Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ζητείται μαθηματικός στο ΣΚΑΪ !!!

Το lisari δέχεται να βοηθήσει το ΣΚΑΪ, αφιλοκερδώς, στη παρουσίαση των γραφημάτων τους μέρες εκλογών που όλοι είμαστε προσηλωμένοι στη μελέτη των γραφικών παραστάσεων και στη παρακολούθηση των δημοσκοπήσεων!

Δεχόμαστε - θεωρούμε, ότι η Στατιστική Εταιρεία έδωσε σε κάθε περίπτωση σωστά τα ποσοστά και η απεικόνιση του σταθμού ήταν λανθασμένη.
 
Όπως θα δείτε παρακάτω, στο ΣΚΑΪ δεν είναι το φόρτε τους τα γραφήματα, αφού κάνουν τρανταχτά λάθη που δεν κάνει ένας μαθητής της Γ΄ Λυκείου και ας είναι στη Θεωρητική Κατεύθυνση! Νομίζω ότι πρέπει να προσλάβουν ένα Μαθηματικό και γρήγορα...

Σημείωση: Η ανάρτηση με κανένα τρόπο δεν είναι πολιτική (πόσο μάλλον κομματική), εστιάζεται στο μαθηματικό κείμενο και μόνο αυτό σχολιάζεται!! Θα μείνουμε μακριά από κάθε υπονοούμενο και σκέψη...  

Απολαύστε το!


Τι βλέπουμε στη παραπάνω φωτογραφία; Ένα ραβδόγραμμα συχνοτήτων (barchart), όπου:
1) Η ορθογώνια στήλη (κόκκινη) με ποσοστό 4,8% έχει μεγαλύτερο εμβαδόν από την ορθογώνια στήλη (γαλάζια) με ποσοστό 4,7%!!

2) Η ορθογώνια στήλη (κόκκινη) με ποσοστό 3,8% έχει διπλάσιο περίπου εμβαδόν από την ορθογώνια στήλη (πράσινη) με ποσοστό 3,5%!!

3) Άθροισμα ποσοστών 93,6%!!! Λείπει ένα αξιοκαταφρόνητο 6,4%... Αν είναι "λοιπά κόμματα", κατ' εμέ, θα έπρεπε να αναφέρεται, είναι ένα υπολογίσιμο νούμερο που έπρεπε να εμφανίζεται στη δημοσκόπηση.


Τι βλέπουμε στη παραπάνω φωτογραφία; Ένα κυκλικό διάγραμμα (piechart), όπου:
1)  Στα νούμερα 7,5 , 43, 49, 5 έχει ξεχαστεί το σύμβολο του ποσοστού (λογικά δεν είναι συχνότητες αφού δεν είναι ακέραιοι αριθμοί και το νούμερα αρκετά μικρά για δημοσκόπηση)

2) Ο κόκκινος κυκλικός τομέας με ποσοστό 49,5% έχει μεγαλύτερο εμβαδόν από τον πράσινο κυκλικό τομέα με ποσοστό 43%!

3) Το 43% αντιστοιχεί σε ημικύκλιο!

Πηγή (φωτογραφικό υλικό και παρατήρηση): http://left.gr

Σχόλια

  1. Από όλα αυτά ας κρατήσουμε την προχειρότητα τους... αυτό για όσους τα παίρνουν στα σοβαρά τις έρευνες

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...

Επαναληπτικό διαγώνισμα στο 1ο Κεφάλαιο - Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ΄ Λυκείου

 Ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Νίκος Μιχαλόπουλος από την Πύλο μας προσφέρει ένα διαγώνισμα επαναληπτικό στο 1ο κεφάλαιο για τους μαθητές της Γ¨ Λυκείου στα Μαθηματικά Προσανατολισμού. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Σχολικό έτος: 2025 - 26