Μαθηματικά + Λογοτεχνία
Οταν μιλάμε για μαθηματικά και λογοτεχνία είναι πολύ δύσκολο να αγνοήσουμε τις προτάσεις των ανθρώπων του "Θαλής και Φίλοι"
Κάποιες προτάσεις είναι οι παρακάτω:
1. "Ο Θείος Πέτρος και η εικασία του Γκόλντμπαχ" του Δοξιάδη Α.
2. "Το θεώρημα του Παπαγάλου" του Ντενί Γκετζ
3. "Το τελευταίο θεώρημα του Φερμά" του Simon Singh
4. "Η χαρά του π" του David Blatner
5. "Ο Γάλλος Μαθηματικός"
6. «Η παραβολή του ασώτου» του Γιάννη Καρβέλη
7. "Οι άγριοι αριθμοί" του Philibert Schogt (μετάφραση Τεύκρος Μιχαηλίδης)
8. Φερμά-Πασκάλ: Το τελευταίο παιχνίδι / Keith Devlin
9. "Το Επικηρυγμένο Πρόβλημα" του Παυλιώτη
10. Ο πόλεμος των μαθηματικών : Νεύτωνας ≠ Λάιμπνιτς / Jason Socrates Bardi
11. «Φλάτλαντ=Επιπεδοχώρα» του Έντουιν Αμποτ και μετά του Ιαν Στιούαρτ (2004)
12. "Το τελευταίο παραμύθι του Μιγκέλ Τορές ντα Σίλβα" του Φόγκελ
13. "Το βιβλίο Κόλαση" του Φραμπέτι
14. Logicomix του Δοξιάδη Α.
15. Πυθαγόρεια εγκλήματα του Μιχαϊλίδης Τ.
16. Μετά το Οπισθόφυλλο του δικού μας Ροδόλφου Μπόρης
17. Μεγάλες έριδες στην ιστορία των μαθηματικών : Δέκα από τις πιο έντονες διαμάχες όλων των εποχών / Χαλ Χέλμαν
18. Αγορά : Η αληθινή ιστορία για τη ζωή και τον μύθο της φιλοσόφου Υπατίας
19. Η μουσική του Πυθαγόρα / Kitty Ferguson
20. Ραμανουτζάν, ο Ινδός μαθηματικός / Robert Kanigel
21. Η "εικασία" του Πουανκαρέ του Szpiro, George G.
22. Ο μηχανισμός των Αντικυθήρων του Marchant, Jo
23. Θεωρία ομάδων του Du Sautoy, Marcus
24. Ο Ρώσος μαθηματικός Γκρίσα Πέρελμαν του Gessen, Masha
25. Ο ταξιδευτής των μαθηματικών του Calvin Clawson
26. Υπάτια του Pedro Galvez
27. Από την παράνοια στους Αλγόριθμους του Α. Δοξιάδη
28. Ο άνθρωπος που μετρούσε την άμμο του Gillian Bradshaw
29. Το πειραχτήρι των αριθμών του Enzensberger, Hans - Magnus
30. Μηδέν του Seife, Charles
31. e: Η ιστορία ενός αριθμού / Eli Maor
32. Άλγεβρα, ο άγνωστος Χ / Kjartan Poskitt
33. Ανακαλύπτω τα μαθηματικά του Vorderman, Carol
34. Μαθηματικά για παιδιά του Van Cleave Pratt, Janice
Μια σύντομη περιήγηση στο lisari.blogspot.com
"Amat victoria curam" = η νίκη αγαπά την προετοιμασία
Googlisari
Παρασκευή 9 Ιουλίου 2010
Θέματα Μαθηματικών κατεύθυνσης εσπερινών 2010 (επαναληπτικές)
Θέματα
Μαθηματικών Κατεύθυνσης Εσπερινών 2010 (Επαναληπτικές εξετάσεις)
Λύσεις:
Οι λύσεις δίνονται εδώ
Σχόλια:
Μαθηματικών Κατεύθυνσης Εσπερινών 2010 (Επαναληπτικές εξετάσεις)
Λύσεις:
Οι λύσεις δίνονται εδώ
Σχόλια:
- Το Γ3 προκύπτει εύκολα και από γεωμετρική ερμηνεία, αλλά και αλγεβρικά που είναι εξοικειωμένος ο μαθητής
- Μου άρεσε το ερώτημα Β3, πολύ όμορφα διατυπωμένο, για να ξεφύγει από την στείρα μεθοδολογία (ως διατύπωση όχι ως λύση...)
- Νομίζω ότι ήταν αρκετά δύσκολα τα θέματα για Εσπερινό, τι λέτε;
Πέμπτη 8 Ιουλίου 2010
Επαναληπτικές Εξετάσεις 2010: Λύσεις στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης

Επαναληπτικών Εξετάσεων Ιουλίου στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης 2010
Επιμέλεια λύσεων: Χατζόπουλος Μάκης
Σχόλιο: Από τα ωραιότερα θέματα που έχουν μπει στις Πανελλήνιες Εξετάσεις. Η δυσκολία τους ήταν ανάλογη για την εποχή τους, αφού συνηθίζεται στις Επαναληπτικές εξετάσεις να έχουμε πιο απαιτητικά θέματα από αυτά του Μαΐου - Ιουνίου. Το θέμα 2 με αντιδιαμετρικά σημεία δεν το έχω δει σε κανένα βιβλίο, οπότε ξεφεύγει από την στείρα μεθοδολογία που δίνουν οι καθηγητές, οπότε εξετάζει τις γνώσεις και την κατανόηση των εννοιών που έχουν αποκτήσει οι μαθητές τα δύο τελευταία χρόνια του Λυκείου στα Μαθηματικά.
Απαντήσεις Επαναληπτικά θέματα 2010-Κατεύθυνσης
Τετάρτη 7 Ιουλίου 2010
17-05-10 Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Γενικής Παιδείας
Θέματα:17-05-10: Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Γενικής Παιδείας
Λύσεις:
Δίνω τις απαντήσεις στο mathematica λύσεις
--> Σχόλια:Υπάρχει πρόβλημα στο Σωστό Λάθος:
«ε. Η διάμεσος είναι ένα μέτρο θέσης, το οποίο επηρεάζεται από τις ακραίες παρατηρήσεις.»
Αναφέρεται σε όλες τις διαμέσους, σε μία τουλάχιστον (δεν υπάρχουν οι ανάλογοι ποσοδείκτες δηλαδή); Οπότε με αυτή την απροσδιοριστία η πρόταση είναι άλλοτε Σωστή και άλλοτε Λάθος!!! Και αυτό συμβαίνει γιατί η πρόταση που δόθηκε στις εξετάσεις είναι προτασιακός τύπος που δεν απαντιέται με Σωστό ή Λάθος.
Πολύ ωραία σχολιάζει ο Α. Κυριακόπουλος σε αυτό το θέμα:
"Βέβαια το σχολικό βιβλίο στη σελίδα 87 γράφει ότι: «η διάμεσος δεν επηρεάζεται από τις ακραίες παρατηρήσεις». Αυτό όμως είναι πάντοτε σωστό; Αν έχουμε δύο μόνο παρατηρήσεις, οπότε η διάμεσος είναι το ημιάθροισμά τους, η διάμεσος δεν επηρεάζεται από τις ακραίες παρατηρήσεις; Τι θα έπρεπε να απαντήσει ένας μαθητής που θα έφερνε στο μυαλό του την περίπτωση αυτή, αφού θα έβλεπε ότι άλλοτε είναι σωστό και άλλοτε είναι λάθος; Αυτά που γράφουν τα σχολικά βιβλία δεν είναι θέσφατα. Ούτε μπορούν να ληφθούν σαν διαταγές."
Λύσεις:
Δίνω τις απαντήσεις στο mathematica λύσεις
--> Σχόλια:Υπάρχει πρόβλημα στο Σωστό Λάθος:
«ε. Η διάμεσος είναι ένα μέτρο θέσης, το οποίο επηρεάζεται από τις ακραίες παρατηρήσεις.»
Αναφέρεται σε όλες τις διαμέσους, σε μία τουλάχιστον (δεν υπάρχουν οι ανάλογοι ποσοδείκτες δηλαδή); Οπότε με αυτή την απροσδιοριστία η πρόταση είναι άλλοτε Σωστή και άλλοτε Λάθος!!! Και αυτό συμβαίνει γιατί η πρόταση που δόθηκε στις εξετάσεις είναι προτασιακός τύπος που δεν απαντιέται με Σωστό ή Λάθος.
Πολύ ωραία σχολιάζει ο Α. Κυριακόπουλος σε αυτό το θέμα:
"Βέβαια το σχολικό βιβλίο στη σελίδα 87 γράφει ότι: «η διάμεσος δεν επηρεάζεται από τις ακραίες παρατηρήσεις». Αυτό όμως είναι πάντοτε σωστό; Αν έχουμε δύο μόνο παρατηρήσεις, οπότε η διάμεσος είναι το ημιάθροισμά τους, η διάμεσος δεν επηρεάζεται από τις ακραίες παρατηρήσεις; Τι θα έπρεπε να απαντήσει ένας μαθητής που θα έφερνε στο μυαλό του την περίπτωση αυτή, αφού θα έβλεπε ότι άλλοτε είναι σωστό και άλλοτε είναι λάθος; Αυτά που γράφουν τα σχολικά βιβλία δεν είναι θέσφατα. Ούτε μπορούν να ληφθούν σαν διαταγές."
Επαναληπτικά θέματα εξετάσεων 2010-Μαθηματικά Γενικής Παιδείας
Επαναληπτικά θέματα εξετάσεων 2010-Μαθηματικά Γενικής Παιδείας
Νομίζω ότι τα θέματα ήταν εύστοχα και πολύ αξιόλογα, η δυσκολία τους ήταν αυτή που έπρεπε...
Υπάρχει ένα θεματάκι στην έκφραση "από 10 έως 14" αν θα πάρουμε και την τιμή 14 από την επόμενη κλάση, αλλά σε όλα τα βιβλία συνηθίζεται αυτή η (λανθασμένη) έκφραση, οπότε είμαστε εντάξει...
Νομίζω ότι τα θέματα ήταν εύστοχα και πολύ αξιόλογα, η δυσκολία τους ήταν αυτή που έπρεπε...
Υπάρχει ένα θεματάκι στην έκφραση "από 10 έως 14" αν θα πάρουμε και την τιμή 14 από την επόμενη κλάση, αλλά σε όλα τα βιβλία συνηθίζεται αυτή η (λανθασμένη) έκφραση, οπότε είμαστε εντάξει...
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
