Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η "μέρα του λάθος διαγωνίσματος"

Τι λέτε να καθιερώσουμε τουλάχιστον μια φορά το χρόνο την "μέρα του λάθος διαγωνίσματος"!

Τι είναι αυτό;

Να δίνουμε στους μαθητές της Α΄ ή Β΄ Λυκείου ατόφια θέματα από τις αντίστοιχες ενότητες του Γυμνασίου! Όχι αρκετές αλλά βασικές ασκήσεις που εξετάστηκαν στο παρελθόν. Τι ιδιαίτερο έχει το Γυμνάσιο σε σχέση με το Λύκειο; Θεωρείται ότι έχει πιο απλές ασκήσεις, οι γνώσεις αυτές είναι οι βασικές που πρέπει να κατέχει ο μαθητής. Ενθαρρύνεται ο μαθητής να ασχοληθεί αφού το επίπεδό τους είναι πιο απλό - βασικό.

Παράδειγμα 1
Σε φετινό διαγώνισμα της Α΄ Λυκείου ζητήθηκε το εξής:



Ας δούμε ένα λυμένο παράδειγμα που υπάρχει στην Α΄ Γυμνασίου!


Παράδειγμα 2
Μια άσκηση που υπάρχει στο βιβλίο της Γ΄ Γυμνασίου και μπορεί να τεθεί πολύ εύκολα στους μαθητές της Α΄ Λυκείου στις ρίζες.


Ένα αντίστοιχο θέμα για την Α΄ Λυκείου είναι το εξής:


Παράδειγμα 3
Ως γνωστόν το βιβλίο Άλγεβρα της Α Λυκείου δεν έχει πολλές ασκήσεις στην παραγοντοποίηση και ταυτότητες. Έχουμε, μια καλή ευκαιρία να δώσουμε ένα φυλλάδιο με ασκήσεις από το σχολικό βιβλίο της Γ Γυμνασίου. Έχει αρκετές ασκήσεις που εκπαιδεύει το μαθητή στις βασικές γνώσεις χωρίς να το δυσκολέψει αρκετά.



Παράδειγμα 4
Οι μαθητές της Β Λυκείου στη Γεωμετρία μπορούν να πάρουν για αρχή μερικές ασκήσεις από το Πυθαγόρειο θεώρημα που διδάχθηκαν στη Β και Γ Γυμνασίου! Ως ενθάρρυνση και εξάσκηση είναι μια καλή αρχή για να ξεκινήσεις το μάθημά σου.


και αυτό μπορεί να συνεχιστεί στα εμβαδά, στην μέτρηση του κύκλου κτλ. 

Επειδή κατά καιρούς έχω προβληματιστεί αρκετά για το επίπεδο των γνώσεων των μαθητών και το ενδιαφέρον της τάξης με ωθεί σε νέες τακτικές διδασκαλίας. Στόχος μου είναι η διάρκεια και όχι ενθουσιασμός των μαθητών. Οφείλουμε να βρίσκουμε νέες τεχνικές επαναπροσέγγισης και εξάσκησης των μαθητών για να μην χαλαρώσουμε από την υποτονικότητα μιας τάξης, εμείς πρέπει να βάζουμε "φωτιά" στα μυαλά των παιδιών, τι λέτε; 

Σχόλια

  1. Αγαπητέ Μάκη καλημέρα . Πολύ ωραίο άρθρο . " Πονεμένη ιστορία " οι γνώσεις του Γυμνασίου που ζητάμε συνεχώς στο λύκειο . Να δεις τι προσπάθεια γίνεται για να μάθουν τα παιδιά το 1/4 , 3/4 , 5/4 , 1/3 κ.λ.π. σε δεκαδικό ή σε ποσοστό ... Εν τω μεταξύ αν δεις τα απολυτήρια Γυμνασίου οι περισσότεροι που δεν ξέρουν ή δεν απαντούν στην προηγούμενη ερώτηση έχουν στα μαθηματικά 19....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που τα επιβεβαιώνει ένας συνάδελφος με μεγαλύτερη πείρα από μένα. Νικόλα σε λίγες μέρες θα αναρτήσω και το διαγώνισμα σου. Το έχω λάβει

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

1 διαγώνισμα Προσομοίωσης Μαθηματικών Γ΄ Λυκείου μέχρι τη σύνθεση

 Δείτε ένα υποψήφιο διαγώνισμα προσομοίωσης μαθηματικών στη Γ΄ Λυκείου μέχρι τη σύνθεση συναρτήσεων.  Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.  Επιμέλεια: Μάκης Χατζόπουλος Υποδιευθυντής στο Βαρβάκειο Πρότυπο Λύκειο

Μαθηματικά Α' Γυμνασίου: Φύλλα εργασίας στο 1ο κεφάλαιο

126.243  κλικ, 20 σχόλια και συνεχίζει να μονοπωλεί το ενδιαφέρον σας! Ένα φυλλάδιο που είχα παρουσιάσει στους μαθητές του 6ου Γυμνάσιου Ιλίου περίπου πριν δεκατέσσερα χρόνια (2008) παρόλα αυτά στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς το αρχείο αυτό είναι πρώτο στις εμφανίσεις! Ένα αρχείο που το αγαπήσατε! Το ανανεώσαμε λίγο και το αναρτούμε εκ νέου. Παρουσιάζει το πρώτο κεφάλαιο της Α΄ τάξης με θεωρία και ασκήσεις. Περιέχει 13 υποδειγματικά φύλλα εργασίας που θα τα αγαπήσουν οι μαθητές! Τελευταία ενημέρωση: 20/9/2022 Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Κεφάλαιο 1ο - Φύλλα εργασίας 1 μέχρι 13 from Μάκης Χατζόπουλος

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα