Πέμπτη 7 Σεπτεμβρίου 2017

30ος διαγωνισμός και κάτι διαφορετικό κληρώνουμε...


Οι νικητές!!!


13 5 54 [13: harrisp  και 54: Efthimis Dimakis ]


Αναπληρωματικοί

53 4 51 [ 53: Konstantinos Lazos  και 51: Ηλίας Καμπελής]

Όλοι οι νικητές (και αναπληρωματικοί) να στείλουν στο lisari.blogspot@gmail.com τα εξής στοιχεία:
Ονοματεπώνυμο:
Διεύθυνση:
Περιοχή:
Τ.Κ:
Κινητό τηλέφωνο (απαραίτητο για να παραδοθεί το δέμα με courier):

______________________________________________


Καλή Χρονιά σε όλους τους εκπαιδευτικούς! 


Η χρονιά των εκπαιδευτικών ξεκινάει 1/9 και όχι 1/1!!

__________________________________________________


Ένα βιβλίο που προέκυψε από τα πρακτικά μιας διημερίδας 



από τον Όμιλο Μαθηματικά και Λογοτεχνία 



του 2ου Πειραματικού ΓΕΛ Αθηνών 

______________________________________________________________
Το lisari πιστό στο ραντεβού του βρίσκεται για 30η φορά στο πλευρό του μαθητή - καθηγητή! 

Φαίνεται ότι θεσμός των διαγωνισμών όχι μόνο δεν σταματά συνεχίζει με εντατικούς ρυθμούς αφού τον έχουν αγκαλιάσει, οι αναγνώστες, οι συγγραφείς και οι εκδοτικοί οίκοι.
________________________________________________________________________
Δηλώστε συμμετοχή για τις επόμενες 7 ημέρες και πάρτε 

μέρος στην κλήρωση των 2  βιβλίων 

όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα. 



"Ουσιαστικά, την ίδια στιγμή που η σχολική κοινότητα αναπτύσσει σημαντικές δράσεις εμπλουτισμού της σχολικής διαδικασίας (ύλης, μεθόδων) εκτός αναλυτικού προγράμματος –ένα τέτοιο παράδειγμα προσφέρουν τα πρακτικά διημερίδας του 2ου Πρότυπου Πειραματικού Λυκείου Αθηνών με θέμα τις θετικές επιστήμες ως πολιτισμικό αγαθό (εκδόσεις Ροπή)" απόσπασμα από το άρθρο (29/8/2017) του κ. Λάκασα στην Καθημερινή.
Λίγα λόγια για το βιβλίο

ΟΙ ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΩΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΑΓΑΘΟ
Προσεγγίσεις των θετικών επιστήμων εκτός αναλυτικού προγράμματος

Ο όμιλος Μαθηματικά και Λογοτεχνία του 2ου Πειραματικού ΓΕΛ Αθηνών λειτούργησε για πρώτη φορά το σχολικό έτος 2005-06 στο πλαίσιο των πολιτιστικών δραστηριοτήτων του σχολείου ως πολιτιστικό πρόγραμμα. Στόχος και σκοπός του ήταν και είναι μέσω της ανάγνωσης ενός βιβλίου μαθηματικής λογοτεχνίας η της εκλαΐκευσης της επιστήμης να έρθουν οι μαθήτριες και οι μαθητές του Λυκείου σε επαφή με την ιστορία και τη φιλοσοφία των Μαθηματικών και της Φυσικής αλλά και των άλλων θετικών επιστήμων. Να δουν την διασύνδεση τους με την εξέλιξη της κοινωνίας και να αναγνωρίσουν τον πολιτιστικό τους χαρακτήρα. H διημερίδα "Οι Θετικές Επιστήμες ως πολιτισμικό αγαθό - Προσεγγίσεις των Θετικών Επιστημών εκτός αναλυτικού προγράμματος" διοργανώθηκε με αφορμή τα δέκα χρόνια λειτουργίας του Ομίλου Μαθηματικά και Λογοτεχνία του 2ου Πειραματικού ΓΕ.Λ. Αθηνών τον Μάρτιο του 2015.
Στην Επιστημονική Επιτροπή παραβρέθηκαν οι εξής:
      1.     Στέφανος Τραχανάς, Πρόεδρος Εκδοτικής Επιτροπής Πανεπιστημιακών Εκδόσεων Κρήτης, Διδάσκων στο Πανεπιστήμιο Κρήτης
2.     Θεοδόσης Ζαχαριάδης ,Καθηγητής Πανεπιστήμιου Αθηνών
3.     Πέτρος Δελλαπόρτας, Καθηγητής Οικονομικού Πανεπιστήμιου Αθηνών
4.     Γεώργιος Κόσσυβας, Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών.
Η κεντρική ομιλία της διημερίδας ήταν του Τεύκρου Μιχαηλίδη.
Στις εισηγήσεις που δημοσιεύονται σε αυτό το βιβλίο επιχειρείται να δοθεί απάντηση στο ερώτημα:
Υπάρχει η δυνατότητα προσέγγισης των θετικών επιστημών εκτός αναλυτικού προγράμματος προς την κατεύθυνση του Homo Universalis; Διερευνώνται οι διασυνδέσεις των Θετικών Επιστημών με τη Φιλοσοφία, την Ιστορία και την Τέχνη, αλλά και το πως τα μικρά μυθιστορηματικά ή πραγματικά περιστατικά μπορούν να εμπλουτίσουν τη σκέψη των εφήβων, να καλλιεργήσουν τη φαντασία τους και τελικά να τους βοηθήσουν στην κατανόηση εννοιών της Φυσικής και των Μαθηματικών.
Το βιβλίο "Οι Θετικές Επιστήμες ως πολιτισμικό αγαθό" κυκλοφορεί από σήμερα από τις εκδόσεις ΡΟΠΗ.
Επιμέλεια έκδοσης: Ηλίας Ανδριανός – Σπύρος Καρύδης
Φιλολογική επιμέλεια: Άννα Ρωμάνου
Σχεδίαση εξωφύλλου: Δανάη Παππά

Σελιδοποίηση κειμένου -Τυπογραφική επιμέλεια: Σπύρος Καρύδης

Όροι διαγωνισμού
  • Να αγαπάτε τα μαθηματικά
  • Να αγαπάτε τα βιβλία
  • Να είστε (φανερά) μέλη του lisari (τα μη μέλη δεν έχουν αξίωση στο έπαθλο)
  • Ξεκινά σήμερα, Τρίτη 29 Αυγούστου 2017  και λήγει Τρίτη 5 Σεπτεμβρίου 2017, ώρα 21:00, λίγο πριν την κλήρωση του Λαϊκού Λαχείου (αφού η εν λόγω κλήρωση θα αναδείξει και τους νικητές, όπως έχει καθιερωθεί σε όλους τους διαγωνισμούς μας έως τώρα).     
  • Δεκτές όλες οι ηλικίες!
  • Δηλώστε συμμετοχή στα παρακάτω σχόλια της παρούσας ανάρτησης λέγοντας ότι "Αποδέχεστε τους όρους του διαγωνισμού και επιθυμείτε να συμμετέχετε στο διαγωνισμό".
  • Δυστυχώς, η συμμετοχή των ανώνυμων που δεν αναφέρουν τα στοιχεία τους (τουλάχιστον ονοματεπώνυμο και ένα email επικοινωνίας) κρίνεται άκυρη και σβήνονται αυτόματα.
  • Οι νικητές θα παραλαμβάνουν τα βιβλία δωρεάν και με δωρεάν ταχυδρομική αποστολή (αφού δώσουν πλήρη ονομαστικά στοιχεία και ένα κινητό τηλέφωνο για την παράδοση). 
  • Κάθε υποψήφιος πρέπει να έχει ΑΚΡΙΒΩΣ μία συμμετοχή στα σχόλια, αφού από εκεί θα αντληθούν οι νικητές. Πολλαπλά σχόλια του ίδιου υποψηφίου δε θα λαμβάνονται υπόψη, ενώ οι άκυρες συμμετοχές δεν λογίζονται στο μέτρημα για την ανάδειξη των νικητών.  
  • Όποιος νικητής δεν αποστείλει τα στοιχεία του το πολύ σε μία εβδομάδα από τη στιγμή της κλήρωσης το δώρο του μεταβιβάζεται αυτόματα στο 1ο διαθέσιμο αναπληρωτή.

Τρίτη 5 Σεπτεμβρίου 2017

Επαναληπτικές Εξετάσεις + Εξετάσεις Ομογενών 2017


Μια εξέταση που πρέπει να είναι η πιο παραπονεμένη εξέταση. Από το ζενίθ της απήχησης και του ενδιαφέροντος για τις κανονικές εξετάσεις Μαΐου - Ιουνίου στο ναδίρ, στην απαξίωση και αδιαφορία των εξετάσεων στις Επαναληπτικές εξετάσεις.

Τελευταία ενημέρωση: 6/9/2017

Εγώ ήμουν λάτρης αυτό των εξετάσεων αφού θεωρώ ότι τις περισσότερες φορές έχουμε δει τα πιο ωραία θέματα αφού είναι απαλλαγμένα από την πίεση και τα φώτα. Φυσικά υπάρχει και η φήμη ότι τα θέματα των Επαναληπτικών εξετάσεων είναι το δείγμα για τα θέματα του επόμενου χρόνου. Αν και δεν την ασπάζομαι αυτή την εντύπωση τουλάχιστον την βρίσκω ενδιαφέρουσα και την καταγράφω.

Φέτος, για πρώτη φορά οι επαναληπτικές εξετάσεις γίνονται τον Σεπτέμβριο! Για πρώτη φορά συμπίπτουν με τις εξετάσεις των Ομογενών. Τα θέματα ΔΕΝ θα είναι τα ίδια αλλά θα υπάρχουν κοινά θέματα.

Η επιτροπή των εξετάσεων δεν γνωρίζουμε αν είναι η ίδια (και ούτε θέλουμε να μάθουμε), το πιο πιθανόν και αυτό που συνηθίζεται κατά ένα μεγάλο ποσοστό είναι διαφορετική.

Στις Επαναληπτικές Εξετάσεις κατά την γνώμη μου επειδή απασχολεί λίγους μαθητές ταιριάζουν τα "πειράματα". Έχουν μια καλή ευκαιρία να προτείνουν θέματα διαφορετικής λογικής από τα θέματα που βλέπουμε στις κανονικές εξετάσεις. Για παράδειγμα εύκολα μπορούμε να δούμε πρόβλημα, όπως και έγινε στις Επαναληπτικές Εξετάσεις 2016. Επίσης, εύκολα μπορούμε να δούμε  Σ - Λ με αιτιολόγηση κ.ο.κ!

Η ομάδα μας, η lisari team θα λύσει και φέτος (ή τουλάχιστον θα προσπαθήσει) τα θέματα των εξετάσεων όπως κάνει κάθε χρόνο, σε κάθε εξέταση σε χρόνο ρεκόρ! Δεν έχουμε σκοπό να δώσουμε τις πιο γρήγορες λύσεις (το έχουμε επιτύχει άλλες χρονιές) αλλά τις πιο πλήρεις και καλά γραμμένες, με όσο είναι εφικτό λιγότερα λάθη.

Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται για όλα τα μαθήματα η 16.00 μ.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος ορίζεται σε τρεις (3) ώρες. Η προσέλευση των υποψηφίων στις αίθουσες εξέτασης γίνεται 30 λεπτά τουλάχιστον πριν από την έναρξη των εξετάσεων.
___________________________________

Α. Θέματα Επαναληπτικών εξετάσεων (ώρα: 18:06)

και λύσεις από τη lisari team


Αποθηκεύεστε τα θέματα σε word 
μια προσφορά του Χρήστου Τσουκάτου (αρχείο zip)



Β. Θέματα Ελλήνων του εξωτερικού και τέκνων Ελλήνων υπαλλήλων που υπηρετούν στο εξωτερικό 2017 
(ώρα: 18:06)

και λύσεις από τη lisari team



Εκτίμηση των Επαναληπτικών θεμάτων

Κάθε χρόνο έτσι και φέτος παρατηρώ μια αδιαφορία των εκπαιδευτικών για τα θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων και κυριότερα της Ε.Μ.Ε. Δεν είναι λογικό επειδή αφορούν λιγότερους μαθητές να μην μας απασχολεί. Επειδή δεν γράφουν οι μαθητές μας σε αυτά τα θέματα να γυρίζουμε την πλάτη μας. Ενώ όπου υπάρχει ντόρος και φώτα να τοποθετούμαστε. Αν εμφανιζόμαστε μόνο όπου υπάρχει κίνηση τότε δεν γίνεται για την ουσία, δεν μας ενδιαφέρει τελικά το αντικείμενο που σχολιάζουμε - παρατηρούμε. Το κάνουμε αναγκαστικά, γιατί πρέπει, γιατί πρέπει να είμαστε παρόντες στις μεγάλες εξελίξεις. 

Ξεκίνησα λίγο ανάποδα και γι αυτό κλείνω πάραυτα αυτή την παρένθεση. 

Θα προσπαθήσω να αποφύγω τις υπερβολές και τις συγκρίσεις με τα θέματα των κανονικών εξετάσεων που χύθηκε πολύ μελάνι. 

Τα σημερινά θέματα ήταν εύστοχα. Εξέταζαν όλη την ύλη του μαθήματος. Δεν υπήρχαν ακρότητες. Θα αφήσουν το στίγμα τους με τα έξυπνα και πρωτότυπα ερωτήματα όπως είναι πχ. το Γ3! Ήταν θέματα που τα αποκαλούμε SOS χωρίς να ταυτίζονται με τα διαγωνίσματα προσομοίωσης Φροντιστηρίων – σχολείων. Ήταν θέματα που υπάρχουν παντού παρόλα αυτά νιώθεις ότι τα εμπορικά βοηθήματα (αν όχι όλα) δεν μπόρεσα να ταυτιστούν με την λογικής - νοοτροπία των νέων θεμάτων. 
Τέλος, θα ήταν άδικο να μην πούμε ότι αυτά τα θέματα θα τα θέλαμε, θα τα περιμέναμε για τον Ιούνιο και αντίστροφα, τα θέματα του Ιουνίου για τον Σεπτέμβριο. Είναι άδικο ένας μαθητής με 3 μήνες παραπάνω διαβάσματος να αντιμετωπίζει πιο απλά θέματα.

Ας τα δούμε αναλυτικά.

Θέμα Α
Ζητήθηκε η πιο αναμενόμενη (ως προς τους μαθητές) απόδειξη του Ιουνίου. Επίσης δόθηκε μια πρόταση και ζητήθηκε αν είναι Αληθής ή Ψευδής. Συνεχίστηκε η ίδια διατύπωση στο επόμενο ερώτημα για την δικαιολόγηση της απάντησης. Δεν εισακούστηκαν οι διαμαρτυρίες των εκπαιδευτικών για τον ορθό τρόπο διατύπωσης και επέμεναν στην ίδια έκφραση. Έσφαλαν κατά τη γνώμη μου, αλλά πλέον οι μαθητές ήταν υποψιασμένοι για το τι ήθελαν οι θεματοδότες. 
Τέλος, είδαμε ένα νέο ερώτημα στο Α θέμα. Ερώτημα πολλαπλή επιλογής! Μπορεί να εγκαινιάστηκαν και οι ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής στο Α θέμα! Θα το δούμε στην πορεία. 
Δεν έλειψαν και οι ερωτήσεις Σ - Λ που είχαν το καθιερωμένο στυλ. Σε μερικές ερωτήσεις Σ - Λ δεν είχαν την καλύτερη διατύπωση αφού σε μερικές περιπτώσεις είναι Σωστές και σε άλλες περιπτώσεις είναι Λάθος (προφανώς και αυτές οι προτάσεις λαμβάνονται ως Λάθος). 

Θέμα Β
Το θέμα Β ήταν ένα πρόβλημα που υπάρχει ατόφιο μέσα στο σχολικό βιβλίο (άσκηση Α9/ παράγραφο 2.7).

Τα 3 από τα 4 ερωτήματα ήταν αυτούσια από το σχολικό βιβλίο. Φυσικά μας έκανε εντύπωση που ένα ερώτημα που ζητήθηκε (το Β1) δεν είχε καθόλου γνώσεις από τη Γ΄ Λυκείου. Απλά ο μαθητής έπρεπε να εφαρμόσει ένα Πυθαγόρειο Θεώρημα και αυτό ήταν όλο! Άρα εξετάσαμε αποκλειστικά τον μαθητή στο Πυθαγόρειο Θεώρημα! Είχα την εντύπωση ότι οι οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας έλεγαν ότι θα εξετάζονται μόνο οι γνώσεις της Γ Λυκείου. Μάλλον επειδή υπάρχει και στο σχολικό βιβλίο της Γ Λυκείου να θεωρείται ότι με αυτό τον τρόπο εξετάσαμε τις γνώσεις των μαθητών σε αυτή την τάξη. Προφανώς και δεν ήταν ένα απαιτητικό ερώτημα και δεν θα σταθεί εμπόδιο σε κανένα μαθητή απλά καταγράφω την απορία μου: «μπορεί να ζητηθεί ένα ερώτημα που να λύνεται αποκλειστικά με γνώσεις Α΄ ή Β΄ Λυκείου;».

Το ερώτημα Β4 που δεν ήταν μέσα από το σχολικό βιβλίο ήταν ένα όμορφο αλλά και απαιτητικό ερώτημα για Β θέμα. Επίσης έξυπνο και διαφορετικό με τα ερωτήματα που έχουμε δει όλα αυτά τα χρόνια. Ένα ερώτημα αλγεβρικό!

Θέμα Γ
(edit): Εδώ υπάρχει βασική παράλειψη!! Ξεχάστηκε να δοθεί και ΔΕΝ ξέρω αν το παρατήρησε κανείς (εκτός από τα μέλη μας, δείτε τα σχόλια), η έκφραση "ο άξονα x΄x". 
Για την ακρίβεια, ενώ η άσκηση δίνει το εμβαδόν του χωρίου που περικλείεται μεταξύ της Cf ' και των ευθειών x = 0 και x = 3 ΔΕΝ δίνεται και ο άξονα x΄x.  Νομίζω ότι δεν έγινε ποτέ ερώτηση από μαθητή και δεν ήρθε ποτέ διευκρίνηση αφού δεν το παρατήρησε κανείς μαθητής... 

Ένα θέμα που το περίμεναν όλοι τον Ιούνιο! Είναι η κλασική άσκηση Α4 από την παράγραφο 2.7. Όμως η μορφή που δόθηκε, τα δεδομένα της άσκησης ξέφευγαν τελικά από την κλασική μορφή που κυκλοφορεί. Μια παρόμοια άσκηση δε (δεν μπορώ να αποκρύψω) υπάρχει στα βοηθήματα της ομάδα μου. Όλη η άσκηση εξέταζε αρκετά κομμάτια της ύλης. Το ερώτημα Γ3 ήταν το ερώτημα με την πιο έξυπνη και διαφορετική προσέγγιση που έχουμε δει σε ερωτήματα των Πανελλαδικών εξετάσεων. Ίσως η παρακάτω διατύπωση
«Η f δεν ικανοποιεί τις υποθέσεις του θεωρήματος ενδιάμεσων τιμών στο διάστημα [0, 3]»

να μην ήταν η καλύτερη για τους μαθητές. Ίσως η βέλτιστη διατύπωση να ήταν η εξής:

« Η f δεν ικανοποιεί το θεώρημα των ενδιαμέσων τιμών στο διάστημα [0, 3]».

Χωρίς να σημαίνει ότι αυτό ήταν προβληματικό σημείο για να επιλυθεί το Γ3. 

Ολοκληρώνεται το Γ θέμα με ένα κλασικό ερώτημα. Τον σχεδιασμό της γραφικής παράστασης της f με δεδομένη τη γραφική παράσταση της παραγώγου της. Βαθμολογείται πλέον με 4 μονάδες!

ΘΕΜΑ Δ
Πάλι στο θέμα Δ βλέπουμε μια συνάρτηση με γνωστό τύπο (οι συναρτησιακές σχέσεις τις έχουμε χάσει χρόνια τώρα). Είναι μια συνάρτηση πολλαπλού τύπου και αρχίζουμε να υποψιαζόμαστε ότι το Δ θέμα θα είναι από εδώ και στο εξής αυτής της μορφής;;
Τα ερωτήματα Δ1 και Δ2 είναι ίσως τα πιο απλά ερωτήματα που έχουμε δει για Δ θέμα. Φυσικά βαθμολογούνται από 2 μονάδες έκαστος, αλλά η ψυχολογία των μαθητών θα βρίσκεται ήδη στο ζενίθ!! 
Στο ερώτημα Δ3 είναι ένα κλασικό ερώτημα μονοτονίας που το μοναδικό δύσκολο σημείο είναι η εύρεση προσήμου της παράστασης ημx xσυνx που προήλθε από την παραγώγιση της - ημx /x. Πλέον γνωστό ερώτημα αφού υπάρχει και ως άσκηση στο σχολικό βιβλίο.
Το ερώτημα Δ4 είναι ένα ερώτημα που μπορείς να χάσει λίγο χρόνο αν δεν αντιληφθείς γρήγορα σε ποιο διάστημα πρέπει να δουλέψεις. Παρόλα αυτά δεν θα δυσκολέψει ένα μαθητή που έχει κάνει ανάλογες ασκήσεις.
Τέλος, το ερώτημα Δ5 κρύβει μια λεπτή λεπτομέρεια για μαθητικούς! Η διαγραφή των f δεν μπορεί να γίνει τόσο απλά. Η πορεία επίλυσης από κει και κάτω είναι απλή και γνωστή.

Σάββατο 26 Αυγούστου 2017

Ο διαγωνισμό του καλοκαιριού!!

Ένας νέος και πρωτότυπος διαγωνισμό ξεκίνησε στο lisari!!

Η ιδέα προήλθε όταν λάβαμε διάφορες φωτογραφίες από τις καλοκαιρινές διακοπές των φίλων του blog με το βιβλίο της ομάδα μας ανά χείρας ή σε καλοκαιρινό φόντο!

Εντυπωσιάστε μας με την φαντασία σας!! Δείτε μερικές ενδεικτικές φωτογραφίες που μας έστειλαν! 




 






Στείλτε μια δική σας φωτογραφία με ένα βιβλίο της lisari team (το φόντο και τα άτομα τα επιλέγετε εσείς) και η φωτογραφία με τα περισσότερα like κερδίζει ένα βιβλίο μαθηματικών!

Οι φωτογραφίες θα αναρτώνται ανώνυμες στο https://www.facebook.com/mak.chatzopoulos και η φωτογραφία με τα περισσότερα like κερδίζει! 

Προθεσμίες:
  1. Μέχρι 31 Αυγούστου στέλνετε τις φωτογραφίες σας στο inbox του facebook ή στο email lisari.blogspot@gmail.com. 
  2. Μπορείτε να στείλετε όσες φωτογραφίες επιθυμείτε! 
  3. Από 1 Σεπτεμβρίου μέχρι 9 Σεπτεμβρίου 2017 (23:59) ψηφίζετε στο facebook ή στα σχόλια της παρούσας ανάρτησης, την φωτογραφία που σας αρέσει. 
  4. Τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν την επόμενη μέρα.

Δώρο!
Ο νικητής θα επιλέξει όποιο βιβλίο επιθυμεί από τους επόμενους 3 διαγωνισμούς που θα πραγματοποιηθούν στο blog ή όποιο βιβλίο της lisari team επιθυμεί και δεν το διαθέτει.

Πέμπτη 24 Αυγούστου 2017

Ημέρα αποτελεσμάτων!!



Σήμερα ανακοινώθηκαν οι βάσεις των σχολών και γνωρίζετε σε ποια σχολή περάσατε.

Το lisari και η lisari team σας εύχεται συγχαρητήρια και καλές σπουδές!! 

Η αναγνώριση των κόπων σας ήρθε ημέρα Πέμπτη! Η ρευστοποίηση των 12 ετών στο σχολείο έγινε στις 10 το πρωί!

Αναμένουμε να μας ενημερώσετε για την σχολή που εισαχθήκατε για να μοιραστούμε με τη χαρά σας!

Πατήστε εδώ για να δείτε όλες τις βάσεις σχολών σε αρχείο excel με φίλτρα για ποιο εύκολη εύρεση! Παρακάτω δείτε μόνο τις βάσεις των μαθηματικών τμημάτων - σχολών.


Θυμάστε τις βάσεις των μαθηματικών τμημάτων 2016; Δείτε εδώ και στην παρακάτω φωτογραφία!


Συμπεράσματα

1) Όλες οι σχολές των μαθηματικών σχολών είχαν χαμηλότερη βάση από το 2016 εκτός της σχολής: "ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ (ΣΑΜΟΣ) - ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ-ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ" που ήταν ήδη πολύ χαμηλά και ανέβηκε σχεδόν 200 μόρια.

2) Και αυτή την χρονιά ένας "υπέρ μαθητής" με 19.427 μόρια επιλέγει ως πρώτη του επιλογή το Μαθηματικό Αθήνας. Στη συνείδηση κάποιων μαθητών οι σχολές αυτές είναι ισάξιες με την Ιατρική. Τελικά τα μαθηματικά είναι τρέλα! Τα Μαθηματικά είναι πάθος!!


Για να δούμε πόσους νέους εν δυνάμει συναδέλφους αποκτήσαμε!! 
Όσοι είστε επιτυχόντες σε Μαθηματικά τμήματα (και όχι μόνο) αναμένουμε τα στοιχεία σας στα σχόλια της παρούσας ανάρτησης!!!

Οι φοιτητές - σπουδαστές  καλό θα ήταν να δώσουν μερικές συμβουλές (πχ. διαβάζουμε από το 1ο εξάμηνο κτλ.) στους νέους που εισέρχονται στα ανάλογα τμήματα ή σχολές. 
Κάθε πληροφορία ή ενημέρωση μπορεί να είναι χρήσιμη!! 

Πέμπτη 10 Αυγούστου 2017

Καλό καλοκαίρι!!



Τα νέα και οι αναρτήσεις θα συνεχίσουν την κανονική τους ροή, σε πιο ήπιους ρυθμούς, σε ρυθμούς χαλάρωσης, σε καλοκαιρινούς ρυθμούς! Σε ρυθμούς ροζ φλαμίνγκο! 

Σας προτείνουμε να δείτε τα εξής: 

1) Μια σχετική ανάρτηση που τρέχει αυτούς τους μήνες είναι τα Καλοκαιρινά Παιχνίδια που έχει αρκετές προβολές. Μια ακυκλοφόρητη συλλογή που συμμετέχουν όλοι! Είτε ως λύτες είτε ως κατασκευαστές! Οι γνώσεις που απαιτούνται είναι οι ελάχιστες...

2) Τα αυτοσχέδια ανέκδοτα για τον Τσακ Νόρρις και τα Μαθηματικά!

3) Μαθηματικά παράδοξα από ταινίες!

4) Τετράχρονος καλεί την αστυνομία για να λύσει απορίες στα Μαθηματικά

5) Επειδή μαθηματικά δεν έχει μόνο το lisari, μια αξιόλογη συλλογή γρίφων με σπαζοκεφαλιές και παράδοξα είναι η έκδοση Παραλίας από τον ιστότοπο http://mathhmagic.blogspot.gr/ επιμέλεια: Αθανάσιου Δρούγα.

6) Μαθηματικά και ταινίες! Μια λίστα ταινιών που έχουν μαθηματικά! Τις παρουσιάζουν τα μέλη του mathematica.gr. Επίσης δείτε εδώ μια ενημερωμένη λίστα με 800 τουλάχιστον 800 ταινίες!

7) Donald in Mathmagic Land - Με Ελληνικούς υπότιτλους  (Μέρος 1 / 2).

Μας ξεναγεί ο Donald με τον δικό του γλαφυρότατο τρόπο στο τύπο της Χρυσής Τομής,

8) Donald in Mathmagic Land - Με Ελληνικούς υπότιτλους (Μέρος 2 / 2)

Σημείωση: Για τους υπότιτλους πατάτε το κουμπί - γρανάζι, κάτω δεξιά στο βίντεο και επιλέγετε (Ελληνικά).

9) Sudoko και Μαθηματικά! Μπορείτε να λύσετε το δυσκολότερο Sudoku;


11) Μερικά ενδιαφέροντα Μαθηματικά άρθρα για την παραλία

Είναι απαραίτητη η αποστασιοποίηση έστω και για λίγες μέρες του χρόνου από αυτό που αγαπάμε. Όταν επιστρέψουμε στο αντικείμενο που μας εμπνέει, στο αντικείμενο πόθου, στην αγάπη μας είναι σίγουρο ότι θα το κάνουμε με περισσότερο όρεξη και διάθεση! Δεν συμφωνείτε; 

Όσο για το lisari ήδη ανανεώνεται! 

Θα ταξινομήσει όλο το υλικό του 2017 στις καρτέλες που υπάρχουν στην κορυφή του site. Θα σβηστούν οι νεκροί σύνδεσμοι. Θα γίνει πιο χρηστική η περιήγησή σας. Θα σβήσουμε αναρτήσεις που δεν έχουν πλέον νόημα. Κάτι ανάλογο είχαμε κάνει πριν δύο χρόνια (δείτε εδώ). Φέτος θα προσπαθήσουμε να κάνουμε κάτι διαφορετικό. Δύσκολο τόλμημα αφού κάθε χρόνο πρέπει να ξεπεράσεις τον εαυτό σου... 

Επίσης, αναζητούμε ιδέες που θα κινητοποιήσουν περισσότερο τους μαθητές, νέες καρτέλες, αναρτήσεις - φυλλάδια (2017 - 18) και μαθηματικά άρθρα που μας αφορούν. Επίσης θα υπάρχουν και συνεργασίες έκπληξη με μαθηματικά site!!

Σε όλα αυτά σας θέλουμε κοντά μας, δίπλα μας, αναμένουμε τις προτάσεις σας! Θέλουμε να σας ακούσουμε!  

Όπως: 
α) Τι νέο θα θέλετε να δείτε στις σελίδες του lisari για την ερχόμενη σχολική χρονιά; 
2) Τι θεωρείτε ότι λείπει; Ποια είναι η πρότασή - ιδέα σας;

Μην διστάσετε να το γράψετε δημόσια στα σχόλια της ανάρτησης ή και να στείλετε email στο lisari.blogspot@gmail.com

Σημείωση: Δεν φιλοδοξούμε (και ούτε είναι εφικτό) να γίνουμε το Ομακοείον (ομού + ακούμε) των μαθηματικών αλλά από την άλλη δεν θα επιτρέψουμε να πέσει η υπόληψη των μαθηματικών πιο χαμηλά και από την τάφρο των Μαριανών.

Σάββατο 5 Αυγούστου 2017

Χρήσιμα προγράμματα για το Geogebra

Αποκλειστικό!

1) CAS
Δείτε το αρχείο CAS του Geogebra μια μοναδική επιμέλεια του Παύλου Τρύφωνα για τη lisari team.

Είναι ένα μοναδικό εργαλείο κατασκευής και ελέγχου ασκήσεων! Δείτε το!

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.


2) Εφαπτόμενη που άγεται από εξωτερικό σημείο της Cf
Έχετε επιχειρήσει στο Geogebra να φέρετε εφαπτομένη στην Cf που να άγεται από εξωτερικό σημείο (όπως ήταν και το θέμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων); Αν ναι, θα διαπιστώσατε ότι γίνεται μόνο σε κωνικές τομές (πχ. f(x) = x2 ). Στις άλλες περιπτώσεις πώς θα το επιτύχουμε;

Τη λύση (μαζί με το πρόγραμμα) την έδωσε ο αγαπητός Σχ. Σύμβουλος Δημήτρης Ζαχαριάδης τον οποίο ευχαριστούμε θερμά αφού είναι δίπλα στην ομάδα μας σε κάθε απορία.

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.

Για να δείτε ένα πλήρη οδηγό βιντεομαθημάτων στο Geogebra από τον Δημήτρη Ζαχαριάδη (17/2/17) πατήστε εδώ.

3) Μοναδικά εργαλεία για το Geogebra

Ο αγαπητός φίλος Νίκος Φραγκάκης από την Ιεράπετρα μας έχεις προσφέρει μια μοναδική συλλογή εργαλείων που έχει κατασκευάσει ο ίδιος.

Δείτε την αξιόλογη προσπάθεια που θα βοηθήσει αρκετούς χρήστες του Geogebra στην επίλυση των απαιτητικών ασκήσεων της Γεωμετρίας όπως είναι η αντιστροφή και η συμμετροδιάμεσος.

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.


4) Σχεδιασμός μιας τυχαίας καμπύλης στο Geogebra

Από τον Νίκο Χατζημανώλη

Ποιος δεν έχει προσπαθήσει να φτιάξει μια τυχαία καμπύλη στο Geogebra και δεν γνωρίζει τον τρόπο; Νομίζω αρκετοί! Ιδίως όσοι κατασκευάζουν ασκήσεις η δυνατότητα αυτή θα τους λύσει τα χέρια. Στις ασκήσεις της Γ Λυκείου που δίνεται η γραφική παράσταση μιας συνάρτησης είναι ιδανική λύση!! Δείτε το pdf και τις αναλυτικές οδηγίες που δίνει ο Νίκος και απολαύστε τες. 

Μια δημοσίευση που αναρτήθηκε στο facebook στην ομάδα "Μαθηματικό εργαστήρι".

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.

Πέμπτη 3 Αυγούστου 2017

Επιστολή διαμαρτυρίας της lisari team

Οριστικό! 

Το 4ο επιστημονικό πεδίο είναι παρελθόν όπως και το μάθημα "Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής" για τη Γ΄ Λυκείου σε Πανελλαδικό επίπεδο εξετάσεων. Πλέον θα μπορεί κάποιος να γίνει Δάσκαλος χωρίς να δώσει Μαθηματικά Γ.Π. ή Ιστορία Γ.Π. 

Με αυτό τον τρόπο δωρίζονται τα Παιδαγωγικά Τμήματα στην Ανθρωπιστικών Σπουδών ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη συμμετοχή υποψηφίων και να μειωθεί ο αριθμός των αποτυχόντων. 

(edit) Το μόνο κόμμα (αν δεν κάνω λάθος) 
που καταψήφισε το άρθρο 74 είναι η Δημοκρατική Συμπαράταξη.

Για την ψηφοφορία των κομμάτων στο άρθρο 74 του νόμου πλέον για την Παιδεία όπως μας ενημέρωσε ο αγαπητός Ομότιμος Καθηγητής του Μαθηματικού Τμήματος Πανεπιστημίου Αθηνών Στυλιανός Νεγροπόντης είναι ως εξής:

ΝΑΙ: α) Σύριζα, β) Ανελ, γ) Ένωση Κέντρου

ΟΧΙ: α) Δημοκρατική Συμπαράταξη

ΠΑΡΩΝ: α) Ν.Δ. β) Ποτάμι, γ) Κ.Κ.Ε. δ) Χρυσή Αυγή

το θέμα ΔΕΝ είναι κομματικό αλλά πολιτικό. 

Ψηφίστηκε στις 2 Αυγούστου 2017, κατά πλειοψηφία, στην Ολομέλεια της Βουλής το πολυνομοσχέδιο "σκούπα". Το πολυνομοσχέδιο αποτελείται από 115 άρθρα , τα οποία είναι αποτυπωμένα σε 135 σελίδες.


________________________________________________________________________

Διαβάστε το κείμενο διαμαρτυρίας που εξέδωσε η lisari team για μερικά παράδοξα που παρατηρούνται τα τελευταία χρόνια στο τρόπο εισαγωγής των μαθητών στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση χωρίς να εξετάζεται παράλληλα το μάθημα των μαθηματικών...

Τελευταίο κρούσμα; 
Η εισαγωγή στα Παιδαγωγικά τμήματα χωρίς να εξετάζονται οι υποψήφιοι στα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής. 

Ψηφίζουμε, αν θέλουμε να διαμαρτυρηθούμε για τις επιλογές τους και τον συχνό τρόπο που επεξεργάζονται οι διατάξεις με αποτέλεσμα να μην μπορούν να το παρακολουθήσουν όλοι οι μαθητές και να δημιουργούνται αδικίες από χρόνο σε χρόνο.

Δείτε την διαμαρτυρία και υπογράψτε την (απαιτείται: ονοματεπώνυμο και email).


"Απαιτούμε να μην ψηφιστεί το άρθρο 74 του πολυνομοσχεδίου που κατατέθηκε στις 02/07/2017 στη Βουλή των Ελλήνων"


- Όνοματεπώνυμο

- email (δεκτά όλα: gmail, hotmail,yahoo κτλ.)

- Κλικ στο κουτί "Συμφωνώ"  και "δεν είμαι ρομπότ" και ψηφίσατε! 

Λαμβάνετε επιβεβαιωτικό email από την Google Forms 
 ότι ψηφίσατε.
Δεν χρειάζεστε να είστε μέλη του blog για να συμμετέχετε, ούτε καν φίλοι μας. Αρκεί να είστε μαθηματικοί, εκπαιδευτικοί, γονείς, άνθρωποι που έχετε επαφή με την εκπαίδευση και αυτά που βλέπετε σας ενοχλούν, σας αγγίζουν. Μια υπογραφή δηλώνει δείγμα απόγνωσης, αγανάκτησης... δεν γνωρίζουμε αν θα αλλάξει κάτι, αλλά είμαστε υποχρεωμένοι να αντιδρούμε όταν κάτι δεν ταιριάζει με την κοινή λογική. Η εκπαιδευτική κοινότητα πρέπει να είναι σύσσωμη σε θέματα παιδείας.   

Όλοι μας οφείλουμε πολλά ευχαριστώ στην Κατερίνα Ατματζίδου που δημιούργησε την φόρμα της ψηφοφορίας.

Τρίτη 1 Αυγούστου 2017

H ανανεωμένη γραμματοσειρά word με σύμβολα μαθηματικών του Α. Νικολόπουλου

Ο Θάνος Νικολόπουλος μέλος της lisari team μας προσφέρει την ανανεωμένη γραμματοσειρά του για το word με εμπλουτισμένα τα μαθηματικά σύμβολα.

Πριν από πολλά χρόνια αναζητούσα στο διαδίκτυο το σωστό σύμβολο της γν. αύξουσας συνάρτησης, κυρτής κτλ. Κάνοντας τυχαία συζήτηση με το Θάνο (ήδη γνώριμοι από τα σχολεία της Ζακύνθου) με ενημέρωσε ότι έχει ετοιμάσει κάτι ανάλογο! Δεν άργησε να την αναρτήσει στο διαδίκτυο και να γίνει η Νο1 γραμματοσειρά που χρησιμοποιούν οι μαθηματικοί! Χιλιάδες προβολές και αποθήκευση είχε η πρώτη ανάρτηση στο lisari.

Ήδη τα βιβλία της lisari team (και όχι μόνο) χρησιμοποιούν αυτή τη γραμματοσειρά. Είναι πιο εκλεπτυσμένη και ακριβής. Δείτε για παράδειγμα το σύμβολο των πραγματικών αριθμών:


O Θάνος, όντας ανήσυχος, ανανεώνει τη γραμματοσειρά του και την προσφέρει αποκλειστικά και δωρεάν σε όλους τους χρήστες του word - mathtype. 


Για περισσότερες πληροφορίες στείλτε email στoν Αθανάσιο Νικολόπουλο greenblooded@gmail.com

Και επειδή ο Θάνος έκανε πολύ καιρό, εβδομάδες για να κατασκευάσει, 
καλό θα ήταν να γράψουμε ένα σύντομο σχόλιο πριν την χρησιμοποιήσουμε, 
έτσι για την ματαιοδοξία του δημιουργού! 

Παρασκευή 21 Ιουλίου 2017

Αποτελέσματα Διευθυντών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 2017

ΔΕΙΤΕ τις τοποθετήσεις Διευθυντών Σχολικών Μονάδων των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 

  1. ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΔΕ Α ΑΘΗΝΑΣ 2017 
  2. ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΔΕ Β ΑΘΗΝΑΣ 2017 
  3. ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΔΕ Γ ΑΘΗΝΑΣ 2017 
  4. ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΔΕ Δ ΑΘΗΝΑΣ 2017 
  5. ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΔΕ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ 2017 
  6. ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΔΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ 2017
  7. ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΔΕ ΠΕΙΡΑΙΑ 2017
Αναρτήθηκαν τα συγκεντρωτικά αποτελέσματα των Διευθυντών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Από τις αντίστοιχες Δευτεροβάθμιες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης θα βρείτε τα αποτελέσματα.

Παρακάτω βλέπετε τα αποτελέσματα από την Γ Αθήνας όπως διαμορφώθηκαν μετά από την προφορική συνέντευξη.

Καλή  επιτυχία σε όλους τους Διευθυντές κυρίως του κλάδου ΠΕ03!!  Καλή τοποθέτηση! 


Δευτέρα 17 Ιουλίου 2017

Πώς; Το "σωσίβιο" ή το ροζ φλαμίνγκο της Γ΄ Λυκείου


Επιμέλεια: Δημήτρης Μοσχόπουλος

Σχ. έτος: 2017 - 18

Νέα διαδικτυακή κυκλοφορία!


Το βιβλίο που πρέπει να διαβάσουν όλοι όσοι έχουν ήδη ξεκινήσει ή θα ξεκινήσουν την προετοιμασία τους για τις πανελλήνιες εξετάσεις του 2018!

Συγκεντρώνει τα θεμέλια της Άλγεβρας από την Α΄Γυμνασίου έως και την Β΄Λυκείου! Απαντώνται τα πλέον συνηθισμένα ερωτήματα που ξεκινούν με το «Πώς;»:

• Πώς θα λύσω αυτήν την εξίσωση;
• Πώς θα λύσω αυτήν την ανίσωση;
• Πώς θα κάνω ομώνυμα κλάσματα;
• Πώς θα δουλέψω με λογάριθμους;
• Πώς θα δουλέψω με ρίζες;


Αυτά (και άλλα πολλά) θα βρείτε στις 168 σελίδες του, που μπορείτε να διαβάζετε στην όμορφη παρουσίαση ενός flip book.

Σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς του site www.mathsteki.gr δυστυχώς δεν δίνεται η δυνατότητα πλέον τα αρχεία να αποθηκεύονται ή να εκτυπώνονται. Δείτε την ανακοίνωση που εξέδωσε το site. 

Καλή ακρόαση!


Ας βάλουμε τα πράγματα στη σωστή τους βάση...

Μια ομιλία που ενδιαφέρει τους γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς και γενικότερα όσους ασχολούνται με την εκπαίδευση.

Σας περιμένουμε όλους στον τοπικό σταθμό της Λαμίας Phase Radio 87,7 στην εκπομπή του Γιώργου Μονάντερου!


Ακούστε τη συνέντευξη μαγνητοσκοπημένη

Δευτέρα 10 Ιουλίου 2017

Οι απόλυτοι βαθμοί στα Μαθηματικά Προσανατολισμού 2017

Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές είτε τα κατάφεραν είτε όχι. Η διαδικασία των Πανελλαδικών Εξετάσεων είναι μια διαδικασία για γερά νεύρα, οπότε όσοι άντεξαν και έφτασαν έως εδώ είναι μια επιτυχία, είναι μια νίκη.


Εμείς τιμούμε όλους όσους έχουν λάβει το απόλυτο 100! Δηλαδή και οι δύο βαθμολογητές έβαλαν 100 στα Μαθηματικά Προσανατολισμού 2017.

Σε λίγες μέρες θα είμαστε σε θέση να σας απαντήσουμε και πόσοι μαθητές το κατάφεραν!!

Όποιος γνωρίζει κάποιον μαθητή που έγραψε 20 στα Μαθηματικά Προσανατολισμού και επιθυμεί την δημοσιοποίηση του ονόματός του να μας το αναφέρει στο lisari.blogspot@gmail.com. 

Ανανεωμένο: 1/8/2017

  1. Δημήτρης Αθανασόπουλος (2 Λύκειο Παλλήνης)
  2. Ιωάννης Γεωργιόπουλος (1ο Ιπποκράτειο Λύκειο Κω)
  3. Γεώργιος Κουκουγκέλης (3ο ΓΕΛ Ρόδου)
  4. Μιχαέλα Κωνσταντίνου (4ο ΓΕΛ Χαλανδρίου)
  5. Άγγελος Νικομάνης (Πρότυπο ΓΕΛ Αναβρύτων)
  6. Βαγγέλης Ξανθόπουλος (1ο ΓΕΛ Βάρης)
  7. Αφροδίτη Τζομάκα (ΓΕΛ Καναλακίου Πρέβεζας)
  8. Φίλιππος Τόφαλος (Ιωνίδειος Σχολή Πειραιά)

Τρίτη 4 Ιουλίου 2017

Μεταξύ γάμων, τελικού Survivor, στατιστικών στοιχείων και καύσωνα συζητούνται τα πιο βασικά πράγματα στην παιδεία!

Πώς ήταν ο γάμος του Ρουβά; Τι νυφικό φόρεσε η Ζυγούλη; Ποιοι είναι στο τελικό του Survivor; Θα αντέξουμε τον καύσωνα το Σ - Κ; Ποια είναι τα Στατιστικά στοιχεία των βαθμολογιών στις Πανελλαδικές Εξετάσεις; Γιατί οι μαθητές έγραψαν κατά μέσο όρο 69% κάτω από τη βάση στα μαθηματικά Προσανατολισμού; Γιατί μόνο το 16,5% των μαθητών ημερήσια + εσπερινά ΓΕΛ των σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής έγραψαν πάνω από την βάση στα Μαθηματικά;  

Αντί να μας απασχολούν τα παραπάνω ενδιαφέροντα ερωτήματα τις χαλαρές καλοκαιρινές ημέρες του Ιουλίου τελικά διαρθρώνονται σημαντικές αλλαγές στην Παιδεία που πρέπει να παρακολουθήσουμε. Άρθρα και ανακοινώσεις που πρέπει να μελετήσει με το ένα χέρι στο πληκτρολόγιο και το άλλο στις βαλίτσες! Αλλαγές που θα τις διαβάσει η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών αρχές Σεπτεμβρίου. Αλλαγές που αφορούν για το νέο σχολικό έτος 2017 – 18! Αλλαγές που διαφοροποιούν τον προγραμματισμό αρκετών μαθητών - οικογενειών!

Ποιες είναι αυτές οι αλλαγές;

1) Κατάργηση του 4ου επιστημονικού πεδίο! 

Δείτε το άρθρο του esos.gr που αναρτήθηκε στις 1/7/2017 (καλό μήνα!!).

Ποιο σχολές περιέχει το 4ο επιστημονικό πεδίο; Τις σχολές που αφορούν «Επιστήμες της Εκπαίδευσης». Δείτε εδώ.

Και τι θα γίνουν οι σχολές αυτές; 

Σύμφωνα με το άρθρο πάντα τα τμήματα που κατατάσσονταν στο πεδίο αυτό θα εντάσσονται σε όλα τα υπόλοιπα πεδία! Δηλαδή; Τέλος τα Πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα Ιστορία Γ.Π και Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής! Τελείως ξαφνικά και απροειδοποίητα!!

Εντάξει το μάθημα των Μαθηματικών και Στοιχεία Στατιστικής είχε ταλαιπωρηθεί όσο τίποτα άλλο. Είχε ξεκινήσει να είναι βασικό μάθημα και να δίνεται Πανελλαδικά από όλους τους υποψήφιους, μετά περιορίστηκε για κάποιες σχολές και πλέον καταργήθηκε!

Επίσης, υπήρξε και ένα μπλέξιμο με το κεφάλαιο των Πιθανοτήτων. Διδασκόταν παράλληλα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου και στα Μαθηματικά και στοιχεία Στατιστικής στη Γ Λυκείου. Τελικά, αποφασίστηκε, να βγει εκτός ύλης στην Α΄ Λυκείου αφού οι μαθητές θα το διδαχθούν πιο μετά. Μήπως τελικά το ξαναδούμε να διδάσκεται στην Άλγεβρα της Α΄ Λυκείου αφού το μάθημα χάθηκε στη Γ Λυκείου;

Ένας εκπαιδευτικός που παρακολουθεί από κοντά όλες τις αλλαγές του εκπαιδευτικού συστήματος παθαίνει σίγουρα jet lag! 

Από ότι διαφαίνεται πηγαίνουμε σε ταύτιση συστήματος «Δεσμών». Όπως αναφέρει και ο μαθηματικός Γιάννης Ζαμπέλης έχουμε επιστροφή στο σύστημα των Δεσμών ως εξής:
  • το σημερινό 2ο Ε.Π. να αντιστοιχεί στην 1η Δέσμη
  • το σημερινό 3ο Ε.Π. να αντιστοιχεί στην 2η Δέσμη
  • το σημερινό 1ο Ε.Π. να αντιστοιχεί στην 3η Δέσμη
  • και το σημερινό 4ο Ε.Π. να αντιστοιχεί στην 4η Δέσμη!!
Μας απομένει να δώσουν την επιλογή στους υποψήφιους να κρατάνε και μαθήματα και τότε έχουμε πλήρη ταύτιση των δύο συστημάτων!

Η διαμαρτυρία ξεκίνησε από την Ε.Μ.Ε. Δείτε εδώ. Τι αναφέρει η ανακοίνωση; Το αυτονόητο: Οι μελλοντικοί δάσκαλοι πρέπει να γνωρίζουν Μαθηματικά.

Επίσης, συνεχίζει ο Σχ. Σύμβουλος Ιωάννης Καραγιάννης στον ιστότοπο esos.gr για την ξαφνική κατάργηση του μαθήματος και κυρίως για τα προβλήματα που προκύπτουν.

Να συμπληρώσουμε και ένα παράδοξο!

Ενώ το πρόγραμμα σπουδών των Παιδαγωγικών Σχολών προβλέπει ως υποχρεωτικό μάθημα τα «μαθηματικά» το Υπουργείο Παιδείας κρίνει ότι δεν είναι απαραίτητο να εξετάζουν τους Υποψήφιους! Οι μαθητές που εισάγονται στις Παιδαγωγικές Σχολές από το 1ο εξάμηνο κιόλας διδάσκονται ως υποχρεωτικό μάθημα τα «Μαθηματικά Ι», στο 2ο εξάμηνο είναι υποχρεωτικό το μάθημα «Μαθηματικά ΙΙ» και στο 4ο εξάμηνο το μάθημα «Διδακτική των Μαθηματικών»! Δηλαδή η σχολή θεωρεί αναγκαία την γνώση των μαθηματικών σε 3 τουλάχιστον εξάμηνα, αν εξαιρέσουμε τα μαθήματα επιλογής!  

Αν θεωρήσουμε ότι οι φοιτητές που θα διδαχθούν αυτά τα μαθήματα σημαίνει και επάρκεια γνώσεων των μαθηματικών είναι σαν λέμε ότι ένας απόφοιτος του Μαθηματικού τμήματος μπορεί να διδάξει από τον Σεπτέμβριο το μάθημα των Στοχαστικών Ανελίξεων! Επίσης το παράδοξο διαβάζεται και ως εξής: να εισαχθώ πχ. Χημικός Μηχανικών (στο Πολυτεχνείο) χωρίς να έχω εξεταστεί στις Πανελλαδικές εξετάσεις το μάθημα της Χημείας! Άρα ας καταργήσουμε όλα τα Επιστημονικά Πεδία (Ε.Π) και όλοι οι υποψήφιοι να διεκδικούν όλες τις σχολές!

Η πρότασή μας:

Να διδάσκουν οι Μαθηματικοί το μάθημα των μαθηματικών!

Αυτό να ισχύει από την Πρωτοβάθμια μέχρι την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Να μην συνεχίσει η πρόσφατη οδηγία  που δίνει τη δυνατότητα και άλλες ειδικότητες να διδάσκουν μαθηματικά στο Γυμνάσιο. 

Να ξεφύγουμε από την νοοτροπία τέως Υπουργών Παιδείας που διακήρυτταν:

«…και ο μηχανικός ξέρει μαθηματικά́, άρα θα μπορούσε και να διδάσκει στο σχολείο».

2) Το νέο Λύκειο!
Είναι γνωστό ότι το νέο Λύκειο θα ανακοινωθεί από αυτό το καλοκαίρι. Ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου, σε πρόσφατο μήνυμά του εκτός από τις ευχαριστίες που έδωσες σε όσους εμπλέκονται στις Πανελλαδικές Εξετάσεις καταλήγει ως εξής:

«Πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς (2017 – 18), δηλαδή εγκαίρως, θα έχει ολοκληρωθεί και νομοθετικά η αναβάθμιση των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου, καθώς και το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που θα ισχύσει για τους μαθητές που φέτος θα φοιτήσουν στην πρώτη Λυκείου».

Διαβάζουμε από τον Ελεύθερο τύπο τα εξής:
  • Υποχρεωτική πλέον η φοίτηση των μαθητών της Α΄ Λυκείου (2017 – 18)
  • Υποχρεωτική φοίτηση των μαθητών της Β΄ Λυκείου (2018 – 19)
  • Υποχρεωτική φοίτηση των μαθητών της Γ΄ Λυκείου (2019 – 20)
  • Μείωση των μαθημάτων που θα δίνονται με ενδοσχολικές εξετάσεις. Κάτι ανάλογο είδαμε και φέτος στο Γυμνάσιο με τα 4 μαθήματα. Η λίστα των μαθημάτων, όμως, που θα βρεθούν εκτός, δύο μήνες πριν ανοίξουν τα σχολεία, είναι ακόμα υπό συζήτηση. Κάτι μου λέει ότι η Γεωμετρία κινδυνεύει! Βλέπω για πλήρη απαξίωση του μαθήματος αν τελικά αφαιρεθεί από τις ενδοσχολικές εξετάσεις.
  • Οι μεγάλες αλλαγές θα έρθουν στη Β’ Λυκείου από τον Σεπτέμβριο του 2018. Τα διδασκόμενα μαθήματα αναμένεται να περικοπούν στο μισό! Εδώ το μάθημα της Γεωμετρίας δεν έχει τύχη…. θα κάνει το Υπουργείο Παιδείας το τελικό μνημόσυνο του μαθήματος! Ας δούμε με ποια «σφραγίδα» θα καταργήσει το μάθημα της Γεωμετρίας από τις ενδοσχολικές εξετάσεις.  
Εν κατακλείδι, κάθε έργο, κάθε απόφαση, κάθε κίνηση, κάθε δράση έχει και  αντίδραση, αντίρρηση, άρνηση, άρα κανένα πρόγραμμα δεν θα ολοκληρωθεί αν λάβουν υπόψη οι αρμόδιοι όλα αυτά. Όμως, πρέπει να εξετάζεται κάθε φορά ποιος διαμαρτύρεται και τι λέει. Τα επιχειρήματά του, την αποδοχή που έχει στον κόσμο και αν είναι ανακόλουθος με όσα έχει προτείνει έως τώρα. Και το πιο σημαντικό, όλα αυτά δεν πρέπει να αποφασίζονται στις θερμές ημέρες του Ιουλίου για να εφαρμοστούν τον Σεπτέμβριο! Σκοτώνει τον οποιοδήποτε προγραμματισμό μαθητών – οικογενειών. Αυτό επιδιώκουμε;

Τετάρτη 28 Ιουνίου 2017

Νέος διαγωνισμός με το νέο βοήθημα του καλοκαιριού!


Ρεκόρ συμμετοχών! Συμμετείχαν 202 άτομα μέσα σε μία 

εβδομάδα και το είδαν πάνω από 1.700 άτομα! 

Η αγάπη και το ενδιαφέρον σας για νέους τίτλους νομίζω ότι είναι ξεκάθαρο. Επίσης το όνομα του συγγραφέα Νίκος Σκομπρής που επιστρέφει με νέους τίτλους λειτούργησε καταλυτικά για να απογειώσουν τον 29ο διαγωνισμό!

Οι αριθμοί που συμμετέχουν στην κλήρωση από το Λαϊκό Λαχείο είναι:
(0)1xxx έως 202xx και xxx01 έως xx202

Παρατηρήσεις για την επιλογή των αριθμών από το Λαϊκό Λαχείο (28/6/2017)



1) Επιλέγουμε πάντα το μεγαλύτερο αριθμό από τα αριστερά προς τα δεξιά, δηλαδή αν πχ. εκλεγεί στο Λαϊκό Λαχείο ο αριθμός 16 1 23 τότε οι νικητές είναι ο 161 και ο 23 κατά σειρά στα σχόλια συμμετοχής.

2) Αν ο αριθμός είναι τετραψήφιος (ή και τριψήφιος) τότε θεωρούμε ότι στην αρχή υπάρχει το μηδέν, δηλαδή αν εκλεγεί στο Λαϊκό Λαχείο ο αριθμός πχ. 6163 τότε θεωρούμε ότι είναι ο αριθμός (0)6163, άρα οι νικητές είναι οι 61 και 63.

3) Επειδή η εκλογή των υποψηφίων γίνεται ένα προς ένα από τα σχόλια της εν λόγω ανάρτησης, αν κάποιος έχει ένσταση στην καταμέτρηση των υποψηφίων (πολύ πιθανόν να έχει γίνει λάθος στο μέτρημα) το αναφέρει σε σύντομο χρονικό διάστημα πριν αποδοθούν τα δώρα στους νικητές.
4) Μετά από την λήξη της διαδικασίας Τρίτη 21:00 απαγορεύεται να σβήσετε το μήνυμά σας αφού θα επηρεάσει τι λίστα των νικητών.


5) Τα δώρα – βιβλία τα αποστέλλουν οι εκδοτικοί οίκοι ή οι συγγραφείς. Το lisari δεν εμπλέκεται καθόλου με αυτή τη διαδικασία. Το μόνο που κάνει είναι είναι να λαμβάνει όλα τα στοιχεία των νικητών και να τα προωθεί στον εκδοτικό οίκο ή στον συγγραφέα για να αποστείλουν τα βιβλία.  

Οι νικητές είναι:

56 2 44: (56: Kappos Antonis και 44: Πάνος Φωκαΐδης)

161 41: (161: Zacharakis Christos και  41: deankel ο 1ος αναπληρωματικός)

32 0 57: (32: alexanthra kordonouri  2ος αναπληρωματικός και 57: Demetris Gavala  3ος αναπληρωματικός)

Όλοι οι νικητές (και αναπληρωματικοί) να στείλουν στο lisari.blogspot@gmail.com τα εξής στοιχεία:

Ονοματεπώνυμο: 
Διεύθυνση: 
Περιοχή: 
Τ.Κ:
Κινητό τηλέφωνο (απαραίτητο για να παραδοθεί το δέμα με courier):
____________________________________________

Το νέο βοήθημα του καλοκαιριού για την Γ Λυκείου! 

Μια προσφορά από το μέλος της lisari team Νίκο Σκομπρή!
______________________________________________________________
Το lisari, οι εκδοτικοί οίκοι και οι συγγραφείς
πιστό στο ραντεβού του βρίσκεται για 29η φορά στο πλευρό του μαθητή - καθηγητή! 

Φαίνεται ότι θεσμός των διαγωνισμών όχι μόνο δεν σταματά συνεχίζει με εντατικούς ρυθμούς αφού τον έχουν αγκαλιάσει, οι αναγνώστες, οι συγγραφείς και οι εκδοτικοί οίκοι.
________________________________________________________________________
Δηλώστε συμμετοχή για τις επόμενες 7 ημέρες και πάρτε 

μέρος στην κλήρωση των 3  βιβλίων 

(edit) (ΧΩΡΙΣ χρέωση του παραλήπτη)

όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα. 



_________________________________________________



Λίγα λόγια για τον συγγραφέα

Γεννήθηκα στη Χαλκίδα στις 3 Ιουνίου 1968 και μεγάλωσα στο Καναδά, μιας και οι γονείς μου ήταν μετανάστες εκεί.

Πρώτη μου επιλογή ήταν τα Μαθηματικά και σπούδασα στην Αθήνα ενώ μετά τις σπουδές υπήρξα ιδιοκτήτης φροντιστηρίου για δεκατρία χρόνια ενώ από
το 2007 είμαι δημόσιος υπάλληλος και διδάσκω στο ΓΕΛ Μαντουδίου Ευβοίας.

Ασχολήθηκα με τη συγγραφή βιβλίων και εκδόθηκαν δύο τόμοι με τίτλο ''αλγεβρικές ανισότητες'' και τέσσερις τόμοι για τα μαθηματικά γ λυκείου.

Αγαπημένο μου αντικείμενο είναι οι Γεωμετρικές Ανισότητες και φιλοδοξώ όσο υλικό έχω να το εκδώσω εν ενθέτω χρόνω...

Είμαι παντρεμένος, τη σύζυγό μου τη λένε Ευαγγελία Σταματίου και έχουμε δύο παιδιά τη Μαρία και το Γιάννη.


Λίγα λόγια για το βιβλίο

Το βιβλίο αυτό είναι ένα πλήρες βοήθημα και γράφτηκε με σκοπό να σε βοηθήσει στην προετοιμασία για τις εξετάσεις.

Κάθε ενότητα περιέχει:

-Πλήρη ανάπτυξη της θεωρίας του σχολικού βιβλίου με σχόλια και παρατηρήσεις. Κάθε μέρος της εξεταζόμενης θεωρίας, για την καλύτερη κατανόησή του, συνοδεύεται από βασικό λυμένο παράδειγμα.

-Χαρακτηριστικά θέματα, τα οποία έχουν λυθεί υποδειγματικά και στα οποία παρουσιάζονται βασικές μέθοδοι εργασίας.

-Προτεινόμενες ασκήσεις για λύση, απλές και σύνθετες, οι οποίες είναι χωρισμένες σε κατηγορίες. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στην κατηγορία ασκήσεων «Σύνδεση με προηγούμενες έννοιες», η οποία περιλαμβάνει ασκήσεις με συνδυασμό ερωτημάτων από όλη την ύλη της ενότητας που εξετάζεται και την ύλη των ενοτήτων που προηγήθηκαν.

-Θέματα από εξετάσεις προηγούμενων ετών, τα οποία εμφανίζονται πάντα στην τελευταία κατηγορία των προτεινόμενων ασκήσεων για λύση.

-Ένα ή περισσότερα κριτήρια αξιολόγησης, τα οποία θα σε βοηθήσουν να διαπιστώσεις σε ποιον βαθμό έχεις κατανοήσει την ύλη κάθε ενότητας.

Μετά το τέλος κάθε κεφαλαίου υπάρχει ενότητα με επαναληπτικά θέματα, τα οποία είναι χωρισμένα σε δύο ομάδες δυσκολίας και θα σε βοηθήσουν να αξιολογηθείς, με την καθοδήγηση του καθηγητή σου.

Στο τέλος του βιβλίου υπάρχουν απαντήσεις, επαρκείς υποδείξεις ή πλήρεις λύσεις σε όλες τις προτεινόμενες ασκήσεις.
Εκφράζω ενδόμυχα την ελπίδα το παρόν βιβλίο να είναι ένας από τους συνοδοιπόρους για την Ιθάκη σου.

Στοιχεία του βιβλίου
ISBN: 978-960-493-465-2
Τιμή Βιβλίου: 24,90 Ευρώ
Αριθμός Σελίδων: 800
Τύπος Εξωφύλλου: Μαλακό

Όροι διαγωνισμού
  • Να αγαπάτε τα μαθηματικά
  • Να αγαπάτε τα βιβλία
  • Να είστε (φανερά) μέλη του lisari (τα μη μέλη δεν έχουν αξίωση στο έπαθλο)
  • Ξεκινά σήμερα, Τρίτη 20 Ιουνίου 2017  και λήγει Τρίτη 27 Ιουνίου 2017, ώρα 21:00, λίγο πριν την κλήρωση του Λαϊκού Λαχείου (αφού η εν λόγω κλήρωση θα αναδείξει και τους νικητές, όπως έχει καθιερωθεί σε όλους τους διαγωνισμούς μας έως τώρα).     
  • Δεκτές όλες οι ηλικίες!
  • Δηλώστε συμμετοχή στα παρακάτω σχόλια της παρούσας ανάρτησης λέγοντας ότι "Αποδέχεστε τους όρους του διαγωνισμού και επιθυμείτε να συμμετέχετε στο διαγωνισμό".
  • Δυστυχώς, η συμμετοχή των ανώνυμων που δεν αναφέρουν τα στοιχεία τους (τουλάχιστον ονοματεπώνυμο και ένα email επικοινωνίας) κρίνεται άκυρη και σβήνονται αυτόματα.
  • Οι νικητές θα παραλαμβάνουν τα βιβλία δωρεάν και με δωρεάν ταχυδρομική αποστολή (αφού δώσουν πλήρη ονομαστικά στοιχεία και ένα κινητό τηλέφωνο για την παράδοση). 
  • Κάθε υποψήφιος πρέπει να έχει ΑΚΡΙΒΩΣ μία συμμετοχή στα σχόλια, αφού από εκεί θα αντληθούν οι νικητές. Πολλαπλά σχόλια του ίδιου υποψηφίου δε θα λαμβάνονται υπόψη, ενώ οι άκυρες συμμετοχές δεν λογίζονται στο μέτρημα για την ανάδειξη των νικητών.  
  • Όποιος νικητής δεν αποστείλει τα στοιχεία του το πολύ σε μία εβδομάδα από τη στιγμή της κλήρωσης το δώρο του μεταβιβάζεται αυτόματα στο 1ο διαθέσιμο αναπληρωτή.
 ________________________________________________________________________
Προς διευκόλυνσή σας, η σελίδα αυτή θα βρίσκεται σταθερά στην πλαϊνή στήλη, έως στις 
30 Ιουνίου 2017.