Στηρίξτε το έργο μας!

Κυριακή 16 Ιανουαρίου 2022

Κριτήρια αξιολόγησης α΄ + β΄ τετραμήνου στο Λύκειο από το lisari.blogspot.com

Παίξε και κέρδισε! 

Προσοχή! Το παιχνίδι επίλυσης ασκήσεων είναι εθιστικό! 

Το lisari προειδοποιεί: Κίνδυνος εθισμού και απώλειας περιουσίας!

Μετά από δύο περίπου έτη που οι μαθητές δεν υποβλήθηκαν σε καμία γραπτή εξέταση μέσα στις σχολικές αίθουσες, το έλλειμα αυτό φαίνεται κάθε φορά που καλείται ο μαθητής να γράψει ένα Κριτήριο Αξιολόγησης.

Αρκετοί μαθητές δεν ξέρουν πως να χειριστούν το χρόνο τους, δυσκολεύονται να συγκεντρωθούν και γενικότερα υπάρχει μια δυσκολία να αποδώσουν όσα μελέτησαν και γενικότερα να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις ενός Κριτηρίου Αξιολόγησης.

Η πρόταση μας είναι η εξής: 

πολλαπλά test, διαγωνίσματα, καθημερινή γραπτή εξέταση και γενικά  γραπτός έλεγχος αν είναι εφικτό σε κάθε συνάντηση. 

Δεν χρειάζεται να είναι ένα μεγάλα και πολύωρα τεστ, αρκετές ασκήσεις, σύνθετες ή απαιτητικές, αρκεί μία άσκηση που διδάξαμε την τελευταία φορά στον πίνακα ή μια θεωρία ή οτιδήποτε θα ρωτούσαμε προφορικά την τάξη.

Η εξάσκηση των μαθητών στη γραπτή διαδικασία είναι απαραίτητη όσο ποτέ. Δεν είναι τυχαίο που εγώ με δύο συναδέλφους γράψαμε δύο βιβλία στο Γυμνάσιο μόνο με Κριτήρια Αξιολόγησης για κάθε παράγραφο χωριστά. Είναι φάρμακο για τους μαθητές που προσπαθούν…

Τα διαγωνίσματα που θα αναρτηθούν πολύ πιθανών να είναι απαιτητικά για κάποιους μαθητές που δεν έχουν διαβάσει όλες τις ασκήσεις και τη θεωρία του σχολικού βιβλίου. Για άλλους μαθητές μπορεί να είναι πολύ απλά και διασκεδαστικά. Πάντως το κέρδος είναι η ενασχόληση και κατά δεύτερον ο βαθμός που θα λάβετε….

Οι λύσεις δεν θα αναρτηθούν για να υπάρχει λόγος προσπάθειας οποιαδήποτε χρονική στιγμή.

Επιμέλεια όλων των διαγωνισμάτων, άρα και υπεύθυνος παραπόνων είναι ο επιμελητής του lisari, ο Μάκης Χατζόπουλος.

 Τα Κριτήρια Αξιολόγησης θα αναρτώνται συνέχεια. 

Τελευταία ενημέρωση: 24/2/2022

Α΄ Λυκείου

Άλγεβρα: test test διαγώνισμα

Γεωμετρία: test test διαγώνισμα - test - διαγώνισμα

 

Β΄ Λυκείου

Άλγεβρα:  test - test διαγώνισμα – διαγώνισμα - test , Β΄ τετράμηνο: διαγώνισμα 

Γεωμετρία:  test test διαγώνισμα

Προσανατολισμός: test διαγώνισμα - διαγώνισμα - διαγώνισμα - test (2.1)

 

Γ΄ Λυκείου

Προσανατολισμός: test test test – test test διαγώνισμα - test - διαγώνισμα 

Παρασκευή 14 Ιανουαρίου 2022

Βρες το θησαυρό! Ένα διαφορετικό θέμα Γεωμετρίας Α΄ Λυκείου

 Σε ένα πρόσφατο διαγώνισμα, έθεσα στους μαθητές  Α΄ Λυκείου στο μάθημα Γεωμετρίας (μέχρι παράγραφο 3.6) την παρακάτω άσκηση. 

Το θέμα είναι κλασικό: "Βρες το θησαυρό!".

Για να ξεφύγω από τα κλασικά, ισότητα τριγώνων κτλ. είπα να δούμε στη Γεωμετρία της Α΄ Λυκείου κάποια ερωτήματα ελεύθερα, εκτός από τις κλασικές ασκήσεις του σχολικού βιβλίου. Στο μάθημα παραθέτω συχνά ανάλογα παραδείγματα, οπότε περίμενα από τους μαθητές να μπορούν να ανταποκριθούν. Το αποτέλεσμα ήταν δεν ήταν το αναμενόμενο.... 

Ας δούμε την άσκηση!

Να βρείτε τους θησαυρούς πάνω στον παρακάτω χάρτη χρησιμοποιώντας αποκλειστικά τις Γεωμετρικές και όχι τις μαντικές σας γνώσεις! Γίνε ο Indiana Jones της τάξης σου! 


1ος θησαυρός

Ο θησαυρός είναι θαμμένος στο δρόμο Δελφών - Αράχοβας (κίτρινη διαδρομή) και ισαπέχει από τα Καταφύγια Α και Β. 

2ος θησαυρός

Ο θησαυρός είναι θαμμένος στο δρόμο Δελφών - Αράχοβας και ισαπέχει από τις διαδρομές ΑΒ και ΑΔ (όπου Δ το σημείο των Δελφών). 

1. Να εντοπίσετε τον 1ο θησαυρό στο χάρτη φέρνοντας τις κατάλληλες βοηθητικές ευθείες και να αιτιολογήσετε την απάντησή σας.                                           Μονάδες 10

2. Να εντοπίσετε τον 2ο θησαυρό στο χάρτη φέρνοντας τις κατάλληλες βοηθητικές ευθείες και να αιτιολογήσετε την απάντησή σας.                                           Μονάδες 15

Πέμπτη 13 Ιανουαρίου 2022

Πολλαπλάσια - ΕΚΠ – Κριτήρια Διαιρετότητας για το Δημοτικό

Ένα Κριτήριο Αξιολόγησης που έφτιαξα για μαθητές της Πέμπτης Δημοτικού και αφορά στις έννοιες: "Πολλαπλάσια - ΕΚΠ – Κριτήρια Διαιρετότητας". 

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.

Κυριακή 9 Ιανουαρίου 2022

Διαγώνισμα στη Γ Λυκείου

Ο αγαπητός και αεικίνητος συνάδελφος Νίκος Σούρμπης μας προσφέρει ένα διαγώνισμα για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου μέχρι τις συνέπειες του Θ.Μ.Τ. Ένα απαιτητικό διαγώνισμα για τους μαθητές που προσδοκούν.

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.


Για να δείτε όλα τα διαγωνίσματα στη Γ΄ Λυκείου για το σχολικό έτος 2021 - 22 πατήστε εδώ.

Δευτέρα 3 Ιανουαρίου 2022

Η lisari team!


Η ομάδα μας έχει κύριο στόχο τη δημιουργία μαθηματικού υλικού 
και ό,τι αφορά τα μαθηματικά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. 

Για περισσότερες λεπτομέρειες για τις αρμοδιότητες και τους στόχους της ομάδας δείτε εδώ.

Τελευταία ενημέρωση: 14 Οκτωβρίου 2023

Η ομάδα μας, η lisari team, όπως την αποκαλούμε, αποτελείται από τους εξής: 

1. Αντωνόπουλος Νίκος (3ο ΓΕΛ Άργους)

2. Αυγερινός Βασίλης (Ιδιοκτήτης Φροντιστηρίου "ΔΙΑΤΑΞΗ" - Ν. Σμύρνη)

3. Βελαώρας Γιάννης (Φροντιστήριο "ΒΕΛΑΩΡΑΣ" - Λιβαδειά Βοιωτίας)

4. Βοσκάκης Σήφης (Φροντιστήριο "Ευθύνη" - Ρέθυμνο)

5. Γιαννόπουλος Μιχάλης ( Θεσσαλονίκη - Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή)

6. Γκριμπαβιώτης Παναγιώτης (Φροντιστήριο "Λύση" - Άρτα)

7. Δούδης Δημήτρης (3ο Λύκειο Αλεξανδρούπολης)

8. Ζαμπέλης Γιάννης (Φροντιστήρια "Πουκαμισάς" Γλυφάδας)

9. Κακαβάς Βασίλης (Φροντιστήριο "Ώθηση" - Μαρούσι)

10. Κάκανος Γιάννης (Φροντιστήριο "Παπαπαναγιώτου – Κάκανος" - Σέρρες)

11. Κανάβης Χρήστος (Αναπληρωτής Καθηγητής)

12. Κοπάδης Αθανάσιος (Ιδιόκτητης Φροντιστηρίου Μ.Ε «Φροντιστήριο 19+»)

13. Κατζιώτη Χαρά (2ο Γυμνάσιο Πρέβεζας)

14. Κοσόγλου Ιορδάνης (ΓΕΛ Εξαπλατάνου - Πέλλα)

15. Κουλούρης Ανδρέας (3ο Λύκειο Γαλατσίου)

16. Κουστέρης Χρήστος (Φροντιστήριο "Στόχος" - Περιστέρι)

17. Μανώλης Ανδρέας (Φροντιστήριο "Ρηγάκης" - Κοζάνη)

18. Μαρούγκας Χρήστος (3ο ΓΕΛ Κηφισιάς)

19. Μπαδέμης  Δημήτρης (Φροντιστήριο "Πουκαμισάς" - Γλυφάδας) 

20. Νάννος Μιχάλης (1ο Γυμνάσιο Σαλαμίνας)

21. Νικολόπουλος Θανάσης (2ο ΓΕΛ Ζακύνθου, Ζάκυνθος)

22. Παγώνης Θεόδωρος (Φροντιστήριο "Εις τη ν" - Αγρίνιο)

23. Παπαμικρούλης Δημήτρης (Εκπαιδευτικός Οργανισμός "Ρόμβος")

24. Ποδηματάς Θωμάς ( Σπουδαστήριο Μαθηματικών Θωμάς και Ρόζα Ποδηματά - Βόλος)

25. Πολύζος Γιώργος  (τ. πάρεδρος στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, συγγραφέας) 

26. Ράπτης Γιώργος (6ο ΓΕΛ Βόλου)

27. Σίσκας Χρήστος (Φροντιστήριο "Μπαχαράκης" - Θεσσαλονίκη)

28. Σκομπρής Νίκος (Συγγραφέας – 1ο Λύκειο Χαλκίδας)

29. Σπλήνης Νίκος (Φροντιστήριο "ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ" - Ηράκλειο Κρήτης)

30. Σταυρόπουλος Παύλος (Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια Δούκα)

31. Σταυρόπουλος Σταύρος (Πρόεδρος Ε.Μ.Ε Κορινθίας – ΓΕΛ Ζευγολατιό Κορινθίας)

32. Τάσος Νίκος (Σύμβουλος Α΄ στο Ι.Ε.Π )

33. Τσακαλάκος Τάκης (συνταξιούχος αλλά ενεργός μαθηματικός)

34. Τσιριόπουλος Μπάμπης (τ. Καθηγητής στο Κολλέγιο Ανατόλια)

35. Χαραλάμπους Σταύρος (Μουσικό Λύκειο Θεσσαλονίκης)

36. Χασάπης Γεώργιος (Ιδιωτικός υπάλληλος)

37. Χατζόπουλος Μάκης (3ο ΓΕΛ Ν. Κηφισιάς, Αθήνα)

Πρέπει να τονίσουμε τη μεγάλη ανταπόκριση των συναδέλφων να συμμετέχουν σε αυτή την καινοτόμο προσπάθεια, προκειμένου να γίνουμε αρωγοί στο δύσκολο έργο που περιμένει  καθηγητές και μαθητές.

Στο λογαριασμό μου δέχθηκα πάρα πολλά email από άτομα που επιθυμούν να συμμετέχουν και να συνεργαστούν με το lisari.blospot.com. Σας ευχαριστούμε για την εμπιστοσύνη σας. Σας τιμά η διάθεση και η πρόθεσή σας. Θα είμαστε κοντά σας, όπως κάνετε και εσείς.