Παρακολουθώ το θέμα τους τελευταίους μήνες γιατί παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον και έχουμε πολλά να σημειώσουμε.
Τα συμπεράσματα που έχουν προκύψει μέχρι σήμερα είναι τα εξής:
1) Αρκετά σχολεία έχουν γράψει διαγώνισμα στο κεφάλαιο της Στατιστικής! Θεωρούν ότι είναι εύκολο, βασικό και δίκαιο να εξεταστούν όλοι οι μαθητές της Γενικής Παιδείας. Επίσης, γράφουν σε δύο κεφάλαια, στα Συστήματα και στη Στατιστική θέτοντας συνδυαστικές ασκήσεις κάτι που δεν είναι στην νοοτροπία του σχολικού βιβλίου για τη Στατιστική.
2) Νομίζω πώς σχεδόν σε όλα τα σχολεία που έχουν διδάξει Στατιστική ΔΕΝ έχουν παρουσιάσει τις έννοιες:
• τεταρτημόρια,
• ενδοτεταρτημοριακό εύρος
• θηκόγραμμα
Δηλαδή ότι δεν ήταν στην ύλη του σχολικού βιβλίου της Γ Λυκείου ακολουθούν άτυπα και στη Β Λυκείου!
3) Υπάρχουν μερικοί καθηγητές που διδάσκουν το ραβδόγραμμα για τις ποιοτικές μεταβλητές και το διάγραμμα συχνοτήτων (μαζί με το πολύγωνο συχνοτήτων) για τις ποιοτικές όπως ήταν στο σχολικό βιβλίο της Γ Λυκείου. Όμως το σχολικό βιβλίο της Β Λυκείου αναφέρεται στο ραβδόγραμμα για ποιοτικές και ποσοτικές μεταβλητές και δεν αναφέρει καν το διάγραμμα συχνοτήτων!
4) Υπάρχουν μερικοί καθηγητές που αναφέρουν τις αθροιστικές συχνότητες ή σχ. συχνότητες παρασυρόμενοι από την σχετική ύλη που υπήρχε στη Γ Λυκείου.
5) Το μεγαλύτερο ποσοστό των σχολείων έχουν διδάξει ήδη τη Στατιστική.
6) Νομίζω ότι οι περισσότεροι καθηγητές δεν έχουν διδάξει την κλασική εφαρμογή με τις μεταβολές των παρατηρήσεων.
Τα συμπεράσματα που έχουν προκύψει μέχρι σήμερα είναι τα εξής:
1) Αρκετά σχολεία έχουν γράψει διαγώνισμα στο κεφάλαιο της Στατιστικής! Θεωρούν ότι είναι εύκολο, βασικό και δίκαιο να εξεταστούν όλοι οι μαθητές της Γενικής Παιδείας. Επίσης, γράφουν σε δύο κεφάλαια, στα Συστήματα και στη Στατιστική θέτοντας συνδυαστικές ασκήσεις κάτι που δεν είναι στην νοοτροπία του σχολικού βιβλίου για τη Στατιστική.
2) Νομίζω πώς σχεδόν σε όλα τα σχολεία που έχουν διδάξει Στατιστική ΔΕΝ έχουν παρουσιάσει τις έννοιες:
• τεταρτημόρια,
• ενδοτεταρτημοριακό εύρος
• θηκόγραμμα
Δηλαδή ότι δεν ήταν στην ύλη του σχολικού βιβλίου της Γ Λυκείου ακολουθούν άτυπα και στη Β Λυκείου!
3) Υπάρχουν μερικοί καθηγητές που διδάσκουν το ραβδόγραμμα για τις ποιοτικές μεταβλητές και το διάγραμμα συχνοτήτων (μαζί με το πολύγωνο συχνοτήτων) για τις ποιοτικές όπως ήταν στο σχολικό βιβλίο της Γ Λυκείου. Όμως το σχολικό βιβλίο της Β Λυκείου αναφέρεται στο ραβδόγραμμα για ποιοτικές και ποσοτικές μεταβλητές και δεν αναφέρει καν το διάγραμμα συχνοτήτων!
4) Υπάρχουν μερικοί καθηγητές που αναφέρουν τις αθροιστικές συχνότητες ή σχ. συχνότητες παρασυρόμενοι από την σχετική ύλη που υπήρχε στη Γ Λυκείου.
5) Το μεγαλύτερο ποσοστό των σχολείων έχουν διδάξει ήδη τη Στατιστική.
6) Νομίζω ότι οι περισσότεροι καθηγητές δεν έχουν διδάξει την κλασική εφαρμογή με τις μεταβολές των παρατηρήσεων.
Ένα από τα πολλά προβλήματα που έφερε η Στατιστική είναι ότι δεν μπορούν να διδαχθούν σωστά στην κατεύθυνση η κλίση διανύσματος και το εσωτερικό γινόμενο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα παιδιά δεν έχουν μπει ακόμη τριγωνομετρία στο σχολείο και δεν ξέρουν να υπολογίζουν τριγ/κούς αριθμούς πχ 150 ή 225 μοιρών ενώ δεν ξέρουν τι είναι rad, ποια αντιστοιχία με μοίρες κλπ.
Αν θεωρούσα μία φορά λάθος την εισαγωγή της Στατιστικής στη Β' το καλοκαίρι που πρωτοανακοινώθηκε, τώρα που το ζήσαμε στην πράξη, το θεωρώ δέκα. Πολλά περισσότερα τα αρνητικά από τα θετικά, δυστυχώς.
ΔιαγραφήNik και εγώ το διαπίστωσα αυτό το πρόβλημα. Πολύ σωστή η παρατήρησή σου! Η Στατιστική έφερε καθυστέρηση της Τριγωνομετρίας που είναι σπουδαίο κεφάλαιο για τα διανύσματα και τη Φυσική.
Διαγραφήεγώ συνάδελφε nik τα έλεγα το καλοκαίρι να μην το διδάξουμε καθόλου (δες τα σχόλια στις αναρτήσεις του Μάκη). Αν προλάβω θα το διδάξω στο τέλος αλλιώς ... δεν χάθηκε και ο κόσμος!
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχω μαθητές από 4 διαφορετικά Λύκεια της Αθήνας. Από αυτά μόνο ένα έχει ασχοληθεί με την στατιστική μέχρι στιγμής και μάλιστα ο συνάδελφος εκεί παρέδωσε σε 3 ώρες τις δύο πρώτες παραγράφους μόνο και είπε στα παιδιά ότι δεν θα παραδώσει την τρίτη και τελευταία. Δεν ξέρω τι γίνεται στα υπόλοιπα σχολεία αλλά πριν διαβάσω την ανάρτηση πίστευα από την εικόνα που είχα πως για φέτος τουλάχιστον η στατιστική έχει περάσει στο περιθώριο..
ΑπάντησηΔιαγραφήΌχι Γιάννη! Η Στατιστική την έχουν διδάξει αρκετά σχολεία! Και εμένα μου έκανε εντύπωση. Όπως με εντυπωσιάζει αυτό που λες και εσύ! Δεν ξέρω τι έχει τελικά, αλλά πάντως η σύγχυση έχει δημιουργηθεί. Δυστυχώς το φανταζόμαστε από το καλοκαίρι τι θα ακολουθήσει.
ΔιαγραφήΝα πώ και για το δικό μου το σχολείο , κάναμε κανονικά τη Στατιστική σε 9-10 ώρες, λίγο παραπάνω απ το προτεινόμενο , έγραψαν οι μαθητές μου και διαγώνισμα ΜΟΝΟ στη Στατιστική, μετά απο συζήτηση μαζί τους, θα σου το στείλω Μάκη και διδάχθηκαν και τεταρτημόρια, θηκόγραμμα και την εφαρμογή μαζί κάποιες Γενικές ασκήσεις. Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω γιατί να συμβαίνουν το 2) το 4) και το 6) που γράφεις φίλε Μάκη. Τέλος να πώ ότι όντως πήγε πίσω η κατεύθυνση της Β΄ και η τριγωνομετρία. Την καλημέρα μου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ έχω μαθητές από διάφορα σχολεία των νοτίων προαστίων. Έγιναν όλα αυτά που αναφέρετε στο άρθρο. Μάλιστα σε ένα σχολείο δίδαξε και το τύπο της διακύμανσης όταν η μέση τιμή δεν είναι ακέραιος, το οποίο μάλιστα το ζήτησε και στο διαγώνισμα τετραμήνου χωρίς βέβαια να τους δίνει το τύπο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚώστα κρατάμε και αυτήν την παράκρουση! Κρίμα, πολύ κρίμα...
ΔιαγραφήΣωστά Χρήστο. Για άλλους λόγους πάντως έγινε η εισαγωγή της Στατιστικής στη Β Λυκείου που δεν είναι της παρούσης να αναλύσουμε...
ΑπάντησηΔιαγραφή