Μια άριστη επανάληψη και κατανόηση των μαθηματικών είναι τα προβλήματα. Η κατεξοχήν τάξη που διδάσκονται αρκετά προβλήματα είναι στο Δημοτικό.
Ο αγαπητός φίλος και συγγραφέας Μπάμπης Τσιριόπουλος μας προσφέρει μια μοναδική επιλογή για τους μαθητές του Δημοτικού.
Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.
Ο αγαπητός φίλος και συγγραφέας Μπάμπης Τσιριόπουλος μας προσφέρει μια μοναδική επιλογή για τους μαθητές του Δημοτικού.
Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.
Στο πρόβλημα με τις κότες και τα κουνέλια, στην επίλυση για το Δημοτικό, βγάζει ανάποδα τους σωστούς αριθμούς.Μία δική μου εκδοχή αντίστοιχη με την δοθείσα: αν ήταν όλα τα ζώα κουνέλια, θα είχαμε 25*4=100 πόδια. Για να μειώσουμε τον αριθμό στα 70 πόδια, πρέπει να αντικαταστήσουμε έναν αριθμό κουνελιών με ίσο αριθμό από κότες.Για κάθε μία αντικατάσταση που κάνουμε, έχουμε μείωση 2 ποδιών (βγάζουμε ένα τετράποδο και βάζουμε ένα δίποδο). Για να επιτύχουμε μείωση 30 ποδιών πρέπει να αντικαταστήσουμε 30:2=15 κουνέλια. Έτσι μένουν 25-15=10 κουνέλια και 15 κότες. Αντίστοιχα βεβαίως λύνεται το πρόβλημα και με την υπόθεση ότι όλα τα ζώα είναι κότες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ εύστοχη παρατήρηση και πολύ σωστή προσέγγιση στη λύση!
ΔιαγραφήΓεια σας, είμαι γονέας με σπουδές οικονομικών και βοηθάω όποτε μπορώ τα παιδιά μου. Ο δάσκαλος στον γιο μου που πάει πέμπτη δημοτικού, έβαλε ένα πρόβλημα με τέσσερα παιδιά που πρέπει να μοιραστούν εξίσου πέντε πορτοκάλια. Η απάντηση που θεωρείται σωστή είναι ότι το κάθε παιδί θα πάρει τα 5/4 των πορτοκαλιών. Κανονικά δεν θα έπρεπε να λέει 5/4 του πορτοκαλιού; Ευχαριστώ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο κάθε παιδί θα λάβει τα 5/4 των πορτοκαλιών, δηλαδή 1 πορτοκάλι και 1/4 του πορτοκαλιού, άρα κάτι παραπάνω από ένα πορτοκάλι, οπότε σωστός ο πληθυντικός.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό την άλλη πώς μπορούμε να πούμε ότι θα λάβει το παιδί τα 5/4 του (ενός) πορτοκαλιού όταν το ένα πορτοκάλι είναι τα 4/4 (όλο);
Νομίζω η διατύπωση είναι σωστή... (αν και η παρατήρησή σας μου έκανε εντύπωση!)