Παρακάτω θα δείτε ένα από τα πιο απαιτητικά τεστ που έχουν υποβληθεί ποτέ σε σχολείο. Είναι ένα τεστ που ζητήθηκε από τους μαθητές να σχεδιάσουν σχήματα με δεδομένη εκφώνηση!
Μια έρευνα που ήθελα εδώ και χρόνια να επιχειρήσω.
Η ιδέα ήταν η εξής:
Πάντα είχα την αίσθηση ότι οι μαθητές δυσκολεύονται σε αυτό το σημείο αλλά δεν γνώριζα την έκταση, το μέγεθος και το ποσοστό των μαθητών που αποτυγχάνουν. Ένα σημείο καίριο για τη Γεωμετρία αφού η απουσία του σχήματος καταδικάζει και τη λύση της άσκησης.
Έχουμε προβληματιστεί γιατί οι μαθητές στη Γ Λυκείου δυσκολεύονται στο σχεδιασμό της γραφικής παράστασης; Μήπως είναι η αδυναμία κατασκευής των Γεωμετρικών σχημάτων; Μήπως είναι η μη διδασκαλία της συμμετρίας που είναι εκτός ύλης από τη Γεωμετρία της Α΄ Λυκείου; Δεν ξέρω, αναζητώ και εγώ καθημερινά τα αίτια και προσπαθώ να τα αντιμετωπίσω.
Καταγράφω περισσότερες λεπτομέρειες από την παραπάνω εξέταση που δίνουν την έκταση του θέματος:
1) Οι μαθητές είχαν στη διάθεσή τους πάνω από 20 λεπτά
2) Από τα 12 ερωτήματα έπρεπε να απαντήσουν μόνο τα δέκα! Είχαν το δικαίωμα επιλογής όπως γίνεται και στο Γυμνάσιο.
3) Το ποσοστό των μαθητών που έγραψαν κάτω από τη βάση ήταν πάνω από 80%!
4) Κανένας μαθητής (από τους 45) δεν έγραψε άριστα (πάνω από 19).
5) Η ύλη ήταν μέχρι το 3ο κεφάλαιο! Δηλαδή εκφωνήσεις που χρειάζονται τις βασικές γνώσεις Γεωμετρίας.
Συμπέρασμα
Σε αυτή την απαξίωση της Γεωμετρίας μήπως πρέπει να δώσουμε βάση στη χάραξη των σχημάτων; Μήπως πρέπει να ξεκινήσουμε να εξετάζουμε τους μαθητές και στα σχήματα και να σταματήσουμε σε όλες τις ασκήσεις να τα δίνουμε; Μήπως πρέπει να έχουμε μια στάνταρ εξέταση μόνο στη κατασκευή των σχημάτων;
Όλα τα παραπάνω είναι σκέψεις που κάνω αυτές τις ημέρες, προσπαθώ να βρω τρόπους να βοηθήσουμε τους μαθητές μας, να τους κεντρίσουμε το ενδιαφέρον, είναι μπροστά μας και αναμένουν από εμάς να τους κινητοποιήσουμε.
Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.
Μια έρευνα που ήθελα εδώ και χρόνια να επιχειρήσω.
Η ιδέα ήταν η εξής:
«Να δοθούν διάφορες εκφωνήσεις ασκήσεων
και οι μαθητές να σχεδιάσουν ΜΟΝΟ τα σχήματα!»
Πάντα είχα την αίσθηση ότι οι μαθητές δυσκολεύονται σε αυτό το σημείο αλλά δεν γνώριζα την έκταση, το μέγεθος και το ποσοστό των μαθητών που αποτυγχάνουν. Ένα σημείο καίριο για τη Γεωμετρία αφού η απουσία του σχήματος καταδικάζει και τη λύση της άσκησης.
Έχουμε προβληματιστεί γιατί οι μαθητές στη Γ Λυκείου δυσκολεύονται στο σχεδιασμό της γραφικής παράστασης; Μήπως είναι η αδυναμία κατασκευής των Γεωμετρικών σχημάτων; Μήπως είναι η μη διδασκαλία της συμμετρίας που είναι εκτός ύλης από τη Γεωμετρία της Α΄ Λυκείου; Δεν ξέρω, αναζητώ και εγώ καθημερινά τα αίτια και προσπαθώ να τα αντιμετωπίσω.
Καταγράφω περισσότερες λεπτομέρειες από την παραπάνω εξέταση που δίνουν την έκταση του θέματος:
1) Οι μαθητές είχαν στη διάθεσή τους πάνω από 20 λεπτά
2) Από τα 12 ερωτήματα έπρεπε να απαντήσουν μόνο τα δέκα! Είχαν το δικαίωμα επιλογής όπως γίνεται και στο Γυμνάσιο.
3) Το ποσοστό των μαθητών που έγραψαν κάτω από τη βάση ήταν πάνω από 80%!
4) Κανένας μαθητής (από τους 45) δεν έγραψε άριστα (πάνω από 19).
5) Η ύλη ήταν μέχρι το 3ο κεφάλαιο! Δηλαδή εκφωνήσεις που χρειάζονται τις βασικές γνώσεις Γεωμετρίας.
Συμπέρασμα
Σε αυτή την απαξίωση της Γεωμετρίας μήπως πρέπει να δώσουμε βάση στη χάραξη των σχημάτων; Μήπως πρέπει να ξεκινήσουμε να εξετάζουμε τους μαθητές και στα σχήματα και να σταματήσουμε σε όλες τις ασκήσεις να τα δίνουμε; Μήπως πρέπει να έχουμε μια στάνταρ εξέταση μόνο στη κατασκευή των σχημάτων;
Όλα τα παραπάνω είναι σκέψεις που κάνω αυτές τις ημέρες, προσπαθώ να βρω τρόπους να βοηθήσουμε τους μαθητές μας, να τους κεντρίσουμε το ενδιαφέρον, είναι μπροστά μας και αναμένουν από εμάς να τους κινητοποιήσουμε.
Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.
Πρωτότυπο τεστ κ αρκετά ενδιαφέρον το συμπέρασμα σου Μάκη!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜάκη, για να χαριτολογήσω, θα ήθελα να ρωτήσω πόσοι από τους 45, σου έκαναν στο 5ο και 6ο θέμα τους κύκλους με διαβήτη και πόσοι με δίευρο, καπάκι, με το χέρι κλπ... :)
ΑπάντησηΔιαγραφήΣοβαρά τώρα, είχα επιχειρήσει κι εγώ κατι ανάλογο στο φροντιστήριο παλιότερα στις αρχές της σεζόν της Α' Λυκείου. Τα αποτελέσματα, δυστυχώς, είναι κοντά στον φετινό PISA (αναμενόμενα)
ΔιαγραφήΤα παιδιά ξεκινούν το Λύκειο με πολλά θέματα.
Φαντάζεσαι να ζητούσα τις παραπάνω κατασκευές να τις κάνουν με κανόνα και διαβήτη; Προφανώς οι μαθητές δεν είχαν όργανα και όλα έγιναν με το χέρι.
ΔιαγραφήTo πρόβλημα Μάκη είναι πολύ σοβαρό. Η απαξίωση της γεωμετρίας, κι από εμάς τους ίδιους πολλές φορές, έχει φέρει αυτά τα αποτελέσματα. Το ίδιο ισχύει για στα μαθηματικά προσανατολισμού της Β'. Δυστυχώς τα παιδιά πλέον διαβάζουν μόνο Άλγεβρα μέχρι τη Β' Λυκείου. Τα αποτελέσματα φαίνονται παντού. Από ένα διαγώνισμα στη Γεωμετρία της Α' όπως το δικό σου, μέχρι τις Πανελλαδικές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια μια ακόμη φορά με εντυπωσιάσατε!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγχαρητήρια , κύριε Χατζόπουλε !
Μάκη στο 7ο ερώτημα υπήρχε η λέξη αντίστοιχα?
ΑπάντησηΔιαγραφήΜάκη στο ερώτημα 11 θα έπρεπε οι μαθητές να πάρουν και την ειδική περίπτωση Α=90 μοίρες, ΑΒ=ΑΓ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε αυτή την περίπτωση διχοτόμος και μεσοκάθετος συμπίπτουν
Όχι! Όταν ζητάμε ένα σχήμα το σχεδιάζουμε στη γενική περίπτωση και όχι σε ειδική.
ΔιαγραφήΘα συμφωνήσω μαζί σου Μάκη να εξετάζουμε τους μαθητές και στα σχήματα (πάντα καλοπροαίρετα).
ΑπάντησηΔιαγραφήΚε. Χατζόπουλε, έκανα το τεστ και εχω μια μικρη στατιστική ανάλυση
ΑπάντησηΔιαγραφήαλλα δεν ξερω πως να σας την στείλω.
Το email Μου είναι pavlop@sch.gr
Φώτη στείλε στο email lisari.blogspot@gmail.com
Διαγραφή