Πέμπτη, 17 Ιουνίου 2021

Πανελλαδικές Εξετάσεις ΕΠΑΛ 2021 - Θέματα - Απαντήσεις - Σχολιασμός

 

Τα link θα ενεργοποιηθούν την ώρα που δημοσιεύονται τα θέματα και οι λύσεις το γρηγορότερο δυνατό (πληκτρολογημένες) από τη lisari team.


1) Εκφωνήσεις θεμάτων ΕΠΑΛ 17/6/2021  

Ημερήσια: pdf word*

(από το site του Υπουργείου Παιδείας)

                                      * τα αρχεία word είναι μια προσφορά του Χρήστου Τσουκάτου

Σημείωση: Υπήρξε διευκρίνηση προς τα εξεταστικά κέντρα για το ερώτημα Γ3. Η διατύπωση "το πολύ 16 έτη υπηρεσίας" έγινε "λιγότερο από 16 έτη υπηρεσίας" αφού η λέξη "πολύ" περιέχει και την τιμή 16... 

2) Απαντήσεις από τη lisari team

Ημερήσια: pdf (ώρα 10:30!!)

Σημείωση: Η ομάδα προσφέρει σε ΌΛΑ τα βαθμολογικά κέντρα (Β.Κ) τις λύσεις σε word.


3) Σχολιασμός 

Τα θέματα ήταν πιο εύκολα από τα περσινά. Δεν είχαν δύσκολα ερωτήματα, εντάσεις, παγίδες ΑΝ κάποιος φυσικά είχε διαβάσει ανάλογα θέματα. 

Λογικά η έκφραση  "η γραφική παράσταση της f τέμνει τον άξονα x′x σε σημείο με τετμημένη ίση με 1" μπορεί να προβληματίσει τους υποψήφιους. 

Επίσης, η θεωρία με την (απόλυτη) συχνότητα δεν είναι από αυτές που αναμένουν οι μαθητές. Η έξυπνη ερώτηση είναι το Δ4, αλλά προκύπτει και αλγεβρικά. 

Αναμένουμε διάφορες βαθμολογίες και η εκτίμηση του μέσου όρου είναι μη προβλέψιμη! 


Αληθινό γεγονός

Μαθητής ενώ έχει πάρει τα θέματα κατά τις 9:20 το πρωί στο εξεταστικό κέντρο, βγαίνει κατά τις 10 που είναι η δυνατή αποχώρηση. Τον ρωτάει ο καθηγητής του: 

Καθηγητής: Γιατί βγήκες τόσο νωρίς; 

Μαθητής: "Εκεί θα έμενα δάσκαλε;" 

  

31 σχόλια:

  1. Καλή επιτυχία να έχουν όλα τα παιδιά! Γνωρίζετε αν έχουν δοθεί στην ώρα τους τα θέματα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εύχομαι κάθε μαθητής να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των θεμάτων. Επιτυχία σε όλα τα παιδιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το εξώφυλλο του ΕΠΑΛ πετυχημένο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανακοινώθηκαν!! Σε λίγο θα αναρτηθούν και οι λύσεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τα θέματα θεωρώ πως απευθύνονται σε μαθητές που είχαν προετοιμαστεί καλά. Το Δ θέμα σίγουρα θα δυσκολέψει τους περισσότερους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σημείωση: Υπήρξε διευκρίνηση προς τα εξεταστικά κέντρα για το ερώτημα Γ3. Η διατύπωση "το πολύ 16 έτη υπηρεσίας" έγινε "λιγότερο από 16 έτη υπηρεσίας" αφού η λέξη "πολύ" περιέχει και την τιμή 16...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μαθήτρια μου που στοχεύει για 100% έλυσε το Δ4 με αντικατάσταση των τιμών Xα και Χβ, βρήκε τα αντίστοιχα yα και yβ και υπολόγισε τα εμβαδά ως τιμές. Πιστεύετε ότι υπάρχει κάποιος "περίεργος" εξεταστής που θα κόψει έστω και ένα μόριο, με την προϋπόθεση ότι όλες οι πράξεις είναι σωστές;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αποκλείεται...οτιδήποτε επιστημονικά τεκμηριωμένο είναι αποδεκτό. Θεωρώ ότι πάνω από τους μισούς μαθητές που το έλυσαν θα κάνανε αντικατάσταση παρά μονοτονία.

      Διαγραφή
    2. Έχει απαντήσει απολύτως σωστά!

      Διαγραφή
    3. Είναι ολόσωστη η λύση . . . Και κάτι για τους "περίεργους" εξεταστές... Οι βαθμολογητές κάνουν πρώτα ενημέρωαη, αποφασίζουν ποιές λύσεις θα θεωρήσουν σωστές (σύμφωνα με τις οδηγίες του υπουργείου) και προχωρούν στη βαθμολόγηση προσπαθώντας να είναι ακριβοδίκαιοι (ούτε να βοηθήσουν, ούτε να κόψουν χωρίς λόγο κάποια μόρια). Μην ξεχνάμε ότι και αυτοί άνθρωποι είναι, με μαθητές τους διαγωνιζόμενους και δικά τους παιδιά που πέρασαν από το "καμίνι" των εξετάσεων...

      Διαγραφή
    4. Πρέπει να εμπιστευτείτε τους βαθμολογητές, είναι καλοί άνθρωποι και κάνουν άριστα τη δουλειά τους. Όταν έχουν μια διαφορετική λύση ασχολούνται πάρα πολλές ώρες μέχρι να διαπιστώσουν ΑΝ είναι ορθή. Οπότε κανένας φόβος ΑΝ τα έχετε γράψει όλα σωστά.

      Διαγραφή
  8. Αναφορικά με το Δ4. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να θεωρηθεί ότι ο μαθητής που υπολόγισε τα εμβαδα με απλές πράξεις και διαπίστωσε τη σωστή διάταξη, δεν έχει απάντησει σωστά…!!! Στις προτεινόμενες απαντήσεις θα πρέπει να δώσετε και αυτή την εναλλακτική απάντηση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Φέτος στο ΕΠΑΛ τα θέματα ήταν εύκολα,αναμένεται μεγάλη άνοδος βάσεων αν κρίνω από τα 2 πρώτα μαθήματα.θεωρω ότι ένας περσινός μαθητής του 16 φέτος έγραφε σίγουρα 2 μονάδες πάνω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Το σκεφτόμαστε σαν καθηγητές και όχι σαν μαθητές !
    Στο Δ1 πόσοι ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΠΑΛ νομίζετε ότι θα απάντησαν σωστά στο πεδίο ορισμού ;
    Πώς θα βαθμολογηθούν αυτοί που λανθασμένα θεώρησαν πως είναι όλο το R , αλλά έχουν κάνει σωστά την μελέτη σε αυτό ;
    Προσωπική μου άποψη ότι όταν δίνεται ο τύπος πρέπει να δίνεται και το πεδίο ορισμού.
    Σκέψη : Μήπως υπήρχε άλλη διατύπωση στο Δ1 η οποία άλλαξε τελευταία στιγμή;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το πεδίο ορισμού θα πιάσει τις μισές μονάδες από το θέμα πιστεύετε?

      Διαγραφή
    2. Το πεδίο ορισμού έπαιρνε ακριβώς τις μισές μονάδες.

      Διαγραφή
  11. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Τα φετινά θέματα των μαθηματικών για τα ΕΠΑΛ χαρακτηρίζονται βατά, αν εξαιρέσουμε δύο ερωτήματα στο θέμα Δ.
    Στο θέμα Α (θεωρία) η απόδειξη, ο ορισμός και οι ερωτήσεις κλειστού τύπου (Σωστό – Λάθος και συμπλήρωσης κενών) που ζητήθηκαν δεν είχαν κάποια ιδιαίτερη δυσκολία.
    Στο θέμα Β, τα ερωτήματα ήταν σαφή, απλά και χωρίς δύσκολες πράξεις.
    Το θέμα Γ ήρθε σωστά και έγκαιρα μία διόρθωση από την επιτροπή. Το θέμα της στατιστικής ήταν κι αυτό απλό, με συνηθισμένες ερωτήσεις και απλές πράξεις. Το ερώτημα Γ4 απαιτούσε τη γνώση μιας (σημαντικής) λεπτομέρειας από τη θεωρία, αλλά βαθμολογούνταν μόνο με 3 μόρια.
    Το Δ1 ήταν σαφώς το πιο δύσκολο θέμα των φετινών εξετάσεων. Απαιτούσε καλή γνώση γεωμετρίας και σωστή κατανόηση του προβλήματος. Ακόμα κι αν κάποιος μαθητής αδυνατούσε να απαντήσει το ερώτημα αυτό, μπορούσε με σχετική ευκολία να γράψει τα ερωτήματα Δ2 και Δ3 που απαιτούσαν βασικές δεξιότητες χωρίς και πάλι να χρειάζονται απαιτητικές πράξεις (κάτι που δυσκολεύει τους μαθητές των ΕΠΑΛ). Το ερώτημα Δ4 είχε κάποια δυσκολία αν και παρόμοια ερωτήματα έχουν ζητηθεί κι άλλες φορές τα τελευταία χρόνια και αρκετοί μαθητές ήταν εξοικειωμένοι μ’ αυτά.
    Τα θέματα, συγκριτικά με πέρυσι, ήταν ελαφρώς ευκολότερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλημέρα.
    Αν στο Γ4 ένας μαθητής υπολογίσει το εμβαδό με πρακτικό τρόπο (άθροισμα εμβαδών 2 τριγώνων και 3 τραπεζίων) βρίσκει 4. Η θεωρία όμως λέει 1. Πόσες μονάδες πρέπει να πάρει ο μαθητής;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα θεωρηθεί λανθασμένη για 2 λόγους :

      1. δεν γνωρίζει την θεωρία σελίδα 74 σχολικού βιβλίου , που ορίζει εμβαδόν =1

      2. δεν γνωρίζει την θεωρία σελίδα 73 σχολικού βιβλίου , που ορίζει εμβαδόν του κάθε ορθογωνίου ίσο με την σχετική συχνότητα της αντίστοιχης κλάσης , άρα έχει κάνει λάθος στον υπολογισμό των εμβαδών

      Διαγραφή
    2. Στη σελίδα 73 το βιβλίο αναφέρει ότι, το εμβαδό κάθε ορθογωνίου είναι ίσο με τη συχνότητα της αντίστοιχης κλάσης και όχι με τη σχετική συχνότητα.

      Διαγραφή
    3. Εάν προσέξετε στο τέλος της 73 και αρχή της 74 σελίδας του σχολικού βιβλίου
      αναφέρει με ανάλογο τρόπο δουλεύουμε και στις σχετικές συχνότητες.

      Διαγραφή
    4. Το ξαναβλέπω. Μιλάει για ορθογώνια πλάτους c (πλάτος κλάσης) και ύψος ίσο με τη συχνότητα. Άρα το εμβαδό κάθε ορθογωνίου είναι c*νi.
      Όλα τα παραπάνω πόσο ευνόητα είναι για έναν μαθητή ΕΠΑΛ;

      Διαγραφή
    5. Εάν προσέξετε καλύτερα , το εμβαδόν κάθε ορθογωνίου είναι ίσο με vi
      (και με fi στην περίπτωση των σχετικλων συχνοτήτων).

      Διαγραφή
  15. αν κάποιος μαθητής γράψει μόνο 0<χ<40 χωρίς αιτιολόγηση παίρνει κάποια μόρια?

    ΑπάντησηΔιαγραφή