Πέμπτη 23 Μαΐου 2013

Τι σας θυμίζει η άσκηση του Ευκλείδη Β;

Για δείτε λίγο καλύτερα το τελευταίο ερώτημα και πείτε μου ποια άσκηση σας θυμίζει...


Ευχαριστούμε τον Χρήστο Τσιφάκη που μας θύμισε το τεύχος που προτάθηκε η εν λόγω άσκηση!

Αποκλειστικά!! Τα θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2013 στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης

Το lisari.blogspot.com σας προσφέρει ΣΕ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ τα θέματα εξετάσεων στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης της Γ΄ Λυκείου.
Οι λύσεις είναι απλές (για την ΚΕΕ πάντα) και δεν χρειάζονται διευκρινήσεις! Το τρίωρο είναι αρκετό!

Αν τα θέματα Μαθηματικών Κατεύθυνσης είναι σαν αυτά της Γενικής Παιδείας, τότε δεν θα διαφέρουν και πολύ από τα επόμενα!
                                                                   (Το διαβάσαμε εδώ, του Λεωνίδα Θαραλλίδη)

ΘΕΜΑ Α
Α1. Αποδείξτε το Τελευταίο Θεώρημα του Fermat.
Α2. Διατυπώστε την Ειδική Θεωρία της Σχετικότητας και δώστε τη γεωμετρική της ερμηνεία.
Α3. Χαρακτηρίστε ως Σωστή (Σ) ή Λάθος (Λ) καθεμιά από τις προτάσεις:
1. Το δεκαδικό ψηφίο του π που βρίσκεται στην 123456789η θέση μετά την υποδιαστολή είναι 3.
2. Ο De L’ Hospital ήταν Υδροχόος με ωροσκόπο Ταύρο.
3. Η κότα έκανε τ΄ αβγό.
4. Εικασία λεγόταν μια τρίτη ξαδέλφη του Goldbach , με την οποία έζησε ένα θυελλώδη και παράνομο έρωτα (ήταν παντρεμένη με αξιωματικό του ιππικού). Προσπάθησαν να κρατήσουν κρυφό το δεσμό τους αλλά όλος ο κόσμος ήξερε πως η Εικασία ήταν του Goldbach.
5. Μες στης πόλης το χαμάμ ένα χαρέμι κολυμπά.
ΘΕΜΑ Β
Β1. Μετρήστε από μέσα σας από το 1 ως το ρίζα 2.
Β2. Βρείτε αποδείξεις (κατά προτίμηση του Ευκλείδη) για 25.000 ευρώ.
Β3. Ολοκληρώστε τη σχέση σας.
ΘΕΜΑ Γ
Γ1. Ακουμπήστε τη μύτη με τη γλώσσα σας.
Γ2. Αναφέρετε σε 5 δευτερόλεπτα τα ονόματα 50 μεγάλων Ελλήνων μαθηματικών της αρχαιότητας. Ακόμη; Ακόμηηηη;;; Κρίμα ….
Γ3. Ποιος έκανε πιπί μέσα στο Μισσισσιππή; Να τον βρείτε και να τον βάλετε να πλύνει τα νερά.
ΘΕΜΑ Δ
Δ1. Φτιάξτε ένα μαγικό τετράγωνο που σε κάθε γραμμή, στήλη και διαγώνιο το άθροισμα των αριθμών να είναι ίσο με το πλήθος των ατόμων του σύμπαντος. Μετά, χρησιμοποιώντας αυτό το τετράγωνο, ή με όποιον άλλο τρόπο θέλετε, τετραγωνίστε τον κύκλο (του Euler, ή όποιον άλλο κύκλο θέλετε).
Δ2. Αν επιπλέον γνωρίζουμε ότι η συνάρτηση f είναι κυρτή, αποδείξτε ότι το τρίγωνο είναι ισοσκελές.
Δ3. Από σημείο εκτός ευθείας, φέρτε πέντε διαφορετικές κάθετες στην ευθεία. Ύστερα, αποδείξτε πως αυτό που κάνατε είναι αδύνατο.
Δ4. Ετοιμάστε τη διαθήκη σας.

Θέματα Πανελλαδικών Εξετάσεων 2013 - ΕΠΑ.Λ Μαθηματικά Ι και Εσπερινά

Δείτε τα θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2013 στα Μαθηματικά Ι

και σε word (από το mathematica.gr)

Για λύσεις από τον Χρήστο Κανάβη από το αγαπητό blog "Παλαιοπωλείο Μαθηματικών"



Δείτε επίσης τα θέματα των ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ



και εδώ τις απαντήσεις από τον σχολικό σύμβουλο κ. Ιωάννη Καραγιάννη Ν. Δωδεκανήσου.



Καλή συνέχεια παιδιά!!

Τετάρτη 22 Μαΐου 2013

Master class για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου Κατεύθυνσης από τους Ν. Ζανταρίδη και Γ. Απλακίδη.

Οι Μαθηματικοί Ζανταρίδης Νίκος και Απλακίδης Γιάννης στο πλαίσιο της προετοιμασίας των μαθητών της Γ΄ Λυκείου για τις εξετάσεις, διοργανώνουν κάθε χρονιά το “MASTER CLASS”. Απευθύνεται στους διαβασμένους μαθητές που προσδοκούν ένα καλό βαθμό στο μάθημα των μαθηματικών.

Το θέμα φέτος (2013) ήταν: “ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ?”.

Στην φετινή εκδήλωση ο κ. Ζανταρίδης παρουσίασε θέματα που αφορούν την εύρεση του τύπου της συνάρτησης, ένα ιδιαίτερα δημοφιλές θέμα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Επειδή κατά κάποιον τρόπο ήμασταν παρών, έχω να δηλώσω ότι ήταν μια καταπληκτική εκδήλωση που μας έκανε σοφότερους.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 21 Απριλίου 2013, 11.00 π.μ. στο Ξενοδοχείο “Αιγές Μέλαθρον”.

Master Class 1 (μη διαθέσιμο)

Master Class 2

Master Class 3

Master Class 4

Τρίτη 21 Μαΐου 2013

Η μεθόδευση στην εύρεση συνάρτησης από τον Μπάμπη Στεργίου

Από τον πρόλογο του αγαπημένου φίλου και συγγραφέα Μπάμπη Στεργίου διαβάζουμε τα εξής: 

Αγαπητοί συνάδελφοι, φίλοι μαθητές !
Το σημαντικότερο κάθε χρόνο ερώτημα στις εξετάσεις, όχι αναγκαστικά και το πιο δύσκολο , αφορά κυρίως στην εύρεση συνάρτησης. Με σκοπό την πιο γρήγορη και αποτελεσματική ολοκλήρωση της επανάληψης στην ενότητα αυτή , θα ήθελα να επισημάνω , έστω με σύντομο τρόπο , τις πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις, όπου ζητούμενο είναι η εύρεση του τύπου μιας ή περισσότερων συναρτήσεων, αν δίνονται μία ή περισσότερες σχέσεις και πληροφορίες.


Για άμεση αποθήκευση πατήστε εδώ.