Τρίτη 18 Μαρτίου 2014

Τέσσερα άτομα πρέπει να διασχίσουν μια γέφυρα...

Τέσσερα άτομα πρέπει να διασχίσουν μια γέφυρα, βράδυ με τη βοήθεια ενός φακού που έχουν μαζί τους. Μπορούν να περνούν τη γέφυρα έως δυο άτομα. Καθένας από τους παραπάνω διασχίζει τη γέφυρα σε διαφορετικό χρόνο.

Δηλαδή, ο πρώτος χρειάζεται τουλάχιστον 1 λεπτό, ο δεύτερος χρειάζεται τουλάχιστον 2 λεπτά, ο τρίτος χρειάζεται τουλάχιστον 5 λεπτά και ο τέταρτος χρειάζεται τουλάχιστον 10 λεπτά.

Με ποιόν τρόπο θα μπορέσουν να περάσουν όλοι από το ένα άκρο της γέφυρας ως το άλλο σε 17 λεπτά;

6η Διεθνής Μαθηματική Εβδομάδα - Μάρτιος 2014

Για περισσότερες λεπτομέρειες δείτε εδώ. Για το πρόγραμμα εδώ.



Σάββατο 15 Μαρτίου 2014

Υποδειγματικά λυμένα θέματα για τη Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης [2014]

Σε αυτή τη δημοσίευση θα μαζέψουμε Επαναληπτικά θέματα για να προετοιμάσουμε όσο γίνεται καλύτερα τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης.

Τα θέματα είναι ταξινομημένα σε επίπεδο αντίστοιχο με το αυτό των Πανελλαδικών Εξετάσεων, δηλαδή σε Θέμα B, Γ ή Δ. Πολλές φορές θα δίνονται λυμένα ενώ άλλα άλυτα για να δοθεί η δυνατότητα να συμμετέχει και το κοινό που μας παρακολουθεί.

Θα παρουσιάζονται ασκήσεις από διάφορα site, καθηγητές, Φροντιστήρια, Εφημερίδες ή εξωσχολικά βιβλία και πάντα θα αναφέρεται η πηγή της άσκησης.

Επιθυμούμε την συμμετοχή σας για να γίνει ένα όμορφο και πλήρες πακέτο Επανάληψης.
Αν μπορούσαμε να είχαμε από ένα θέμα από κάθε ενεργό καθηγητή Μαθηματικών, νομίζω ότι θα είχαμε μαντέψει με ασφάλεια όλα τα θέματα των Εξετάσεων!!

Για να τα αποθηκεύσετε όλα μαζί πατήστε εδώ. 

Παρασκευή 14 Μαρτίου 2014

Αποτελέσματα διαγωνισμού SEEMOUS 2014 - Μεγάλη διάκριση της Ελλάδας

Με 11 μετάλλια 2η η Ελλάδα στη μαθηματική ολυμπιάδα - Seemous 2014 στο Ιάσιο - Πέντε μετάλλια το μαθηματικό του παν/μίου Πάτρας

Δείτε τα θέματα Προετοιμασία Ολυμπιακής ομάδας SEEMOUS και IMC

Του Θανάση Τοτόμη
Τη δεύτερη θέση ανάμεσα σε έξι χώρες και 19 παν/μια της Ν.Α. Ευρώπης, κατέκτησε η εθνική μαθηματική ομάδα της χώρας μας, στην 8η μαθηματική ολυμπιάδα Seemous 2014, που έληξε την Κυριακή στο Ιάσιο της Ρουμανίας.

Συγκεκριμένα τέσσερα χρυσά μετάλλια κέρδισαν οι φοιτητές Λευτέρης Μπόλκας, Κων/νος Ψαρομιλίγκος του μαθηματικού τμήματος Παν/μίου Αθήνας, ο Γιάννης Τσόκανος, του μαθηματικού τμήματος Παν/μίου Πάτρας και ο Νίκος Ζαρίφης του τμήματος ηλεκτρολόγων μηχανικών του ΕΜΠ.

Τέσσερα ασημένια μετάλλια κέρδισαν οι φοιτητές Ανδρέας Κωστακιώτης, Μαρία -Χριστίνα Βάν Ντέρ Βέλε, του μαθηματικού τμήματος παν/μίου Πάτρας και οι Γιώργος Δασούλας, Ανάργυρος Οικονόμου, του τμήματος ηλεκτρολόγων μηχανικών του ΕΜΠ.

Τρία χάλκινα μετάλλια κέρδισαν οι Γεωργία Σούλη, Γιάννης Βαξεβανάκης, του μαθηματικού τμήματος παν/μίου Πάτρας και ο Νίκος Καράμπελας από το μαθηματικό τμήμα του Δημοκρίτειου παν/μίου Θράκης.

Οι φοιτητές του μαθηματικού τμήματος του παν/μίου Πάτρας, κατέκτησαν συνολικά πέντε μετάλλια.

Στην πρώτη θέση, βρέθηκε η διοργανώτρια χώρα με 5 χρυσά, 12 ασημένια και 15 χάλκινα μετάλλια.

Στη διοργάνωση πήραν μέρος φοιτητές των μαθηματικών, 19 πανεπιστημίων της νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Το πρόγραμμα της διεθνούς συνάντησης περιλάμβανε διαγωνιστική διαδικασία πέντε ημερών.

Οι τομείς εξέτασης ήταν ο απειροστικός λογισμός, η γραμμική και η βασική άλγεβρα, η πραγματική ανάλυση, η συνδυαστική και η θεωρία των αριθμών.

Τη διοργάνωση του 8ου μαθηματικού διαγωνισμού SEEMOUS 14 - South EasternEuropean Mathematics Olympiad for University Students, είχε η μαθηματική εταιρεία της Ρουμανίας και το τμήμα μαθηματικών και πληροφορικής του Τεχνικού παν/μίου του Ιασίου Γκεόργκι Ασάκι, από τις 5 έως τις 9 Μαρτίου.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα δείτε στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
http://math.etti.tuiasi.ro/seemous/wp-content/uploads/2014/01/SEEMOUS-2014-Final-Results.pdf 


Διαβάζουμε από τη σχολή: ΣΗΜΜΥ
Δημιουργήθηκε στις 13 Μαρτίου 2014 Τελευταία Ενημέρωση στις 13 Μαρτίου 2014 Γράφτηκε από τον/την Γραμματεία

Με ιδιαίτερη χαρά ανακοινώνουμε ότι στον φετινό διαγωνισμό SEEMOUS που διοργανώνει η Μαθηματική Εταιρεία Νοτιοανατολικής Ευρώπης και έγινε από 5 έως 9 Μαρτίου στο Ιάσιο της Ρουμανίας οι φοιτητές του Ε. Μ. Πολυτεχνείου που συμμετείχαν κατέκτησαν 1 χρυσό και 2 αργυρά μετάλλια, ως εξής:

1. Ζαρίφης Νικόλαος, ΣΗΜΜΥ, χρυσό μετάλλιο
2. Δοσούλας Γεώργιος, ΣΗΜΜΥ, αργυρό μετάλλιο
3. Οικονόμου Ανάργυρος, ΣΗΜΜΥ, αργυρό μετάλλιο


Στο διαγωνισμό συμμετείχαν 99 φοιτητές από 30 Πανεπιστήμια των χωρών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Πέμπτη 13 Μαρτίου 2014

Να επανέλθει η γεωμετρία στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα

Από το http://press-gr.blogspot.gr

Την επαναφορά του μαθήματος της γεωμετρίας σε όλες τις τάξεις της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και στις πανελλήνιες εξετάσεις ζητά ο... βουλευτής Ιωαννίνων κ. Καλογιάννης. Όπως αναφέρει σε ερώτηση του προς τον Υπουργό Παιδείας οι μαθητές της Γ Λυκείου μπορεί να μαθαίνουν πολλά μαθηματικά όμως εν πολλοίς η γνώση τους στερείται θεμελιώσεως, αποδείξεων και εν τέλει αυστηρότητας που μόνον η γεωμετρία μπορεί να τους προσφέρει.

Ο κ. Καλογιάννης τονίζει ότι είναι ανεξήγητη η υποβάθμιση του μαθήματος της γεωμετρίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. «Τα τελευταία χρόνια, ενώ η γεωμετρία, έχει επανέλθει διεθνώς στην κεντρική θέση στα μαθηματικά, τόσο στην εκπαίδευση όσο και στο χώρο των θετικών επιστημών, στο ελληνικό λύκειο οι μαθητές την διδάσκονται μερικώς ενώ στη Γ λυκείου η γεωμετρία δεν διδάσκεται, ούτε αποτελεί εξεταζόμενο μάθημα στις πανελλαδικές εξετάσεις! Η γεωμετρία του Ευκλείδη» αναφέρει ο κ. Καλογιάννης, «διδάσκεται σε ολόκληρο τον κόσμο εκτός από την Ελλάδα».

Ο βουλευτής Ιωαννίνων αναρωτιέται κατά πόσο μπορούν να ανταποκριθούν στις σπουδές τους οι νέοι που επιθυμούν να γίνουν μηχανικοί, τοπογράφοι κλπ χωρίς να γνωρίζουν την τόσο απαραίτητη στην έρευνα της ψηφιακής τεχνολογίας, γεωμετρία.

Επίσης τονίζει ότι πολλοί επιστήμονες θετικών επιστημών και καθηγητές μαθηματικών καλούν σε αλλαγές του προγράμματος διδασκόμενων και εξεταζόμενων μαθημάτων ώστε να συμπεριληφθεί σε αυτά και η γεωμετρία. Οι επιστήμονες καλούν τους αρμόδιους, σύμφωνα με τον κ. Καλογιάννη, να δώσουν έμφαση στη διδασκαλία των αποδείξεων και στην καλλιέργεια της φαντασίας, όπως διδάσκει η γεωμετρία και όχι μόνο στους υπολογισμούς, όπως γίνεται σήμερα.

Μεταξύ των άλλων αναφέρεται ότι σε χώρες όπου η κλασική γεωμετρία έχει σταθερή θέση, όπως Ρωσία και Κίνα, το επίπεδο των αποφοίτων είναι πολύ υψηλό. Ο κ. Καλογιάννης ζητά να μάθει τις προθέσεις του Υπουργείου Παιδείας ως προς την επαναφορά της διδασκαλίας της γεωμετρίας ως διδασκόμενο και εξεταζόμενο μάθημα στη Γ λυκείου από το επόμενο έτος.