Στηρίξτε το έργο μας!

Κυριακή 23 Σεπτεμβρίου 2018

Παράγραφος 1.7: Ρίζες - Άλγεβρα Α΄ Λυκείου

Μια νέα και όμορφη συλλογή από τους συναδέλφους Μάριο Πνευματικό και Απόστολος Κατσανός για τους μαθητές της Α΄ Λυκείου.

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.


Όλα τα νέα αρχεία του Λυκείου 2018 - 19 

Παρασκευή 21 Σεπτεμβρίου 2018

Ανισότητες και γραφικές παραστάσεις

Ο αγαπητός συνάδελφος από την Ρόδο Χρήστος Ηρακλείδης μας προσφέρει μια όμορφη εργασία στις ανισότητες.

Το νέο που θα δούμε σε αυτό το αρχείο είναι ο συνδυασμός των γραφικών παραστάσεων για την ερμηνεία - παρουσίαση των ανισοτήτων.

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.


Όλα τα νέα αρχεία του Λυκείου 2018 - 19 

Πέμπτη 20 Σεπτεμβρίου 2018

Επαναληπτικές Εξετάσεις 2018 στα ΕΠΑ.Λ

Σήμερα 20/9/2018, αν δεν το γνωρίζετε ήδη, οι μαθητές των ΕΠΑΛ διαγωνίστηκαν Πανελλαδικά στις Επαναληπτικές Εξετάσεις των μαθηματικών. 

Ένα μάθημα που κάθε χρόνο ανεβαίνει ο πήχης δυσκολίας όταν έρχονται τα θέματα των Πανελλαδικών εξετάσεων. Ξεκάθαρα, αν ο μαθητής των ΕΠΑΛ δεν έχει ένα καλό βοήθημα και ένα καθηγητή ανήσυχο πολύ εύκολα θα αντιμετωπίσει θέματα που ούτε καν τα έχει φανταστεί! Η δυσκολία και το στυλ των ασκήσεων εδώ ΔΕΝ έχει καμία σχέση με το στυλ ασκήσεων του σχολικού βιβλίου... 

Δείτε τα θέματα εξετάσεων word pdf
από το site του Υπουργείου Παιδείας


Σημείωση: Το αρχείο σε word το προσφέρει ο Χρήστος Τσουκάτος τον οποίο ευχαριστούμε!

Δείτε τις πρώτες διαδικτυακές λύσεις (έκδοση 1η) 
από τους Μιχάλης Γιαννόπουλος και Μάκης Χατζόπουλος (lisari team)
μετά την ολοκλήρωση της εξέτασης.


(η προεπισκόπηση δεν είναι το τελικό αρχείο, δεν έχει τις διορθώσεις που έχει υποστεί το αρχείο)

Τρίτη 18 Σεπτεμβρίου 2018

Μια μοναδική προσφορά σας περιμένει στον 42ο διαγωνισμό

Ο πρωτότυπος 42ος διαγωνισμός έχει λήξει και οι συμμετοχές έφθασαν περίπου στις 200 συμμετοχές ενώ το θέμα προβλήθηκε πάνω από 2.000 φορές!


Οι αριθμοί που κληρώθηκαν στο Λαϊκό Λαχείο 
στις 18/9/2018 είναι οι εξής:

76 6 38 (76: GioDon Karanton και 38:Costas Bouglas)
26 45 (26: Iordanis Kosoglou και 45: Stratos Vas)
56 11 (56: daphned και 11: Dimitris Chatzakis)

και σε αύξουσα σειρά + το δώρο που κέρδισαν είναι:

3:  nikkru Μαθηματικά Γ΄ Λυκείου Α΄ τόμος

11: Dimitris Chatzakis  (2ος αναπληρωματικός)

26:  Iordanis Kosoglou Μαθηματικά Γ΄ Λυκείου Β΄ τόμο

35: Lazaros Sapountzis  Άλγεβρας Β΄ Λυκείου

36: ΝΙΚΟΣ ΣΠΛΗΝΗΣ Άλγεβρας Β΄ Λυκείου

38:   Costas Bouglas Άλγεβρας Α΄ Λυκείου

45: Stratos Vas Μαθηματικά Γ΄ Λυκείου Β΄ τόμο

51:   ΧΑΡΑ ΔΙΑΜΑΝΤΗ Εισαγωγή στα Μαθηματικά της Γ΄ Λυκείου

52:   Charris Kechagias Εισαγωγή στα Μαθηματικά της Γ΄ Λυκείου

56:   daphned (1ος αναπληρωματικός )

76:    GioDon Karanton Άλγεβρας Α΄ Λυκείου


123:  Γιάννης Μυλωνόπουλος Μαθηματικά Γ΄ Λυκείου Α΄ τόμος

Όλοι οι παραπάνω νικητές να στείλουν στο lisari.blogspot@gmail.com τα εξής στοιχεία: 

Ονοματεπώνυμο: ........................................................
Ψευδώνυμο εγγραφής (αν είναι διαφορετικό): ..............................
Διεύθυνση: ...................................................
Περιοχή: ......................................................
Ταχυδρομικός Κώδικας: ............................
Κινητό τηλέφωνο (για παράδοση courier): ...................................

Όσοι δηλώσουν περιοχή Αθήνα θα παραλάβουν οι ίδιοι το δώρο τους μετά από τις 25/9/2018 από τα γραφεία της Ελληνοκεδοτικής Ιπποκράτους 82, Αθήνα - 3ος όροφος.
_______________________________________________________________

Το lisari και αυτό το σχολικό έτος συνεχίζει να βρίσκεται στο πλευρό του μαθητή - καθηγητή! 

Για 42η φορά αδιάκοπα οι εκδοτικοί οίκοι και οι συγγραφείς μας προσφέρουν τα βιβλία τους. 


Ο θεσμός των διαγωνισμών όχι μόνο δεν σταματά αλλά συνεχίζει με τους ίδιους ρυθμούς. Οι αναγνώστες, οι συγγραφείς και οι εκδοτικοί οίκοι τον έχουν αγκαλιάσει το θεσμό και δεν γίνεται να σταματήσει!

Δηλώστε συμμετοχή για να λάβετε μέρος στην κλήρωση των 
10 μαθηματικών βιβλίων για το Λύκειο

Μια ολοκληρωμένη σειρά που για πρώτη φορά πραγματοποιείται!




Είναι μια προσφορά του εκδοτικού οίκου 

"Ελληνοεκδοτική" και του συγγραφέα Γ. Μιχαηλίδη! 
Οι νικητές από Αθήνα θα παραλαμβάνουν το βιβλίο αποκλειστικά από τα γραφεία της Ελληνοεκδοτικής (Ιπποκράτους 82, Αθήνα), ενώ για τους υπόλοιπους θα σταλεί δωρεάν με courier.

Τα βιβλία θα κληρωθούν ως εξής: 
  • Ο 1ος και 2ος νικητής κατά σειρά θα λάβει το βιβλίο "Άλγεβρας Α΄ Λυκείου".
  • Ο 3ος και 4ος νικητής κατά σειρά θα λάβει το βιβλίο "Άλγεβρας Β΄ Λυκείου".
  • Ο 5ος και 6ος νικητής κατά σειρά θα λάβει το βιβλίο "Εισαγωγή στα Μαθηματικά της Γ΄ Λυκείου".
  • Ο 7ος και 8ος νικητής κατά σειρά θα λάβει το βιβλίο "Μαθηματικά Γ΄ Λυκείου Α΄ τόμος".
  • Και ο 9ος και 10ος νικητής κατά σειρά θα λάβει το βιβλίο "Μαθηματικά Γ΄ Λυκείου Β΄ τόμος".


Λίγα λόγια για τα βιβλία


Όροι διαγωνισμού
  • Να αγαπάτε τα μαθηματικά.
  • Να αγαπάτε τα βιβλία.
  • Να είστε (φανερά) μέλη του lisari (τα μη μέλη δεν έχουν αξίωση στο έπαθλο).
  • Ο διαγωνισμός αρχίζει σήμερα, Τετάρτη 29 Αυγούστου 2019 και λήγει την Τρίτη 18 Σεπτεμβρίου 2018, ώρα 21:00, λίγο πριν την κλήρωση του Λαϊκού Λαχείου (αφού η εν λόγω κλήρωση θα αναδείξει και τους νικητές, όπως έχει καθιερωθεί σε όλους τους διαγωνισμούς μας έως τώρα). 
  • Δεκτές όλες οι ηλικίες!
  • Δηλώστε συμμετοχή στα παρακάτω σχόλια της παρούσας ανάρτησης λέγοντας ότι "Αποδέχεστε τους όρους του διαγωνισμού και επιθυμείτε να συμμετέχετε στο διαγωνισμό" και μπορείτε να γράψετε ό,τι άλλο σχετικό επιθυμείτε (όπως πχ. καλή σχολική χρονιά).
  • Δυστυχώς, η συμμετοχή των ανώνυμων που δεν αναφέρουν τα στοιχεία τους (τουλάχιστον ονοματεπώνυμο και ένα email επικοινωνίας) κρίνεται άκυρη και σβήνονται αυτόματα.
  • Οι νικητές που δεν δηλώσουν διεύθυνση κατοικίας την Αθήνα θα παραλάβουν τα βιβλία δωρεάν με ταχυδρομική αποστολή (αφού δώσουν πλήρη ονομαστικά στοιχεία και ένα κινητό τηλέφωνο για την παράδοση). Οι νικητές που δεν κατοικούν στην Ελλάδα επιβαρύνονται τα έξοδα αποστολής. Όσοι δηλώσουν διεύθυνση κατοικίας την Αθήνα πρέπει να παραλάβουν τα βιβλία από τα γραφεία της εταιρείας (Ιπποκράτους 82, Αθήνα).
  • Κάθε υποψήφιος πρέπει να έχει ΑΚΡΙΒΩΣ μία συμμετοχή στα σχόλια, αφού από εκεί θα αντληθούν οι νικητές. Πολλαπλά σχόλια του ίδιου υποψηφίου δε θα λαμβάνονται υπόψη, ενώ οι άκυρες συμμετοχές δεν λογίζονται στο μέτρημα για την ανάδειξη των νικητών. 
  • Όποιος νικητής δεν αποστείλει τα στοιχεία του το πολύ σε μία εβδομάδα από τη στιγμή της κλήρωσης το δώρο του μεταβιβάζεται αυτόματα στο 1ο διαθέσιμο αναπληρωτή.
  • Πώς κληρώνονται οι νικητές; Δείτε εδώ ένα παράδειγμα!
Το lisari δεν έχει κανένα οικονομικό όφελος από τη διαφήμιση - προώθηση των βιβλίων. Μεσολαβεί να διαφημίσει δωρεάν τα βιβλία των εκδοτικών οίκων και συγγραφέων και το όφελος της προβολής προσφέρεται ανταποδοτικά (μέσω των διαγωνισμών) στους αναγνώστες.

Τα βιβλία που κερδίζουν οι νικητές αποστέλλονται απευθείας από τους εκδοτικούς οίκους ή τους συγγραφείς χωρίς να υπάρχει συμμετοχή από το blog. Το lisari στέλνει μόνο τα στοιχεία των νικητών στους εκδοτικούς οίκους ή συγγραφείς και έως εκεί έχει ολοκληρωθεί το έργο της.
_____________________________________________________________________
Προς διευκόλυνσή σας, η σελίδα αυτή θα είναι σταθερά στην πλαϊνή στήλη, 
έως στις 21 Σεπτεμβρίου 2018.
Η μοναδική προσφορά των δίτομων βιβλίων είναι μια προσφορά του εκδοτικού οίκου "Ελληνοεκδοτική", τους οποίους ευχαριστούμε θερμά.

Κυριακή 16 Σεπτεμβρίου 2018

2.000 ασκήσεις για τη Γ Λυκείου

Μια αποκλειστική προσφορά για τους αναγνώστες του lisari από τον αγαπητό συνάδελφο Νίκο Ράπτη από το Αγρίνιο!

Μία εργασία που θα μπορούσε να γίνει κάλλιστα βιβλίο και να θεωρείται από τα πιο πλήρης και εμπορικά βοηθήματα του είδους του. Είναι η συνέχεια του περσινού αρχείου απλά έχουν προστεθεί + 400 ασκήσεις από διάφορα βοηθήματα, ασκήσεις συναδέλφων που αναρτώνται στο lisari και από άλλες πηγές όπως θα δείτε.

Δείτε το περσινό υλικό - σχ. έτος 2017 - 18 - του Νίκου Ράπτη

Μια προσφορά, ένα γιγάντιο αρχείο, ένα τεράστιο υλικό, μια φιλότιμη προσπάθεια που πρέπει τουλάχιστον να την επιβραβεύσουμε!

Όλα τα νέα αρχεία του Λυκείου 2018 - 19 θα συγκεντρώνονται εδώ.

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.

Πέμπτη 6 Σεπτεμβρίου 2018

Επαναληπτικές Εξετάσεις μαθηματικών Σεπτεμβρίου


Σήμερα 6/9/2018 οι μαθητές της Γ Λυκείου θα εξεταστούν Πανελλαδικά στο μάθημα των μαθηματικών. 

Μια διαδικασία που λίγοι ενδιαφέρονται και συνήθως τα ετεροχρονισμένα τα μελετούν οι εκπαιδευτικοί την επόμενη χρονιά. 

Κατά καιρούς τα έχουμε δει όλα! Πολύ ωραία θέματα, λάθος θέματα, εύκολα ή πολύ δύσκολα θέματα σε αναλογία με τα θέματα του Μαΐου – Ιουνίου. Έχει ενδιαφέρον να δούμε αν θα έχουμε και σε αυτή την εξέταση θα υπάρχει πρόβλημα, χάραξη γραφικής παράστασης και υπαρξιακά θεωρήματα!!

Υπενθυμίζουμε ότι η εξέταση ξεκινάει στις 16:00 και οι μαθητές εξετάζονται μόνο στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Το πλήθος των υποψηφίων είναι αρκετά μικρό (κατ’ εκτίμηση: 1.000 άτομα).
Η lisari team θα είναι και φέτος παρούσα και θα σας προσφέρει τις λύσεις μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία.

Δείτε τα θέματα εξετάσεων word - pdf
από το site του Υπουργείου Παιδείας

Θέματα Ομογενών σε word - pdf

Σημείωση: Τα αρχεία σε word είναι μια προσφορά του Χρήστου Τσουκάτου

Δείτε τις πρώτες διαδικτυακές λύσεις (έκδοση 3η) 
από τη lisari team 
(μετά την ολοκλήρωση της εξέτασης)

* Δείτε ένα β τρόπο επίλυσης για το απαιτητικό ερώτημα Δ5 από τον Σπύρο Δήμου word - pdf.

Δείτε τις πρώτες διαδικτυακές λύσεις από τη lisari team για του Ομογενείς


Τρίτη 4 Σεπτεμβρίου 2018

Η θέση της Ε.Μ.Ε στις πρόσφατες εξαγγελίες του Υπουργού Παιδείας


Όταν η Μαθηματική Εταιρεία παίρνει θέση έγκαιρα και ξεκάθαρα τότε οι άλλοι φορείς της μαθηματικής κοινότητας πρέπει να σιωπήσουμε... 

Ας διαβάσουμε τι λέει:

Δελτίο τύπου
Να αποτραπεί η νέα απόπειρα υποβάθμισης

της Μαθηματικής Παιδείας στο ελληνικό Λύκειο


Μαθηματικοποίηση με άγνοια Μαθηματικών σημαίνει παπαγαλία και έλλειψη κριτικής ικανότητας.

Κρίσιμα επιστημολογικά ερωτήματα και ισχυρές εκπαιδευτικές αντιδράσεις προκαλεί η πρώτη ανάγνωση των υπουργικών εξαγγελιών για την οργάνωση και το περιεχόμενο της Γ’ Λυκείου. Μήπως οι σημερινές εξαγγελίες αναδεικνύουν μια κακή αντιγραφή, πρόχειρη συρραφή και βιαστική, άκριτη υιοθέτηση των κατευθύνσεων του ΟΟΣΑ; Κατευθύνσεων που κινούνται ανάμεσα σε ερευνητικά πορίσματα και σε νεοφιλελεύθερες πρακτικές, όχι πάντα με ισορροπημένο τρόπο και ανθρωπιστική ευαισθησία, και σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση αντιμετωπίζονται με κριτικό τρόπο και ουσιαστικές διαβουλεύσεις;

Η ΕΜΕ επιφυλάσσεται να διατυπώσει προς το παρόν τις αντιρρήσεις που αφορούν την αντιφατική τοποθέτηση του Υπουργού για τη σημασία και το ρόλο των Μαθηματικών και της Μαθηματικής Εκπαίδευσης. Ο εξοβελισμός της μαθηματικής καλλιέργειας από τον «κορμό» των μαθημάτων της Γ’ Λυκείου, αναδεικνύει την λανθασμένη κατανόηση της διεθνούς εκπαιδευτικής εγρήγορσης για τη μετάβαση της κοινωνίας και της παιδείας των πολιτών στην εποχή της διεπιστημονικότητας, της ψηφιακότητας και του διαδικτύου, τριών διαστάσεων που έχουν συνδετικό κρίκο τα Μαθηματικά και τις λογικομαθηματικές διαστάσεις της ανθρώπινης νοημοσύνης.
Στην πρόσφατη συνάντηση με το ΙΕΠ η ΕΜΕ έθεσε τη σημασία της παρουσίας εκεί που υπήρχε μακρόχρονη απουσία και της αναβάθμισης της εκπροσώπησης της χώρας μας στις ευρωπαϊκές επιτροπές, τους διεθνείς οργανισμούς και τα προγράμματα (όπως το PISA) για ζητήματα μαθηματικής εκπαίδευσης. Την επίσημη αποδοχή αυτής της αναγκαιότητας από το ΙΕΠ και το Υπουργείο, απορρόφησαν, όπως δείχνουν οι σημερινές εξαγγελίες, οι επαναλαμβανόμενες πρακτικές ψωροκώσταινας.

Μακριά από την ευρωπαϊκή και διεθνή αναζήτηση, οι σημερινές εξαγγελίες θυμίζουν διοικητικές ρυθμίσεις προσαρμογής των προγραμμάτων σπουδών στις ποσοτικές αναλογίες και τα συντεχνιακά αιτήματα των ειδικοτήτων του υπάρχοντος εκπαιδευτικού προσωπικού. Η έννοια του εκπαιδευτικού σχεδιασμού, της περιφερειακότητας και της παιδαγωγικής αυτονομίας των σχολικών μονάδων έχουν παρακαμφθεί από την ευκολία της προχειρότητας και της γραφειοκρατικής διευθέτησης. Ενδεικτικά, οι εξαγγελίες αγνοούν το εύρος της σκιώδους εκπαίδευσης και την «βλέπουν» αποκλειστικά στην Γ’ Λυκείου. Αγνοούν τις αγοραίες πρακτικές τύπου International Baccalaureate. Αγνοούν τη διεθνή ανησυχία από την σχολική αποτυχία στην επιστημονική και τεχνολογική εκπαίδευση, αγνοούν τα πορίσματα των ερευνητικών μελετών και τις προτάσεις των επιστημονικών συνεδρίων. Εξάλλου το ΙΕΠ με την ψευδαίσθηση της αυτάρκειας απέχει συστηματικά από την παρακολούθηση της εκπαιδευτικής μαθηματικής έρευνας και από κάθε συνεργασία με τους επιστημονικούς φορείς.

Αντί για την αναβάθμιση της μαθηματικής καλλιέργειας στην ελληνική κοινωνία, όπως διατείνεται το Υπουργείο με την ανακήρυξη του 2018 ως έτους Μαθηματικών προς τιμήν των 100 χρόνων από την ίδρυση της ΕΜΕ, παρατηρούμε την υποβάθμιση της μαθηματικής εκπαίδευσης, από κεντρικό στοιχείο του σύγχρονου αλφαβητισμού σε περιορισμένο εργαλείο μαθηματικοποίησης μόνο των φανερά εκμαθηματικευμένων πεδίων. Σαν να μην χρειάζεται την βαθιά και κριτική μαθηματική καλλιέργεια η κατανόηση των κοινωνιολογικών δεικτών ή των μετρήσεων και συσχετίσεων στα φαινόμενα που μελετάει η βιολογία, η ιατρική και η επιδημιολογία.

Η ΕΜΕ εκφράζει τη διαφωνία της για τις εξαγγελίες του Υπουργείου Παιδείας και θεωρεί πως η μαθηματική επάρκεια είναι δικαίωμα του σύγχρονου πολίτη και η μαθηματική εκπαίδευση υποχρέωση του κράτους. Θα επανέλθει και θα διεκδικήσει τη συμμετοχή της στις διαβουλεύσεις με στόχο να αναπτυχθεί μια νέα ευκαιρία για τα Μαθηματικά στην Ελληνική Εκπαίδευση όλων των βαθμίδων και μια νέα δυνατότητα για την καλλιέργεια ποιοτικής μαθηματικής παιδείας για όλα τα παιδιά και όλους τους πολίτες, χωρίς κανενός είδους αποκλεισμό.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο
της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας
Ο Πρόεδρος  
Ανάργυρος Φελλούρης   
Καθηγητής Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου     
     Ο Γενικός Γραμματέας
     Ιωάννης  Τυρλής
     Καθηγητής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης