Ας κάνουμε μία γύρα μέσα στο διαδίκτυο για να δούμε τα σχόλια καθηγητών - μαθητών για τα φετινά θέματα Πανελλαδικών Εξετάσεων 2013.
Σημείωση: Τώρα βγήκε η ανακοίνωση της ΕΜΕ για το λάθος που πρώτοι είχαμε αναφέρει για το υποερώτημα Δ3 των ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ σχολείων.
Δείτε την αναφορά μας στο blog, εδώ και στο mahtematica.gr και κανείς δεν είπε τίποτα (εκτός από κάποιον μαθητή)!!
Έβγαλε και η ΕΜΕ ανακοίνωση για το λάθος θέμα και αναφέρει τα εξής:
Επισημαίνουμε ότι το Θέμα Δ3
του μαθήματος: “Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Γενικής Παιδείας”
των Πανελλαδικών Εξετάσεων της Δ΄ Τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου και
ΕΠΑΛ (Ομάδα Β΄), που διεξήχθησαν τη Δευτέρα 20 Μαΐου 2013 είναι λάθος.
Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας και
Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού να λάβει τα κατάλληλα μέτρα και
να δώσει οδηγίες για τον τρόπο βαθμολόγησης των γραπτών.
Επιπλέον, λαμβάνοντας υπόψη το
βαθμό δυσκολίας των θεμάτων των άλλων μαθημάτων Γενικής Παιδείας που
εξετάσθηκαν την ίδια μέρα, έχουμε να επισημάνουμε ότι υπάρχει άνιση
μεταχείριση των μαθητών που επέλεξαν τα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας σε
σχέση με τους μαθητές που επέλεξαν τα άλλα μαθήματα Γενικής Παιδείας.
H ανακοίνωση της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων
«Η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (ΚΕΕ) ανακοινώνει ότι στο θέμα Δ3 του
μαθήματος «Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Γενικής Παιδείας» των
Εσπερινών Λυκείων, στο οποίο εξετάστηκαν περίπου πεντακόσιοι υποψήφιοι,
δόθηκε μία ασύμβατη υπόθεση, η οποία, ωστόσο, ουδόλως επηρεάζει την
επίλυση του θέματος.
Η ΚΕΕ με οδηγία της προς τα Βαθμολογικά Κέντρα θα λάβει όλα τα
απαραίτητα μέτρα για την ισότιμη και αντικειμενική βαθμολόγηση όλων των
υποψηφίων».
Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.
(1) Δείτε την ανακοίνωση της Ε.Μ.Ε
Θέμα Α
Θεωρία
Θέμα Β
Συνδυάζει γνώσεις Πιθανοτήτων και Ανάλυσης
Θέμα Γ
Ελέγχονται γνώσεις από μεγάλο μέρος του Κεφαλαίου της Στατιστικής
Θέμα Δ
Συνδυάζει όλα τα κεφάλαια της διδακτέας ύλης.
ΓΕΝΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ
Τα ερωτήματα καλύπτουν το σύνολο σχεδόν
της ύλης με πολλά ερωτήματα κλιμακούμενης δυσκολίας, που συνδυάζουν
διαφορετικά κεφάλαια. Θα μπορούσε βέβαια να υπήρχε καλύτερη συνάφεια στα
ερωτήματα.
Η επιτυχής αντιμετώπιση από τους υποψηφίους προϋποθέτει:
• πολύ καλή γνώση των εννοιών
• βασικές γνώσεις από τις προηγούμενες τάξεις
• κριτική ικανότητα
• ευχέρεια στους υπολογισμούς και αυξημένη προσοχή
• δυνατότητα συνδυασμού γνώσεων από διαφορετικά κεφάλαια
Τα θέματα χαρακτηρίζονται μεγαλύτερου βαθμού δυσκολίας από τα αντίστοιχα περσινά και απαιτούσαν περισσότερο χρόνο.
Σχολιασμός των θεμάτων από την Μαθηματική εταιρία παράρτημα Ηρακλείου ,
κύριος Μπουνάκης.
Μαθηματικά Γ. Π.: Μια σύντομη κριτική ματιά
1. Γενικά τα θέματα ήταν δύσκολα, πολλά, μη αντιμετωπίσημα από ένα άριστο μαθητή εντός του διατιθέμενου χρόνου, αναντίστοιχα με το επίπεδο των μαθητών και του σχολικού βιβλίου. Οι θεματοδότες, στην προσπάθειά τους να βρουν πρωτότυπα θέματα, έφτιαξαν θέματα μάλλον για καθηγητές και φροντιστές παρά για μαθητές...
2. Το Β2 ερώτημα είναι δύσκολο και τέθηκε, αψυχολόγητα, σε θέμα που απευθύνεται σε μέτριους και αδύνατους μαθητές (οι εξετάσεις είναι και απολυτήριες!).
3. Το Θέμα Γ (εκτός του Γ4) είναι θεωρητικό και δύσκολο για καλούς μαθητές, "προσβάλει" την Στατιστική η οποία είναι κυρίως μια πρακτική επιστήμη και δεν απευθύνεται σε μαθητές της Γ΄Λυκείου Γενικής παιδείας με την συγκεκριμένη ύλη.
4. Δύσκολο θέμα, με αψυχολόγητο ανακάτεμα γνώσεων, για μαθητές Γενικής παιδείας όταν μάλιστα δεν υπάρχει χρόνος να αντιμετωπιστεί.
Αν πιστεύουν μερικοί θεματοδότες ότι τα Μαθηματικά στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι Γρίφοι, Βάρβαρες Ασκήσεις και Ανταγωνισμός με Καθηγητές, σε βάρος των μαθητών, καλύτερα να αλλάξουν, ή να τους αλλάξουν, πόστο, γιατί το μόνο που πετυχαίνουν είναι να υπονομεύουν την Μαθηματική Εκπαίδευση και να απογοητεύουν τους φιλομαθείς νέους.
Τώρα, αν τα θέματα είναι σύμφωνα και με την νομοθεσία, ας ρίξουν μια ματιά στο συνημμένο αρχείο...
Δημήτρης Μπουνάκης, Σ. Σ. Μ
(από το blog ke-ntro.blogspot.com)
(2) eisatopon.blogspot.com του Σωκράτη Ρωμανίδη
Ερώτηση στα μέλη της επιτροπής που έβαλαν τα σημερινά θέματα στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας:
Θέλει πολύ μυαλό για να καταλάβετε ότι το μάθημα ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ πανελλαδικά εξεταζόμενο ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ, αλλά ένα μάθημα επιλογής Γενικής Παιδείας?
(3) fotis' blog about maths του Φώτη Σταυρίδη
Αρχικά θα συμφωνήσω με την άποψη της καλής συναδέλφου Κατερίνας Καλφοπούλου ότι δεν πρόκειται για εξετάσεις αλλά για διαγωνισμό κατάταξης υποψηφίων.
Συμβαδίζει εντελώς με την άποψή μου ότι δεν σε νοιάζει τι θα γράψεις, αλλά τι θα γράψεις σε σχέση με τους υπόλοιπους.
Είναι προφανές ότι σιγά σιγά πάνε με τα θέματα να "κόψουν" τη θεωρητική από την επιλογή Μαθηματικών+Οικονομίας για το 5ο πεδίο...Είναι απαραίτητα αυτό κακό? Η άποψή μου είναι πως όχι.
Ως τεταρτοετής φοιτητής ακόμα το 2001 (είχα δώσει την προτελευταία χρονιά των δεσμών) είχα πετύχει κοπέλα που είχε μπει στο ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟ από ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ.Αν είναι δυνατόν. Από τότε ακόμα είχα φίλους μικρότερους σε ηλικία από εμένα που μπήκαν στο οικονομικό μη γνωρίζοντας καν ολοκληρώματα (λόγω θεωρητικής)...Για να περάσουν τα μαθηματικά στη σχολή οι πιο πολλοί "έφτυσαν αίμα" ή έκλεψαν (ω ναι μη γελιόμαστε, όλοι ΣΧΕΔΟΝ κάτι κάναμε ως φοιτητές) ή έστω πλήρωσαν για μαθήματα εκτός πανεπιστημίου φυσικά. Την κατάσταση αυτή φυσικά και την συνάντησα και σε μαθητές μου.
Είναι γνωστό ότι μου αρέσουν τα δύσκολα και τα συνδυαστικά θέματα και αυτός είναι ο λόγος που διαφωνώ συχνά με τους νεότερους μαθητές μου στο σχολείο γιατί τους βάζω δύσκολα. Δυστυχώς ή ευτυχώς έτσι είναι τα μαθηματικά...Εγώ δεν τα λέω δύσκολα αλλά απαιτητικά.θεωρώ όμως ότι καλύτερο είναι να μπαίνουν στο κλίμα από νωρίς παρά να πάρουν την κρυάδα στα 18.
Το ζήτημα για τα απαράδεκτα σχολικά βιβλία θα το θίξω κάποια άλλη στιγμή.
Ας πάμε όμως στα θέματα...
Μήπως ήταν πολλά? Ήταν...
Μήπως ήταν πολύ συνδυαστικά? Ήταν...
Είχαν διαβάθμιση? Δεν θα το έλεγα...
Έγινα σωστά η κλιμάκωση των βαθμών? Δε νομίζω...Πιστεύω πως θα υπάρχουν κενά σε κλίμακες βαθμών...Θα έχει άριστα γραπτά, μέτρια γραπτά και άσχημα γραπτά. Δεν θα υπάρχουν κατά τη γνώμη μου πολλά ενδιάμεσα σε αυτές τις κλίμακες γραπτά (πχ πολύ καλά γραπτά).
Ας τα δούμε ένα ένα...(link με τα θέματα εδώ)
Θέμα Α.
Θεωρία δεν πιστεύω πως έχει κάτι να αναλύσουμε.
Θέμα Β.
Θύμισε κάπως τα θέματα 2011.Η πρώτη κρυάδα για τους μέτριους μαθητές.Τους έκοψε τα φτερά.Το P(ω4)=0 πιστεύω πως όλο και κάποιους μπέρδεψε.
Θέμα Γ.
Υπάρχει ακόμα κόσμος που θεωρεί ότι "Μπήκε αυτό το θέμα στον ΟΕΦΕ, άρα <κάηκε>"?
Όχι ότι ήταν πρωτότυπο μιας και το είχαμε δει και το 2010 αλλά είχαν μια κοινή έμπνευση με τη Στατιστική του ΟΕΦΕ (βλέπε ΟΕΦΕ 2013 θέμα Β).
Θέμα Δ.
Χάθηκε ο κόσμος να ζητήσετε την εφαπτομένη στο Δ1, ώστε να συνεχίσει παρακάτω κάποιος που δεν τα κατάφερε στο Δ2?
Δ2 Πολύ γράψιμο όμως ρε αδερφέ...πολύ γράψιμο.
Δ3 Πολύ νορμάλ...έχουμε λύσει πολλά τέτοια...στην ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ!
Δ4 πλέον όταν το έλυσα και αυτό ήθελα ένα deponάκι...πολύ γράψιμο και πολύ δείκτης πάνω,κάτω,πλάγια...άσε που εξαντλήσαμε όλες τις μεταβλητές.
Στον επίλογο θα πω ότι τα θέματα ήταν κουραστικά κατά τη γνώμη μου...συνδύασαν τα πάντα...αλλά εμένα προσωπικά δε μου άρεσαν και τόσο γιατί είχε (και ας καταντήσω βαρετός) πολύ γράψιμο. Πολύ όμως. Δεν έχω καταλήξει ακόμα επίσης αν το Β ήταν ευκολότερο από το Γ ως προς τη διαβάθμιση. Πάντως για ένα είμαι σίγουρος...δύσκολα κάποιος από τη θεωρητική θα επιλέξει του χρόνου Μαθηματικά Γενικής (σιγά το πράγμα που μάντεψα...όλοι οι συνάδελφοι το κάνατε)
παλαιοπωλείο Μαθηματικών του Κανάβη Χρήστου
Θεωρώ τα θέματα καλά όσον αφορά τη διατύπωση τους και την ποικιλία τους. Θα τα χαρακτήριζα όμως, από τα δυσκολότερα που έχουν πέσει. Πάρα πολύ απαιτητικά για τον εξεταζόμενο χρόνο και φυσικά για μάθημα γενικής παιδείας. Καλή τύχη σε όλους και ειδικά σε αυτούς που δε πήγαν και τόσο καλά, συμβουλεύω να μην το βάλετε κάτω. Υπάρχει και συνέχεια....
ke-ntro.blogspot.com του Μάριου Κοντέλλη
lisari.blogspot.com
Δείτε εδώ σχόλια αναγνωστών μας
www.mathematica.gr
Δείτε εδώ πληθώρα μηνύματα συναδέλφων από το αγαπημένο forum των μαθηματικών
Βασίλης Μαυροφρύδης - Μαθηματικός από τις Σέρρες
Τα πιο δύσκολα θέματα γενικής ολ τάιμ!!
ΘΕΜΑ Α
φυσιολογικό
ΘΕΜΑ Β
Δεν είναι θέμα Β ...
Β2,Β3 δύσκολα ερωτήματα για Β αλλά ένα ωραίο Γ. Ανισότητες με υποσύνολα.
ΘΕΜΑ Γ
Γ1. Από τα δύσκολα ερωτήματα αν και κλασικό.
Γ2. ΝΑ ΚΑΙ ΚΆΤΙ ΕΎΚΟΛΟ
Γ3. Δύσκολο (προσωπικά σκέφτηκα σταθμικό μέσο με βάρη τις σχετικές συχνότητες)
Γ4. Από τα κλασικά δύσκολα ερωτήματα της στατιστικής και αυτό που έχουμε συνηθίσει να το βλέπουμε στο τελευταίο θέμα.
Το θέμα Γ είναι ένα ζόρικο θέμα Δ
ΘΕΜΑ Δ
Είναι ένα καλό θέμα κατεύθυνσης που και καλοί μαθητές δεν βγάζουν.....
Δ1.
Αδυναμία κατασκευής σχήματος (βοηθά για το ισοσκελές αν και μη
αναγκαία) και το -1<κ<3 5="" br="">Δ2. Καλό ερώτημα
Δ3.
Εξωπραγματικό ερώτημα. Ελάχιστοι θα λογαριθμίσουν...απουσιάζει
προηγούμενο ερώτημα που ζητά μελέτη μονοτονίας ή ακροτάτων...να δούμε
ποσοστιαία πόσοι θα το λύσουν!!
Δ4. Μπορούσε να δοθεί το Ω
περιφραστικά...ο τρόπος που δόθηκε δεν μου άρεσε. Οι ανισοτικές σχέσεις
μεταξύ των παρατηρήσεων μπορούσαν να δοθούν έξω από τον ορισμό του Ω ως
αλγεβρικό δεδομένο. Λεπτομέρεια βέβαια, αλλά...
Συνεχίζεται η
"παράδοση" των τελευταίων χρόνων για ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ γράψιμο...απλά
εκτοξεύτηκε και η δυσκολία. Του χρόνου να μην ξεχάσουμε να προτείνουμε
στους μαθητές μας την φυσική γενικής και την Βιολογία.
Σαν μαθηματικός μου άρεσαν τα θέματα ...σαν καθηγητής όχι. 3>
Σωκράτης Λύρας - μαθητής Γ΄ Λυκείου
Απαράδεκτα θέματα..είμαι φανατικά υπέρ των (πολύ) δύσκολων θεμάτων, αλλά εκεί που πρέπει.
Χρειάστηκα 18,5 σελίδες,αυτό τα λέει όλα.
Θανάσης Νικολόπουλος - Καθηγητής Ζακύνθου
Σήμερα στη Ζάκυνθο ήμουν εξεταστής φυσικώς αδυνάτων.
Απαράδεκτα
θέματα! Αυτά είναι θέματα επιπέδου Μαθηματικών Κατεύθυνσης σε ύλη
Μαθηματικών Γενικής Παιδείας! Πολλές δυσκολίες, πολλά σημεία που ήθελαν
προσοχή.
Απαράδεκτο το γεγονός ότι εμφανίζεται δύο φορές η ίδια συνάρτηση xlnx (τα /3 ή +2 που έχουν οι παραλλαγές δεν ξεγελούν, τελικά η παραγώγιση της xlnx ήταν το θέμα...)
Δηλαδή συγνώμη, δεν μπορούσαν να βάλουν άλλη συνάρτηση, είναι δυνατόν σε δύο διαφορετικά θέματα να εμφανίζεται κατά βάση η ίδια;
Επίσης η P(ω4)=0
ναι, θεωρητικά είναι εντός ύλης στον αξιωματικό ορισμό της πιθανότητας
αλλά υπήρχε λόγος να ζητηθεί; Δηλαδή στοιχείο του δειγματικού χώρου με
μηδενική πιθανότητα; Σε εμένα τον ίδιο ήρθε μαθητής (που εξεταζόταν
δηλαδή προφορικά) ο οποίος είχε βρει αυτή την πιθανότητα ΣΩΣΤΑ αλλά
θεωρούσε ότι δεν μπορεί να ήταν σωστό! Έφαγε πόση ώρα να βρει που είναι
το λάθος και στο τέλος αφού δεν την βρήκε αποφάσισε ότι θα έχει κάνει
λάθος και δεν έπιασε και τα επόμενα! Κοινώς το θέμα είναι τυπικά σωστό
αλλά έτσι όπως είναι δομημένο κάνει τους μαθητές να ψάχνουν αν και που
έχουν κάνει λάθος (χωρίς να συμβαίνει κάτι τέτοιο). Άτιμη παγίδα!
Και θα πω και την κακία μου!
Επειδή
εμείς εξετάζουμε προφορικά επιτόπου, μας έρχονται ενδεικτικές
απαντήσεις περίπου μιάμιση ώρα μετά τα θέματα. Φέτος για δεύτερη φορά
(το ίδιο έγινε και πέρυσι) βρήκα εγώ προσωπικά λάθος στις ενδεικτικές
απαντήσεις και τρέχαμε με τηλεφωνήματα μέχρι το Υπουργείο για να τους το
πούμε και να διορθώσουν την απάντηση που έστειλαν.
Εντάξει
πρόλαβα να είμαι εγώ, θα ήταν κάποιος άλλος, αλλά το θέμα είναι πως δεν
γίνεται αυτοί που βάζουν τα θέματα να στέλνουν λάθος απαντήσεις στους
διορθωτές! Δεύτερη χρονιά σερί γίνεται αυτό (και τις δύο έτυχε εγώ να
έχω εντοπίσει αυτό το λάθος και να ψάχνουμε το υπουργείο)...
Τι δείχνει σε μένα ως εκπαιδευτικό αυτό για την προσοχή που δίνουν στην επιλογή (και στις λύσεις) των θεμάτων;
Αγαπητός (σχολείο Αιγάλεω) - ΚΑΡΑΠΑΤΗΣ (σχολείο της Ν. Σμύρνης)
Κρίμα,
από Σεπτέμβρη βλέπω να ξεμένουμε από μαθητές στα Μαθηματικά Γενικής
Παιδείας, αν είναι γενική οδηγία να τα δυσκολέψουν τόσο ας μας το πουν
τουλάχιστον να προετοιμάζουμε ανάλογα τα παιδιά και να μην έχουμε
δράματα σαν το σημερινό!
Οι παρακάτω σκέψεις-θέσεις είναι απαύγασμα της εμπειρίας δύο μαθηματικών που χρόνια τώρα πασχίζουν διδάσκοντας μαθηματικά "μέσα" στην τάξη του Δημόσιου Λυκείου. Θέτουμε εξαρχής το ερώτημα :είναι παιδαγωγικά συνεπές ο εκπαιδευτικός που κάθε χρόνο στην ίδια ύλη εμπλουτίζει και ανανεώνει τη συλλογή των θεμάτων του "εξελισσόμενος" να αξιολογεί σε τέτοιου βαθμού δυσκολίας , θέματα, τους υποψηφίους μαθητές του που έρχονται σε επαφή με το αντικείμενο για μια χρονιά μόνο ;
Σ΄αυτήν τη χρονιά πρέπει να κατανοήσουν-εμπεδώσουν-εφαρμόσουν-γενικεύσουν και να αφαιρέσουν μαθηματικές έννοιες ώστε να αξιολογηθούν σε πανελλήνιο επίπεδο με θέματα που πρέπει να τους κλιμακώσουν σε αδύνατους-μέτριους-καλούς-πολύ καλούς και άριστους.
Πιστεύει κανείς ότι τα θέματα που δόθηκαν στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας πληρούν την παραπάνω προϋπόθεση ;
Ποιο συγκεκριμένα :
1.Υπάρχει έστω και ένα θέμα του σχολικού βιβλίου που να προσεγγίζει στο ελάχιστο τα θέματα Β,Γ,Δ...;
2. Να δεχθούμε ως "πρωτότυπη" τη σύνθεση του Γ θέματος της Στατιστικής. Είναι ¨παιδαγωγικά έντιμο¨ να περιμένουμε από τον υποψήφιο να ανταποκριθεί στον προκλητικά πρωτότυπο ρόλο της διαμέσου για την δημιουργία μιας από τις 4 εξισώσεις ενός γραμμικού συστήματος που και αυτό θέλει αρκετό χρόνο να λυθεί..
3.Σκεφθήκατε άραγε εσείς οι θεματοδότες ότι ο υποψήφιος αν έχει απαντήσει στο ερώτημα Γ1 και έχει την έμπνευση να επαληθεύσει ότι οι υποθέσεις του Γ3 ισχύουν για το Γ2 θα μπορούσε να συμπληρώσει άμεσα τον πίνακα και να τον μεταφέρει σωστά στο τετράδιο του
4. Στο Γ4 ερώτημα για να "ολοκληρωθεί" η παιδαγωγική αντίληψη της αξιολόγησης "επινοήσαμε" να επιλέξουμε κ παρατηρήσεις και να δημιουργήσουμε ένα ομοιογενές δείγμα που οι παρατηρήσεις του ακολουθούν την κανονική κατανομή.
Οι υπόλοιπες ν-κ παρατηρήσεις τι ακολουθούν ώστε το αρχικό δείγμα στο σύνολο του να "ευσταθεί" επιστημονικά ;
5.Αν δεν έγινε παρέμβαση στη φύση των μαθηματικών εννοιών στο Γ4, τι έγινε στο Δ θέμα όπου κατακερματίζοντας μια συνάρτηση που προσφέρεται στο « φαντασιακό μας» γιατί υλοποιεί και ολοκληρώνει τους στόχους αξιολόγησης μας , εκστασιάζει το πρωτότυπο της μαθηματικής σκέψης αλλά συγχρόνως όμως δημιούργει «γνωσιακή ρήξη» στο όψιμο νεανικό μυαλό . Ετσι κτίζεται και αξιολογείται η γνώση ;Αυτά είναι ρεαλιστικά μαθηματικά ; Μπορεί άραγε ο εμπνευστής του θέματος να μας συγκεκριμενοποίηση για την αναφερόμενη συνάρτηση το πραγματικό πρόβλημα ;.
Στην αξιολόγηση της ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ αναφερθήκαμε στην επίδραση της εξέλιξης της τεχνολογίας στο φυσικό περιβάλλον και συμπερασματικά καταλήξαμε ότι : "όσο οι στέγες των σπιτιών ψηλώνουν τόσο οι καρδιές των ανθρώπων απομακρύνονται".
Μήπως είναι άποψη μόνο δική μας ότι όταν ο άνθρωπος εξελισσόμενος παρεμβαίνει στα μαθηματικά με μη ορθολογιστικό τρόπο κάνει τους μαθητές του να απομακρυνθούν από αυτά και την ομορφιά τους
ΜΑΙΟΣ 2013
Οι Εκπαιδευτικοί ΑΓΑΠΗΤΟΣ Δ και ΚΑΡΑΠΑΤΗΣ Σ
Φροντιστήρια (διάφορα)
1.
Τα
ερωτήματα στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας χαρακτηρίστηκαν αυξημένης
δυσκολίας ακόμη και από τους εκπαιδευτικούς. Η δυσκολία αφορούσε κυρίως
στον όγκο των απαντήσεων που απαιτούνταν αλλά και στην κριτική σκέψη που
έπρεπε να έχουν οι εξεταζόμενοι.
2. Τα θέματα των Μαθηματικών Γενικής Παιδείας ήταν αρκετά απαιτητικά ενώ
μάλιστα χαρακτηρίστηκαν από καθηγητές τα ως τα δυσκολότερα των
τελευταίων ετών.
Δύσκολα λοιπόν τα θέματα των Μαθηματικών για πολύ καλά
προετοιμασμένους υποψηφίους καθώς απαιτούσαν συνδυασμό γνώσεων πολλών
κεφαλαίων.
Στο δεύτερο και το τέταρτο θέμα, απαιτείται καλή εμπέδωση των
εννοιών και συνδυασμός αυτών. Το τρίτο είναι κλασικό θέμα στατιστικής
χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα.
Σε γενικές γραμμές, τα θέματα είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας και απαιτούν καλή προετοιμασία
Τέλος, οι μαθηματικοί εκτιμούν ότι το γεγονός της δυσκολίας των
Μαθηματικών, θα επηρεάσει τις βάσεις στα τμήματα και τις σχολές που
συνδέονται με αυτά.
Διευκρινίζουμε ότι για τους υποψηφίους του 5ου Πεδίου το μάθημα
Μαθηματικά Γενικής Παιδείας, είναι μάθημα βαρύτητας μαζί με τις Αρχές
Οικονομικής Θεωρίας.