ.Δεν αποκλειω την εμφανίση κ ένος ερωτήματος πολλαπλής επιλογής.Θεμα Β Δικλαδη με κλασσικά ερωτήματα συν Εμβαδόν που σπαει.θεμα Γ Πρόβλημα είτε οπως πέρυσι είτε ασκηση που δίνεται ή Cf'(αυτό μπορεί να είναι και θέμα B).Ένα ωραίο ερώτημα είναι ή επίλυση της f(x)=α γραφικά. Θέμα Δ Στο Δ1 θα μου άρεσε σαν δεδομένο ανισοισοτητα και στα ζητούμενα ισότητα που κάνουμε Fermat και γενικότερα ο ορισμός του ακρότατου ίσως κλέψει τη δόξα από την σχέση κυρτοτητας κ εφαπτομένης...Οι συνέπειες Θ.Β στην εύρεση τύπου συνάρτησης είναι επίσης στις σκέψεις μου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαρεα με ενα τζιν στυμμενο λεμονι θα προτεινω
ΑπάντησηΔιαγραφήΑ. Αποδειξη παραγωγισιμη αρα συνεχης ή παραγωγος lnx
Aντιπαράδειγμα σταθερη οχι συνεχης
Ορισμοι κοιλη-κυρτη,γεωμετρικη ερμηνεια rolle ή κρισιμα σημεια
Β. Δικλαδη με ερωτηματα συνεχεια,μονοτονια,ακροτατα,εμβαδον
Γ. Οτιδηποτε με ενα ερωτημα ρυθμος μεταβολης γωνιας και ενα οριο με εκθετικη
Δ.Οτιδηποτε με ενα ερωτημα Φερματ και κατι απο μαθηματικα κατευθ. Β' λυκείου
Και επισης στο Γ. θεμα να δειχθει οτι ειναι σταθερη και να βρεθει τυπος με δικλαδη
ΔιαγραφήΌμορφες προτάσεις! Όμορφες ιδέες! Για να δούμε τι θα σκεφτούν από αυτά οι θεματοδότες...
ΔιαγραφήKalispera k apo emena.
ΑπάντησηΔιαγραφήGia orismo vlepo topiko akrotato,plagia-orizontia asimptoti.
Apodeiksi thelo Fermat i tis statheris sinartisis.
Gia sosto-lathos,akrotata,Krisa simeia,asymptotes k diataksi olokliromatos.
Apo thema b Mia dikladi,eksetasi sinexeias,paagogou,monotonia k antistrofi k kapoio erotima me orio antistrofis k emvadon antistrofis.
Genika vlepo poli antsitrofi fetos!
Gia g thema,den eimai sigouros gia to provlima oikonomias pou tha ithela!
Me telefteo erotima rythmo metabolis!
K d thema,apo diaforiki,evresi tipou theoritika erotimata na akolouthoun.
Afta,kali epityxia se oles-our avrio!
Σχεδίαση της αντίστροφης επίσης ωραίο!
ΔιαγραφήΗ Summa πρότεινε αντίστροφη γιατί το "βλέπει"... αλλά η αντίστροφη συνάρτηση δεν είναι στις επιλογές της επιτροπής, την αποφεύγουν αρκετά συχνά. Έχουμε μετρημένα ερωτήματα που έχουν τεθεί στις Εξετάσεις.
ΔιαγραφήΚαλησπέρα και από εμένα, θεωρώ θα είναι εύκολα σε πλειοψηφία τα θέματα, εύκολα πάντοτε για εκείνους που είναι καλά διαβασμένοι. Άλλωστε μην ξεχνάτε είμαστε σε προ εκλογική περίοδο, και όλα έχουν την σημασία τους. Καλή επιτυχία στα παιδιά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα θέματα θα είναι εύκολα! Πιο εύκολα από πέρυσι! Αυτή είναι η εκτίμησή μου! Ίδωμεν! Αύριο ξυρίζουμε τον γαμπρό!
ΔιαγραφήΝομίζω Μάκη ότι όλα αυτά τα χρόνια έχουμε κάβα ένα μπουκάλι τσίπουρο για τξν πιο κοντινή πρόβλεψη...Κάθε χρόνια jack pot έχουμε..😄😄😄😄
ΑπάντησηΔιαγραφήΤρέχει ακόμα Λάζαρε;; Οπότε κατάγραφε τι συζητείται! Και εσύ θα κρίνεις τον νικητή!
ΔιαγραφήΚαι με τα συνεχόμενα Τζακ ποτ που γίνονται κάθε χρόνο βλέπω το μπουκάλι να γίνεται βαρέλι!!
ΔιαγραφήΕννοείται..Αλλά τον νικητή θα τον αναδειξεις εσύ..Εγώ απλά χορηγός είμαι..😄😄😄
ΔιαγραφήΕ τότε στο λέω από τώρα! Κέρδισα εγώ!!! Γιούπι! Είμαι πολύ χαρούμενος! Δεν το περίμενα! Απρόσμενη νίκη!
ΔιαγραφήΧαλάλι σου τότε...Αλλά θα έρθεις να το πιούμε Πτολεμαΐδα!!!!
ΔιαγραφήΠεριμένουμε πρόσκληση! Κέρδισες το τσίπουρο, βάζεις και κανένα μεζεδάκι... :) :) :)
ΔιαγραφήΚαλή επιτυχία σε όλους τους μαθητές αύριο!
Ανοιχτή πρόσκληση για όλους...Βάζω και τσίπουρο και μεζέ.
ΔιαγραφήΠριν λίγους μήνες ήμουν πάνω; Πάλι; Αλλά χαλάλι σου! Θα ξανά έρθω!
ΔιαγραφήΤο κρατάω..Μην με ξεχάσεις...
ΔιαγραφήΓραφτε το:απόδειξη ρίζα χ.ορισμος δεν ξέρω ! Οπωσδήποτε εξίσωση εφαπτόμενης της αντιστροφής η ολοκληρωμα αντίστροφης.και επισης δεν θα χει πρόβλημα .ευχαριστω προκαταβολικα για τα συγχαρητήρια που θα μου δώσετε σε λίγες ώρες ! Τζίμης ο τίγρης !
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα δίνεται όμως ότι η αντίστροφη είναι τουλάχιστον συνεχής όμως...
ΔιαγραφήΔεν θα πρεπει να εννοείται τίποτα!
εχεις δίκιο .παραλειψη μου αλλά γραφω από κινητο,και βιαστικά .
ΔιαγραφήΚαλησπέρα σε όλους τους "καφενόβιους" του blog! Θα τολμήσω πρόβλεψη για θέμα Γ και Δ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓ. Ξεκινά με άρρητη συνάρτηση όπως η άσκηση 1 Β' ομάδας στις ασύμπτωτες. Συνεχίζουμε με ελάχιστη απόσταση σταθερού σημείου του άξονα x'x από μεταβλητό σημείο που κινείται στην γραφική της f όπως η άσκηση 8 Β' σχολικού στα ακρότατα και τέλος κλείνουμε με την άσκηση 7 Β' στο Rolle-Θ.Μ.Τ. με μοναδικότητα σημείων τομής εκθετικής με άρρητη.
Δ. Απόδειξη τριγωνομετρικής ανισοτικής σχέσης όπως 8 Β' στις συνέπειες Θ.Μ.Τ., στη συνέχεια με τη βοήθεια αυτής κυρτότητα σε τριγωνομετρική συνάρτηση σε διάστημα, ανισότικη σχέση με ολοκλήρωμα και πολλή πολλή τριγωνομετρία!
Στο επόμενο post θα σας πω και τους αριθμούς του Τζόκερ!!!
Λευτέρη το Γ λες και το βλέπω μπροστά μου!! Αν γίνει αυτό τότε αρκετοί θα έχουν πέσει μέσα! Αναμένουμε τους αριθμούς Τζόκερ!
ΔιαγραφήΜάκη επανέρχομαι με τους αριθμούς του Τζόκερ! Αποτελούν τους πέντε πρώτους όρους γεωμετρικής προόδου με πρώτο όρο το 3 και λόγο 2! Τζόκερ, ο αριθμητικός μέσος των αριθμών 8 και 18!
ΔιαγραφήΤο κεφάλαιο 5 το είχαμε εκτός εξεταστέας ύλης στην Άλγεβρα Α Λυκείου! Οπότε δεν θα γίνω εκατομμυριούχος επειδή δεν διάβασα προόδους;
ΔιαγραφήΜα καλά κι αυτός ο μαθηματικός σας το κεφάλαιο 5 βρήκε να βγάλει από την ύλη των εξετάσεων? Χάθηκε να βγάλει το 6 που είναι και δύσκολο...
ΔιαγραφήΉθελε να το συνδυάσει με ολοκληρώματα!
Διαγραφήκαλησπέρα σε όλους
ΑπάντησηΔιαγραφήμετά από τσικουδιές.............
απόδειξη => ln|x|
ορισμός => θμτ και γεωμετρική ερμηνεία
αντιπαράδειγμα με την f''
θέμα β => γραφική παράσταση F΄ και ερμηνεία για μονοτονία, κυρτότητα, θ. rolle , όρια
θεμα γ+δ => δεδομένη ανίσωση ,κυρτότητα, εξ εφ , εμβαδόν μεταβλητό , ρυθμος μεταβολής, ολοκλήρωμα με δύο μεταβλητές
καλό βράδυ σε όλους
Για Β θεμα πιστευω φετος οτι θα αλλάξουμε απο μελέτη σε μια σύνθεση η και αποσύνθεση θα εχει ενδιαφέρον μετα ενα προς ενα αντίστροφη και ίσως κανένα όριο με κριτήριο παρεμβολης
ΑπάντησηΔιαγραφήΑ.1 Απόδειξη (α^x)'=α^xlnα Α.2 Κριτήριο Παρεμβολής Α.3 "Αν f''(xo)=0, to xo είναι Σ.Κ." Α/Ψ
ΑπάντησηΔιαγραφήΒ. Δίκλαδη, συνεχής όχι παρ/μη , εμβαδό με σπάσιμο, ασύμπτωτες.
Γ. εύρεση εφαπτομένης που διέρχεται από δοσμένο σημείο.
Πιθανότατο ερώτημα κάπου, χάραξη αντίστροφης.
Πολύ όμορφα Μιχάλη!!
ΔιαγραφήΚαλησπέρα απο μένα κ' καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά αύριο.Ποτέ δεν πέφτω μέσα πάντως να ξέρετε
ΑπάντησηΔιαγραφήΘΕΜΑ Α
Παράγωγος ln|x|,αντιπαράδειγμα με σταθερή -όχι συνεχής
ΘΕΜΑ Β
1)Να ζητηθεί όπως από το 2016 το ίδιο βιολί συνάρτηση πλήρους μελέτης
2)Ένα πρόβλημα απλό πχ θερμοκρασίας-χρόνου και να ζητούνται εκφράσεις του στύλ (να δείξετε οτι μετα απο πολλα χρόνια η θερμοκρασία θα ισοσταθμιστεί κλπ.)
ΘΕΜΑ Γ
1)Να βρεθεί ένας τύπος της f (μια σχετικά απλή αντιπαραγώγιση) έπειτα μονοτονίες που πάνε σε τρίσθονα ,στη συνέχεια ένα εμβαδό με εφαπτομένη και τέλος ένα bolzano ως κλάσμα.
2)Ένα πρόβλημα πάλι πιο δύσκολης μορφής που να περιέχει και υπαρξιακά θεωρήματα.
ΘΕΜΑ Δ
1)Συναρτησιακές f,g μαζί που να γίνεται αντιπαραγώγιση και να χρησιμοποιουνται ακόμα και ανισοτικές (e^x>=x+1,x+1/x>=2 κλπ.),στη συνέχεια να λυθεί μια εξίσωση που να θέλει σύνθεση,έπειτα να βρεθεί ένα σύνολο τιμών όπου να λύνεται με ΘΜΤ και τέλος ένα rolle μέ αρχικές μέσα
Κώστας Παπαδόπουλος
ΔιαγραφήΓεια σου Κώστα! Σαν πολλά και δύσκολα μας τα είπες!!
Διαγραφήχαχαχ γι αυτό Μάκη κάθε χρόνο δεν πιάνω τίποτα!
ΔιαγραφήΕνώ όλοι μας πιάνουμε δεκατριάρη!
ΔιαγραφήΚαλησπέρα κ από μένα Κ Καλή δύναμη για το τι μέλλει γενέσθαι...Νομίζω ότι ταυτίζομαι σε ένα μεγάλο ποσοστό με τις προβλέψεις του κυρίου Μάκη απλά πιστεύω ότι στο θέμα Δ (η κ Γ)θα μπορούσε να δωθει έτοιμη η γραφική παράσταση της f ή της f'κ το μισό θέμα να βασίζεται επάνω στη μελέτη της f μέσω του σχήματος.το υπόλοιπο μισό να βασίζεται στα παραμελημένα βασικά θεωρήματα ή εύρεση εμβαδού ή ορίου.τυπου επαναληπτικές 2017 , θέμα Γ.σε αυτή τη περίπτωση το θέμα Β θα βασιζόταν στην εύρεση αντίστροφης η συνθέτης συνάρτησης..
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπέρα και από εμένα! Θέμα Ά παραγωγός της ρίζας, ορισμός ασυμπτωτης και Σ Λ βασισμενο σε σχήμα
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπέρα σε όλη την παρέα. Δεν θα κάνω προβλέψεις...Απλα αναρωτιέμαι κάτι...πιστέυετε ότι μπορεί να μπούν θέματα που δεν θα "διαμαρτύρομαστε" ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπέρα Δημήτρη.
ΔιαγραφήΔεν υπάρχει περίπτωση να μη διαμαρτυρηθούμε αύριο, ακόμα κι αν βάλουμε εμείς τα θέματα...
Προσωπικά πάντως πιστεύω πως -και νομίζω ότι έτσι πρέπει- τα θέματα θα είναι βατά, ένας μέτρια προετοιμασμένος μαθητής, ο οποίος όμως έχει διαβάσει καλά τη θεωρία, θα πιάνει σχετικά εύκολα τη βάση και θα υπάρχουν και 3-4 υποερωτήματα, (Γ3, Γ4, Δ3, Δ4)τα οποία θα διαχωρίζουν το 80 από το 100...
Δημήτρη δύσκολη ερώτηση... πάντως ερωτήματα που δυσκολεύουν εμάς όπως ήταν η άσκηση με τη συνάρτηση με τις τέσσερις περιπτώσεις, είναι κάτι που δεν πρέπει να βλέπουμε στις εξετάσεις. Όπως η παράγωγος της κυβικής ρίζας του x^4 με x<0. Δεν είναι ερωτήσεις που πρέπει να εξετάσει μαθητές, αλλά πρώτα τους καθηγητές. Ας κλείσουμε αυτή τη συζήτηση γιατί από εδώ δεν βγαίνει άκρη, είναι μεγάλη συζήτηση.
ΔιαγραφήΚαλησπέρα στην παρέα! Λοιπόν, πρώτη φορά βρίσκομαι στο καφενείο αυτό, και έχω μια απορία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα θέματα που γράφετε/προτείνετε (οι περισσότεροι όχι όλοι), είναι επειδή θέλετε να πέσουν; Είναι αυτά που θα βάζατε εσείς αν ήσασταν στην επιτροπή; Είναι αυτά που αν πέσουν, δεν θα τα λύσει κανένας, αλλά εσείς τα "προβλέψατε"; Ή μήπως η επιτροπή παρακολουθεί κάπως το blog και πιστεύετε πως τα καίτε;
Πραγματικά, αρχίζω να αναρωτιέμαι αν ο βασικός στόχος μερίδας και της μαθηματικής κοινότητας, πέραν του υπουργείου παιδείας, είναι να διώξουμε τος μαθητές από οποιαδήποτε κατεύθυνση έχει μαθηματικά!
Υ.Γ. Αν πέσουν αύριο κάποιες προτάσεις από εδώ αυτούσιες, δεν μπορώ να φανταστώ τι έχει να ακούσει η επιτροπή, ούτε το που μπορεί να φτάσει το ποσοστό των γραπτών κάτω από τη βάση...
..γι' αυτό και προσωπικά δεν θεωρώ καλή την ιδέα του καφενείου. Βέβαια οι περισσότεροι συνάδελφοι το ήθελαν...
ΔιαγραφήΤο καφενείο θεωρω πως ειναι για ανταλλαγη αποψεων και αποθεραπειας απο την πιεση των ημερων. Ακουγονται και ακραια αλλα και σωστα πραγματα οπως συμβαινει παντου!!
ΔιαγραφήΚώστα τα πράγματα είναι απλά, όταν περιμένεις πόλεμο εξοπλίζεσαι! Παίρνεις τα καλύτερα όπλα - εφόδια για να πας στη μάχη. Όταν πρόπερσι έβαλαν την τρίτη τάξη του x^4 για x < 0 θεωρώ ότι είναι πονηροί, έχουν δόλο, ψάχνουν το πιο δύσκολο σημείο του βιβλίου για να εξετάσουν το μαθητή. Θες και άλλα παραδείγματα; Υπάρχουν πολλά, δυστυχώς. Με αυτά τα δεδομένα γίναμε όλοι καχύποπτοι και προτείνουμε τα πιο ζόρικα γιατί μας έμαθαν έτσι. Αν όχι όλοι, οι περισσότεροι από εδώ αν έβαζαν θέματα θα είχαν άλλη λογική από αυτά που λένε. Και τέλος γιατί πρέπει να συμφωνούμε; Ο καθένας ας έχεις την άποψή του. Καλύτερα να μην κρίνουμε την άποψη των άλλων, ας δούμε τι μπορούμε να κάνουμε. Οπότε σε ακούμε τι προτείνεις ή τι θέματα θα σου άρεσαν να δεις αύριο. Αν γίνεται στείλε και σε ένα αρχείο pdf για να έχουμε καλύτερη άποψη.
ΔιαγραφήΣε ευχαριστώ!
Νομίζω Κώστα ότι η τοποθέτηση σου ειναι λάθος.Εδώ δεν καίμε θέματα μια κουβέντα σε στυλ χαβαλέ κάνουμε για να αποσυμπιεστουμε και εμείς.Όσο για το αν διώχνουμε τα παιδιά από τα μαθηματικά μάλλον αλλού πρέπει μα στραφούν τα βέλη σου.Εδώ νομίζω κατά καιρούς έχουμε κάνει αρκετή κουβέντα πάνω στο θέμα και καλό θα ήταν να ανατρεξεις σε παλιότερα έτη για να δεις..
ΔιαγραφήΓιάννη Πανταζίδη το καφενείο γίνεται από ένα site, αν κάποιος δεν το αντέχει δεν το ανοίγει. Είναι στο χέρι του αν θέλει να συμμετέχει ή όχι, αν θέλει να το παρακολουθήσει ή όχι. Είναι πολύ εγωιστικό επειδή εμάς δεν μας αρέσει κάτι να μην γίνεται. Ένα είναι σίγουρο! Ό,τι λέμε δεν επηρεάζουμε την επιτροπή. Τα λέμε για να ξεσκάσουμε! Να τα βγάλουμε από μέσα μας. Άντε το πολύ πολύ να κερδίσουμε το τσίπουρο του Λάζαρου. Μην τα παίρνεις κατάκαρδα, σοβαρά. Η ζωή είναι απόλαυση και εμάς η απόλαυση είναι τα μαθηματικά, μην μας το στερείς!
ΔιαγραφήΌπως τα λέει ο Λάζαρος! Ούτε καίμε ούτε προτείνουμε θέματα! Ότι γίνεται, γίνεται για εμάς! Απόλαυσέ το χωρίς φόβο!
Διαγραφήφανταζομαι οτι τωρα πια η επιτροπη δεν εχει ιντερνετ
ΔιαγραφήΠέστα Μάκη! Καφενείο-ετυμολογία: προέρχεται από το περσικό qahveh-khaneh. "Τα καφενεία συχνά λειτουργούν ως κοινωνικά κέντρα των περιοχών όπου βρίσκονται. Οι άνθρωποι κοινωνικοποιούνται μετά από τη δουλειά, ανταλλάσσουν απόψεις ή παίζουν κάποιο παιχνίδι!
ΔιαγραφήΟύτε κινητά! Εκφράσου Κώστα! Ελεύθερα!
ΔιαγραφήΣε ευχαριστώ Λευτέρη για τη στήριξη!! Αλλά το καφενείο είναι περσική λέξη; Αλήθεια; Εγώ νόμιζα ότι έβγαζαν μόνο χαλιά!!
Διαγραφήwikipedia.org Μάκη, wikipedia.org!!
ΔιαγραφήΚαλησπέρα και απο μένα . Δεν θα κάνω προβλέψεις γενικά, μόνο για το θέμα Β θα πω . Θεωρω , ίσως , πέσει γρ.παράσταση παραγωγου με ερωτήματα για τη μονοτονία και κυρτότητα της f. Τώρα αύριο θα είμαι για 5η φορά σε ειδικό ΒΚ. Μακάρι να πάνε όλα και εύχομαι να μην έχουμε φετος 80% κάτω απ τη βάση αλλά πολύ λιγότερο. Καλη συνέχεια σε ολους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ευχαριστούμε Ιορδάνη!!
ΔιαγραφήΓια το 1ο θέμα η πρόβλεψή μου: Απόδειξη Θ. Fermat, αντιπαράδειγμα το αντίστροφο του Θ. Fermat
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπερα και καλη δυναμη σε ολους κυριως βεβαια στα παιδια!! Πιστευω πως τα θεματα θα ειναι βατα χωρις εκπληξεις στο στυλ των τελευταιων ετων.Σκεφτομαι μηπως ξαναμπει καποιο προβλημα αλλα αφου εξεταστηκε περυσι ισως να εμπαινε κατι απο κατευθυνση της β ταξης ας πουμε ο τυπος αποστασης σημειου απο ευθεια . Θεωρω πως δεν θα μπουν θεωρηματα παλι (ασχημο αυτο) και γιατι οχι να δουμε για τους πιο καλα προετοιμασμενους καποιο ερωτημα με μια δυσκολη εξισωση οπως περυσι στο Δ3. Αυτα απο εμενα , καλη συνεχεια ☺☺
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπέρα σε όλους,
ΑπάντησηΔιαγραφήνα πω κι εγώ τα δικά μου, έτσι για το καλό...
ΘΕΜΑ Α
Α1. ΘΕΤ
Α2. Κριτήριο Παρεμβολής.
Α3. Αντιπαράδειγμα: όριο γινομενου=γινόμενο των ορίων
Α4. Κάποιες από τις "μικροαποδείξεις (α^x)'=... ή (x^α)'....
ΘΕΜΑ Β
Δίκλαδη και βασικά ερωτήματα μελέτης με εμβαδό από σπάσιμο ολοκληρώματος.
ΘΕΜΑ Γ
Ορισμός παραγώγου που να οδηγεί σε διαφορική (παλιομοδίτικο γιατί δείχνουν να έχουν αφήσει τις διαφορικές)
ΘΕΜΑ Δ
Ε....να μην τα φανερώσω όλα...
Εύχομαι ήρεμη μέρα στους συναδέλφους και επιτυχία στα παιδιά, ανάλογη με την προσπάθεια τους.
f(x)=sqrt(x-1-lnx) (θα ήθελα να τη δω κάπου...)
Βασίλης φοβερός! Ευχαριστούμε!!
ΔιαγραφήΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΘΑ ΕΜΦΑΝΙΣΤΕΙ ΣΥΝΑΡΤΗΣΙΑΚΗ ΣΧΕΣΗ ΓΙΑ ΕΥΡΕΣΗ ΤΥΠΟΥ ΣΥΝΑΡΤΗΣΗΣ ΠΟΥ ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΟΡΙΣΜΕΝΟ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΑ ΤΗΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλό..συμφωνώ..Χρόνια έχει να πέσει..Και για να ιντριγκαρω λιγο..Αναγωγικο τύπο σε ολοκλήρωμα και Bolzano σε συνάρτηση που περιέχει ολοκλήρωμα..
ΔιαγραφήΘεμα Β
ΑπάντησηΔιαγραφήΔικλαδη με παραμετρους, ευρεση παραμετρων, μονοτονια, κυρτοτητα, γραφικη παρασταση και υπολογισμος εμβαδου με σπασιμο στο σημειο αλλαγης.
Θεμα Γ
Προβλημα, συνδυασμός ασκησεων
Ασκηση 3 σελ 58
Ασκηση 12 σελ 153
Θεμα Δ
Πρωταγωνιστικο ρολο θα παιξει η x εις την (x-1).Καποιο ολοκληρωμα=0,ακρα ισα.
lim a/0 με προσημο του παρονομαστη απο ακροτατο.
Ή μηπως η 1/sinx??
Ολοκλήρωμα το 1/ημx; Χμμμ δύσκολο, αλλά όχι απίθανο! Υπάρχει στις Γενικές ασκήσεις. Βγαίνει και πολύ εύκολα αν γράψεις τον παρονομαστή σύμφωνα με τον απαγορευμένο τύπο 2ημx/2συνx/2 και τον αριθμητή ως εξής: 1 = ημ^2 x/2 + συν^2 x/2. Σπας τα κλάσματα και βγαίνει...
ΔιαγραφήΓιατι οχι?? Ευρεση του τυπου απο διαφορικη ή απο ορισμο παραγωγου (περσινό summa θεμα Γ) μονοτονια, συνολο τιμων, ασυμπωτες γραφικη και στο τελος το ολοκληρωμα για Γ4.
ΔιαγραφήΔεν ειναι κακο Μακη. Θα τους το στειλω με sms τωρα να τους προλαβω.
Να σου δώσω τα κινητά τους;
Διαγραφήα> (f+ g)'
ΑπάντησηΔιαγραφήα> ΣΤ
β>να δινει γραφικη
γ>υπολογιστικο οριο και ολοκλ 1/ημχ
δ>θμτ bolz και ρυθμο
Καλησπέρα σε όλη την παρέα και καλή επιτυχία στα παιδιά που έχουν κοπιάσει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπάντηση στον Κώστα παραπάνω, η επιτροπή τέτοια ώρα τελειώνει τη δουλειά της και δε μας παρακολουθεί. Ούτε οι μαθητές. Οπότε περισσότερο κάνουμε πλάκα για να διώξουμε το δικό μας άγχος.
Προβλέψεις...
Α. απόδειξη θεωρήματος σελ 133, γεωμετρική ερμηνεια κάποιου θεωρήματος
Σ-Λ με διακαιολόγηση που θα είναι σωστό όμως, πχ υπάρχει συνάρτηση που έχει ρίζα η παράγωγος της, χωρίς να έιναι θέση ακροτάτου.
Β. Δίνεται γραφική παράσταση και ζητούνται απλά πράγματα, σχεδόν χωρίς πράξεις
Γ. πρόβλημα με λίγη γεωμετρία... :) αν και θα μου άρεσε άσκηση όπως η 10 και η 11 σελ 152-153
Δ. συνάρτηση με παράμετρο που θα ζητείται η ύπαρξη τοπικού ακροτατου ή σημείου καμπής με απλό Bolzno, χρήση της βασικής ανίσωσης e^x>=x+1 για απόδειξη ανισότητας με ολοκληρώματα και όριο που θα μηδενίζει ο παρονομαστής λόγω ακροτάτου...
Ελπίζω όμως να πέσω έξω και να ανταμειφθούν οι κόποι μαθητών και δασκάλων με βαθμολογίες και θέματα ισάξια της εργασίας τους.
ΥΓ (απάντηση στον Δημήτρη, φυσικά και θα διαμαρτυρόμαστε άυριο για τα θέματα... χαχαχαχα)
Maki Grafe!
ΔιαγραφήO sinaderfos exei “parelthon” stis provlepseis...
Osoi mpainoun xronia Sto blog as milisoun...
Έλα, υπερβάλεις... :)
ΔιαγραφήΚαλησπέρα και από εμένα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘέμα Α
Απόδειξη σταθερής
Ορισμός ασυμπτωτης
Σχήμα και τα Σ-Λ να πατάνε πάνω σε αυτό.
Θέμα Β
Μελέτη συναρτησηςσκαι υπολογισμός ευθείας x=α ώστε να χωρίζεται σε δύο ισεμβαδικα
Θέμα Γ
Εφαπτομένη με rolle και επίλυση εξίσωσης
Θέμα Δ
Εύρεση συνάρτησης και Γ9 παραγώγων σχολικου
Πρόβλεψη 1η:στο Σ-Λ με αιτιολόγηση, η πρόταση θα είναι αληθής
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρόβλεψη 2η:άσκηση με πιθανότητες, ή με έλλειψη ή με γενικευμένο Πυθαγόρειο απέναντι από αμβλεια γωνία!
Πρόβλεψη 3η:ορισμος ορισμένου ολοκληρωματος ή ορισμός ακολουθιας
Βάλτε ένα ποτήρι παραπάνω γιατί δεν θα κλείσετε μάτι μετά από αυτά!
Εννοείται ότι αστειεύομαι, τα γράφω για να ξορκισω το κακό! Εύχομαι αύριο οι κόποι των μαθητών να αποδοθούν στο χαρτί τους! Καλή τύχη σε όλους
ΘΕΜΑ γ πιστευω εύρεση τύπου συνάντησης απο σχεση με παραγωγούς , μονοτονία ακροτατα σημεία καμπής καποια ανισωση και μετα ρυθμό μεταβολής με την γωνία που σχηματιζει η εφαπτόμενη
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό με τη γωνία το κρατάμε! Είναι υποψήφιο!!
ΔιαγραφήΤα θέματα ναναι σωστά και κατανοητά αυτό είναι το ζητούμενο, καλό βράδυ σε όλους!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣκέψη για συνάρτηση με πεδίο ορισμού ένωση, π.χ. f(x)=x/1-x. Θέλουμε νδο είναι 1-1. Αν πας με μονοτονία, έχει λίγη ταλαιπωρία, ενώ με πρόταση ορισμού, βγαίνει σε λίγες σειρές. Για Β θέμα. Για Δ θέμα εύρεση τύπου συνάρτησης ορισμένης στο [-3,3] με f^2 (x) = 9-x^2, γραφική παράσταση (θέμα σχολικού) και υπολογισμός ολοκληρώματος ρίζας του 9-χ^2, μέσω εμβαδού(δηλ. 9π/2 από εμβαδό ημικυκλίου)
ΑπάντησηΔιαγραφήΆσκηση με ίσες συναρτήσεις; Κλασικές ασκήσεις πχ.
Διαγραφήf(x) = ρίζα (χ^2 -χ) και g(x) =ρίζα x*ρίζα (χ-1) ή αυτή που έχει το βιβλίο με τα απόλυτα (ii ερώτημα);
Δεν έχουμε δει μια τέτοια απλή άσκηση!!
Η αλήθεια είναι ότι ερωτήματα αυτούσια από το 1ο κεφάλαιο συναντάμε σπάνια. Πέρσι καθόλου, πρόπερσι είχαμε τη σύνθεση και την αντίστροφη στο Β θέμα. Είναι περίεργο όμως το ότι ισότητα συναρτήσεων σε άσκηση δεν θυμάμαι να έχουμε δει ποτέ. Μήπως ήρθε η ώρα;
ΔιαγραφήΚαλημέρα και απο μένα παιδιά
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάτι μου λέει για αναγωγικά ολοκληρώμαατα,όπως επίσης Μάκη και για την άσκηση του σχολικού με τα 5 ακρότατα που γράφεις...
Καλή τύχη παιδιά!
Αν πέσουν αυτά θεωρούνται αρκετά δύσκολα...
ΔιαγραφήΚαλημέρα! Θέματα βατά, η βάση να πιάνεται εύκολα από έναν σχετικά καλά διαβασμένο μαθητή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλή επιτυχία σε όλους!
Καλησπέρα σε όλους...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ πιστεύω ότι μέχρι το 10 θα φτάνουν άνετα...Μην ξεχνάμε ότι πλέον δεν υπάρχουν ΤΕΙ άρα μην ξεφτιλιστούν και οι βάσεις..ΑΕΙ με 7000 και 8000 μόρια , δεν λέει...
Αρα
ΘΕΜΑ Α
Απόδειξη αρχικής F(x)+c ή το Θεμελιώδες Θ Ολοκλ. λογισμού (αλλά μάλλον το έκαψε ο ΟΕΦΕ),αντιπαράδειγμα f κυρτή f''>0 ίσως και πολλαπλής
ΘΕΜΑ Β
κλασσικά ερωτήματα + καμιά αποσύνθεση ή απλό εμβαδό αναμεσα σε δύο συναρτήσεις και βεβαίως βεβαίως ... χαραξη
ΘΕΜΑ Γ
Fermat για τιμή της f, όριο για να βρω καμια τιμή της f' , επίλυση ανίσωσης με καμιά βοηθητική και ολοκλήρωμα ρητής με διάσπαση , ίσως και τίποτα συνευθειακά (!!). Τώρα πως θα κολλήσουν όλα αυτα είναι ένα άλλο θέμα.
ΘΕΜΑ Δ
Ολοκλήρωμα θετικής =0 για να πάρουν τα όρια ίσα , ΘΜΤ για πρόσημο f ή f' σε συνδυασμό με (f^2(x))' διάφορο του 0 για να βρούν σταθερό πρόσημο σε f kai f' , 'εύρεση τύπου με χρήση f'(x)=f(x) τριπλή ανισότητα με ολοκλήρωμα
"Τώρα πως θα κολλήσουν όλα αυτα είναι ένα άλλο θέμα." Χαχαχαχα πολύ καλός!
ΔιαγραφήΌσο για τις προτάσεις σου τις βρίσκω όλες πιθανές! Συμφωνώ για τη βάση ότι θα είναι πολύ εύκολη...
A1. Απόδειξη
ΑπάντησηΔιαγραφή- Θ.Ε.Τ
A2. Ορισμός
- Κρίσιμα σημεία
Α3. Αντιπαραδείγματα
- Σταθερή και όχι συνεχής
Β Θέμα
Δικλαδη με παραμέτρους όπου θα ικανοποιείται το Θ Rolle , να βρεθούν οι παράμετροι και μετά να μελετηθεί η δικλαδη, να βρεθεί εμβαδόν και αντίστροφη σε αυτή..
Γ Θέμα
Ένα πρόβλημα
1) απόσταση σημείου πχ Μ(-2,3) από την συνάρτηση τετραγωνική ρίζα Χ
2) απόσταση των συναρτήσεων e^x με lnx
Και να ζητάει διάφορα μετά... Όπως ελάχιστη απόσταση εμβαδόν κτλ
Δ Θέμα
- Όριο με κλάσμα να ισούται με κάτι και να βρίσκεις από αυτό f(2) και το f'(2) , να ζητάει εφαπτομένη
- ολοκλήρωμα με θεσιμο Χ=-u και να βγαινει ένα άλλο ολοκλήρωμα που αν τα προσθεσουμε να βγαίνει ένα άλλο ολοκλήρωμα πιο απλό
- εύρεση οριου ολοκληρώματος με κριτηριο παρεμβολης
Αυτα καλη επιτυχία... Πάω να τα δώσω στην επιτροπή να τα καθαρογραψουν!! :)
Έτσι όπως τα γράφεις νιώθω ότι μας λες τα θέματα που έπεσαν!!
ΔιαγραφήΝίκος Αναστασόπουλος (για το παραπάνω) δεν βγήκε το όνομα
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαφενειοκαλησπέρες!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατ'αρχην να ευχηθούμε πως η βάση θα είναι προσεγγισιμη...Ας μην είναι τα μαθηματικά φόβητρο αλλά πρόκληση!
Κατά τα άλλα νομίζω ειπώθηκαν τα περισσότερα...
Εγώ θα συμπληρωνα:
1)εύρεση εμβαδού δικλαδης (Β θέμα)
2) Εύρεση εμβαδού με δοσμένο σχήμα (Α Θεμα) έτσι για την έκπληξη!
Καλή επιτυχία σε όλους!
Σε ευχαριστούμε Παναγιώτη!
ΔιαγραφήΚαλημερα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜετά τα χθεσινά,ώρα για για πράξεις!
Είμαι σίγουρος ότι με τον έναν η με τον άλλο τρόπο έχουμε πέσει μέσα..
Έν αναμονή λοιπόν...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑλημέρα , μόνος είμαι κάποια ένδειξη ;
ΑπάντησηΔιαγραφήIpomoni 10 lepta akoma!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημέρα σε όλη την παρέα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημέρα, καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημέρα, μόλις τα είδα...
Διαγραφήhttps://www.minedu.gov.gr/publications/docs2019/EXETASEIS-2019/them_math_c_hmer_190610.pdf
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπιτέλους ωραία θέματα μετά από καιρο κατά τη γνώμη μου. Επέστρεψαν θεωρήματα, εξυπνη και ωραία θεωρία και ακόμα και το Δ είναι προσεγγισιμο από την πλειονότητα των διαβασμενων μαθητών. Προσωπικά συγχαίρω την επιτροπή
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπλές ιδέες, κομψά συνδυασμένες που εξετάζουν αν οι έννοιες έχουν κατανοηθεί. Καλή επιτυχία σε όλους!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα θέματα ήταν πιο εύκολα από πέρυσι κ συμπαθητικά πιστεύω, εξέτασαν μεγάλο εύρος ύλης κ με θεωρήματα. Τα ερωτήματα που θα κρίνουν τους άριστους είναι Γ3ii, Γ4, Δ3ιι, Δ4
ΑπάντησηΔιαγραφήΚώστας Παπαδόπουλος
https://www.dropbox.com/s/k1on2zm3gk7buev/%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%B1%202019.pdf?dl=0
ΑπάντησηΔιαγραφήοι λύσεις της ομάδας μας
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://www.dropbox.com/s/k1on2zm3gk7buev/%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%B1%202019.pdf?dl=0
στο Δ3)ιι θετω h(x) = f(x) + x , h γ.αυξ, λ + 1/2 > λ
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΠΟ ΤΟ Δ3ι, έχουμε ότι h(χ) = f(x) + x είναι γν. αύξουσα.
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι από την λ + 1/2 > λ έχουμε το ζητούμενο h(λ + 1/2) > h(λ), ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΩΡΙΣ ΙΣΟΤΗΤΑ!!
Στο β4 το κοινο σημείο f με χ'χ και f-1 θέλει δικαιολογηση?
ΑπάντησηΔιαγραφήΘεματα...προεκλογικα θα λεγαμε...εντος μεθοδολογιας....προσιτα και για τον μετριο μαθητη...ελειπε παντως το κατι το ξεχωριστο..για τον αριστο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα θέματα ήταν μετά, κάλυπταν μεγάλο εύρος ύλης. Το Δ4 ήταν απαιτητικό αν επέλεγε ο μαθητής τον τρόπο με τις πράξεις. Το Δ εκτιμώ ότι ήταν διαφορετικής φιλοσοφίας από το Β και το Γ. Γενικά ήταν θέματα για καλά προετοιμασμένους μαθητές. Καλή διόρθωση και καλά αποτελέσματα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπέρα σας. Είμαι υποψήφιος μαθητής,τα θέματα θα έλεγα ήταν αρκετά άλλα όχι δύσκολα. Υπολογίζω κοντά στο 90.θα ηθελα γιατί βλέπω ότι γράφουν αρκετοί μαθηματικοι να ρωτήσω την άποψη σας σχετικά για την μόριοδοτηση του θέματος Δ4. Στο Δ4 λοιπόν, έχοντας βρει την δεύτερη παραγωγό τόσο της f όσο και της g, έκανα τον αντίστοιχο πίνακα πρόσημου της καθεμιάς με την αντίστοιχη καμπυλότητα της f και της g και βρήκα ότι η κάθε μία έχει από ένα και μοναδικό σημείο καμπής, η μία το 1 και η άλλη το 0. Αμέσως, ύστερα από αυτό βρήκα την εφαπτομενη τόσο της μιας όσο και της άλλης συναρτησης στα ανάλογα σημεία καμπής, όπου και προέκυψε η ζητούμενη. Με λίγα λόγια, έκανα τους δύο πίνακες καμπυλότητας της f και της g, βρήκα και έγραψα τις δύο εφαπτομενες, γράφοντας πως είναι και κοινή και τέλος τα δύο σημεία. Άραγε θα μοριοδοτηθω με μονάδες από τις συνολικά 8 που έδινε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑρχικά συγχαρητήρια για τη συνολική προσπάθεια. Άποψη μου (και θα ήθελα να δω και των συναδέλφων) όχι πάνω από 4 μονάδες, έχεις βρει την κοινή εφαπτόμενη αλλά δεν αποδεικνύεις τη μοναδικότητα της. Παρόλαυτα, είναι μια αρκετα υψηλή βαθμολογία και αρκετά πάνω από τους μέσους όρους που θα δούμε. Καλή συνέχεια κ καλή επιτυχία στα επόμενα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας ευχαριστώ!
ΔιαγραφήΚ τώρα που κόπασε η καταιγίδα, άρχισαν να εμφανίζονται και οι συνάδελφοι που έπιασαν κ δίδαξαν (μόνο αυτοί..) τα σημερινά θέματα. Ας τους εντοπίσουμε να ξέρουμε που θα απευθυνθούμε του χρόνου.
ΑπάντησηΔιαγραφή