Στηρίξτε το έργο μας!

Δευτέρα 15 Οκτωβρίου 2018

Αγεωμέτρητο Λύκειο προγραμματίζει το Υπουργείο Παιδείας

Η θέση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας για την μείωση του αριθμού των εξεταζόμενων μαθημάτων στην Α και Β Λυκείου για το σχολικό έτος 2018 - 19.

Όταν η Ε.Μ.Ε  παίρνει θέση εμείς θα πρέπει να ευθυγραμμιστούμε και να ενώσουμε τις δυνάμεις μας.

Η ανακοίνωση της Ε.Μ.Ε (Πηγή: www.hms.gr) αναφέρει τα εξής:

Αθήνα 15 Οκτωβρίου 2018

Δελτίο τύπου

Αγεωμέτρητο Λύκειο προγραμματίζει το ΥΠΠΕΘ

Με λειψή άλγεβρα και χωρίς γεωμετρία, το Υπουργείο Παιδείας καλλιεργεί τον μαθηματικό αναλφαβητισμό και την γνωστική ερήμωση των σχολείων.

Με μια ανιστόρητη απόφαση, το Υπουργείο Παιδείας προγραμματίζει την αλλοίωση του επιστημονικού περιεχομένου της μαθηματικής εκπαίδευσης. Λησμονώντας το «Αγεωμέτρητος μηδείς εισίτω» της Ακαδημίας του Πλάτωνα και αγνοώντας τόσο τη σύνθετη εξέλιξη της μαθηματικής επιστήμης, όσο και τις σύγχρονες προσεγγίσεις της μαθηματικής εκπαίδευσης, προχωρούν σε μια καινοφανή κατάτμηση και αποπλαισίωση των σχολικών μαθηματικών από την επιστημολογική τους αναφορά.

Η συγκεκριμένη απόφαση περιλαμβάνεται, με έναν θεμελιακά λανθασμένο τρόπο, στην επιδίωξη της μείωσης του εξεταστικού φόρτου του Λυκείου. Υπουργείο και ΙΕΠ δείχνουν και πάλι να αντιλαμβάνονται το σύστημα των εξετάσεων ως απολύτως ανεξάρτητο από το σύστημα και τους στόχους της διδασκαλίας και μάθησης. Οδηγούν κατά συνέπεια σε διπλά αρνητικό αποτέλεσμα, ερημώνοντας το μαθησιακό περιεχόμενο της εκπαιδευτικής λειτουργίας. Ενισχύουν την ασκησιολογία στο περιεχόμενο της διδασκαλίας και την παπαγαλία στο περιεχόμενο των εξετάσεων.

Ο περιορισμός της εκπαιδευτικής βαρύτητας και η κατάργηση της συνοχής στην εξέταση των διδασκόμενων μαθημάτων Μαθηματικών στη Β΄ Λυκείου,

(α) ισοδυναμεί με ουσιαστική ακύρωση του ενδιαφέροντος και της διδασκαλίας αυτών των μαθημάτων, 

(β) συντελεί στην υποβάθμιση του Λυκείου και στην αναζήτηση ελιτίστικων επιλογών στην εκπαιδευτική αγορά,
(γ) συντελεί στην υποβάθμιση της μαθηματικής εκπαίδευσης, από κεντρικό στοιχείο του σύγχρονου αλφαβητισμού σε περιορισμένο εργαλείο μαθηματικοποίησης μόνο των φανερά εκμαθηματικευμένων πεδίων.

Οι συνεχείς και συνεχώς αυτοαναιρούμενες δηλώσεις και η έκδηλη προχειρότητα των ανακοινώσεων εγείρουν πλέον σοβαρά ερωτήματα ως προς την παιδαγωγική και πολιτική επάρκεια των σχεδιαστών και των ιθυνόντων του Υπουργείου Παιδείας και του ΙΕΠ.

Φαίνεται πως η κλειστοφοβική συμπεριφορά του ΙΕΠ και η αλαζονική άρνηση κάθε συζήτησης με την ΕΜΕ -παρά τις επίσημες δεσμεύσεις για συστηματική ενημέρωση και συζήτηση- δεν είναι απλά ένα ύφος πολιτικής συμπεριφοράς απέναντι στην ανεξάρτητη και κριτική σκέψη.

Η αντίστοιχη περιφρονητική συμπεριφορά σε όλες τις επιστημονικές ενώσειςδηλώνουν μάλλον ένα σύμπτωμα βαθύτερης ανεπάρκειας σε ζητήματα εκπαιδευτικού σχεδιασμού. Αν αντιγράφουν, αντιγράφουν λανθασμένες μεταφράσεις. Αν επινοούν, επινοούν στο κενό.

Κόβουν και ράβουν την εξεταστέα ύλη, αδιαφορώντας για τη συνοχή της διδακτέας ύλης. Αυθαιρετούν, χωρίς επίγνωση της επιστημολογίας και των εσωτερικών διαρθρώσεων που νοηματοδοτούν τη μάθηση των Μαθηματικών στο Λύκειο. Η μαθηματική εκπαίδευση κομματιάζεται με τρόπο που αναιρείται ως μαθηματική και ως εκπαίδευση. Αποφασίζουν χωρίς συναίσθηση των κοινωνικών και γνωστικών επιπτώσεων που έχει η αποτυχία στα Μαθηματικά στη γενικότερη σχολική αποτυχία.

Το κατά καιρούς προβαλλόμενο σχίσμα ανάμεσα στο Υπουργείο και στο ΙΕΠ δεν μπορεί να δικαιολογήσει ούτε να μειώσει το αποθαρρυντικό κλίμα και τη μεγάλη ανησυχία για το δημόσιο σχολείο. Αντίθετα, προκαλεί αναστάτωση σε μαθητές και μαθήτριες, αγωνία στις οικογένειες και απόγνωση στο σώμα των εκπαιδευτικών.

Η ΕΜΕ καλεί τον Υπουργό Παιδείας να αναλάβει μια γενναία πρωτοβουλία ανατροπής αυτής της καταστροφικής εξέλιξης. Να ακυρώσει και να θέσει σε νέα επεξεργασία το ζήτημα της μείωσης του εξεταστικού φόρτου σε Γυμνάσιο και Λύκειο. Να διερευνήσει εναλλακτικές θεωρήσεις και πρακτικές για την αξιολόγηση της μάθησης και της διδασκαλίας. Να τιμήσει την ανακήρυξη του 2018 ως έτους Μαθηματικών, αναζητώντας έγκυρη ενημέρωση και εγκαινιάζοντας έναν ουσιαστικό δημόσιο διάλογο για τη Μαθηματική Εκπαίδευση στο σύγχρονο σχολείο.


Για το Διοικητικό Συμβούλιο

της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας

Ο Πρόεδρος 
Ανάργυρος Φελλούρης 
Καθηγητής Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου 

Ο Γενικός Γραμματέας
Ιωάννης Τυρλής
Καθηγητής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης


Παρασκευή 12 Οκτωβρίου 2018

Το κύκνειο άσμα των Μαθηματικών....

Την Πέμπτη 11 Οκτωβρίου 2018, δηλαδή ένα μήνα αφού έχουν ξεκινήσει τα μαθήματα στα Ελληνικά σχολεία, το Υπουργείο Παιδείας αναγγέλλει την μείωση του αριθμού των εξεταζομένων μαθημάτων του Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2018 - 19!

Το πλήρες κείμενο που αναρτήθηκε στον ιστότοπο του Υπουργείου Παιδείας είναι εδώ.

Το μέλος της lisari team Γιάννης Ζαμπέλης τα έχει τακτοποιήσει όλες τις αλλαγές πολύ κομψά στους παρακάτω πίνακες.


Οι παραπάνω πίνακες με δείχνουν τα μαθήματα που διδάσκεται ο μαθητής στο Λύκειο και σε ποια θα εξεταστεί στις ενδοσχολικές εξετάσεις του Ιουνίου.

Γρήγορες παρατηρήσεις αφού όλα αυτά ανακοινώθηκαν σε χρόνο μηδέν του σχολικού έτους:

1) Τέλος η εξέταση της Γεωμετρίας για τη Β΄ Λυκείου. Θα εξετάζεται μέχρι την Α΄ Λυκείου!

2) Τέλος η εξέταση της Άλγεβρας για τους μαθητές των Θετικών Σπουδών, θα εξετάζεται κανονικά για τους μαθητές των Ανθρωπιστικών Σπουδών!!

3) Φέτος θα διδαχθούν και θα εξεταστούν όλοι οι μαθητές Μαθηματικά και στοιχεία Στατιστικής και του χρόνου το μάθημα καταργείται! 

4) Τέλος η εξέταση της Φυσικής και της Χημείας από την Β΄ Λυκείου. Ας μείνουμε όμως στα Μαθηματικά που είναι το αντικείμενο μελέτης του ιστότοπου... 

Σχόλια...

Μέχρι χθες προσπαθούσα να βρω κίνητρα στους μαθητές της Β Λυκείου να προσέξουν το μάθημα της Γεωμετρίας (αν μείνω στην αναγκαιότητα και τα οφέλη της Γεωμετρίας αυτά δυστυχώς δεν τους συγκινούν). Τελικά καταλήξαμε στα Φύλλα Εργασίας που θα περιέχουν τις βασικές γνώσεις (θεωρία και ασκήσεις) από κάθε μάθημα. Θα είναι ένας μπούσουλας για τις εξετάσεις! Οι εξετάσεις του Ιουνίου με κρατούσαν "όρθιο" μέσα στην τάξη... Την Δευτέρα καλούμαι να τους ενημερώσω ότι το μάθημα αυτό δεν θα εξεταστεί τον Ιούνιο! Άρα με τη βούλα του Υπουργείου Παιδείας δεν αποτελεί σημαντικό μάθημα! Άρα το Υπουργείο Παιδείας δίνει το δικαίωμα στους μαθητές να μου πουν "...τελικά κύριε είχαμε δίκιο που σας λέγαμε ότι η Γεωμετρία στη Β Λυκείου δεν μας χρειάζεται"!

Προφανώς αυτό θα αντιμετωπίσουν όλοι οι συνάδελφοι που το μάθημά τους δεν θα εξεταστεί στις ενδοσχολικές εξετάσεις 2018 - 19. Μια αναστάτωση που δεν τεκμηριώθηκε αρχικά γιατί έγινε και κατά δεύτερον γιατί τώρα! Γιατί τέτοια βιασύνη; Εμείς οι "τεμπέληδες" καθηγητές (όπως κάποιοι μας λέτε) μας συμφέρει για θα έχουμε λιγότερα γραπτά να διορθώσουμε, οπότε δεν φωνάζουμε γιατί ξεβολευτήκαμε, αλλά γιατί το θεωρούμε λάθος και άκαιρο να γίνει τώρα.

Αν φύγουμε από το "δάσος" και εξετάσουμε το "δέντρο" θα παρατηρήσουμε τα εξής ευτράπελα! 

1) Το μάθημα της Γεωμετρίας  τα τελευταία έτη  έχει μια γνησίως φθίνουσα πορεία. Κάθε χρόνο απαξιώνεται όλο και πιο πολύ. Κάθε χρόνο ακούμε από τα Κυβερνητικά στελέχη του Υπουργείου ότι θα αναβαθμιστεί και τελικά δεν το βλέπουμε να γίνεται. Η μεγαλύτερη αναβάθμιση που διαπιστώσαμε ήταν τα περσινά θέματα των εξετάσεων με τους τύπους με το μήκος και το εμβαδόν του κύκλου!! Πλέον τα εξοβελίζουμε επίσημα και από τις ενδοσχολικές εξετάσεις της Β΄ Λυκείου!

Ας καταλάβουν όλοι οι υπεύθυνοι που καθορίζουν την τύχη της εκπαίδευσης ότι δεν υπάρχει Γεωμετρία και Άλγεβρα, δεν είναι δύο διαφορετικά μαθήματα, είναι ένα! Μπορεί να μιλάμε για Ανάλυση, Άλγεβρα, Γεωμετρία, Στατιστική και Πιθανότητες αλλά όλα αποτελούν ένα σώμα. Όλα είναι μαθηματικά. Είναι αδιαίρετα και δεν μπορούμε να τα ξεχωρίσουμε. Δεν γίνεται να διδάσκεις μία παράγραφο στα μαθηματικά και να μην διδάσκεις μία άλλη. Δεν υπάρχουν στεγανά, Γεωμετρία βρίσκεις στην Άλγεβρα και Άλγεβρα βρίσκεις στη Γεωμετρία.

2) Το παραλήρημα, η τέλεια παράκρουση γίνεται στο μάθημα των Μαθηματικών και Στοιχεία Στατιστικής!

Από εκεί που μπορούσαν να το επιλέξουν όλοι οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου, στην πορεία εξαιρέθηκαν οι υποψήφιοι των Παιδαγωγικών σχολών! Μετά από χρόνια αναγγέλλεται ότι το μάθημα αυτό θα διδάσκεται μεν στη Γ Λυκείου αλλά δεν το δίνει κανείς υποψήφιος της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης! Για κάποια χρόνια ένα κεφάλαιο, οι Πιθανότητες, διδάσκονται στην Α΄ Λυκείου! Τα νέα σχολικά βιβλία της Α΄ Λυκείου τυπώνονται και περιέχουν επίσημα την παράγραφο αυτή! Όμως ούτε αυτό αρκεί και αλλάζει άμεσα! Σταματάει να διδάσκονται οι Πιθανότητες από την Α΄ Λυκείου! Η σύγχυση έχει έρθει και δεν λέει να σταματήσει...

Το κερασάκι στην τούρτα θα το βάλει το Υπουργείο Παιδείας στις 4/9/2018 όταν αναγγέλλει ότι το εν λόγω μάθημα για το επόμενο σχολικό έτος [2019 - 20] καταργείται τελείως! Και πριν καταργηθεί, για το σχ. έτος [2018 - 19] θα εξεταστούν ενδοσχολικά όλοι οι μαθητές!

3) Επίσης, βλέπουμε τους μαθητές της Β Λυκείου που τους ενδιαφέρουν τα Μαθηματικά ( = Θετικών Σπουδών) να μην δίνουν Άλγεβρα και τους μαθητές που δεν τους ενδιαφέρουν τα Μαθηματικά (= Ανθρωπιστικών Σπουδών) να το δίνουν!! Ως καψόνι ακούγεται... αλλά είναι αλήθεια!

4) Και κάτι τελευταίο: δέκα μέρες μετά από την αποστολή οδηγιών για την Α΄ και Β Λυκείου το Υπουργείο Παιδείας αποφασίζει να αλλάξει τα εξεταζόμενα μαθήματα! Άρα μήπως πρέπει να αλλάξει ξανά τις οδηγίες των μαθημάτων;;


Και να φανταστείτε ότι όλα αυτά πραγματοποιήθηκαν το έτος 2018, το έτος των Μαθηματικών! Να το χαιρόμαστε!

Παρασκευή 5 Οκτωβρίου 2018

Σημειώσεις στο Γυμνάσιο

Η αγαπητή συνάδελφος από την Πετρούπολη Μαρία Ράβδου μας προσφέρει για το σχολικό έτος 2018 - 19 το νέο υλικό της για τους μαθητές του Γυμνασίου.

Πέμπτη 27 Σεπτεμβρίου 2018

Ασκήσεις στην ισότητα και σύνθεση συναρτήσεων

Δείτε ένα συμπληρωματικό φυλλάδιο στην παράγραφο:

1.2: Ισότητα - σύνθεση συναρτήσεων 

από τον αγαπητό συνάδελφο Σπυρίδων Δήμου για το ΓΕΛ Άργους Ορεστικού.

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word  ή/και  pdf.

Όλα τα νέα αρχεία του Λυκείου 2018 - 19 

Τετάρτη 26 Σεπτεμβρίου 2018

Πλούσιο υλικό για το Λύκειο από τον Ιορδάνη Κόσογλου

Ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Ιορδάνης Κόσογλου από το ΓΕΛ Εξαπλατάνου μας προσφέρει μια ανανεωμένη δουλειά (σχ. έτος 2018 - 19) με "Φύλλα εργασίας για το Λύκειο".

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε παρακάτω:

1) Φύλλα εργασίας Άλγεβρας για την Α΄ και Β΄ Λυκείου.

2) Φύλλα εργασίας Γεωμετρίας για την Α΄ και Β΄ Λυκείου.

3) Φύλλα εργασίας Μαθηματικών για τη Γ΄ Λυκείου.




Αξίζει να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα https://blogs.sch.gr/iordaniskos/ του αγαπητού συναδέλφου για περισσότερο υλικό.


Κυριακή 23 Σεπτεμβρίου 2018

Παράγραφος 1.7: Ρίζες - Άλγεβρα Α΄ Λυκείου

Μια νέα και όμορφη συλλογή από τους συναδέλφους Μάριο Πνευματικό και Απόστολος Κατσανός για τους μαθητές της Α΄ Λυκείου.

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.


Όλα τα νέα αρχεία του Λυκείου 2018 - 19 

Παρασκευή 21 Σεπτεμβρίου 2018

Ανισότητες και γραφικές παραστάσεις

Ο αγαπητός συνάδελφος από την Ρόδο Χρήστος Ηρακλείδης μας προσφέρει μια όμορφη εργασία στις ανισότητες.

Το νέο που θα δούμε σε αυτό το αρχείο είναι ο συνδυασμός των γραφικών παραστάσεων για την ερμηνεία - παρουσίαση των ανισοτήτων.

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.


Όλα τα νέα αρχεία του Λυκείου 2018 - 19