Δευτέρα 10 Μαΐου 2021

Η εκδίκηση των αρχείων για τη Γ΄ Λυκείου [2021]. Τέσσερα νέα αρχεία για μαθητές!

Οι αγαπητοί συνάδελφοι ανεβάζουν στροφές και προσφέρουν το πολύτιμο υλικό τους στο lisari για όλους τους μαθητές για την καλύτερη προετοιμασία τους λίγες εβδομάδες πριν τις εξετάσεις. 

Συστήνουμε στους καθηγητές να επιλέγουν προσεκτικά τα κατάλληλα αρχεία για τους μαθητές τους αυτές τις τελευταίες ημέρες. Αν εκτιμούν ότι δεν είναι κατάλληλα για τους μαθητές τους ας κρατήσουν τις ιδέες και τα διαγωνίσματα για τον εαυτό τους και στην καλύτερη περίπτωση να τα προσαρμόσουν στα δεδομένα τους. 

Δεν έχουμε ούτε σκοπό να αγχώσουμε τους μαθητές ή να μπερδέψουμε τους θεματοδότες που γνωρίζουν καλύτερα ότι φέτος τα θέματα πρέπει να είναι προσαρμοσμένα στα δεδομένα της εποχής. 

Εμείς αυτό που κάνουμε είναι να δίνουμε επιλογές και αρχεία! Εσείς θα κρίνετε πως θα τα χρησιμοποιήσετε.


1) Επαναληπτικό διαγώνισμα από την Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί. Επιμέλεια: Ιωάννης Σαράφης 

[Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ]

Ο αγαπητός συνάδελφος έχει προσφέρει στο lisari ΌΛΑ τα διαγωνίσματα που έχει υποβάλλει στους μαθητές του. 


2) Επαναληπτικό διαγώνισμα από το ΓΕΛ Σύρου. Επιμέλεια: Νίκος Τσιμοράγκας

[Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ]

Ο αγαπητός Νικόλας από τη Σύρο, μας προσφέρει τον τελευταίο καιρό τα απαιτητικά διαγωνίσματα που υποβάλλει στους μαθητές του. 


3) Επαναληπτικό διαγώνισμα από τα Ιωάννινα. Επιμέλεια: Νίκος Μούρτζης 

[Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ]

Ο αγαπητός Νικόλας κάνει την παρθενική του εμφάνιση στο lisari με ένα εξαιρετικό διαγώνισμα!  Απαιτητικό αλλά οι ιδέες ξεκινούν από το σχολικό βιβλίο! Αυτό με τη διώρυγα είναι όλα τα λεφτά! Νικόλα αναμένουμε συνέχεια! 


4) Ο "Ξεφτέρης Μαστερίδης" μας προσφέρει το δεύτερο διδακτικό σενάριο. Επιμέλεια: Μάκης Χατζόπουλος

[Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ]

Ο αγαπητός φανταστικός συνάδελφος από το 21ο ΓΕΛ Καστελόριζου μας προσφέρει μια ωραία διδακτική προσέγγιση για την παράγωγο της συνάρτησης f(x) = |x| ! 

Για να δείτε όλα τα νέα αρχεία του 2020 - 21 

Γυμνασίου - Λυκείου πατήστε εδώ.

25 σχόλια:

  1. Καλημέρα και χρόνια πολλά. Μια βοήθεια αν γίνεται. Από το διαγώνισμα του κ. Σαράφη το γ4 και από το διαγώνισμα του κ.Μουρτζή το δ4

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το γ4 έχει προφανή λύση το ξ και είναι αρνητικό για χ διάφορο του ξ επειδή f(x)<f(ξ) και -(χ-ξ)^2<0 αρα και το αθροισμα τους αρνητικό.

      Διαγραφή
  2. ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΟ Γ4 ΤΑ ΜΕΤΑΦΕΡΕΙΣ ΔΕΞΙΑ-ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΒΓΑΙΝΕΙ ΤΟ 1ο ΜΕΛΟΣ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΙΣΟ ΤΟΥ 0 ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΙΣΟ ΤΟΥ Ο ΑΡΑ... ΙΣΑ ΓΙΑ χ=ξ
    ΓΙΑ ΤΟ Δ4 ΘΜΤ ΣΤΟ [π/4,ρ2] και μετα μονοτονια για f'

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. to Δ θεμα του Γιάννη είναι σίγουρα σωστό ??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καμία ιδέα για το Γ3 και Δ3 του δ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καμία ιδέα για το Γ3 και το Δ3 του διαγώνισματος του Ν. Τσιμοραγκα ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    2. to γ3) ειναι f(x)<x+2 ¨:(1) απο κυρτότητα και εφαπτομένη και αν όπου χ βάλω το f(x) έχουμε
      f(f(x))<f(x)+2<x+4 απο (1)

      Διαγραφή
    3. Στο Δ3 : από τον τύπο της f απομονώνεις τα εκθετικά, προσθέτεις κατά μέλη, εκμεταλλεύεσαι την ιδιότητα των λογαρίθμων και το ότι η f παίρνει μη αρνητικές τιμές και προκύπτει το ζητούμενο.

      Διαγραφή
  6. το δ3) επειδή αποδείξαμε f(x)>=0 ==> e^x-1>=lnx+1 και αυτή για χ το α,β,γ και με πρόσθεση θα μας δώσει την σχέση που ζητιέται φυσικά επειδή αβγ=1==> lna+lnb+lnc=0

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ευχαριστούμε πολύ για το πολύτιμο υλικό!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Θα αναρτηθεί νέο αρχείο για το διαγώνισμα του Ιωάννη Σαράφη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Θα με συγχωρήσετε αν κάνω λάθος αλλά το θέμα Δ της Ελληνογαλλικής έχει πρόβλημα . Το ( f(1)+f(2))/2 θα ήταν μέγιστο μόνο αν f(1)=f(2)αλλιώς το μεγαλύτερο των δύο είναι μεγαλύτερο απο τo ( f(1)+f(2))/2 αρα δεν θα μπορούσε να έχει το συγκεκριμένο σύνολο τιμών. Αν δεχτούμε οτι f(1)=f(2) τότε δεν εξασφαλίζεται απο τα δεδομένα το ζητούμενο Δ1

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προφανώς και έχει πρόβλημα... έχει αναρτηθεί νέο διαγώνισμα. Έχω ενημερώσει από το πρωί peter!

      Διαγραφή
    2. Δηλαδή σε τέτοια κρίσιμη περιοδο βγάζουμε προβληματικα διαγώνισμα τα?

      Διαγραφή
    3. «Αλέξη» δεν σε γνωρίζω, γράφεις πρώτη φορά στο lisari, οπότε θα σε αντιμετωπίσω ως περιστασιακό επισκέπτη για να σε ενημερώσω για τους κανόνες και το κλίμα που υπάρχει στο lisari.

      Δεν υπάρχουν προβληματικά διαγωνίσματα, όπως δεν υπάρχουν προβληματικά θέματα, λάθη και ασάφειες υπάρχουν παντού. Φαντάζομαι ότι και εσύ ΔΕΝ είσαι αλάνθαστος (είτε είσαι μαθητής είτε είσαι καθηγητής). Γι αυτό είμαστε εδώ, όλη μέρα, όλο το βράδυ, για να ενημερώνουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τους αναγνώστες μας για το υλικό που λαμβάνουν. Και αν προκύψει κάποιο λάθος, το εντοπίζουμε, το επισημαίνουμε και γινόμαστε όλοι καλύτεροι!!

      Η υποστήριξη που σας δίνεται συγκρίνεται με κινήσεις που υπό άλλες περιπτώσεις έπρεπε να πληρώσεις για να τα λάβεις όλα αυτά. Εσείς μπορείτε με ένα κλικ να διαβάσετε διαγωνίσματα από την Αλεξανδρούπολη μέχρι την Κρήτη! Μπορείτε να δείτε οποιαδήποτε ώρα της ημέρας ένα πλούσιο υλικό χωρίς να έχετε πει ούτε μια λέξη, όπως εσύ Αλέξη που χρησιμοποίησες το υλικό. Δεν άκουσα από εσένα ένα "ευχαριστώ" στους δημιουργούς και όταν τα θέματα ήταν τέλεια! Αλλά όταν διάβασες για ένα σημείο που υπήρχε λάθος (όχι από εσένα) διαβάσαμε το σχόλιο σου. Είσαι άδικος!

      Το lisari θα συνεχίσει να αναρτάει υλικό λίγες εβδομάδες πριν τις εξετάσεις. Για τυπικούς λόγους θα κάνουμε παύση μία εβδομάδα πριν τις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Αν και το υλικό που είναι αναρτημένο είναι αρκετό και μπορεί να χρησιμοποιηθεί όποτε θέλει ο υποψήφιος.

      Όποιος θέλει να συμμετέχει σε αυτή την προσπάθεια, να γίνει μέρος του συνόλου, να γίνει μέρος της παρέας μας. Δεν μου αρέσουν οι προσβολές, τα υποτιμητικά σχόλια, πόσο μάλλον από άτομα που ΔΕΝ έχω λάβει ούτε ένα αρχείο. Και για ποιο λόγο; Όποιος γράψει έστω και μια σελίδα θα καταλάβει πόσο δύσκολο είναι και πόσα λάθη θα του έχουν ξεφύγει. Μόνο έτσι θα καταλάβει και την άλλη πλευρά και δεν θα γράφει τέτοια σχόλια. Εδώ και γνωστά εμπορικά βιβλία (και ΌΛΑ τα δικά μου) περιέχουν λάθη, ίσως και αρκετά λάθη, αλλά αυτό ΔΕΝ τα κάνει να μην είναι πολύτιμα στον αναγνώστη.
      Όποιος κοιτάει το δέντρο και χάνει το δάσος δεν μπορούμε να τον βοηθήσουμε, την αρνητικότητα ΔΕΝ τη θέλω να τη βλέπω μέσα στο site που αφιερώνω το μεράκι και το κέφι μου. Με "χαλάνε" αυτές οι συμπεριφορές. Και σας παρακαλώ αν δεν μπορείτε να κάνετε «πρόσθεση», τουλάχιστον μην κάνετε «αφαίρεση».

      Διαγραφή
  10. Πρέπει να ευχαριστούμε τους συναδέλφους που μοιράζονται τις ιδεες τους!! Πρέπει να ευχαριστούμε τον Μακη Χατζοπουλο, που μέσα από το blog του, έρχονται αυτές οι ιδέες σε μας και μετά στους μαθητές. Όσο αναφορά το λάθος στο θέμα Δ, του Γ. Σαράφη, εδώ ολόκληρη επιτροπή εξετάσεων έχει κάνει λάθη στις Πανελλαδικές, "εσείς" δεν κάνετε λάθη?
    Εγώ προσωπικά, θέλω να ευχαριστήσω τον Γ. Σαράφη για τα ωραία διαγωνίσματα που δίνει. Ακόμα και ένα λάθος, μπορεί να είναι διδακτικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστούμε καλέ μου φίλε που είπες τα αυτονόητα! Έδωσα και τη δική μου απάντηση και πάμε παρακάτω!

      Διαγραφή
  11. Τα λάθη μας είναι η απόδειξη ότι προσπαθούμε...
    Θα χαρούμε πολύ να δούμε και τα δικά σου λάθη φίλε Αλέξη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ ευφυές σχόλιο Κώστα! Τα είπες όλα μέσα σε δύο γραμμές!

      Διαγραφή
  12. Νομίζω ότι θα είχε ενδιαφέρον να μας πει ο Αλεξης τα τυχόν λάθη των μαθητών στο δεύτερο διδακτικό σεμινάριο του Ξεφτερη Μαστεριδη...μιας και μιλαμε για λαθη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλημέρα σας! Για το διαγώνισμα του κου Μούρτζη στο Α4 η αιτιολόγηση πώς είναι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Ελένη! Ο ισχυρισμός είναι λάθος. Ας πάρουμε για παράδειγμα τις συναρτήσεις

      f(x) = x - |x| και g(x) = x + |x|

      αν και ΔΕΝ είναι παντού μηδέν, το γινόμενό του ισούται με το μηδέν για κάθε xεR, διότι

      f(x)*g(x)= x^2 -|x|^2 = x^2 - x^2 = 0

      Αυτές οι συναρτήσεις δίνονται στις οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας και είναι απαραίτητες να τις γνωρίζουν οι μαθητές. Εν δυνάμει μπορούν να τεθούν!

      (Σημείωση: Το έχουμε και σε όλες τις παραλλαγές και στο Πράσινο Βιβλίο μας Ελένη. Στα θέματα Α)

      Διαγραφή

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος