Στηρίξτε το έργο μας!

Πέμπτη 11 Ιουλίου 2019

Μια ανοικτή επιστολή προς τη νέα Υπουργό Παιδείας

Λάβαμε μια ανοικτή δημόσια επιστολή από το Μαθηματικό, συγγραφέα και φίλο Γιώργο Μαυρίδη προς τη νέα Υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

Ο Γιώργος προτείνει ένα μεταβατικό σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια με κεντρικό ρόλο τη "Στατιστική - Πιθανότητες" για όλα τα επιστημονικά πεδία μέχρι η κυβέρνηση εφαρμόσει το δικό της πρόγραμμα.

Επίσης, καταλήγοντας ο Γιώργος παρατηρεί ότι οι Μαθηματικοί που διδάσκουν στα Λύκεια θα έχουν φέτος [2019 - 20] λιγότερα τμήματα στη Γ΄ Λυκείου άρα και έλλειμμα ωρών. Πώς θα το καλύψουν; Μα πηγαίνοντας σε δύο ή τρία σχολεία της περιφέρειά τους! 

Αναμένω και την δική σας πρόταση ή άποψη για όσα αναφέρονται. Είναι ένα θέμα που μας αφορά και πρέπει να τοποθετηθούμε κόσμια και με επιχειρήματα.
________________________________________

«Ο πρώτος και κύριος στόχος ενός εκπαιδευτικού είναι να μάθει τους μαθητές του να σκέφτονται». 
George Polya 

Νομίζω ότι δεν είναι εύκολο να βρει κανείς κάποιον – εκπαιδευτικό ή όχι – που να αμφιβάλλει για την αλήθεια του παραπάνω ισχυρισμού.

Ενός ισχυρισμού που οφείλεται σε έναν από τους μεγαλύτερους δασκάλους των Μαθηματικών που υπήρξαν ποτέ.

Επίσης, είναι απίθανο να βρεθεί κάποιος – εκπαιδευτικός ή όχι – που να μη γνωρίζει ότι η Μαθηματική Σκέψη είναι η πιο αποτελεσματική μορφή σκέψης που διαθέτουμε. Το περίεργο είναι ότι παρόλο που θα συμφωνούσαμε με τα παραπάνω, η εκπαιδευτική κοινότητα – με εξαίρεση τους Μαθηματικούς – φαίνεται να έχει συμβιβαστεί με την ιδέα ότι η εισαγωγή των μαθητών σε σχολές όπως οι Ιατρικές και οι Νομικές γίνεται με εξετάσεις που δεν αφορούν τα Μαθηματικά. Να σημειώσω εδώ, ότι είμαστε η μοναδική χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης που συμβαίνει αυτό.

Κατά την άποψη μου δύο είναι τα μαθήματα στα οποία θα έπρεπε να εξετάζονται οι μαθητές προκειμένου να εισαχθούν σε οποιαδήποτε σχολή:

α) τα «Μαθηματικά» που καλλιεργούν τη σκέψη και

β) η «Γλώσσα» που την εκφράζει και τη μεταφέρει.


Το ερώτημα που τίθεται είναι αν θέλουμε πραγματικά η επιλογή των αυριανών γιατρών, νομικών κ.λπ. να γίνεται με ορθολογικά κριτήρια. Αν επιθυμούμε ειλικρινά η επιλογή αυτή να γίνεται περισσότερο στη βάση του «είναι» και όχι του «φαίνεσθαι» θα πρέπει έμπρακτα να υποστηρίξουμε τα παραπάνω.

Για το σκοπό αυτό προτείνω έναν ομαλό μετασχηματισμό του συστήματος εισαγωγής στα Πανεπιστήμια. Έναν μετασχηματισμό που διατηρεί το πλήθος των ωρών διδασκαλίας στη Γ΄ Λυκείου αυξάνοντας τα εξεταζόμενα μαθήματα κατά ένα πολύ απλό και βασικό μάθημα που υπάρχει σχεδόν αυτούσιο και στα βιβλία του Γυμνασίου!

Πρόκειται για το μάθημα «Στατιστική και Πιθανότητες» που δεν έχει προαπαιτούμενες γνώσεις και είναι χρήσιμο σε όλες τις πανεπιστημιακές σχολές.


Εκτιμώ ότι η εφαρμογή του νόμου Γαβρόγλου είναι επιζήμια για τη μαθηματική παιδεία όπως πολύ εύστοχα επισημαίνει και η Ε.Μ.Ε.

Επίσης, πρέπει να προσέξουμε ότι με το νέο σύστημα οι μαθητές που επιλέγουν το πρώτο και τρίτο επιστημονικό πεδίο δεν θα παρακολουθούν το μάθημα των μαθηματικών. Με πρόχειρους υπολογισμούς αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα σε κάθε 2 – 3 Λύκεια να περισσεύει ένας μαθηματικός. 

Γιώργος Μαυρίδης 
Μαθηματικός

41 σχόλια:

  1. Πολύ σωστές απόψεις από έναν άνθρωπο με μεράκι και αγάπη για τα μαθηματικά. Μπράβο Γιώργο για την πρόταση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. οι πιθανοτητες και η στατιστικη ειναι βασικα μαθηματα εφαρμογης και ειναι απαραιτητα σε ολες τις επιστημες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Απο Κοφινας Θανασης.Ζησαμε απο τον προηγουμενο υπουργο την πληρη υποβαθμιση των μαθηματικων στην ΜΕΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.Αν η νεα ηγεσια θελει πραγματικα να αναβαθμισει το σχεδον διαλυμενο λυκειο πρεπει αμεσα ναεφαρμοσει την παραπανω προταση αμεσακαι να μην το αναβαλει για το απωτερο μελλον.

      Διαγραφή
  3. συμφωνώ απόλυτα με την πρόταση. μακάρι να γίνει. Μήπως να δώσουμε μια παραπάνω ώθηση στην πρόταση συλλέγοντας υπογραφές επί του κειμένου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η εμπειρία λέει Χρήστο όσες υπογραφές και να λάβεις όταν η πολιτική ηγεσία δεν θέλει να περάσει κάτι απλά δεν θα περάσει...
      Νομίζω ότι και έτσι η ανάρτηση πετυχαίνει το σκοπό της.

      Διαγραφή
    2. Με αυτή τη λογική πρέπει να μένουμε απαθείς, χωρίς καμία αντίδραση. Σοφό, ιδίως εμείς που είμαστε βολεμένοι διορισμένοι. Ας μείνουμε λοιπόν μόνο στην αγωνία μας να πετύχουμε θέμα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις ή να βγάλουμε ένα καλό βοήθημα με πιασάρικες ασκήσεις κοντά στο πνέυμα των εξετάσεων. Μπορούμε να κοιμόμαστε ήσυχοι με καθαρή συνείδηση αφού πιστεύουμε ότι επιτελούμε το καθήκον μας διδάσκοντας στο σχολείο αυτά που μας επιβάλλονται, χωρίς προηγουμένως να μας προτείνονται, προετοιμάζοντας άψογα τα πειραματόζωα του σήμερα να γίνουν πιθήκια στο μέλλον.

      Διαγραφή
  4. Από Σπύρο Τζινιέρη.
    Με αφορμή την ανάρτηση του συγκεκριμένου κειμένου, σε επικοινωνία που είχα με το συγγραφέα Γιώργο Μαυρίδη, τον οποίο γνώρισα πριν από κάποια χρόνια σε συνέδριο της ΕΜΕ,μου τόνισε ότι αυτό που προτείνει δεν είναι ένα νέο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια αλλά ένας μετασχηματισμός του υπάρχοντος συστήματος, όπως αναφέρει στο κείμενό του, διάρκειας δύο ετών έως ότου η νέα κυβέρνηση εφαρμόσει το δικό της σύστημα. Από όσο γνωρίζει ο ίδιος στο σύστημα αυτό τα Μαθηματικά θα έχουν καθοριστικό και ουσιαστικό ρόλο, όπως εξάλλου τους αξίζει, αφού οι μαθητές θα εξετάζονται σε αυτό το μάθημα προκειμένου να εισαχθούν σε οποιαδήποτε σχολή.Δηλαδή οι υποψήφιοι Πολυτεχνείου, Ιατρικής, Νομικής κτλ., θα εξετάζονται στα Μαθηματικά, σε διαφορετικά βέβαια επίπεδα. Επίσης η παραπάνω πρόταση δεν απαιτεί αλλαγή του νόμου αλλά μπορεί να υλοποιηθεί με μία απλή υπουργική απόφαση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σπύρο πρόσθεσα τη λέξη "μεταβατικό" (σύστημα εισαγωγής εξετάσεων) στο αρχικό μου κείμενο για να αποδώσω πιο πιστά όσα αναφέρει ο Γιώργος.

      Σε ευχαριστώ!

      Διαγραφή
  5. Συμφωνώ με την άποψη του Γιώργου!
    Τα Μαθηματικά - το αποκορύφωμα αυτό της καθαρότητας και της σαφήνειας του λόγου - έχουν αποτελέσει όχι μόνο την κύρια οδό ανάπτυξης σε όλους σχεδόν τους τομείς της επιστήμης και της τεχνολογίας, αλλά και τη σαφέστερη γλώσσα της διεπιστημονικής επικοινωνίας.

    Ειδικότερα θεωρώ πως, οι στοιχειώδεις γνώσεις Στατιστικής και Πιθανοτήτων είναι απαραίτητες σε έναν νομικό, έναν ψυχολόγο, έναν γιατρό, έναν βιολόγο....

    Γιώργος Μαρώσης
    Μαθηματικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Συμφωνώ απόλυτα με όσα αναφέροαναφέρονται πιο πάντα. Τα μαθηματικά αποτελούν πηγή σκέψης, γνώσης κι έμπνευσης!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πολύ ωραία πρόταση και τροφή για σκέψη από έναν εξαιρετικό μαθηματικό και γνώστη της παιδείας μας και των αναγκών της. Χάρης Αποστολίδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Συμφωνώ απόλυτα με το περιεχόμενο της επιστολής. Ειλικρινά, δεν μπορώ να καταλάβω με ποια λογική η υποψήφιοι της ιατρικής εξετάζονται στο μάθημα της έκθεσης κ όχι στο μάθημα των μαθηματικών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Για ένα προσθέσω κάτι στην κουβέντα, θα πρέπει να σκεφτούμε τη λογική των ηγεσιών του υπουργείου παιδείας στην μετά Αρσένη εποχή, η οποία δεν είναι άλλη από την μείωση των εξεταζόμενων μαθημάτων στον ελάχιστο δυνατό αριθμό.
    Προσωπικά δεν έχω καταλήξει αν είναι καλύτερο για την παιδεία μας να δίνεις πανελλήνιες σε 28 μαθήματα (14 στη Β και 14 στη Γ) σε 4 μαθήματα όπως τώρα ή κάτι ενδιάμεσο.

    Αν όμως η λογική που προανέφερα συνεχίζει να υφίσταται και στην τωρινή ηγεσία του υπουργείου, δεν νομίζω να τίθεται θέμα προσθήκης 5ου μαθήματος.

    Όσο για το αν το γνωστικό υπόβαθρο Στατιστικής-Πιθανοτήτων είναι όχι απλά χρήσιμο, αλλά απαραίτητο για την παρακολούθηση του προγραμματος σχολών όπως Ιατρική, Νομική κλπ θεωρώ ότι μόνο οι καθηγητές της εκάστοτε σχολής μπορούν να μας κατατοπίσουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Συμφωνώ και προσυπογράφω το κείμενο του συναδέλφου κ. Μαυριδη. Οι προτάσεις του και οι καίριες επισημάνσεις του σχετικά με την αναγκαία δομική αλλά ταυτόχρονα ομαλή αλλαγή του νόμου Γαβρόγλου, απηχούν τις απόψεις του συνόλου της μαθηματικής κοινότητας.Οφείλουμε άπαντες οι συνάδελφοι να βρισκόμαστε σε εγρήγορση. Αλέξανδρος Τεφας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Επειδή ανήκω σ'αυτούς που θεωρούν τον νόμο Γαβρόγλου μία βέβαιη πορεία προς την αμορφωσιά, συγχωρέστε με σας παρακαλώ αν οξύνω λίγο τον λόγο μου τον οποίο και θα αφήσω σε ελεύθερη ροή.
    Επίσης ανήκω στους πολλούς που παρακολουθούν αυτόν τον ιστότοπο χωρίς να συνηθίζω να σχολιάζω. Αφού όμως φτάσαμε στο σημείο να πρέπει να τονίζουμε (δεν θα 'πρεπε) τη χρησιμότητα της μαθηματικής παιδείας και εφόσον ελπίζουμε να ακουστούμε, ας μιλήσουμε.
    Στα σοβαρά, θέλουμε δασκάλους αδαείς περί των Μαθηματικών; Ας μου πει κάποιος σε ποιά πολιτισμένη χώρα συμβαίνει κάτι τέτοιο(;) που θα μπει ο δάσκαλος στην τάξη και δεν θα ξέρει πού παν τα τέσσερα. Και ποιός απλός νους δεν αντιλαμβάνεται ότι κάτι τέτοιο δεν είναι δολοφονικό. Εκτός εαν λογαριάζουμε την Παιδεία μόνο με ψήφους και κοιτάμε μόνο να τους έχουμε όλους ευχαριστημένους μπας και σώσουμε τετραετία. Η πάλι, μπορεί να το έχουμε αναγάγει σε κουβέντα καφενείου με ρήσεις του στυλ "και τί τα θέλει ο γιατρός τα Μαθηματικά;". Τα θέλει ρε κουφιοκέφαλε γιατί τα Μαθηματικά θέτουν το μυαλό σε τάξη, προάγουν τη σκέψη όσο τίποτε άλλο και καλλιεργούν δια της τριβής τη μέγιστη δυνατή ποιότητα στη νόηση ενός σοβαρού επιστήμονα.
    Ας το σκεφτούν εκεί στο υπουργείο.
    Εχουν σκοπό να κάνουν επιτέλους μια κίνηση προς το ΣΩΣΤΟ ή θα τραβάμε τα μαλλιά μας (εγώ δεν έχω) με τέτοια που διαβάζαμε 4 χρόνια τώρα.
    Λάμπρος Μπαλός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Συμφωνώ και προσυπογράφω την πρόταση του συναδέλφου Γ. Μαυρίδη. Μια πρόταση ολοκληρωμένη, ρεαλιστική, με τη δυνατότητα άμεσης και ομαλής εφαρμογής. Ας σημειωθεί ότι ο Γιώργος είναι έμπειρος συνάδελφος με πάνω από 30 χρόνια διδακτικής εμπειρίας, ικανοτατος συγγραφέας, βαθύς γνώστης των μαθηματικών αλλά πέρα και πάνω από όλα αυτά ένας χαρισματικός δάσκαλος που δουλεύει με μεράκι και πάθος στην εκπαίδευση. Ας αρχίσουμε επιτέλους σε θέματα παιδείας να ακούμε αυτούς που δίνουν με επιτυχια τον καθημερινό εκπαιδευτικό αγώνα στις τάξεις.
    Γ.Παπαζογλου
    Μαθηματικος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. καλο θα ειναι να εκφρασουν αποψεις και οι φυσικοι ,οι χημικοι,οι φιλολογοι γιατι ετσι θα φανει αν τα κινητρα ειναι συντεχνιακα ή οχι.Ταυτοχρονα ας αφησουμε τους ''κατακεφαλους'' στα παιδια.Αρκετα προβληματα προσπαθουν να λυσουν.Επισης θα πρεπει ολες οι επαγγελματικες,επιστημονικες,κοινωνικες ομαδες να συνεργαστουν και πέρνοντας υπ'οψη τους τι γινεται σε αλλες χωρες,να προτεινουν ενα ολοκληρωμενο συστημα πανελλαδικων εξετασεων και οχι μονο.Πιστευετε πως ολοι οι ενδιαφερομενοι και εμπλεκομενοι φορεις εχουν την ωριμοτητα και την τιμιοτητα να το κανουν αυτο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Προφανώς και τα μαθηματικά πρέπει να αποτελούν βασικό κομμάτι της εκπαίδευσης ενός άνθρωπου ακόμα και αν επιλέξει να ασχοληθεί με κάτι άσχετο πχ. την καλαθοπλεκτική. Μια βασική δεξιότητα που πρέπει να καλλιεργηθεί σε κάθε έλλογο ανθρώπινο ον, αν θα τα αγαπήσει ή θα του αρέσουν είναι επιθυμητό αλλά απολύτως δευτερεύον. Στην βάση αυτού του δεδομένου το μάθημα στατιστική- πιθανότητες στην πρόταση του Γιώργου χτυπάει διάνα, μηδενική προαπαιτούμενη γνώση και αν διδαχτεί σωστά -ειδικά το κομμάτι των πιθανοτήτων- οξύνει την κριτική ικανότητα-πόσο κλισέ-του μαθητή καθώς εμπλέκει στο ελάχιστο αλγοριθμικές διαδικασίες. Ναι, ένας δικηγόρος ίσως δεν είναι απαιτητό να γνωρίζει πώς να εφαρμόζει το Θ.Μ.Τ ή να υπολογίζει εμβαδό χωρίου, θα του ήταν χρήσιμο όμως να κατανοεί ένα πίνακα με στατιστικά στοιχεία και να εκτιμά αν θα συμβεί ή όχι ένα γεγονός. Έχουμε μια ευκαιρία, ειδικά τώρα, που άλλαξε η ηγεσία στο υπουργείο να αναβαθμιστούν τα μαθηματικά, για αυτό προσυπογράφω την πρόταση του Γιώργου του Μαυρίδη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Συμφωνώ απόλυτα με την πρόταση του φίλου και συναδέλφου Γιώργου Μαυρίδη. Το μάθημα της Στατιστικής και των Πιθανοτήτων είναι απαραίτητο για όλες τις επιστήμες και είναι πολύ κρίμα να υπάρχουν παιδιά που δεν θα το έχουν διδαχτεί ποτέ! Ίσως να έχουν ακούσει κάτι στο Γυμνάσιο (αν έχουν προλάβει να το διδαχτούν), αλλά αυτό είναι απειροελάχιστο σε σχέση με αυτό που πρέπει να ξέρουν. Θεωρώ ότι το μάθημα της Στατιστικής και των Πιθανοτήτων πρέπει να είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΆ στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών του Λυκείου.
    Βασίλης Παπασωτηρίου
    Μαθηματικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Βασίλης Θεοφίλης
    Βρίσκω απόλυτα ορθή και τεκμηριωμένη την πρόταση του συναδέλφου,καταξιωμένου συγγραφέα, δασκάλου των Μαθηματικών και φίλου Γιώργου Μαυρίδη. Η εξοικείωση των μαθητών με τις βασικές έννοιες της Στατιστικής και των Πιθανοτήτων μόνο καλό μπορεί να κάνει, ανεξάρτητα από την επιλογή που θα κάνει κάθε παιδί για τις σπουδές του.Θεωρώ δεδομένο ότι θα υποστηρίξει την πρόοδό του όχι μόνο στην πανεπιστημιακή του πορεία αλλά και γενικότερα στη ζωή του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
    Εύστοχες οι προτάσεις του φίλου μου του Γιώργου και προσυπογράφω! Δεν είναι δυνατόν να υποβαθμίζονται έτσι τα Μαθηματικά και τα παιδιά τελειώνοντας το Λύκειο να μην έχουν ιδέα για Στατιστική!
    Μακάρι να εισακουστούν τέτοιες προτάσεις όταν μάλιστα προέρχονται απο ανθρώπους σαν τον Γιώργο το Μαυρίδη που αγαπάει όσο λίγοι τα Μαθηματικά και την εκπαίδευση και εχει προσφέρει τα πάντα σ αυτον τον τομέα με πολύ μεράκι, με πόνο πολύ (ξέρω τί γράφω)και αυταπάρνηση!
    Μπράβο Γιώργο για μια ακόμη φορά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Χαίρομαι που μέσα από αυτή την πρωτοβουλία του εξαιρετικού δασκάλου, συγγραφέα και φίλου Γιώργου Μαυρίδη μου δίνεται η ευκαιρία να εκφράσω και την δική μου άποψη. Συμφωνώ απόλυτα με όσα αναφέρονται και ευελπιστώ να προωθηθεί η πρόταση και στο Υπουργείο Παιδείας. ΝΙΚΟΣ ΣΓΟΥΡΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Η υπεροχη προταση του Γιωργου ειναι ρεαλιστικη και ωριμη να πραγματοπ[οιηθει Γεγονος που μπορει να συμβει μεσα στον επομενο μηνα μονο αν ξεφυγει απο το συνεχνιακο πλαισιο ενος site η καποιων Μαθηματικων . Πρεπει να γινει υποθεση συλλογικων οργανων και νομιζω υπαρχουν αρκετα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. ΜΠΡΑΒΟ!!!!!
    Επιτέλους πρέπει να πληθαίνουν οι φωνές που λένε, πως γλώσσα και μαθηματικά, είναι οι δύο θεμέλιοι λίθοι για την συγκρότηση του καθαρού λόγου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Δυστυχώς καταντήσαμε να λέμε το μακρύ και το κοντό μας για τα μαθηματικά και το τι πρέπει να διδάσκεται...έτσι δε γίνεται δουλειά..και πως να γίνει διαφορετικά αφού οι αρμόδιοι εμφανίζονται κάθε φορά κατώτεροι των περιστάσεων.Προσπερνώ τον ξαφνικό έρωτα για τη στατιστικη..μαλλον γίνεται για να βελτιωθούν κάπως οι βαθμοί γιατι στα μαθηματικά παρά την φθίνουσα δυσκολία των θεμάτων ειδικά στις πανελλήνιες άσπρη μέρα δεν έχουμε δει.Το σχολείο απο το δημοτικό μέχρι και το λύκειο θέλει ριζική αλλαγή σε διδάσκοντες,βιβλία,διδακική ύλη και σχέδιο και τουλαχιστον 10 χρόνια για να δούμε αποτελέσματα.Με μπαλώματα στατιστική άντε πιθανότητες και ότι άλλο έχουμε αποθυμένο δεκτό...αλλά αποτέλεσμα δεν θα δούμε.
    Τα μαθηματικά δεν είναι για όλους ούτε είναι εύκολα αλλά πρέπει να γίνουν πιο ελκυστικά σίγουρα.ααα...χωρίς λεφτά για την παιδεία που δεν θα δώσει κανείς ,πάλι κουβέντα θα κάνουμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Συμφωνώ και προσυπογράφω το κείμενο του συναδέρφου. Ιορδάνης Κοσόγλου , μαθηματικός ΓΕΛ Εξαπλατάνου Πέλλας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Συμφωνώ με τον φιλο και συνάδελφό Γιώργο Μαυρίδη ως προς την χρησιμότητα του μαθήματος Στατιστική και Πιθανότητες,αλλά δεν ξέρω τώρα πια ποσο ρεαλιστικό είναι να ξαναμπεί στις Πανελλήνιες αφού δεν ανταδρασαμε όταν καταργήθηκε!!!Πάντως εγώ νομιζω οτι δεν πρεπει να ισχύσει ο νόμος Γαβρογλου και να μπει και το μαθημα αυτό όπως λέει ο συνάδελφός!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. ΤΖΑΧΡΗΣΤΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
    Φίλε Γιώργο συγχαρητήρια για το διάλογο που επιχειρείς να προκαλέσεις
    Τα μαθηματικά ΔΕΝ μπορεί να είναι μάθημα επιλογής
    Αλήθεια γιατί ζητάμε από ένα μαθητή να απαρνηθεί την αγάπη του για τα μαθηματικά για να μπορέσει να δώσει εξετάσεις για επιστήμες υγείας?
    Αλήθεια γιατί η ικανότητα του να επιλύει μαθηματικά προβλήματα δεν αξιολογείται θετικά αλλά αποτελεί εμπόδιο για την εισαγωγή του σε μια σειρά σχολές-ιατρικές,χημικό,γεωπονίες (επετρέψτε μου να μην κατανοώ τι σημαίνει κοινές σχολές)
    Τα μαθηματικά απαξιώθηκαν.
    Ολο και περισσότεροι μαθητές σε κρίσιμες τάξεις π.χ Γ γυμνασίου και Α λυκείου αρνούνται να ασχοληθούν στοιχειωδώς με τα μαθηματικά αφού έχουν –όπως λένε-τη δυνατότητα να τα αποφύγουν επιλέγοντας επιστήμες υγείας με μηδενικό μαθηματικό υπόβαθρο!
    Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΕΦΑΡΜΟΣΙΜΗ ΚΑΙ ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Βρίσκω πολύ σωστές τις απόψεις του φίλου και συνάδελφου Γιώργου Μαυρίδη. Μακάρι οι προτάσεις του να εισακουστούν και να μην είναι άλλη μια φωνή βοώντος εν τη ερήμω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Πολύ σωστές όλες οι παρατηρήσεις του συναδέλφου. Είναι αλήθεια πως το νέο σύστημα υποβαθμίζει το ρολο των μαθηματικών και γενικότερα τον τρόπο σκεψης των μαθητών. Η στατιστική και τα μαθηματικα αποτελούν απαραίτητο εργαλείο για καθε επιστήμονα και για το λόγο αυτό η αναβάθμιση του ρόλου τους στο σύστημα παιδείας είναι επιτακτική ανάγκη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. συμφωνώ απόλυτα με το Γιωργο και τα σχολια των συναδελφων. Θελω ομως να τονισω και ενα βασικο προβλημα που εχει ηδη προκυψει και θα γινει ακομα εντονοτερο στο αμεσο μελλοναπο την επιλογη της προηγουμενης ηγεσιας του υπουργειου παιδειας να μην εξεταζονται τα Μαθηματικα γενικης παιδειας στη Β Λυκειου θετικης κατευθυνσης στο τελος της σχολικης χρονιας. Ας μην κρυβομαστε, ενας μαθητης πολυ δυσκολα θα πεισθει να δουλεψει σε μαθημα που δεν θα εξεταστει, πραγμα που θα δημιουργησει δυσαναπληρωτα κενα που αφορουν στις γνωσεις που χρειαζονται για την υλη της Γ Λυκειου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Διερωτόμαστε, για ποιόν λόγο είναι απαραίτητο να διαγωνίζονται όλοι οι υποψήφιοι στην Λογοτεχνία και όχι και στα Μαθηματικά.
    Επίσης, θεωρούμε ότι όταν αυξάνεται το πλήθος των εξεταζόμενων μαθημάτων δεν αυξάνεται, κατ’ ανάγκην, και ο χρόνος μελέτης των υποψηφίων, διότι απλούστατα επιμερίζεται σε περισσότερα μαθήματα.
    Επομένως, η ρεαλιστική πρόταση του συναδέλφου Γιώργου Μαυρίδη, μας βρίσκει απολύτως σύμφωνους.

    Α. Καλλίας - Β. Καλλίας – Σ. Καλλίας – Π. Καλλίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Συμφωνώ και προσυπογράφω την επιστολή! Πρέπει να στοχεύουμε στην γνώση και την καλλιέργεια της μαθηματικής παιδείας και όχι σ' ένα κυνήγι θεμάτων-βαθμών και επιτυχιών!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Τα τελευταία χρόνια τα Μαθηματικά έχουν δεχτεί πολλές ήττες. Συμφωνώ με τον καλό φίλο και συνάδελφο Γιώργο Μαυρίδη. Πολύ σωστές όλες οι προτάσεις του .
    Αμπράζης Νίκος - Μαθηματικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Δημήτρης Σκεφαλές

    Αξίζει να θυμηθούμε ότι το σχολικό βιβλίο "Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής" που διδασκόταν μέχρι και την προηγούμενη σχολική χρονιά ως μάθημα Γενικής Παιδείας και εξεταζόταν γραπτώς σε ενδοσχολικό επίπεδο, όταν γράφτηκε (πρωτοδιδάχτηκε το σχολ. έτος 1999 - 2000) είχε ως κύριο στόχο να έρθουν σε επαφή οι μαθητές με τα κεφάλαια της Στατιστικής και των Πιθανοτήτων. Το συγκεκριμένο μάθημα εξεταζόταν σε πανελλαδικό επίπεδο από όλους τους μαθητές για αρκετά χρόνια.
    Η πρόταση που διατυπώνει ο φίλος και συνάδελφος Γιώργος Μαυρίδης πρέπει να τύχει ιδιαίτερης προσοχής και επεξεργασίας ώστε να υλοποιηθεί στην πράξη.
    Εξάλλου, τα κεφάλαια της Στατιστικής, των Πιθανοτήτων και της Συνδυαστικής ήταν ενσωματωμένα με συγκεκριμένο σκεπτικό στη νέα ύλη των Μαθηματικών σύμφωνα με την πρόταση του Ι.Ε.Π. που ανακοινώθηκε τους πρώτους μήνες του 2019. Η πρόταση αυτή έγινε αποδεκτή από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας με αποτέλεσμα στην πρώτη ανακοίνωση της ύλης να περιλαμβάνονται τα εν λόγω κεφάλαια.
    Για λόγους ακατανόητους (;) όμως τα συγκεκριμένα κεφάλαια αποσύρθηκαν ώστε να μείνει τελικά η ύλη των Μαθηματικών ως είχε. Ύλη αποψιλωμένη, μονοδιάστατη, καχεκτική και ελλιπής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Κακαγιάννης Αλέξανδρος.
    Συμφωνώ με την πρότασή σου Γιώργο και την υποστηρίζω. Επίσης είναι πολύ εύστοχα και σωστά τα σχόλια και οι παρατηρήσεις που αναφέρθηκαν από τους συναδέλφους.Νομίζω λοιπόν,πως πρέπει να μην μείνουμε μόνο στις διαπιστώσεις μας, αλλά να πιέσουμε με κάθε τρόπο για την άμεση εφαρμογή της πρότασης αυτής και όσων άλλων αναφέρθηκαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Όταν μία πρόταση γίνεται από έναν άνθρωπο που γνωρίζει τα περί εκπαίδευσης τόσο καλά και έχει αφιερώσει την επαγγελματική του ζωή στα Μαθηματικά και τη διδασκαλία τους, δεν μπορεί παρά να συμφωνήσει κανείς. Κάποιοι πιστεύουν ότι τέτοιους είδους ενέργειες δεν ωφελούν και πως πρέπει να γίνονται πιο δυναμικές κινήσεις. Ίσως να έχουν δίκιο, αλλά αν πολλαπλασιαστεί το τίποτα, δίνει τίποτα, ενώ αν πολλαπλασιαστεί το λίγο, γίνεται πολύ!
    Θοδωρής Ανδριόπουλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Συμφωνώ και προσυπογράφω την πρόταση του Γ. Μαυρίδη, συγγραφέα εξαιρετικών βιβλίων. Θεωρώ την πρόταση με τις 6 ώρες Μαθηματικά Προσανατολισμού στη Γ ΄ Λυκείου, ως μια πρόκληση για τον καθηγητή που θα διδάξει στην τάξη αυτή, μιας και οι ώρες διδασκαλίας είναι αρκετές για μια ουσιαστική προετοιμασία.Χρήστος Σακελλάρης,Μαθηματικός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Ζαραφετας Βασιλης
    Συμφωνώ και προσυπογράφω

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος