ΝΕΑ ΕΚΔΟΣΗ 22.9.23
Σίγουρα όλοι θα έχετε προβληματιστεί με την άσκηση Β12 σελίδα 23 από το σχολικό βιβλίο Άλγεβρας της Β΄ Λυκείου. Μια άσκηση που "πατάει" σε γνώσεις που ο μαθητής δεν έχει τελικά διδαχθεί.
Επομένως, για να λυθεί (η περίπτωση ένα και δύο) πρέπει να του διδάξουμε μια έξτρα γνώση. Γίνεται χωρίς αυτό;
Ας δούμε τι μας προτείνει ο εξαιρετικός συνάδελφος Μάκης Χατζόπουλος από το Πρότυπο ΓΕΛ της Βαρβακείου Σχολής. Επίσης, προστέθηκε και μια εξαιρετική προσέγγιση των μαθητών της Βαρβακείου Σχολής.
Το αρχείο είναι νέο, αφού περάστηκαν κάποιες διορθώσεις στη δεύτερη περίπτωση (στην ουσία ΔΕΝ είχε λυθεί, απλά είχε γίνει αντιγραφή επικόλληση από την πρώτη περίπτωση).
Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ (νέα έκδοση 22/9/23).
Σχολικό έτος: 2023 - 24
Επιμέλεια: Μάκης Χατζόπουλος
Αυτά συμβαίνουν όταν οι "ειδικοί" στο ΙΕΠ μετακινούν κεφάλαια από την Α Λυκείου στην Β Λυκείου και αντίστροφα. Τίποτα δεν είναι τυχαίο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπορούμε να διδάξουμε τη μελέτη και γραφική παράσταση της συνάρτησης τριωνύμου στο κεφ.2 ως εφαρμογή των μετατοπίσεων γραφ. παράστασης συνάρτησης (απαιτεί τουλάχιστον 1 διδακτική ώρα) και αφού γίνει αυτό, να κάνουμε τη συγκεκριμένη άσκηση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημέρα!
ΔιαγραφήΕκει πρέπει να λυθεί αυτή η άσκηση,πρώτα με μετατοπίσεις(ένα λεπτό υπόθεση) και μετά με άλλους τρόπους που οδηγούν σε σύστημα .
Αυτό έχει τεράστια διδακτική αξία.Ειναι να αφήνει κανείς τέτοιες .. .ευκαιρίες να πάνε χαμένες;
Το ένα ερώτημα στον πινακα ,με διάλογο , και το άλλο στο τετράδιο ή στο σπίτι(αν δεν φτάνει ο χρόνος).
Καλή σχολική χρονιά!
Αν δεν είχαν αφαιρέσει από την ύλη της Γ Γυμνασίου το 4ο κεφάλαιο άνετα λυνόταν με τις γνώσεις αυτές
ΑπάντησηΔιαγραφήπολύ σωστά τα λες.
ΔιαγραφήΠαιδιά, επειδή τα σημεία αυτά επαληθεύουν την εξίσωση του τριωνυμου(τρίτο σχήμα), λύνουμε το σύστημα που προκύπτει για να βρούμε τα α,β,γ. Για τα άλλα 2 χρειάζεται πράγματι η εποπτεία ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατά την γνώμη μου και λαμβάνοντας υπόψιν την συνεχιζόμενη κατακόρυφη πτώση του επιπέδου των μαθητών, η άσκηση αυτή δεν αφορά όλους τους μαθητές. Για τους μαθητές της θεωρητικής κατεύθυνσης απαιτεί γνώσεις που δε γνωρίζουν και δεν θα τους χρειαστούν πουθενά. Για τους μαθητές της θετικής κατεύθυνσης από την άλλη, αμφιβάλλω αν έχει κάποιο νόημα στους μαθητές που θα ακολουθήσουν τον κλάδο υγείας. Νομίζω πως πλέον και εμείς ίσως πρέπει να προσαρμόζουμε τη διδασκαλία μας στους μαθητές μας. Δεν ξέρω κατά πόσο είναι αυτό εφικτό βέβαια. Σε ένα σχολικό τμήμα που μέσα υπάρχει κάθε λογής μαθητής, τέτοιες ασκήσεις κρύβουν ρίσκο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαιδιά το πρώτο αρχείο περιείχε λάθη στην δεύτερη περίπτωση (στην ουσία ήταν αντιγραφή επικόλληση της πρώτης λύσης). Τα έχω αποκαταστήσει. Επίσης, προστέθηκαν διαφορετικοί τρόποι προσέγγισης από τους μαθητές!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΝομίζω ότι αξίζει να δείτε εκ νέου το αρχείο (ίδιος σύνδεσμος).