Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Όχι άλλο κάρβουνο με δύσκολα υποψήφια Δ θέματα Πανελλαδικών εξετάσεων - Υποψήφια θέματα Α -Β - Γ

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ

Επειδή έχουμε δει πολλά υποψήφια δύσκολα θέματα αντίστοιχα με αυτά που τίθονται στο Δ θέμα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις Μαθηματικών Γ Λυκείου Κατεύθυνσης, θεωρούμε ότι πρέπει να ασχοληθούμε και με τις άλλες 15 μονάδες. Επίσης πρέπει να τονίσουμε ότι με τα τόσο δύσκολα θέματα που εμφανίζονται κατά καιρούς (και έχουμε δημοσιεύσει και εμείς μέσα από το lisari.blogspot.com) δίνουμε λάθος εντυπώσεις για το επίπεδο των μαθητών μας, για το μέγεθος της δυσκολίας που αναμένουμε από τα φετινά θέματα των Πανελλαδικών και τέλος για ποια θέματα θεωρούμε κατάλληλα για εξέταση των μαθητών, με αποτέλεσμα να βγάζουμε οι ίδιοι τα μάτια μας. Ας ρίξουμε τα φώτα και στα άλλα θέματα Α - Β -Γ (δηλ. 15 μονάδες στα 20), χωρίς να ρίχνουμε τον πήχη αλλά βάζοντας θέματα πιο κοντά στην λογική των θεμάτων που έπρεπε να τίθενται, έτσι θα ξεαγχώσουμε, όσο γίνεται, μαθητές και καθηγητές και θα είμαστε πιο κοντά στο στόχο μας...

Σημείωση: Το γαϊτανάκι του τέταρτου θέματος που κυκλοφορεί από blog σε blog και από Φροντιστήριο σε Φροντιστήριο, πολύ φοβάμαι ότι γίνεται από εγωισμό των  καθηγητών (χωρίς να αποκλείω και τον εαυτό μου) να το πετύχουν, άρα να θεωρηθούν πετυχημένοι, παρά να βοηθήσουν τον μαθητή να γράψει όσο γίνεται περισσότερες μονάδες... Καλύτερα αυτά όμως να τα πούμε μετά τις 31 Μαΐου, θα έχουμε όλο το χρόνο να ακούσω και άλλες απόψεις.

Δέκα ενδεικτικά υποψήφια θέματα Πανελλαδικών εξετάσεων δυναμικότητας Β - Γ για τους μαθητές της Γ τάξης Λυκείου θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης.

Μία εργασία που υλοποιήθηκε το 2012 και είναι διαχρονική...

Για άμεση αποθήκευση πατήστε εδώ. 



Μία ανάλογη εργασία με θέματα Α δείτε εδώ, από το Παλαιοπωλείο Μαθηματικών του Χρήστου Κανάβη.

Μια ακόμα πολύ ενδιαφέρουσα δουλειά που αφορά στο 1ο Θέμα των Πανελληνίων Εξετάσεων στα Μαθηματικά Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, καθώς και τις ερωτήσεις Σωστού-Λάθους από τον μαθηματικό Βαγγέλη Νικολακάκη. 

Για άμεση αποθήκευση πατήστε ΕΔΩ

Αν ενδιαφέρεστε και για τις ερωτήσεις Σωστό ή Λάθος των πανελληνίων στα μαθηματικά κατεύθυνσης και γενικής παιδείας, με διάδραση μπορείτε να ανατρέξετε στα

Επίσης Σωστό - Λάθος από τον συνάδελφο Δημήτρη Μπούζα πατήστε εδώ για να κάνετε τεστ.

Σχόλια

  1. Μήπως υπάρχουν ενδεικτικές λύσεις για τα θέματα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι δεν υπάρχουν, όπου υπάρχει δυσκολία ή αμφιβολία για την άσκηση μας το υποδεικνύεις...

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Επαναληπτικό διαγώνισμα + απαντήσεις στην τριγωνομετρία (Β΄ Λυκείου - Άλγεβρα)

Αυτή την περίοδο τα περισσότερα σχολεία έχουν ολοκληρώσει το Κεφάλαιο 3ο: Τριγωνομετρία στην Άλγεβρα Β΄ Λυκείου και βρίσκονται στην αρχή των πολυωνύμων.  Ο μοναδικός συνάδελφος Μάκης Χατζόπουλος από το 3ο ΓΕΛ Κηφισιάς μας προσφέρει ένα επαναληπτικό διαγώνισμα (2 ωρών) + απαντήσεις στο κεφάλαιο της τριγωνομετρίας για τους μαθητές της Β Λυκείου. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε: εκφωνήσεις - απαντήσεις Σημείωση : Μερικά ερωτήματα ta εμπνεύστηκα από παλαιά διαγωνίσματα του lisari.blogspot.com

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...