Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 2017

Πρωτότυπα διαγνωστικά τεστ σε Γυμνάσιο και Λύκειο από τη lisari team


Η αναγκαιότητα των διαγνωστικών…

Εικόνα: Τάκης Τσακαλάκος 

Τα διαγνωστικά τεστ τα θεωρώ απαραίτητα να γίνονται σε κάθε τάξη, σε κάθε σχολείο και από όλους τους καθηγητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ) όταν μπαίνουν για πρώτη φορά σε μία τάξη. Είναι σαν το Ιατρικό Check up που κάνουμε κάθε χρόνο για να διαγνώσουμε τα προβλήματα μας. Έτσι πρέπει να πράξουμε και με τους μαθητές μας, το check up στην περίπτωσή μας είναι το διαγνωστικό τεστ, με αυτά καταλαβαίνουμε το επίπεδο των μαθητών που έχουμε απέναντί μας, τα κενά και ελλείψεις που έχει μία τάξη σε σημαντικές έννοιες των μαθηματικών (πχ. ένα κεφάλαιο που δεν πρόλαβε ο περσινός μαθηματικός να ολοκληρώσει) και μπορούμε με εξατομικευμένη διδασκαλία να εστιάσουμε σε κάθε μαθητή.

Επίσης με τα διαγνωστικά τεστ βλέπουμε την αρχική εικόνα του μαθητή και την πορεία του μέσα στην σχολική χρονιά, δηλ. ένας μαθητής που μου γράφει τεστ 09 δεν μαρτυρά κάτι, αν αυτός ο μαθητής είχε στο διαγνωστικό τεστ 05 τότε έχει κάνει μεγάλη πρόοδο και πρέπει να του αναγνωρίσουμε. Όλοι ξέρουμε ότι ένας αδιάβαστος μαθητής που προσπέρασε τις τάξεις του Γυμνασίου και το βρίσκουμε για πρώτη φορά στην Α΄ Λυκείου ή Β΄ Λυκείου οι δυνατότητες μας για να τον καλυτερεύσουμε είναι περιορισμένες, άρα ποιος είναι ο σκοπός μας;; Να τον κινητοποιήσουμε να αυξήσει την προσπάθεια και να ανεβάσει το επίπεδο γνώσεων του, δηλαδή από 05 που ήταν να φτάσει στο 07 και στο επόμενο τεστ στο 09, να έχει μία ανοδική πορεία και ας είναι κάτω από την βάση, για μένα αυτός ο μαθητής έχει επιτύχει τον στόχο του και δεν θεωρώ ότι πρέπει στο τετράμηνο να του βάλουμε βαθμό κάτω από την βάση.

Η δομή των διαγνωστικών…
Τα διαγνωστικά τεστ πρέπει να είναι απλές, εύκολες και κατανοητές ασκήσεις που καλύπτουν ένα συγκεκριμένο φάσμα γνώσεων από τις προηγούμενες τάξεις. Επίσης πρέπει να υπάρχουν ερωτήσεις Γεωμετρίας και λογικής για να αντιληφθούμε το πλήρες φάσμα σκέψης και γνώσης του μαθητή.

Τα τα διαγνωστικά τεστ ενδείκνονται για όλες τις τάξεις του Γυμνασίου, Λυκείου αλλά επιβάλλονται για τους μαθητές που προάγονται στην Α΄ Γυμνασίου και στην Α΄ Λυκείου, στο μεταίχμιο των διαφορετικών βαθμίδων. Σε αυτές τις τάξεις ο καθηγητής διαθέτει νέους μαθητές, δεν γνωρίζει την ύλη και τα κεφάλαια που διδάχτηκαν στις προηγούμενες χρονιές και τέλος την δυναμική της τάξης.

Διαγνωστικά test. Μια επιμέλεια της lisari team

Τέλος, τα διαγνωστικά τεστ που επιμελήθηκε η ομάδα μας δεν είχαν τη ίδια δομή με αυτά που κυκλοφορούν, δεν είναι ασκήσεις, έλεγχος στις βασικές έννοιες μαθηματικών, δεν είναι ένα απαιτητικό επαναληπτικό διαγώνισμα. Δεν είχαμε σκοπό να αποδείξουμε στο μαθητή ότι δεν γνωρίζει μαθηματικά και να εγκλωβιστεί περισσότερο. Αντίθετα θέλαμε να του υποβάλλουμε ερωτήσεις που θα τον προκαλέσουν να σκεφτεί , σε μορφή γρίφων ή σπαζοκεφαλιά.

Μορφή ερωτήσεων
Θέσαμε ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, για να απαντήσει εύκολα ο μαθητής και να μην χρειαστεί να δώσει μια λευκή κόλλα που θα του κάνει κακό στη ψυχολογία του. Το κάναμε εύκολο δίνοντας λίγες πιθανές απαντήσεις (μόλις 3, πιθανότητα 33,%), αλλά για να περιορίσουμε τη τύχη θέσαμε την αρνητική βαθμολογία.

Έρευνα
Μακάρι τα διαγνωστικά τεστ να φθάσουν σε όλα τα σχολεία, σε όλα τα Φροντιστήρια, σε όλους τους μαθητές.Αν θέλετε να συμμετέχετε στην έρευνα για το επίπεδο των μαθητών Λυκείου θα θέλαμε να συμπληρώσετε το παρακάτω πίνακα

κλίμακα     πλήθος (vi)     ποσοστό (fi%)
[0, 10)
[10, 13)
[13, 15)
[15, 18)
[18, 20]

Περιοχή: ……………………………

και στείλτε τα στο lisari.blogspot@gmail.com (με θέμα: "Ποσοστά επιτυχίας διαγνωστικών τεστ")

Αν υπάρχει ανταπόκριση, θα συγκεντρώσουμε όλα τα αποτελέσματα των μαθητών και θα αναρτηθούν στο lisari 
για συζήτηση και σχολιασμό των συμπερασμάτων. 

Για απευθείας αποθήκευση των διαγνωστικών τεστ: 

α) Από το Γυμνάσιο προς Λύκειο

β) Από την Α΄ Λυκείου προς τη Β΄ Λυκείου





Σημείωση: Τα διαγωνιστικά τεστ δημιουργήθηκαν το 2015 - 16

Σάββατο 9 Σεπτεμβρίου 2017

Επαναληπτικές Εξετάσεις + Εξετάσεις Ομογενών 2017 Μαθηματικά Γενικής Παιδείας

Με τα σημερινά θέματα πέφτουν οι τίτλοι τέλους για το μάθημα Μαθηματικά και στοιχεία Στατιστικής της Γ Λυκείου. Αν υπάρχει αδιαφορία για τα θέματα των Μαθηματικών Κατεύθυνσης στις Επαναληπτικές Εξετάσεις φανταστείτε για τα θέματα που αντικρίζουμε για τελευταία φορά!


Ζούμε ιστορικές στιγμές! Δεν μπορούσαμε να μην ασχοληθούμε την ύστατη στιγμή με ένα μάθημα που μας χάρισε όμορφες στιγμές σε ένδοξες εποχές.

Πιστεύουμε ότι η ύλη της Γενικής Παιδείας θα μας απασχολήσει και στο μέλλον... (οπότε ας μην βιαστούμε να μαζέψουμε βιβλία, σημειώσεις και αρχεία από το σκληρό μας δίσκο!!).

Ο αγαπητός φίλος Χρήστος Κανάβης και μέλος της lisari team μας προσφέρει αποκλειστικά τις λύσεις!
_____________________________________________
Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής


και λύσεις από τον Χρήστο Κανάβη

Αποθηκεύεστε τα θέματα σε word 
από τον Χρήστο Τσουκάτο
____________________________________________________

Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής

Λύσεις από τον Χρήστο Κανάβη

Αποθηκεύεστε τα θέματα σε word


από τον Χρήστο Τσουκάτο

Μια ομάδα μόνο για μαθητές!


4 - Students Only / Αποκλειστικά για μαθητές

Ξεκίνησε η κλειστή ομάδα του facebook που αφορά μόνο μαθητές! Μαθητές που θα επικοινωνούν, θα ανταλλάσσουν αρχεία, σημειώσεις και θα θέτουν ερωτήματα.

Μπείτε και συζητήστε οποιοδήποτε θέμα σας αφορά για το σχολείο σας, όπως:

1. Ύλη #yli
2. Απορίες #why
3. Καταλήψεις #kat
4. Συμπεριφορές #beh
5. Εκδρομές #super
6. Σημειώσεις #meleti
7. Φροντιστήρια #fro

Απαντήσεις θα δίνονται από τους ίδιους τους μαθητές και όπου χρειάζεται από ένα καθηγητή του κλάδου (γνώμη του ειδικού) αν το ζήτημα δεν έχει διευκρινιστεί επαρκώς.

Η ομάδα μας θα υποστηρίζει όλα τα μαθήματα!! Η βοήθεια και η συμμετοχή όλων είναι απαραίτητη!! 

Ελάτε στην διαδικτυακή παρέα μαθητών και βγείτε κερδισμένοι και ενημερωμένοι!!



Σε καθημερινή διάταξη θα υπάρχουν κληρώσεις, δημοσκοπήσεις, δώρα!! Ξεκινήστε από σήμερα και αναρτήστε μια φωτογραφία του σχολείου σας στην ομάδα μας!


Το 4 - Students Only συμμετέχει σε οτιδήποτε 
αφορά τον μαθητή! 


Νομίζω ότι οι περισσότερες ομάδες που υπάρχουν στο διαδίκτυο τις μονοπωλούν οι καθηγητές. Γράφουν, θέτουν απαιτητικά ερωτήματα και τελικά είναι εκτός της φιλοσοφίας που αναζητούν οι μαθητές. Ήρθε η ώρα να μιλήσουν οι μαθητές!!

Ας τους καλωσορίσουμε στην νέα μας ομάδα! https://www.facebook.com/groups/168873763689270/


Μια ομάδα υπό την εποπτεία της lisari junior