Τρίτη 18 Ιουνίου 2019



Μετά από τόσα χρόνια στο τιμόνι του lisari νιώθω δέος κάθε φορά που μελετάω τα στατιστικά (μία φορά το χρόνο) από τα διεθνή sites.

Όσο και να μην απασχολούν τα νούμερα, αφού δεν υπάρχει κανένα οικονομικό όφελος, η αναγνώριση, η αγάπη και η αποδοχή όλων είναι τόσο μεγάλη που με κάνει τον πιο πλούσιο άνθρωπο! Το στοίχημα το έχω κερδίσει αφού εξ αρχής αυτός ήταν ο σκοπός μου.

Νιώθω ότι όλα τα μαθηματικά site, blogs, forum είμαστε στο ίδιο στρατόπεδο, έχουμε όλοι τον ίδιο σκοπό, την καλύτερη ενημέρωση των μαθητών και εκπαιδευτικών. Ο καθένας έχει κάτι να προσθέσει, κάτι να συμπληρώσει στα αγαπημένα μας μαθηματικά που είναι άπειρα, ανεξάντλητα!

Σας ευχαριστώ πολύ για την παρέα και τη συμμετοχή σας, χωρίς εσάς δεν θα γινόταν τίποτα από όλα αυτά.

Το καλοκαίρι η θεματογραφία του blog θα περιέχει ανάλαφρα μαθηματικά κείμενα και άρθρα. Αναρτήσεις για ξαπλώστρα!

Σας εύχομαι ένα χαρούμενο καλοκαίρι και με περισσότερη δράση και ενημέρωση το Σεπτέμβριο!

Πηγή στατιστικών: https://www.similarweb.com/

Δευτέρα 17 Ιουνίου 2019

Διαφορετικοί τρόποι επίλυσης στα ερωτήματα Γ3ii και Δ3ii

Σε λίγες ημέρες (αφού ολοκληρωθούν οι εξετάσεις) θα αναρτήσουμε μερικά στατιστικά από διάφορα Βαθμολογικά Κέντρα για να πάρουμε μια πρώτη άποψη για την πορεία των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών. 

Ας δούμε μέχρι τότε διάφορους τρόπους απόδειξης στα ερωτήματα Γ3 ii και Δ3ii

Στο Γ3 ii θα δούμε μια λύση με τη χρήση της ανάλυσης, ενώ στο Δ3 ii μια λύση με γνώσεις αποκλειστικά από τη Β΄ Λυκείου, μια επιμέλεια λύσης του Παύλου Τρύφων. Ανάλογη λύση έχει στείλει και ο μαθηματικός από το ΓΕΛ Ψαχνών Γ. Αλεξίου (αλλά την μονοτονία την απέδειξε με γνώσεις της Γ Λυκείου). 




Παρασκευή 14 Ιουνίου 2019

H EME διαφωνεί με την οδηγία της ΚΕΕ για το ερώτημα Α4β

Μετά από την ανάρτηση του lisari και τις "επίσημες" φωνές που ακολούθησαν την επόμενη ημέρα, έρχεται η ΕΜΕ για να δηλώσει τη διαφωνία της για την οδηγία που ήρθε εκ των υστέρων στα Βαθμολογικά κέντρα για τη διόρθωση του ερωτήματος Α4β.

Πηγή: http://www.hms.gr/

Το κείμενο της ανακοίνωσης.

"Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία διαφωνεί με την οδηγία βαθμολόγησης του θέματος Α4β

ως προς την αιτιολόγηση μόνο με αντιπαράδειγμα.  Όλο το κείμενο της ανακοίνωσης εδώ. " 


Πέμπτη 13 Ιουνίου 2019

Οι πρώτες "επίσημες" φωνές αντιδρούν στην οδηγία της ΚΕΕ για το ερώτημα Α4β

Μετά από το άρθρο του lisari για την οδηγία βαθμολόγησης που έστειλε η ΚΕΕ στα βαθμολογικά κέντρα ήρθαν και οι επίσημες - αρμόδιες "φωνές" να αντιδράσουν στην οδηγία.

1) Συντονιστής Γ. Καραγιάννης: Καλώ την ΚΕΕ να ανακαλέσει την οδηγία αυτή και να στείλει εκ νέου οδηγία τηρώντας τα γραφόμενα "οποιαδήποτε επιστημονικά τεκμηριωμένη απάντηση είναι αποδεκτή".

Πηγή: esos.gr

2) ΕΜΕ Βοιωτίας







Τετάρτη 12 Ιουνίου 2019

Οδηγία ΚΕΕ για το ερώτημα Α4β


Και τελικά η ΚΕΕ αποφασίζει και στέλνει οδηγία σε όλα τα Βαθμολογικά Κέντρα (ΒΚ) για το ερώτημα Α4 β.

Σωστές απαντήσεις θεωρούνται οι εξής:

- Να σχεδιαστεί μια γραφική παράσταση που να φαίνεται ότι το όριο και η τιμή είναι διαφορετικά στο x0

ή

- Να δοθεί ένα κατάλληλο αντιπαράδειγμα! 

Πρόπερσι [2017] η επιτροπή δεν είχε δεχτεί καμία άλλη απάντηση εκτός από τη f(x) = |x| και τη f(x) = ρίζα x. Πέρυσι [2018] αν είχες κάνει μόνο το σχήμα σε μια 1 - 1 και όχι γνησίως μονότονη συνάρτηση δεν έπαιρνες όλα τα μόρια! Φέτος [2019] δέχεται το σχήμα αλλά δεν δέχεται τη δικαιολόγηση με τη συνέχεια.

Να τονίσω ότι ήδη δύο Βαθμολογικά Κέντρα που γνωρίζω θα δεχόντουσαν την απάντηση με τη συνέχεια. Επίσης στους προφορικά εξεταζόμενους (ΦΑ) αρκετοί συνάδελφοι έπαιρναν σωστά την απάντηση με τη συνέχεια! Μετά από την οδηγία πρέπει όλοι οι βαθμολογητές να τη σεβαστούν και να διορθώσουν σύμφωνα με αυτήν.

Για μένα είναι λάθος η διατύπωση της ερώτησης Α4. Από τη στιγμή που ζητείται μόνο η δικαιολόγηση της απάντησης κάθε επιστημονικά τεκμηριωμένη πρόταση πρέπει να θεωρείται  ορθή! Αν δεν ήθελαν με αυτό τον τρόπο (της συνέχεια κτλ.) τότε έπρεπε να τονίζουν αυτά που γράφεται στην οδηγία. Δηλαδή ως ορθές απαντήσεις λαμβάνονται όσες χρησιμοποιούν το αντιπαράδειγμα ή το σχήμα.

Η λάθος διατύπωση και σύνταξη της επιτροπής δεν πρέπει να μεταβιβάζεται - μεταφέρεται στους μαθητές.