Η αναγκαιότητα των διαγνωστικών…
Εικόνα: Τάκης Τσακαλάκος
Επίσης με τα διαγνωστικά τεστ βλέπουμε την αρχική εικόνα του μαθητή και την πορεία του μέσα στην σχολική χρονιά, δηλ. ένας μαθητής που μου γράφει τεστ 09 δεν μαρτυρά κάτι, αν αυτός ο μαθητής είχε στο διαγνωστικό τεστ 05 τότε έχει κάνει μεγάλη πρόοδο και πρέπει να του αναγνωρίσουμε. Όλοι ξέρουμε ότι ένας αδιάβαστος μαθητής που προσπέρασε τις τάξεις του Γυμνασίου και το βρίσκουμε για πρώτη φορά στην Α΄ Λυκείου ή Β΄ Λυκείου οι δυνατότητες μας για να τον καλυτερεύσουμε είναι περιορισμένες, άρα ποιος είναι ο σκοπός μας;; Να τον κινητοποιήσουμε να αυξήσει την προσπάθεια και να ανεβάσει το επίπεδο γνώσεων του, δηλαδή από 05 που ήταν να φτάσει στο 07 και στο επόμενο τεστ στο 09, να έχει μία ανοδική πορεία και ας είναι κάτω από την βάση, για μένα αυτός ο μαθητής έχει επιτύχει τον στόχο του και δεν θεωρώ ότι πρέπει στο τετράμηνο να του βάλουμε βαθμό κάτω από την βάση.
Η δομή των διαγνωστικών…
Τα διαγνωστικά τεστ πρέπει να είναι απλές, εύκολες και κατανοητές ασκήσεις που καλύπτουν ένα συγκεκριμένο φάσμα γνώσεων από τις προηγούμενες τάξεις. Επίσης πρέπει να υπάρχουν ερωτήσεις Γεωμετρίας και λογικής για να αντιληφθούμε το πλήρες φάσμα σκέψης και γνώσης του μαθητή.
Τα τα διαγνωστικά τεστ ενδείκνονται για όλες τις τάξεις του Γυμνασίου, Λυκείου αλλά επιβάλλονται για τους μαθητές που προάγονται στην Α΄ Γυμνασίου και στην Α΄ Λυκείου, στο μεταίχμιο των διαφορετικών βαθμίδων. Σε αυτές τις τάξεις ο καθηγητής διαθέτει νέους μαθητές, δεν γνωρίζει την ύλη και τα κεφάλαια που διδάχτηκαν στις προηγούμενες χρονιές και τέλος την δυναμική της τάξης.
Διαγνωστικά test. Μια επιμέλεια της lisari team
Μορφή ερωτήσεων
Θέσαμε ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, για να απαντήσει εύκολα ο μαθητής και να μην χρειαστεί να δώσει μια λευκή κόλλα που θα του κάνει κακό στη ψυχολογία του. Το κάναμε εύκολο δίνοντας λίγες πιθανές απαντήσεις (μόλις 3, πιθανότητα 33,%), αλλά για να περιορίσουμε τη τύχη θέσαμε την αρνητική βαθμολογία.
Έρευνα
Μακάρι τα διαγνωστικά τεστ να φθάσουν σε όλα τα σχολεία, σε όλα τα Φροντιστήρια, σε όλους τους μαθητές.Αν θέλετε να συμμετέχετε στην έρευνα για το επίπεδο των μαθητών Λυκείου θα θέλαμε να συμπληρώσετε το παρακάτω πίνακα
κλίμακα
πλήθος (vi) ποσοστό (fi%)
[0, 10)
[10, 13)
[13, 15)
[15, 18)
[18, 20]
Περιοχή: ……………………………
και στείλτε τα στο lisari.blogspot@gmail.com (με θέμα: "Ποσοστά επιτυχίας διαγνωστικών τεστ")
Αν υπάρχει ανταπόκριση, θα συγκεντρώσουμε όλα τα
αποτελέσματα των μαθητών και θα αναρτηθούν στο lisari
για συζήτηση και σχολιασμό των συμπερασμάτων.
για συζήτηση και σχολιασμό των συμπερασμάτων.
Για απευθείας αποθήκευση των διαγνωστικών τεστ:
β) Από την Α΄ Λυκείου προς τη Β΄ Λυκείου
Σημείωση: Τα διαγωνιστικά τεστ δημιουργήθηκαν το 2015 - 16