Στηρίξτε το έργο μας!

Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 2017

Πρωτότυπα διαγνωστικά τεστ σε Γυμνάσιο και Λύκειο από τη lisari team


Η αναγκαιότητα των διαγνωστικών…

Εικόνα: Τάκης Τσακαλάκος 

Τα διαγνωστικά τεστ τα θεωρώ απαραίτητα να γίνονται σε κάθε τάξη, σε κάθε σχολείο και από όλους τους καθηγητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ) όταν μπαίνουν για πρώτη φορά σε μία τάξη. Είναι σαν το Ιατρικό Check up που κάνουμε κάθε χρόνο για να διαγνώσουμε τα προβλήματα μας. Έτσι πρέπει να πράξουμε και με τους μαθητές μας, το check up στην περίπτωσή μας είναι το διαγνωστικό τεστ, με αυτά καταλαβαίνουμε το επίπεδο των μαθητών που έχουμε απέναντί μας, τα κενά και ελλείψεις που έχει μία τάξη σε σημαντικές έννοιες των μαθηματικών (πχ. ένα κεφάλαιο που δεν πρόλαβε ο περσινός μαθηματικός να ολοκληρώσει) και μπορούμε με εξατομικευμένη διδασκαλία να εστιάσουμε σε κάθε μαθητή.

Επίσης με τα διαγνωστικά τεστ βλέπουμε την αρχική εικόνα του μαθητή και την πορεία του μέσα στην σχολική χρονιά, δηλ. ένας μαθητής που μου γράφει τεστ 09 δεν μαρτυρά κάτι, αν αυτός ο μαθητής είχε στο διαγνωστικό τεστ 05 τότε έχει κάνει μεγάλη πρόοδο και πρέπει να του αναγνωρίσουμε. Όλοι ξέρουμε ότι ένας αδιάβαστος μαθητής που προσπέρασε τις τάξεις του Γυμνασίου και το βρίσκουμε για πρώτη φορά στην Α΄ Λυκείου ή Β΄ Λυκείου οι δυνατότητες μας για να τον καλυτερεύσουμε είναι περιορισμένες, άρα ποιος είναι ο σκοπός μας;; Να τον κινητοποιήσουμε να αυξήσει την προσπάθεια και να ανεβάσει το επίπεδο γνώσεων του, δηλαδή από 05 που ήταν να φτάσει στο 07 και στο επόμενο τεστ στο 09, να έχει μία ανοδική πορεία και ας είναι κάτω από την βάση, για μένα αυτός ο μαθητής έχει επιτύχει τον στόχο του και δεν θεωρώ ότι πρέπει στο τετράμηνο να του βάλουμε βαθμό κάτω από την βάση.

Η δομή των διαγνωστικών…
Τα διαγνωστικά τεστ πρέπει να είναι απλές, εύκολες και κατανοητές ασκήσεις που καλύπτουν ένα συγκεκριμένο φάσμα γνώσεων από τις προηγούμενες τάξεις. Επίσης πρέπει να υπάρχουν ερωτήσεις Γεωμετρίας και λογικής για να αντιληφθούμε το πλήρες φάσμα σκέψης και γνώσης του μαθητή.

Τα τα διαγνωστικά τεστ ενδείκνονται για όλες τις τάξεις του Γυμνασίου, Λυκείου αλλά επιβάλλονται για τους μαθητές που προάγονται στην Α΄ Γυμνασίου και στην Α΄ Λυκείου, στο μεταίχμιο των διαφορετικών βαθμίδων. Σε αυτές τις τάξεις ο καθηγητής διαθέτει νέους μαθητές, δεν γνωρίζει την ύλη και τα κεφάλαια που διδάχτηκαν στις προηγούμενες χρονιές και τέλος την δυναμική της τάξης.

Διαγνωστικά test. Μια επιμέλεια της lisari team

Τέλος, τα διαγνωστικά τεστ που επιμελήθηκε η ομάδα μας δεν είχαν τη ίδια δομή με αυτά που κυκλοφορούν, δεν είναι ασκήσεις, έλεγχος στις βασικές έννοιες μαθηματικών, δεν είναι ένα απαιτητικό επαναληπτικό διαγώνισμα. Δεν είχαμε σκοπό να αποδείξουμε στο μαθητή ότι δεν γνωρίζει μαθηματικά και να εγκλωβιστεί περισσότερο. Αντίθετα θέλαμε να του υποβάλλουμε ερωτήσεις που θα τον προκαλέσουν να σκεφτεί , σε μορφή γρίφων ή σπαζοκεφαλιά.

Μορφή ερωτήσεων
Θέσαμε ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, για να απαντήσει εύκολα ο μαθητής και να μην χρειαστεί να δώσει μια λευκή κόλλα που θα του κάνει κακό στη ψυχολογία του. Το κάναμε εύκολο δίνοντας λίγες πιθανές απαντήσεις (μόλις 3, πιθανότητα 33,%), αλλά για να περιορίσουμε τη τύχη θέσαμε την αρνητική βαθμολογία.

Έρευνα
Μακάρι τα διαγνωστικά τεστ να φθάσουν σε όλα τα σχολεία, σε όλα τα Φροντιστήρια, σε όλους τους μαθητές.Αν θέλετε να συμμετέχετε στην έρευνα για το επίπεδο των μαθητών Λυκείου θα θέλαμε να συμπληρώσετε το παρακάτω πίνακα

κλίμακα     πλήθος (vi)     ποσοστό (fi%)
[0, 10)
[10, 13)
[13, 15)
[15, 18)
[18, 20]

Περιοχή: ……………………………

και στείλτε τα στο lisari.blogspot@gmail.com (με θέμα: "Ποσοστά επιτυχίας διαγνωστικών τεστ")

Αν υπάρχει ανταπόκριση, θα συγκεντρώσουμε όλα τα αποτελέσματα των μαθητών και θα αναρτηθούν στο lisari 
για συζήτηση και σχολιασμό των συμπερασμάτων. 

Για απευθείας αποθήκευση των διαγνωστικών τεστ: 

α) Από το Γυμνάσιο προς Λύκειο

β) Από την Α΄ Λυκείου προς τη Β΄ Λυκείου





Σημείωση: Τα διαγωνιστικά τεστ δημιουργήθηκαν το 2015 - 16

Σάββατο 9 Σεπτεμβρίου 2017

Επαναληπτικές Εξετάσεις + Εξετάσεις Ομογενών 2017 Μαθηματικά Γενικής Παιδείας

Με τα σημερινά θέματα πέφτουν οι τίτλοι τέλους για το μάθημα Μαθηματικά και στοιχεία Στατιστικής της Γ Λυκείου. Αν υπάρχει αδιαφορία για τα θέματα των Μαθηματικών Κατεύθυνσης στις Επαναληπτικές Εξετάσεις φανταστείτε για τα θέματα που αντικρίζουμε για τελευταία φορά!


Ζούμε ιστορικές στιγμές! Δεν μπορούσαμε να μην ασχοληθούμε την ύστατη στιγμή με ένα μάθημα που μας χάρισε όμορφες στιγμές σε ένδοξες εποχές.

Πιστεύουμε ότι η ύλη της Γενικής Παιδείας θα μας απασχολήσει και στο μέλλον... (οπότε ας μην βιαστούμε να μαζέψουμε βιβλία, σημειώσεις και αρχεία από το σκληρό μας δίσκο!!).

Ο αγαπητός φίλος Χρήστος Κανάβης και μέλος της lisari team μας προσφέρει αποκλειστικά τις λύσεις!
_____________________________________________
Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής


και λύσεις από τον Χρήστο Κανάβη

Αποθηκεύεστε τα θέματα σε word 
από τον Χρήστο Τσουκάτο
____________________________________________________

Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής

Λύσεις από τον Χρήστο Κανάβη

Αποθηκεύεστε τα θέματα σε word


από τον Χρήστο Τσουκάτο

Μια ομάδα μόνο για μαθητές!


4 - Students Only / Αποκλειστικά για μαθητές

Ξεκίνησε η κλειστή ομάδα του facebook που αφορά μόνο μαθητές! Μαθητές που θα επικοινωνούν, θα ανταλλάσσουν αρχεία, σημειώσεις και θα θέτουν ερωτήματα.

Μπείτε και συζητήστε οποιοδήποτε θέμα σας αφορά για το σχολείο σας, όπως:

1. Ύλη #yli
2. Απορίες #why
3. Καταλήψεις #kat
4. Συμπεριφορές #beh
5. Εκδρομές #super
6. Σημειώσεις #meleti
7. Φροντιστήρια #fro

Απαντήσεις θα δίνονται από τους ίδιους τους μαθητές και όπου χρειάζεται από ένα καθηγητή του κλάδου (γνώμη του ειδικού) αν το ζήτημα δεν έχει διευκρινιστεί επαρκώς.

Η ομάδα μας θα υποστηρίζει όλα τα μαθήματα!! Η βοήθεια και η συμμετοχή όλων είναι απαραίτητη!! 

Ελάτε στην διαδικτυακή παρέα μαθητών και βγείτε κερδισμένοι και ενημερωμένοι!!



Σε καθημερινή διάταξη θα υπάρχουν κληρώσεις, δημοσκοπήσεις, δώρα!! Ξεκινήστε από σήμερα και αναρτήστε μια φωτογραφία του σχολείου σας στην ομάδα μας!


Το 4 - Students Only συμμετέχει σε οτιδήποτε 
αφορά τον μαθητή! 


Νομίζω ότι οι περισσότερες ομάδες που υπάρχουν στο διαδίκτυο τις μονοπωλούν οι καθηγητές. Γράφουν, θέτουν απαιτητικά ερωτήματα και τελικά είναι εκτός της φιλοσοφίας που αναζητούν οι μαθητές. Ήρθε η ώρα να μιλήσουν οι μαθητές!!

Ας τους καλωσορίσουμε στην νέα μας ομάδα! https://www.facebook.com/groups/168873763689270/


Μια ομάδα υπό την εποπτεία της lisari junior

Πέμπτη 7 Σεπτεμβρίου 2017

30ος διαγωνισμός και κάτι διαφορετικό κληρώνουμε...


Οι νικητές!!!


13 5 54 [13: harrisp  και 54: Efthimis Dimakis ]


Αναπληρωματικοί

53 4 51 [ 53: Konstantinos Lazos  και 51: Ηλίας Καμπελής]

Όλοι οι νικητές (και αναπληρωματικοί) να στείλουν στο lisari.blogspot@gmail.com τα εξής στοιχεία:
Ονοματεπώνυμο:
Διεύθυνση:
Περιοχή:
Τ.Κ:
Κινητό τηλέφωνο (απαραίτητο για να παραδοθεί το δέμα με courier):

______________________________________________


Καλή Χρονιά σε όλους τους εκπαιδευτικούς! 


Η χρονιά των εκπαιδευτικών ξεκινάει 1/9 και όχι 1/1!!

__________________________________________________


Ένα βιβλίο που προέκυψε από τα πρακτικά μιας διημερίδας 



από τον Όμιλο Μαθηματικά και Λογοτεχνία 



του 2ου Πειραματικού ΓΕΛ Αθηνών 

______________________________________________________________
Το lisari πιστό στο ραντεβού του βρίσκεται για 30η φορά στο πλευρό του μαθητή - καθηγητή! 

Φαίνεται ότι θεσμός των διαγωνισμών όχι μόνο δεν σταματά συνεχίζει με εντατικούς ρυθμούς αφού τον έχουν αγκαλιάσει, οι αναγνώστες, οι συγγραφείς και οι εκδοτικοί οίκοι.
________________________________________________________________________
Δηλώστε συμμετοχή για τις επόμενες 7 ημέρες και πάρτε 

μέρος στην κλήρωση των 2  βιβλίων 

όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα. 



"Ουσιαστικά, την ίδια στιγμή που η σχολική κοινότητα αναπτύσσει σημαντικές δράσεις εμπλουτισμού της σχολικής διαδικασίας (ύλης, μεθόδων) εκτός αναλυτικού προγράμματος –ένα τέτοιο παράδειγμα προσφέρουν τα πρακτικά διημερίδας του 2ου Πρότυπου Πειραματικού Λυκείου Αθηνών με θέμα τις θετικές επιστήμες ως πολιτισμικό αγαθό (εκδόσεις Ροπή)" απόσπασμα από το άρθρο (29/8/2017) του κ. Λάκασα στην Καθημερινή.
Λίγα λόγια για το βιβλίο

ΟΙ ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΩΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΑΓΑΘΟ
Προσεγγίσεις των θετικών επιστήμων εκτός αναλυτικού προγράμματος

Ο όμιλος Μαθηματικά και Λογοτεχνία του 2ου Πειραματικού ΓΕΛ Αθηνών λειτούργησε για πρώτη φορά το σχολικό έτος 2005-06 στο πλαίσιο των πολιτιστικών δραστηριοτήτων του σχολείου ως πολιτιστικό πρόγραμμα. Στόχος και σκοπός του ήταν και είναι μέσω της ανάγνωσης ενός βιβλίου μαθηματικής λογοτεχνίας η της εκλαΐκευσης της επιστήμης να έρθουν οι μαθήτριες και οι μαθητές του Λυκείου σε επαφή με την ιστορία και τη φιλοσοφία των Μαθηματικών και της Φυσικής αλλά και των άλλων θετικών επιστήμων. Να δουν την διασύνδεση τους με την εξέλιξη της κοινωνίας και να αναγνωρίσουν τον πολιτιστικό τους χαρακτήρα. H διημερίδα "Οι Θετικές Επιστήμες ως πολιτισμικό αγαθό - Προσεγγίσεις των Θετικών Επιστημών εκτός αναλυτικού προγράμματος" διοργανώθηκε με αφορμή τα δέκα χρόνια λειτουργίας του Ομίλου Μαθηματικά και Λογοτεχνία του 2ου Πειραματικού ΓΕ.Λ. Αθηνών τον Μάρτιο του 2015.
Στην Επιστημονική Επιτροπή παραβρέθηκαν οι εξής:
      1.     Στέφανος Τραχανάς, Πρόεδρος Εκδοτικής Επιτροπής Πανεπιστημιακών Εκδόσεων Κρήτης, Διδάσκων στο Πανεπιστήμιο Κρήτης
2.     Θεοδόσης Ζαχαριάδης ,Καθηγητής Πανεπιστήμιου Αθηνών
3.     Πέτρος Δελλαπόρτας, Καθηγητής Οικονομικού Πανεπιστήμιου Αθηνών
4.     Γεώργιος Κόσσυβας, Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών.
Η κεντρική ομιλία της διημερίδας ήταν του Τεύκρου Μιχαηλίδη.
Στις εισηγήσεις που δημοσιεύονται σε αυτό το βιβλίο επιχειρείται να δοθεί απάντηση στο ερώτημα:
Υπάρχει η δυνατότητα προσέγγισης των θετικών επιστημών εκτός αναλυτικού προγράμματος προς την κατεύθυνση του Homo Universalis; Διερευνώνται οι διασυνδέσεις των Θετικών Επιστημών με τη Φιλοσοφία, την Ιστορία και την Τέχνη, αλλά και το πως τα μικρά μυθιστορηματικά ή πραγματικά περιστατικά μπορούν να εμπλουτίσουν τη σκέψη των εφήβων, να καλλιεργήσουν τη φαντασία τους και τελικά να τους βοηθήσουν στην κατανόηση εννοιών της Φυσικής και των Μαθηματικών.
Το βιβλίο "Οι Θετικές Επιστήμες ως πολιτισμικό αγαθό" κυκλοφορεί από σήμερα από τις εκδόσεις ΡΟΠΗ.
Επιμέλεια έκδοσης: Ηλίας Ανδριανός – Σπύρος Καρύδης
Φιλολογική επιμέλεια: Άννα Ρωμάνου
Σχεδίαση εξωφύλλου: Δανάη Παππά

Σελιδοποίηση κειμένου -Τυπογραφική επιμέλεια: Σπύρος Καρύδης

Όροι διαγωνισμού
  • Να αγαπάτε τα μαθηματικά
  • Να αγαπάτε τα βιβλία
  • Να είστε (φανερά) μέλη του lisari (τα μη μέλη δεν έχουν αξίωση στο έπαθλο)
  • Ξεκινά σήμερα, Τρίτη 29 Αυγούστου 2017  και λήγει Τρίτη 5 Σεπτεμβρίου 2017, ώρα 21:00, λίγο πριν την κλήρωση του Λαϊκού Λαχείου (αφού η εν λόγω κλήρωση θα αναδείξει και τους νικητές, όπως έχει καθιερωθεί σε όλους τους διαγωνισμούς μας έως τώρα).     
  • Δεκτές όλες οι ηλικίες!
  • Δηλώστε συμμετοχή στα παρακάτω σχόλια της παρούσας ανάρτησης λέγοντας ότι "Αποδέχεστε τους όρους του διαγωνισμού και επιθυμείτε να συμμετέχετε στο διαγωνισμό".
  • Δυστυχώς, η συμμετοχή των ανώνυμων που δεν αναφέρουν τα στοιχεία τους (τουλάχιστον ονοματεπώνυμο και ένα email επικοινωνίας) κρίνεται άκυρη και σβήνονται αυτόματα.
  • Οι νικητές θα παραλαμβάνουν τα βιβλία δωρεάν και με δωρεάν ταχυδρομική αποστολή (αφού δώσουν πλήρη ονομαστικά στοιχεία και ένα κινητό τηλέφωνο για την παράδοση). 
  • Κάθε υποψήφιος πρέπει να έχει ΑΚΡΙΒΩΣ μία συμμετοχή στα σχόλια, αφού από εκεί θα αντληθούν οι νικητές. Πολλαπλά σχόλια του ίδιου υποψηφίου δε θα λαμβάνονται υπόψη, ενώ οι άκυρες συμμετοχές δεν λογίζονται στο μέτρημα για την ανάδειξη των νικητών.  
  • Όποιος νικητής δεν αποστείλει τα στοιχεία του το πολύ σε μία εβδομάδα από τη στιγμή της κλήρωσης το δώρο του μεταβιβάζεται αυτόματα στο 1ο διαθέσιμο αναπληρωτή.