Στηρίξτε το έργο μας!

Σάββατο 23 Οκτωβρίου 2010

Παρασκευή 22 Οκτωβρίου 2010

Βάσεις 2010 - Μόρια Πρώτου και τελευταίου

Ήδη οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου άρχισαν να ρωτάνε τις περσινές βάσεις διάφορων σχολών για να κάνουν σχέδια και όνειρα.
Δίνω το αρχείο με τις βάσεις των σχολών (που καθορίζεται από τα μόρια του τελευταίου) και ο καθένας ας κάνει τις δικές του εκτιμήσεις.
 

Συμβουλή: Διαβάστε, προσπαθήστε και κάντε όσα όνειρα θέλετε , δεν φορολογούνται! Αλλά μην κάνετε το αντίστροφο, θα χαθείτε στα όνειρα και στα σχέδια σας και θα ξεχάσετε το διάβασμα και την προσπάθεια, το έργο το βλέπω κάθε χρόνο με διαφορετικούς πρωταγωνιστές! Βάσεις 2010

Τετάρτη 20 Οκτωβρίου 2010

20 Οκτωβρίου - Παγκόσμια Ημέρα Στατιστικής

Στις 20 Οκτωβρίου 2010 και για πρώτη φορά θα εορταστεί η Παγκόσμια Ημέρα Στατιστικής. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, ο εορτασμός αυτός υπογραμμίζει το σημαντικό ρόλο των επίσημων στατιστικών στην κοινωνία.
Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης και για περισσότερο από 50 χρόνια, οι Εθνικές Στατιστικές Υπηρεσίες των κρατών μελών, σε συνεργασία με την Eurostat, καταβάλλουν προσπάθειες ώστε να παράγονται αξιόπιστα και συγκρίσιμα στοιχεία. Στις μέρες μας πλέον, αυξάνεται ολοένα και περισσότερο ο αριθμός των ατόμων που χρησιμοποιούν με ποικίλους τρόπους τις Ευρωπαϊκές Στατιστικές.

Στα πλαίσια του εορτασμού αυτής της Ημέρας, η Eurostat- η Στατιστική Υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης- και οι 27 Εθνικές Στατιστικές Υπηρεσίες των κρατών μελών, που αποτελούν όλες μαζί το Ευρωπαϊκό Στατιστικό Σύστημα (ΕΣΣ), προβαίνουν στην ταυτόχρονη δημοσίευση ενός κοινού Δελτίου Τύπου προβάλλοντας τον ρόλο των επίσημων Ευρωπαϊκών Στατιστικών.

Η σπουδαιότητα των Ευρωπαϊκών Στατιστικών

"Οι επίσημες Ευρωπαϊκές Στατιστικές συγκεντρώνουν δύο κύρια χαρακτηριστικά που τις κάνουν αναντικατάστατες: α) προσφέρουν ένα μέσο όρο για όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, β) δίνουν συγκρίσιμα στοιχεία για κάθε κράτος μέλος, βοηθώντας με αυτόν τον τρόπο να εντοπιστούν οι ομοιότητες και διαφορές εντός της ΕΕ.

Οι Ευρωπαϊκές Στατιστικές καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα τομέων, όπως δημόσια οικονομικά, τιμές, εξωτερικό εμπόριο, αγορά εργασίας, υγεία, εκπαίδευση κλπ.

Για να δώσουμε ένα μάλλον «ανάλαφρο» παράδειγμα, ας δούμε πώς, βάσει των Ευρωπαϊκών Στατιστικών, σκιαγραφείται ο «μέσος»3 Ευρωπαίος πολίτης. Αν πρόκειται για γυναίκα, θα πρέπει να είναι 42 ετών και αναμένεται να ζήσει για 41 χρόνια ακόμη. Απέκτησε το πρώτο της παιδί σε ηλικία 28 ετών περίπου και έχει λιγότερα από δύο παιδιά. Εργάζεται στο δημόσιο τομέα ή σε κάποια κοινωνική υπηρεσία, περίπου 33 ώρες την εβδομάδα, και είναι τουλάχιστον απόφοιτη Λυκείου. Αν πρόκειται για άνδρα, θα πρέπει να είναι 39 ετών και με προσδοκώμενη ζωή 39 έτη ακόμη. Εργάζεται στον τομέα εμπορίου – υπηρεσιών, 40 ώρες την εβδομάδα, και είναι τουλάχιστον απόφοιτος Λυκείου. Φυσικά, αυτά τα στοιχεία αποτελούν απλώς ένα μέτρο σύγκρισης ώστε οι πολίτες να μπορούν να συγκρίνουν τον εαυτό τους με τους γείτονές τους".

Ευρύ φάσμα χρηστών: Ευρωπαίοι Επίτροποι και κυβερνήσεις μέχρι φοιτητές και επιχειρήσεις

"Σήμερα, οι Ευρωπαϊκές Στατιστικές διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην χάραξη κυβερνητικής πολιτικής, στη λήψη αποφάσεων στις επιχειρήσεις και στη δυνατότητα των πολιτών να κρίνουν την πρόοδο και να συγκρίνουν τον εαυτό τους με τους γείτονές τους.

Για παράδειγμα, οι Ευρωπαϊκές Περιφερειακές Στατιστικές καθοδηγούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή όσον αφορά στην κατανομή των περιφερειακών επιχορηγήσεων, ενώ στον οικονομικό τομέα οι στατιστικές που αφορούν στους εναρμονισμένους δείκτες τιμών παίζουν σημαντικό ρόλο στη νομισματική πολιτική των Κεντρικών Τραπεζών. Οι επιχειρηματίες χρησιμοποιούν τις στατιστικές εξωτερικού εμπορίου, προκειμένου να διερευνήσουν νέες ευκαιρίες στην εσωτερική αγορά, ενώ οι ευρωπαίοι πολίτες μπορούν να συγκρίνουν τη φορολογία ή την ανεργία στη χώρα τους με άλλα κράτη μέλη.

Το 2011 θα διεξαχθεί νέα Απογραφή Πληθυσμού σε όλα τα κράτη μέλη, τα αποτελέσματα της οποίας θα είναι ζωτικής σημασίας, τόσο σε εθνικό επίπεδο, παραδείγματος χάριν για τη λήψη αποφάσεων σχετικά με τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη υποδομών (σχολεία, νοσοκομεία, μεταφορές, ενεργειακά έργα), όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, για τον τρόπο στάθμισης των ψήφων στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο".


Πηγή:www.capital.gr

Τρίτη 12 Οκτωβρίου 2010

71ος πανελλήνιος διαγωνισμός στα μαθηματικά, "Ο Θαλής"

Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (Ε. Μ. Ε.) διοργανώνει τον 71o Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό (Π. Μ. Δ.), «Ο ΘΑΛΗΣ», στα μαθηματικά, το Σάββατο 30 Οκτωβρίου 2010 και ώρα 9.00 π.μ.

Ο διαγωνισμός απευθύνεται στους μαθητές των Β΄ και Γ΄ τάξεων των Γυμνασίων, όλων των τάξεων των Γενικών Λυκείων και των Επαγγελματικών Λυκείων. Οι δηλώσεις συμμετοχής των ενδιαφερομένων θα υποβληθούν στο σχολείο που φοιτούν, μέχρι και την 22α Οκτωβρίου 2010, και θα διαβιβασθούν άμεσα στις Διευθύνσεις και στα Γραφεία Δ.Ε. κ΄ Ε.Ε. όπου ανήκουν.

Οι Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα συγκροτήσουν τις τοπικές επιτροπές (ανά νομό) σε συνεργασία με τα τοπικά παραρτήματα της Ε.Μ.Ε. (όπου αυτά υπάρχουν) για τη διεξαγωγή του διαγωνισμού και θα ορίσουν τα εξεταστικά κέντρα και τους επιτηρητές.

Ο διαγωνισμός θα διαρκέσει τρεις (3) ώρες, θα απαρτίζεται μόνο από θέματα πλήρους ανάπτυξης και γι’ αυτό θα απαιτηθούν κόλλες αναφοράς.

Τα γραπτά των μαθητών θα αποσταλούν για βαθμολόγηση στην Επιτροπή Διαγωνισμών της Ε.Μ.Ε. στην Αθήνα ή στα κατά τόπους Παραρτήματά της (όπου υπάρχουν). Tα αποτελέσματα του διαγωνισμού θα ανακοινωθούν στις τοπικές Νομαρχιακές Επιτροπές.

Οι μαθητές που θα διακριθούν στο διαγωνισμό «Ο ΘΑΛΗΣ», θα κληθούν να συμμετάσχουν στον επόμενο διαγωνισμό «Ο ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ», που θα διεξαχθεί στις 15 Ιανουαρίου 2011. Στη συνέχεια οι διακριθέντες στον «ΕΥΚΛΕΙΔΗ» θα λάβουν μέρος στο διαγωνισμό, «Ο ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ» στις 26 Φεβρουαρίου 2011, προκειμένου να επιλεγεί η εθνική ομάδα που θα λάβει μέρος στην 28η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα (Ρουμανία, Μάιος 2011), στην 15η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα Νέων (Κύπρος, Ιούνιος 2011) και στην 52η Διεθνή Μαθηματική Ολυμπιάδα (Ολλανδία, Ιούλιος 2011).

Η συμμετοχή των μαθητών στο διαγωνισμό είναι προαιρετική.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στην Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (Ε.Μ.Ε.) Πανεπιστημίου (Ελευθερίου Βενιζέλου) 34, 106 79 Αθήνα, τηλέφωνα: 210-36.16.532, 210-36.17.784, στο fax: 210-36.41.025, και στην ιστοσελίδα: www.hms.gr

Παρακαλούμε να ενημερώσετε τα σχολεία της αρμοδιότητάς σας. Σημειώνεται ότι η μετακίνηση και η συμμετοχή των σχολικών μονάδων στο εν λόγω διαγωνισμό θα γίνει χωρίς δαπάνη για το Δημόσιο.



Τα θέματα "Θαλή" από το 1998 - 2008 φαίνονται παρακάτω:

Β' Γυμνασίου και Γ΄ Γυμνασίου 
ενώ οι λύσεις Β' γυμνασίου

27ο Συνέδριο Μαθηματικής Παιδείας - Χαλκίδα

  Το φετινό Συνέδριο της Ε.Μ.Ε. θα πραγματοποιηθεί στη Χαλκίδα στις 19-21 Νοεμβρίου 2010.  

Η εγκύκλιος του συνεδρίου φαίνεται παρακάτω. 

Πολλές τοπικές Ε.Μ.Ε έχουν ήδη δρομολογήσει πούλμαν και ξενοδοχεία για την μετακίνηση και την διαμονή στη Χαλκίδα. Οι τιμές ποικίλουν. Για περισσότερες πληροφορίες ρωτήστε στα τοπικά τμήματα. 

Δείτε στην δεξιά στήλη όλα τα παραρτήματα της Ε.Μ.Ε. όπως και τα τηλέφωνα επικοινωνίας.

Περιληπτικά αναφέρουμε: 

Διοργανώνεται από την ελληνική μαθηματική εταιρεία.
Με τη συμμετοχή δέκα καθηγητών από το πανεπιστήμιο Πάτρας, και περισσότερων από οκτακοσίων συνέδρων - καθηγητών από τα πανεπιστήμια της Ευρώπης, της Αμερικής, της Κύπρου και εκπαιδευτικών από όλη τη χώρα, και με ένα εξαιρετικό συμβολισμό δύο ημέρες μετά την επέτειο της εξέγερσης του Πολυτεχνείου του ’73, πραγματοποιείται στη Χαλκίδα το 27o πανελλήνιο μαθηματικό συνέδριο της μαθηματικής εταιρείας - ΕΜΕ, από τις 19 έως τις  21 Νοεμβρίου 2010.

Στόχος του συνεδρίου είναι η ανάδειξη του ρόλου της μαθηματικής επιστήμης στην τεχνολογία και στην οργάνωση της κοινωνικής ζωής της χώρας, αλλά και του ρόλου του εκπαιδευτικού, του καθηγητή των μαθηματικών, η υποστήριξη και αποτελεσματική λειτουργία του, στα πλαίσια του εκπαιδευτικού συστήματος.

Στη ατζέντα του συνεδρίου βρίσκονται ζητήματα όπως ο επαγγελματισμός του εκπαιδευτικού, οι καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις, οι χαρισματικοί καθηγητές, η μεθοδολογική ικανότητα στη διδασκαλία. Ο δάσκαλος των μαθηματικών στην εκπαίδευση, στην έρευνα, στην κοινωνία. Η δια βίου μόρφωση και η παιδαγωγική κατάρτιση των μαθηματικών. Η ψηφιακή γνώση στο ψηφιακό σχολείο. Τα δίκτυα των εκπαιδευτικών. Tο κοινωνικό κύρος του καθηγητή των μαθηματικών. Ο ‘απίστευτος’ θεσμός των φροντιστηρίων στην Ελλάδα.
Η αξιολόγηση και η επιλεξιμότητα των δασκάλων από τους μαθητές, η αξιοποίηση των 3.900 περίπου πτυχιούχων μαθηματικών και η ένταξή τους στη σχολική διαδικασία, και τέλος η επιμελητηριακή λειτουργία της μαθηματικής εταιρείας για τους άνεργους μαθηματικούς.

Η τοπολογία του Brower για τις υπερσφαίρες, το θεώρημα του Kakutani, η θεωρία  του Nash, από τα μαθηματικά του ‘σήμερα’, είναι μέρος της εισήγησης του κεντρικού ομιλητή του συνεδρίου Κώστα Δασκαλάκη, καθηγητή στο MΙΤ.

Θα υπάρξουν ακόμη στρογγυλά τραπέζια με θέματα - μεταξύ άλλων - τη λειτουργία του μαθηματικού στην τάξη του Γυμνασίου και του Λυκείου.
Συντονιστής είναι ο Θεοδόσης Ζαχαριάδης, αν. καθηγητής πανεπιστημίου Αθήνας.

Συμμετέχουν μεταξύ άλλων οι Έλενα Ναρδή, καθηγήτρια στο University οf East Anglia, Ειρήνη Μπίζα καθηγήτρια στο University Of Loughborough, Δέσποινα Πόταρη, αν. καθηγήτρια Πανεπιστήμιου Αθήνας, Μαριάνα Τζεκάκη, αν. καθηγήτρια Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης, Κώστας Χρήστου, καθηγητής Πανεπιστήμιου Κύπρου.

Την επιστημονική επιτροπή του συνεδρίου αποτελούν μεταξύ άλλων οι Σταύρος Παπασταυρίδης, καθηγητής Άλγεβρας στο πανεπιστήμιο Αθήνας, και για δεκαπέντε χρόνια στο πανεπιστήμιο Πάτρας, ως πρόεδρος, Διονύσης Λάππας, αν. καθηγητής στο πανεπιστήμιο Αθήνας, ως αναπληρωτής πρόεδρος, Ευγενία Κολέζα, καθηγήτρια στο πανεπιστήμιο Πάτρας, Σπύρος Πνευματικός, καθηγητής στο πανεπιστήμιο Πάτρας, Θεοδόσης Ζαχαριάδης, αν. καθηγητής στο πανεπιστήμιο Αθήνας, Νίκος Παπαναστασίου, αν. καθηγητής στο πανεπιστήμιο Αθήνας, Παναγιώτης Βλάμος, επ. καθηγητής στο Ιόνιο πανεπιστήμιο, Ευγένιος Αυγερινός, καθηγητής στο πανεπιστήμιο Αιγαίου.

Το συνέδριο θα αποτελέσει τονωτική ‘ένεση’ για τα επαγγέλματα του τουριστικού τομέα της Εύβοιας, στην έναρξη της φετινής χειμερινής περιόδου.




Μάθημα 4 - Άλγεβρα Α΄ Λυκείου

Σε συνέχεια από το 1 Φύλλο εργασίας (που έχει τα μαθήματα 1,2,3) στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου, παρουσιάζουμε το Μάθημα 4/Δυνάμεις/Ταυτότητες/Παραγοντοποίηση/Μέθοδοι απόδειξης


Διόρθωση: Στην άσκηση 2, να γίνει ως εξής: "Να αποδείξετε ότι οι τετραγωνικές του 2 και 3 είναι άρρητοι αριθμοί και να τα τοποθετήσετε στον πραγματικό άξονα."
Μάθημα 4ο-Άλγεβρα Α Λυκείου