Τρίτη 24 Μαΐου 2011

Πρόγραμμα υπολογισμού μορίων του βαθμού πρόσβασης για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου

Ένα εξαιρετικό πρόγραμμα υπολογισμού μορίων του βαθμού πρόσβασης στο Πανεπιστήμιο, για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου που θα μετρήσουν τα κουκιά τους (βλέπε μόρια) για να δουν ποια σχολή μπορεί να ελπίζουν. 

Το πρόγραμμα είναι του Φυσικού Δημήτρη Γκιώση.

Το βρήκαμε και το διαβάσαμε στην ιστοσελίδα Διασκεδαστικά Μαθηματικά, του συναδέλφου Ρωμανίδη Σωκράτη.

Ασκήσεις στα Μαθηματικά κατεύθυνσης Γ Λυκείου από τις Γαλλικές εξετάσεις (Baccalauréat)

Τα θέματα των παρελθόντων ετών από τις Γαλλικές εξετάσεις (Baccalauréat), επιμελήθηκε ο μαθηματικός Γιώργος Μπαντές, από τις Σέρρες.

1. ΜΙΓΑΔΙΚΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ
2. ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
3. ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΟΙ
4. ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Θέματα προαγωγικών εξετάσεων 2011 στην Γεωμετρία Α΄ Λυκείου

Τα θέματα προαγωγικών εξετάσεων μαζί με τις λύσεις, στην Γεωμετρία Α΄ Λυκείου.

Στις λύσεις περιγράφονται οι βαθμοί που παίρνει ο διαγωνιζόμενος ανάλογα με αυτά που έχει γράψει. Δηλαδή μπορεί να υπολογίσει ακριβώς πόσες μονάδες έχει γράψει, οπότε γνωρίζει από που έχασε μονάδες και πόσες πήρε τελικά.

Ανάλογο σύστημα ακολουθείται και στις Πανελλήνιες εξετάσεις που η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (ΚΕΕ) στέλνει τις ενδεικτικές λύσεις στα βαθμολογικά κέντρα, με βαθμολόγηση σε κάθε σημείο της λύσης κάθε άσκησης για να γίνεται αντικειμενική η βαθμολόγηση.


Δευτέρα 23 Μαΐου 2011

Λύση του Απολλώνιου προβλήματος από 19χρονο

O Radko Kotev, ένας 19χρονος μαθητής από τη Βουλγαρία κατάφερε να λύσει ένα μαθηματικό πρόβλημα 2000 ετών, το Απολλώνιο πρόβλημα, με ένα καινούριο και μοναδικό τρόπο.


 
Το Απολλώνιο πρόβλημα, που διατυπώθηκε από τον γεωμέτρη και αστρονόμο Απολλώνιο τον Περγαίο(περίπου 262π.Χ.- 290π.Χ.) στο έργο του «Επαφαί». Το πρόβλημα συνίσταται στην κατασκευή κύκλων που να είναι εφαπτόμενοι σε τρεις δεδομένους κύκλους στο επίπεδο.
O μαθητής από τη Σόφια βρήκε μια 5η λύση στο πρόβλημα. «Ήταν πολύ περίεργο. Πήγα να κοιμηθώ εκείνο το βράδυ, σκέφτηκα το πρόβλημα και είπα γιατί όχι να το δοκιμάσω με αυτόν τον τρόπο. Το πρωί σηκώθηκα πήρα ένα φύλλο χαρτί και άρχισα να σχεδιάζω». Πρώτα έδειξε τη λύση στους γονείς του που είναι και οι δυο μαθηματικοί και έπειτα στον καθηγητή του.
Το πρόβλημα της Ευκλείδειας γεωμετρίας που διατύπωσε ο Απολλώνιος απαιτεί κατασκευές με κανόνα και διαβήτη, και αυτό είναι που το έκανε τόσο ενδιαφέρον και πολλοί μαθηματικοί, ακόμα και ερασιτέχνες προσπάθησαν να το λύσουν. Το πρόβλημα για πρώτη φορά λύθηκε το 1596 από τον Φλαμανδό Adriaan van Roomen χρησιμοποιώντας τεμνόμενες υπερβολές και όχι μόνο κανόνα και διαβήτη. Ο Francois Viete, φίλος του van Roomen κατέληξε σε μία τέτοια λύση εργαζόμενος με απλούστερες περιπτώσεις, θεώρησε μηδενική την ακτίνα ενός από τους τρεις δεδομένους κύκλους. Αρκετές άλλες γεωμετρικές μέθοδοι αναπτύχθηκαν τον 19ο αιώνα. Η τελευταία γεωμετρική λύση ήταν του Γάλλου Joseph Diaz Gergonne το 1814 στον οποίο αποδίδεται και η πιο μία κομψή απόδειξη, χρησιμοποιώντας κανόνα και διαβήτη

Αγγλο-Ελληνικό Λεξικό Μαθηματικών όρων

Από την ιστοσελίδα free-ebook.gr διαβάζουμε τα εξής:

Περιγραφή:
Ο καθηγητής του τμήματος Μαθηματικών και Στατιστικής του Πανεπιστημίου της Κύπρου Γ. Γεωργίου έχει αναπτύξει ένα Αγγλο-Ελληνικό Λεξικό Μαθηματικών όρων το οποίο προσφέρει δωρεάν μέσω internet.
Συγγραφέας: Γ. Γεωργίου

Γλώσσα: Ελληνικά

Σελίδες: 383

Μέγεθος Αρχείου: 0.9 Mb
[Κατέβασέ το]