Στηρίξτε το έργο μας!

Τρίτη 12 Οκτωβρίου 2010

71ος πανελλήνιος διαγωνισμός στα μαθηματικά, "Ο Θαλής"

Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (Ε. Μ. Ε.) διοργανώνει τον 71o Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό (Π. Μ. Δ.), «Ο ΘΑΛΗΣ», στα μαθηματικά, το Σάββατο 30 Οκτωβρίου 2010 και ώρα 9.00 π.μ.

Ο διαγωνισμός απευθύνεται στους μαθητές των Β΄ και Γ΄ τάξεων των Γυμνασίων, όλων των τάξεων των Γενικών Λυκείων και των Επαγγελματικών Λυκείων. Οι δηλώσεις συμμετοχής των ενδιαφερομένων θα υποβληθούν στο σχολείο που φοιτούν, μέχρι και την 22α Οκτωβρίου 2010, και θα διαβιβασθούν άμεσα στις Διευθύνσεις και στα Γραφεία Δ.Ε. κ΄ Ε.Ε. όπου ανήκουν.

Οι Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα συγκροτήσουν τις τοπικές επιτροπές (ανά νομό) σε συνεργασία με τα τοπικά παραρτήματα της Ε.Μ.Ε. (όπου αυτά υπάρχουν) για τη διεξαγωγή του διαγωνισμού και θα ορίσουν τα εξεταστικά κέντρα και τους επιτηρητές.

Ο διαγωνισμός θα διαρκέσει τρεις (3) ώρες, θα απαρτίζεται μόνο από θέματα πλήρους ανάπτυξης και γι’ αυτό θα απαιτηθούν κόλλες αναφοράς.

Τα γραπτά των μαθητών θα αποσταλούν για βαθμολόγηση στην Επιτροπή Διαγωνισμών της Ε.Μ.Ε. στην Αθήνα ή στα κατά τόπους Παραρτήματά της (όπου υπάρχουν). Tα αποτελέσματα του διαγωνισμού θα ανακοινωθούν στις τοπικές Νομαρχιακές Επιτροπές.

Οι μαθητές που θα διακριθούν στο διαγωνισμό «Ο ΘΑΛΗΣ», θα κληθούν να συμμετάσχουν στον επόμενο διαγωνισμό «Ο ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ», που θα διεξαχθεί στις 15 Ιανουαρίου 2011. Στη συνέχεια οι διακριθέντες στον «ΕΥΚΛΕΙΔΗ» θα λάβουν μέρος στο διαγωνισμό, «Ο ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ» στις 26 Φεβρουαρίου 2011, προκειμένου να επιλεγεί η εθνική ομάδα που θα λάβει μέρος στην 28η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα (Ρουμανία, Μάιος 2011), στην 15η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα Νέων (Κύπρος, Ιούνιος 2011) και στην 52η Διεθνή Μαθηματική Ολυμπιάδα (Ολλανδία, Ιούλιος 2011).

Η συμμετοχή των μαθητών στο διαγωνισμό είναι προαιρετική.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στην Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (Ε.Μ.Ε.) Πανεπιστημίου (Ελευθερίου Βενιζέλου) 34, 106 79 Αθήνα, τηλέφωνα: 210-36.16.532, 210-36.17.784, στο fax: 210-36.41.025, και στην ιστοσελίδα: www.hms.gr

Παρακαλούμε να ενημερώσετε τα σχολεία της αρμοδιότητάς σας. Σημειώνεται ότι η μετακίνηση και η συμμετοχή των σχολικών μονάδων στο εν λόγω διαγωνισμό θα γίνει χωρίς δαπάνη για το Δημόσιο.



Τα θέματα "Θαλή" από το 1998 - 2008 φαίνονται παρακάτω:

Β' Γυμνασίου και Γ΄ Γυμνασίου 
ενώ οι λύσεις Β' γυμνασίου

27ο Συνέδριο Μαθηματικής Παιδείας - Χαλκίδα

  Το φετινό Συνέδριο της Ε.Μ.Ε. θα πραγματοποιηθεί στη Χαλκίδα στις 19-21 Νοεμβρίου 2010.  

Η εγκύκλιος του συνεδρίου φαίνεται παρακάτω. 

Πολλές τοπικές Ε.Μ.Ε έχουν ήδη δρομολογήσει πούλμαν και ξενοδοχεία για την μετακίνηση και την διαμονή στη Χαλκίδα. Οι τιμές ποικίλουν. Για περισσότερες πληροφορίες ρωτήστε στα τοπικά τμήματα. 

Δείτε στην δεξιά στήλη όλα τα παραρτήματα της Ε.Μ.Ε. όπως και τα τηλέφωνα επικοινωνίας.

Περιληπτικά αναφέρουμε: 

Διοργανώνεται από την ελληνική μαθηματική εταιρεία.
Με τη συμμετοχή δέκα καθηγητών από το πανεπιστήμιο Πάτρας, και περισσότερων από οκτακοσίων συνέδρων - καθηγητών από τα πανεπιστήμια της Ευρώπης, της Αμερικής, της Κύπρου και εκπαιδευτικών από όλη τη χώρα, και με ένα εξαιρετικό συμβολισμό δύο ημέρες μετά την επέτειο της εξέγερσης του Πολυτεχνείου του ’73, πραγματοποιείται στη Χαλκίδα το 27o πανελλήνιο μαθηματικό συνέδριο της μαθηματικής εταιρείας - ΕΜΕ, από τις 19 έως τις  21 Νοεμβρίου 2010.

Στόχος του συνεδρίου είναι η ανάδειξη του ρόλου της μαθηματικής επιστήμης στην τεχνολογία και στην οργάνωση της κοινωνικής ζωής της χώρας, αλλά και του ρόλου του εκπαιδευτικού, του καθηγητή των μαθηματικών, η υποστήριξη και αποτελεσματική λειτουργία του, στα πλαίσια του εκπαιδευτικού συστήματος.

Στη ατζέντα του συνεδρίου βρίσκονται ζητήματα όπως ο επαγγελματισμός του εκπαιδευτικού, οι καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις, οι χαρισματικοί καθηγητές, η μεθοδολογική ικανότητα στη διδασκαλία. Ο δάσκαλος των μαθηματικών στην εκπαίδευση, στην έρευνα, στην κοινωνία. Η δια βίου μόρφωση και η παιδαγωγική κατάρτιση των μαθηματικών. Η ψηφιακή γνώση στο ψηφιακό σχολείο. Τα δίκτυα των εκπαιδευτικών. Tο κοινωνικό κύρος του καθηγητή των μαθηματικών. Ο ‘απίστευτος’ θεσμός των φροντιστηρίων στην Ελλάδα.
Η αξιολόγηση και η επιλεξιμότητα των δασκάλων από τους μαθητές, η αξιοποίηση των 3.900 περίπου πτυχιούχων μαθηματικών και η ένταξή τους στη σχολική διαδικασία, και τέλος η επιμελητηριακή λειτουργία της μαθηματικής εταιρείας για τους άνεργους μαθηματικούς.

Η τοπολογία του Brower για τις υπερσφαίρες, το θεώρημα του Kakutani, η θεωρία  του Nash, από τα μαθηματικά του ‘σήμερα’, είναι μέρος της εισήγησης του κεντρικού ομιλητή του συνεδρίου Κώστα Δασκαλάκη, καθηγητή στο MΙΤ.

Θα υπάρξουν ακόμη στρογγυλά τραπέζια με θέματα - μεταξύ άλλων - τη λειτουργία του μαθηματικού στην τάξη του Γυμνασίου και του Λυκείου.
Συντονιστής είναι ο Θεοδόσης Ζαχαριάδης, αν. καθηγητής πανεπιστημίου Αθήνας.

Συμμετέχουν μεταξύ άλλων οι Έλενα Ναρδή, καθηγήτρια στο University οf East Anglia, Ειρήνη Μπίζα καθηγήτρια στο University Of Loughborough, Δέσποινα Πόταρη, αν. καθηγήτρια Πανεπιστήμιου Αθήνας, Μαριάνα Τζεκάκη, αν. καθηγήτρια Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης, Κώστας Χρήστου, καθηγητής Πανεπιστήμιου Κύπρου.

Την επιστημονική επιτροπή του συνεδρίου αποτελούν μεταξύ άλλων οι Σταύρος Παπασταυρίδης, καθηγητής Άλγεβρας στο πανεπιστήμιο Αθήνας, και για δεκαπέντε χρόνια στο πανεπιστήμιο Πάτρας, ως πρόεδρος, Διονύσης Λάππας, αν. καθηγητής στο πανεπιστήμιο Αθήνας, ως αναπληρωτής πρόεδρος, Ευγενία Κολέζα, καθηγήτρια στο πανεπιστήμιο Πάτρας, Σπύρος Πνευματικός, καθηγητής στο πανεπιστήμιο Πάτρας, Θεοδόσης Ζαχαριάδης, αν. καθηγητής στο πανεπιστήμιο Αθήνας, Νίκος Παπαναστασίου, αν. καθηγητής στο πανεπιστήμιο Αθήνας, Παναγιώτης Βλάμος, επ. καθηγητής στο Ιόνιο πανεπιστήμιο, Ευγένιος Αυγερινός, καθηγητής στο πανεπιστήμιο Αιγαίου.

Το συνέδριο θα αποτελέσει τονωτική ‘ένεση’ για τα επαγγέλματα του τουριστικού τομέα της Εύβοιας, στην έναρξη της φετινής χειμερινής περιόδου.




Μάθημα 4 - Άλγεβρα Α΄ Λυκείου

Σε συνέχεια από το 1 Φύλλο εργασίας (που έχει τα μαθήματα 1,2,3) στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου, παρουσιάζουμε το Μάθημα 4/Δυνάμεις/Ταυτότητες/Παραγοντοποίηση/Μέθοδοι απόδειξης


Διόρθωση: Στην άσκηση 2, να γίνει ως εξής: "Να αποδείξετε ότι οι τετραγωνικές του 2 και 3 είναι άρρητοι αριθμοί και να τα τοποθετήσετε στον πραγματικό άξονα."
Μάθημα 4ο-Άλγεβρα Α Λυκείου

Τετάρτη 6 Οκτωβρίου 2010

Διανύσματα - 9 Θέματα για επανάληψη του 1ου κεφαλαίου

Ενδεικτική πρόταση θεμάτων
με στόχο την επανάληψη του 1ου κεφαλαίου: ΔΙΑΝΥΣΜΑΤΑ

(παράγρ. 1.1 έως και 1.5 των Μαθ/κών Κατεύθυνσης Β΄ Λυκείου)  
Από τον αγαπητό φίλο και Σχολικό Σύμβουλο Μαθηματικών Δημήτρη Ντρίζο

1η Γραπτή εξέταση (20min) - Γ' Λυκείου - Κατεύθυνση

1η Προφορική εξέταση Γ λυκείου-Α -B ομάδα
Τα αποτελέσματα της γραπτής εξέτασης θα ανακοινωθούν σύντομα

Τρίτη 5 Οκτωβρίου 2010

Νέες σελίδες - Καινοτόμος κίνηση!

Προστέθηκαν οι σελίδες 
  • Α3 (Αλγ. Γεωμ.)
  • Α4 (Άλγ. Γεωμ)
  • Α5 (Γεωμ.)
  • Β1 (Γεωμ.)
  • Γ2 (Γ.Π)
  • Γ-ΤΕΧΝ.-1
που είναι αποκλειστικά για τους μαθητές του 1ου Λυκείου Ζακύνθου.

Μέσα από αυτές τις σελίδες οι μαθητές που έχασαν την παράδοση του μαθήματος, θα μπορούν να ενημερώνονται διαδικτυακά για το τι διδάχθηκε μέσα στην τάξη και ποιες ασκήσεις δόθηκαν για το σπίτι. Επίσης μπορούν να τα κατεβάσουν τα φυλλάδια που μοιράστηκαν στο τμήμα!

Είναι ένα πιλοτικό πρόγραμμα και βρίσκεται σε δοκιμαστή περίοδο. Το διαδίκτυο έχει μπει στην ζωή μας, γιατί να μην το χρησιμοποιήσουμε προς όφελος της εκπαίδευσης; Η εύρεση της ύλης και  σημειώσεων που δίνονται στο σχολείο, είναι καινούργιο για τα δεδομένα του δημόσιου σχολείου. Είναι μια καινοτόμος σκέψη που θα πραγματοποιηθεί για πρώτη φορά!
Θα ενημερώνω τους συνάδελφους για την πορεία αυτής της πρωτοβουλίας.

Περιμένω σχόλια, γνώμες και απόψεις...