Στηρίξτε το έργο μας!

Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου 2011

Κωνσταντίνος Καραθεοδωρή:Ο μεγάλος Μαθηματικός(1873-1950)

 

Ένας διαφορετικός πολ/σμός - Ο κινέζικος πολ/σμος!

Διαγωνισμός Καγκουρό 2011

Ο διεθνής μαθηματικός διαγωνισμός «Καγκουρό» είναι ο μεγαλύτερος εκπαιδευτικός διασκεδαστικός διαγωνισμός στον κόσμο, με συμμετοχή 5,1 εκατομμυρίων μαθητών από 42 χώρες. Η Ελλάδα άρχισε να συμμετέχει στον διαγωνισμό από τον Μάρτιο του 2007.

Ο επόμενος διαγωνισμός Καγκουρό θα διεξαχθεί το Σάββατο 19 Μαρτίου 2011 στις 09.00 το πρωί.

Η φιλοσοφία του διαγωνισμού βασίζεται στην αρχή ότι τα μαθηματικά είναι μία κουλτούρα η οποία πρέπει να παρέχεται σε όλους. Ειδικά, επειδή τα μαθηματικά καλλιεργούν την σκέψη και φέρνουν πνευματική ικανοποίηση, δεν πρέπει να απευθύνονται μόνο σε λίγους.

Μαθηματική εξίσωση ανακαλύπτει … aliens!

Βρετανοί αστροβιολόγοι προσπαθούν να φτιάξουν μία εξίσωση η οποία θα αποκαλύπτει πόσοι πλανήτες είναι ικανοί να φιλοξενήσουν ζωή, καθώς και αν εμείς θα μπορούσαμε να μετοικήσουμε σε αυτούς.

Αν υπάρχουν δηλαδή οι κατάλληλες συνθήκες ώστε να μπορέσει να επιβιώσει εκεί ο ανθρώπινος οργανισμός. Η νέα εξίσωση διαφέρει από την προϋπάρχουσα εξίσωση του Ντρέικ που υπολογίζει πόσοι εξωγήινοι πολιτισμοί μπορεί να υπάρχουν, χωρίς όμως να παρέχει πληροφορίες για το κατά πόσο οι συνθήκες είναι κατάλληλες για τον άνθρωπο.

Θέματα και λύσεις του Διεθνούς Διαγωνισμού Master of Mathematics

The 4th Romanian Master of Mathematics and Sciences, RMMS 2011, will be held in Bucharest, from February 23rd to February 28th, 2011.

RMMS provides a great opportunity for young people to demonstrate their abilities in Mathematics and Science, to exchange knowledge and to enhance cross-cultural contacts in high-school education. Coming to RMMS 2011, they will have opportunities to make new friends, to visit a friendly country, and to discover the culture of Romania.

Κυριακή 27 Φεβρουαρίου 2011

IQ test - Αριθμοί και αντανακλαστικά

Ένα απλό παιχνίδι, αν το πλήθος που ακούμε είναι σωστό «πατάμε» spacebar, αλλιώς παραμένουμε ακίνητοι.

Όσο απαντάμε σωστά η ταχύτητα αυξάνεται!Στόχος; Να φτάσετε στο LEVEL 5.

«Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Βοήθημα» για την Γ΄ Λυκείου Κατεύθυνσης

Παρακάτω εμφανίζονται βιντεοδιαλέξεις για τα Μαθηματικά της Γ Λυκείου Κατεύθυνσης.
Περιέχει: θέματα θεωρίας, παρατηρήσεις, λύσεις ασκήσεων που παρουσιάζουν σε βίντεο καθηγητές, σημειώσεις σε pdf, θέματα εξετάσεων και διαγωνίσματα.

Πατήστε εδώ που είναι η επίσημη ιστοσελίδα ή στους επόμενους συνδέσμους:

Test στην Γεωμετρία Β Λυκείου - Εμβαδά

Ένα τεστ (όλη την διδακτική ώρα) πάνω στο Κεφάλαιο 10 - Εμβαδά στην Γεωμετρία Β Λυκείου. Το έγραψε το τμήμα Β5.

Επιμέλεια θεμάτων: Μιχαλόπουλος Νίκος

4ος γρίφος στα Μαθηματικά

Έχουμε ένα πλαστικό δοχείο ακανόνιστου σχήματος.

Πως μπορούμε να βρούμε σε ποιο σημείο είναι το μισό του δοχείου (ως προς τον όγκο, όχι ως προς το ύψος του);

Δηλαδή, καθώς γεμίζουμε το δοχείο με νερό, που πρέπει να σταματήσουμε για να είναι μισογεμάτο (ή μισοάδειο);

3ο γρίφος στα Μαθηματικά

Έχουμε 3 δοχεία Α, Β, Γ που χωράνε 12 lt, 8lt και 5 lt αντίστοιχα. Αν το δοχείο Α είναι γεμάτο με κρασί, πως θα μπορέσουμε να χωρίσουμε το κρασί σε δύο ίσα μέρη;

2ος γρίφος στα Μαθηματικά

Ο παππούς Καρεκλοκενταυράκης είναι συνταξιούχος μαθηματικός, είναι όμως πολύ ιδιότροπος κι ανυπόμονος. Θέλει τα αυγά να είναι βρασμένα ακριβώς 15 λεπτά της ώρας. Ούτε λεπτό περισσότερο ή λιγότερο. Σας ζητά να του ετοιμάσετε το αυγό του και το θέλει γρήγορα. Στο σπίτι του παππού όμως δεν υπάρχουν ούτε ρολόι, ούτε χρονόμετρο. Υπάρχουν μόνο δύο κλεψύδρες. Μία μεγάλη, που χρειάζεται 11 λεπτά για να αδειάσει πλήρως και μία μικρή, που χρειάζεται 7 λεπτά. Τι θα μπορούσατε να κάνετε για να ικανοποιήσετε την επιθυμία και ιδιοτροπία του παππού; Ποιος είναι ο πιο σύντομος χρονικά τρόπος;

1ος γρίφος στα Μαθηματικά

Μέσα από το ερωτηματολόγιο προκύπτουν οι  διαθέσεις των παιδιών για το τι θέλουν να δουν στο lisari.blogspot.com.

Ένα από αυτά που ζητήθηκε είναι και τα quiz - γρίφοι Μαθηματικών. Ξεκινάμε με τον 1ο quiz που είναι γενικών γνώσεων στα μαθηματικά. Μπορούν λογικά όλοι να το λύσουν ,αρκεί να γνωρίζουν μαθηματικά Δημοτικού. 

"Συναντιούνται δύο Μαθηματικοί στο base μετά από χρόνια και γίνεται ο εξής διάλογος:

- Τι κάνεις Πολυξερίδη; Πως είναι οι κόρες σου; Έχεις τρεις κόρες αν θυμάμαι καλά! Έχω όμως ξεχάσεις τις ηλικίες τους…

- Ναι έχω τρεις κόρες Παρμενίδη, για να το βρεις θα σου πω το εξής: Το γινόμενο των ηλικιών τους είναι 36 ενώ το άθροισμα τους ισούται με τον αριθμό των δωματίων του απέναντι ξενοδοχείου!

Σκέπτεται ο Παρμενίδης, σκέπτεται περισσότερο και με λύπη απαντάει,

- Λυπάμαι Πολυξερίδη αλλά δεν μπορώ να το βρω…

- Α, έχεις δίκιο Παρμενίδη, ξέχασα να σου πω ότι η μεγαλύτερη κόρη μου μπαίνει κάθε μέρα στο lisari.blogspot.com

- Ααααα τώρα εντάξει Πολυξερίδη, βρήκα τις ηλικίες τους‼"

Τελικά ποιες είναι οι ηλικίες των παιδιών του κυρίου Πολυξερίδη;


Αποτελέσματα Αρχιμήδη 2011 - Οι επιτυχίες των μαθητών της Ζακύνθου

Τα αποτελέσματα για τον Διαγωνισμό του Αρχιμήδη 2011 τα βλέπε εδώ, ενώ τα θέματα τα βρίσκετε εδώ

Από την Ζάκυνθο έχουμε τους εξής μαθητές:

Για την Γ Γυμνασίου
ΣΙΩΖΟΣ ΠΑΥΛΟΣ 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΖΑΚΥΝΘΟΥ
ΘΕΟΔΩΣΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΖΑΚΥΝΘΟΥ
ΚΑΡΔΑΡΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΖΑΚΥΝΘΟΥ

Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου 2011

Ερωτηματολόγιο για τους μαθητές του 1ου Λυκείου - Υπάρχει έκπληξη μόλις δώσετε τις απαντήσεις σας!!

Προσοχή: Όποιος απαντήσει στο ερωτηματολόγιο και κάνει Submit τον περιμένει μια έκπληξη!!!

Να συμπληρωθεί από τους μαθητές του 1ου Λυκείου Ζακύνθου.

Αφορούν θέματα του blog.Πόσο συχνά μπαίνετε στο lisari.blogspot.com, τι δεν σας αρέσει, πόσο χρηστικό είναι κτλ...

Η εξίσωση του Άρθουρ Μπέντζαμιν για την αλλαγή στην εκπαίδευση των μαθηματικών

Καταρχάς ποιος είναι ο Άρθουρ Μπέντζαμιν; Ένας μαθηματικός που κάνει αστραπιαίους υπολογισμούς με το μυαλό του. Και αυτό θεωρείται ένας άριστος μαθηματικός ή mentalist; Για περισσότερα στοιχεία πατήστε εδώ.

Ο Άθρουρ Μπέντζαμιν στο παρακάτω βίντεο προτείνει ένα νέο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών στα Μαθηματικών για την Αμερική;

Μας ενδιαφέρει η πρότασή του; Συμφωνείτε με αυτά που αναφέρει; Τελικά στην κορυφή των μαθηματικών ποιο μάθημα θεωρεί ότι είναι και ποιο πιστεύει ότι έπρεπε να είναι;

Πέμπτη 24 Φεβρουαρίου 2011

7 μαθήματα στο 1ο κεφάλαιο Άλγεβρας της Α΄ Λυκείου

Δίνονται 7 φύλλα εργασίας (σχέδια μαθήματος) για το 2ο κεφάλαιο Άλγεβρας της Α΄ Λυκείου.

Σενάριο διδασκαλίας: Οι ερωτήσεις θεωρίας πρέπει να απαντηθούν μέσα στο μάθημα, οι επιπλέον ασκήσεις δίνονται για εξάσκηση του μαθητή στο σπίτι. Είναι μια προέκταση του σχολικού βιβλίου και όχι για αντικατάστασή του. 

Τελευταία ενημέρωση: 15/10/2017

Περιέχει:
  • 7 μαθήματα που αντιστοιχούν σε 7 παραγράφους
  • Ερωτήσεις θεωρίας
  • Ασκήσεις άλυτες με κενά
Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. 

Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 2011

Μάθημα 12- Ασύμπτωτες - De L' Hospital - Διαφορικός Λογισμός - Γ Λυκείου κατεύθυνση

Με το μάθημα 12 κλείνουμε τα μαθήματα στον Διαφορικό Λογισμό.

Αν θέλετε να δείτε τα μαθήματα όλα μαζί, πατήστε εδώ!

Μάθημα 12: α) Ασύμπτωτες, θεωρία και ασκήσεις και β) Κανόνες De L' Hospital, θεωρία και ασκήσεις

Δευτέρα 21 Φεβρουαρίου 2011

Το ηλιακό σύστημα - Αστρονομία Β Λυκείου

Το ηλιακό μας σύστημα απαρτίζεται από τον ήλιο (κεντρικός αστέρας) τους 8 πλανήτες, (4 εσωτερικούς ή πετρώδεις: Ερμής, Αφροδίτη, Γη και Άρης, και 4 εξωτερικούς: Δίας, Κρόνος, Ουρανός και Ποσειδώνας), τους περίπου 168 δορυφόρους τους, την ζώνη των αστεροειδών, πλήθος μετεωριτών, κομητών και 5 νάνους πλανήτες: τον Πλούτωνα, την Έριδα, την Δήμητρα (Ceres), τους Makemake και Haumea και είναι ένα από τα εκατοντάδες δισεκατομμύρια συστήματα του γαλαξία μας. O ήλιος μας, ένας τυπικός αστέρας μικρού μεγέθους, αποτελεί το 99,86% της συνολικής μάζας του ηλιακού συστήματος, ενώ το 0,14% καταλαμβάνεται από όλα τα υπόλοιπα αντικείμενα (πλανήτες, δορυφόροι, αστεροειδείς, μετεωρίτες και διαπλανητική ύλη), τα οποία ταξιδεύουν σε σχεδόν κυκλικές (ελλειπτικές) τροχιές γύρω από τον ήλιο (εικόνα 1).
Εικόνα 1: Το ηλιακό μας σύστημα σε σωστή κλίμακα μεγεθών αλλά όχι αποστάσεων (Image credit: NASA).

Κανονικά πολύγωνα - Β Λυκείου - Γεωμετρία

Μία πλήρης πρόταση και παρουσίαση από τον Παντελή Πετρίδη για τη διδασκαλία των κανονικών πολυγώνων σε μαθητές της Β΄ Λυκείου και ένα πλήρες περιβάλλον εργασίας για το μαθητή και τον εκπαιδευτικό.

Στις πληροφορίες όλα τα αρχεία κειμένου, ιστοσελίδων και Geogebra που χρησιμοποιήθηκαν για τη δημιουργία του περιβάλλοντος.

Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου 2011

Ημερίδα Μαθηματικών - Βέροια 20/2/2011 - Περιέχει και τις εισηγήσεις


Το Παράρτημα Ημαθίας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας σας προσκαλεί στην ημερίδα Μαθηματικών που θα πραγματοποιηθεί τη Κυριακή 20 Φεβρουαρίου 2011 στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΗΜΑΘΙΑΣ (Κεντρικής 3 Βέροια, έναντι πλατείας Δικαστηρίων) με θέμα :

«Τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης της Γ΄ Λυκείου»

Την ημερίδα μπορούν παρακολουθήσουν καθηγητές Μαθηματικών και μαθητές της Θετικής και Τεχνολογικής κατεύθυνσης της Γ΄ τάξης Λυκείου.