Στηρίξτε το έργο μας!

Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2014


Eρωτήσεις κλειστού τύπου σε όλη την ύλη Άλγεβρας και Γεωμετρίας της Α΄Λυκείου


Επιμέλεια : Μάρτης Μαρτάκης, Γιάννης Καραγιάννης

Ερωτήσεις κλειστού τύπου Άλγεβρας Α΄Λυκείου (σε όλη την ύλη)

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΛΕΙΣΤΟΥ ΤΥΠΟΥ-ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΤΗΣ Α ΛΥΚΕΙΟΥ





 Άδεια Creative Commons  
Αυτή η εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα .

74ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός στα Μαθηματικά «ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ» - Θέματα - Λύσεις

Δείτε τα θέματα και τις λύσεις του 74ου  μαθηματικού διαγωνισμού  «Ευκλείδης» για όλες τις τάξεις (Β΄Γυμνασίου -Γ΄Λυκείου) που διεξήχθη σήμερα Σάββατο 18/01/2014

Δείτε επίσης τα θέματα του 4ου τοπικού διαγωνισμού του παραρτήματος Δωδεκανήσου της Ε.Μ.Ε. με την επωνυμία «Ίππαρχος» και τα θέματα - λύσεις του τοπικού μαθηματικού διαγωνισμού του παραρτήματος των Χανίων της Ε.Μ.Ε.  για τους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου.


Κάντε κλικ στους επόμενους  συνδέσμους  για να δείτε  τα θέματα και τις λύσεις τους

Τα Θέματα του «Ευκλείδη» (Β΄Γυμνασίου έως Γ΄Λυκείου)

Οι λύσεις του διαγωνισμού «Ευκλείδης»

θέματα Ίππαρχου 2014 (Α΄Γυμνασίου)

Α΄Γυμνασίου (Ε.Μ.Ε. Χανίων)  -Λύσεις  Α΄Γυμνασίου

Θέματα


Λύσεις

 

 Άδεια Creative Commons  
Αυτή η εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα .

Σημειώσεις παραγώγων 2013 - 14 / Α΄ και Β΄ μέρος

1) Δημήτρης Δούδης (Α΄ μέρος και Β΄ μέρος - 27 και 21 σελίδες αντίστοιχα)

2) Δημήτρης Μοσχόπουλος (Θεωρία - Μεθοδολογία - Ασκήσεις)

Δείτε ενδεικτικά τις σημειώσεις

Α΄ μέρος


Β΄ μέρος 

Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2014

Τα τρία σενάρια για την Τράπεζα θεμάτων Εξετάσεων – Εξετάζεται και η αναβολή για φέτος

Εξετάζεται προσωρινά μόνο για φέτος το Γαλλικό Μοντέλο

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:likio.gr

Τρεις οδηγίες έδωσε ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, σχετικά με την εφαρμογή του νέου θεσμού της Τράπεζας θεμάτων , που για πρώτη φορά, εάν δεν αναβληθεί , θα τον εγκαινιάσουν οι μαθητές που φοιτούν στην Α Λυκείου.Ειδικότερα, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του likio.gr, ο υπουργός Παιδείας ζήτησε από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής να εξετάσει τρία σενάρια:

1ο ΣΕΝΑΡΙΟ: 
Να εφαρμοστεί προσωρινά μόνο για φέτος το Γαλλικό Μοντέλο, σύμφωνα με το οποίο, όλοι οι εκπαιδευτικοί στέλνουν θέματα σε μια Επιτροπή,η οποία αναλαμβάνει το έργο να τα τοποθετεί στην Τράπεζα Θεμάτων. Στους εκπαιδευτικούς που θα στέλνουν θέματα θα τους χορηγείται σχετική βεβαίωση συμμετοχής.

2ο ΣΕΝΑΡΙΟ: 
Να συγκροτηθεί Επιτροπή η οποία θα δουλέψει για την κατάρτιση της Τράπεζας Θεμάτων
3ο ΣΕΝΑΡΙΟ: 
Να αναβληθεί για φέτος ο νέος θεσμός, εφόσον ένα από τα δύο παραπάνω σενάρια είναι αδύνατο χρονικά να τεθεί σε εφαρμογή.Εντολή του υπουργού Παιδείας είναι και στα δύο πρώτα σενάρια στη Τράπεζα τα θέματα να είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας.

ΣΕ ΚΟΙΝΗ ΘΕΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Η Τράπεζα Θεμάτων:

Α. Θα καλύπτει όλη τη διδακτέα ύλη
Β. Τα θέματα θα «ανέβουν» σε ηλεκτρονική πλατφόρμα και θα είναι σε κοινή θέα.
Γ. Θα γίνεται συνεχή ανανέωση με την πρόσθεση και άλλων θεμάτων.


ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ Η ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
Προϋπόθεση για την εφαρμογή του νέου θεσμού κατάρτισης Τράπεζας Θεμάτων είναι η χρηματοδότηση οποία θα προέλθει από το ΕΣΠΑ. Το ΙΕΠ αφού πρώτα καταλήξει κατόπιν έγκρισης από τον υπουργό Παιδείας σε ένα από τα παραπάνω σενάρια θα εκδώσει και το σχετικό Τεχνικό Δελτίο για τη χρηματοδότηση.

ΟΙ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

Οι γραπτές προαγωγικές εξετάσεις στην Α΄ τάξη του Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και Α΄ και Β΄ Εσπερινού Λυκείου διεξάγονται ενδοσχολικά και περιλαμβάνουν όλα τα διδασκόμενα μαθήματα εκτός των μαθημάτων της Ερευνητικής Εργασίας και της Φυσικής Αγωγής, με κοινά θέματα για όλα τα τμήματα του ίδιου σχολείου,που ορίζονται ως εξής:

α) κατά ποσοστό 50%, με κλήρωση, από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας και

β) κατά ποσοστό 50%, από τον διδάσκοντα ή τους διδάσκοντες.

Τα γραπτά διορθώνονται από τον οικείο διδάσκοντα.
Ο Μ.Ο. της προφορικής βαθμολογίας των τετραμήνων και της γραπτής εξάγεται κατά τις ισχύουσες διατάξεις.

Γενικό βαθμό προαγωγής από την Α΄ Τάξη Ημερησίου και Α΄ και Β΄ Τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου αποτελεί το πηλίκον της διαιρέσεως δια του συνόλου των διδασκομένων μαθημάτων του αθροίσματος του μέσου όρου προφορικής ή και γραπτής, εφόσον αυτά εξετάζονται γραπτώς, επίδοσης του μαθητή σε κάθε μάθημα.

Απαραίτητη προϋπόθεση για την προαγωγή του μαθητή αποτελεί:
α) η επίτευξη γενικού βαθμού ίσου ή ανώτερου του δέκα (10) και

β) Μ.Ο. προφορικής και γραπτής βαθμολογίας κατά διακριτό γνωστικό αντικείμενο των μαθημάτων:
Ελληνικής γλώσσας, Μαθηματικών τουλάχιστον δέκα (10) και τουλάχιστον οκτώ (8) σε καθένα από τα υπόλοιπα μαθήματα. Όταν μαθητής δεν πληροί τις προϋποθέσεις α΄ και β΄ του προηγούμενου εδαφίου επαναλαμβάνει τη φοίτηση, ενώ όταν δεν πληροί την προϋπόθεση β΄ του προηγούμενου εδαφίου, κατά διακριτό ή διακριτά γνωστικά αντικείμενα μαθημάτων ή στα υπόλοιπα μαθήματα, παραπέμπεται σε επανεξέταση σε αυτό ή σε αυτά και προάγεται ή επαναλαμβάνει τη φοίτηση κατά τα οριζόμενα ως άνω.


Αυτή η εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα .

Αποκλειστικό! Διαγώνισμα προσομοίωσης μαθηματικών ΕΠΑ.Λ ομάδας Α΄ σε doc

Του Μιχάλη Γιαννόπουλου και της Αθανασίας Μπαχάρογλου για τους μαθητές της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής

Σημειώσεις στα Μαθηματικά Γυμνασίου

Οι παρακάτω σημειώσεις ανήκουν στον αγαπητό συνάδελφο Παύλο Τρύφων.

Περιέχουν συνοπτική θεωρία, κριτήρια αξιολόγησης καθώς και προτεινόμενες ασκήσεις, ταξινομημένες κατά κεφάλαιο και ενότητα.

Παρασκευή 10 Ιανουαρίου 2014

Η δεύτερη άσκηση για το 2*!4


Άσκηση 2η

Χρησιμοποιήστε τα ψηφία του έτους 2014 και τις πράξεις +, -, x, ÷, sqrt (τετραγωνική ρίζα), ^ (αύξηση σε δύναμη), ! (παραγοντικό), [ ]( ακέραιο μέρος), μαζί με τα σύμβολα ομαδοποίησης (παρενθέσεις, αγκύλες κτλ), έτσι ώστε να γράψετε τους φυσικούς αριθμούς μέτρησης 1 έως 100.

Σημείωση 
Προτείνω να δίνουμε μία λύση στο κάθε νούμερο αφού έχουμε τόσα πολλά να κάνουμε που δεν ξέρω αν θα τα καλύψουμε όλα τα νούμερα από το 1 έως το 100. Μερικά νούμερα είναι δύσκολα και θα μας παιδέψουν αρκετά!

Ας κάνω την αρχή...


Απάντηση

0 = 0*1*2*4 (αν και δεν το ζητούσε η άσκηση)
1 = (2+1+4)^0
2 = 2*(1+4)^0
3 = 2+(1+4)^0
4 = 2*0*1 + 4
5 = 2*0 + 1 + 4
6 = 20 - 14
7 = 0+ 2*4 - 1
8 = 2*4 - 1*0
9 = 10/2 + 4
10 = 2(4+1) + 0
11 = 12 - 4^0
12 = 12 + 4*0
13 = 12 + 4^0
14 = 14 + 2*0
15 = 14 + 2^0
16 = 4^2 + 1*0
17 = 4^2 + 1 + 0
18 = 4*2 + 10
19 = 40 / 2 - 1
20 =1 * 40/2
21 = 21 + 4*0
22 = 4! - 2 + 0*1 
23 = 24 - 1 + 0 
24 = 24 + 1*0
25 = 24 +1 + 0

Θοδωρής Κ.

26=4!+2+0*1
27=4!+2+1+0
28=14*2+0
29=4!+10:2
30=120:4

Το πρόβλημα των 5 ακέραιων σημείων


Θεωρούμε ακέραιο σημείο το σημείο που οι συντεταγμένες του (x,y) είναι ακέραιοι αριθμοί.

Ας υποθέσουμε πως επιλέγουμε 5 ακέραια σημεία στην τύχη πάνω στο ορθοκανονικό σύστημα συντεταγμένων.

Να αποδειχθεί ότι υπάρχουν πάντοτε 2 τουλάχιστον σημεία από τα 5 επιλεγμένα για τα οποία το ευθύγραμμο τμήμα που τα ενώνει διέρχεται από τουλάχιστον ένα ακέραιο σημείο!

Πέμπτη 9 Ιανουαρίου 2014

Εφημερίδες από το παρελθόν με Μαθηματικά άρθρα

Μερικοί θα την λατρέψουν, οι ρομαντικοί θα την αναζητήσουν, αυτοί που επιθυμούν ιστορία τρέλας, μαθηματικών και εξετάσεων, που άκουσαν από μεγαλύτερους και δεν τις έζησαν σίγουρα θα την κλικάρουν! Όλα αυτά για την ιστοσελίδα που μας επαναφέρει ψηφιακά στις εφημερίδες από το 1893!!
Η Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος μας καλωσορίζει στην ψηφιακή συλλογή e-φημερίς.

Πατήστε εδώ, βάλτε στους παραμέτρους την λέξη Μαθηματικά ή Εξετάσεις και περιηγηθείτε, θα βρείτε πολλά διαμάντια και ανεκτίμητα κομμάτια της ιστορίας μας.

Δείτε μερικές ενδεικτικές σελίδες από τις εφημερίδες του 1979... 

 Διαφήμιση Φροντιστηρίου του αείμνηστου Θ. Καζαντζή 


Η διαρροή των Πανελλαδικών θεμάτων το 1979

Και πως κύλισαν τα επόμενα μαθήματα μετά το φιάσκο της διαρροής θεμάτων


Άδεια Creative Commons
Αυτή η εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα .

Τετάρτη 1 Ιανουαρίου 2014

Η πρώτη άσκηση για το 2 * ! 4

Άσκηση 1η 
Βάλτε ανάμεσα στα νούμερα 

10...9....8....7...6....5...4.....3....2...1 =2014

 τις κατάλληλες πράξεις για να ισχύει η ισότητα!!

Σημείωση: Χρησιμοποιήστε τις πράξεις +, -, x, ÷, sqrt (τετραγωνική ρίζα), ^ (αύξηση σε δύναμη), ! (παραγοντικό), !!(διπλό παραγοντικό), μαζί με τα σύμβολα ομαδοποίησης

  Άδεια Creative Commons
  Αυτή η εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα .

Τρίτη 31 Δεκεμβρίου 2013

Καλή Χρονιά 2014 από το lisari.blogspot.com

!! ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ !! Με αγάπη, υγεία και ευημερία!! 
Περί 2014
  • ·    Είναι άρτιος αριθμός, άρα το νέο έτος θα είναι όλα άρτια στη ζωή μας, δεν θα μας λείψει τίποτα!
  • ·         Ο πυθμενικός αριθμός (ή Πυθαγόρειος λεξάριθμος) είναι το 7 αφού το άθροισμα ψηφίων του είναι 2 + 0 + 1 + 4, τυχερή μέρα κάθε επτά του μηνός και κυρίως στις 07/07/2014!
  • ·         Προφανώς δεν είναι πρώτος αριθμός (ως άρτιος μεγαλύτερος του δύο), ο επόμενος πρώτος αριθμός που θα συναντήσουμε είναι το 2017, ενώ ο προηγούμενος πρώτος που συναντήσαμε ήσαν το 2003.
  • ·         Σας προτείνουμε στη βασιλόπιτα, αντί για το κλασικό 2014, να γράψετε 2 * 19 * 53
  • ·         Στα λατινικά γράφεται MMXIV = 2014
  • ·         Το 2014 περιέχει τέσσερα διαφορετικά ψηφία το 0, 1, 2 και 4 (είναι πολύ συνηθισμένο φαινόμενο, αφού η πιθανότητα να συμβεί είναι 50,4% γιατί 4536/9000 = 0,504). Πέρυσι το 2013 είχε μία περίπου ανάλογη ιδιότητα αλλά πολύ πιο σπάνια, είχε 4 πρώτους και διαδοχικούς φυσικούς αριθμούς, μία πιθανότητα πολύ μικρή (18/9000 = 0, 002 δηλ. 0,2%)‼
  • ·         2014 = 365 ημέρες = 52 εβδομάδες + 1 μέρα = 8.760 ώρες =525.600 λεπτά =31.536.000 δευτερόλεπτα
  • ·         Μία δευτεροβάθμια εξίσωση που μας δίνει μοναδική λύση το 2014 είναι η εξής  (x – 2013)(x – 2015) + 1 = 0

  • • Σε συστήματα αρίθμησης με διαφορετική βάση:

    Δυαδικό: 11111011110

    Επταδικό (βάση 7): 5605

    Οκταδικό (βάση 8): 3736


    •Έχει 8 διαιρέτες : 1, 2, 19, 38, 53, 106, 1007, 2014 και άθροισμα διαιρετών πλην του ίδιου του αριθμού 1226

    2013, 2014, 2015 αποτελούν τριάδα διαδοχικών ακέραιων που ο καθένας τους έχει τρεις διαφορετικούς πρώτους διαιρέτες (A168626).
    •2014 = 133 - 132 - 131 - 130 (A083074).
    •Ο 2014 γράφεται σαν άθροισμα τριών διαφορετικών μη μηδενικών τετραγώνων με εννέα διαφορετικούς τρόπους. (A025347).
    •Είναι διαιρέτης του αριθμού 8312 - 1.

    •Ο αριθμός 2014 εμφανίζεται για πρώτη φορά στην 3133η θέση των δεκαδικών ψηφίων του π. (http://www.angio.net/pi/piquery.html#likely)

    •Κατά την εικασία του Goldbach ,ο 2014 γράφεται σαν άθροισμα δυο πρώτων ως :

    2014 = 2011 + 3 = 2003 + 11 = 1997 + 17 = 1973 + 41 = 1931 + 83 = 1913 + 101 = 1907 + 107 = 1901 + 113 = 1877 + 137 = 1847 + 167

    ( Τα δέκα πρώτα αθροίσματα.Ολα στο σύνδεσμο)

    •Ο 2014ος πρώτος αριθμός είναι ο 17497.

Πηγή

Το 2014 σε άλλα ημερολόγια
2014
MMXIV
2767
1463
ԹՎ ՌՆԿԳ
4710 – 4711
癸巳甲午
2006 – 2007
5774 – 5775
1392 – 1393
1436 – 1437
2069 – 2070
1936 – 1937
5115 – 5116


Μαθηματικά παιχνίδια με το 2014

Χρησιμοποιήστε τα ψηφία του έτους 2014 και τις πράξεις +, -, x, ÷, sqrt (τετραγωνική ρίζα), ^ (αύξηση σε δύναμη), ! (παραγοντικό), !!(διπλό παραγοντικό), μαζί με τα σύμβολα ομαδοποίησης, έτσι ώστε να γράψετε τους φυσικούς αριθμούς μέτρησης 1 έως 100.

Αν επιθυμείτε να δείτε άλλους γρίφους (στα Αγγλικά)  με το 2014 πατήστε εδώ.

* Ευχαριστώ όλους τους φίλους για τις ευχές και τα αρχεία που μου στέλνουν καθημερινά!

* Το lisari ανανεώνεται και εμπλουτίζεται, προσεχώς τα νεότερα, με εκπλήξεις και νέες σημειώσεις!


 Ό,τι και να κάνετε το 2014 να είστε ευτυχισμένοι και να αγαπάτε, μην σταματήσετε να γελάτε, παραμερίστε όσους δεν σας βοηθούν, τα μαθηματικά θα είναι ο συνοδός σας σ' αυτή την δύσκολη πορεία. 
Το lisari σας εύχεται καλή χρονιά!! 


Άδεια Creative Commons
Αυτή η εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα .

Δευτέρα 30 Δεκεμβρίου 2013

Διαγωνίσματα Μαθηματικών Α΄ Λυκείου για το 2013-14

Άλγεβρα - Γεωμετία
____________________________________________________

1. Μπάμπης Στεργίου: Διαγώνισμα 'Αλγεβρας (2014) Α΄ τετραμήνου 




2. Του Ζήνων Λυγάτσικα από το Πρότυπο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Βαρβακείου Σχολής



4. Διαγώνισμα Α΄ τετραμήνου στη Γεωμετρία από το Βενετόκλειο Ρόδου: Κεφάλαιο 3ο: (3.1 – 3.6 και 3.10 - 3.12)



5) Διαγώνισμα (τριών ωρών) στους Πραγματικούς Αριθμούς (Διάταξη - Απόλυτες τιμές - Ρίζες) από το συνάδελφο Μανώλη Ανδρέα. 



6) Διαγώνισμα A΄ τετραμήνου στις απόλυτες τιμές και τις ρίζες του Ευστάθιου Φρέσκου.

7) Διαγώνισμα Άλγεβρας για την Α΄ Λυκείου (μέχρι τις εξισώσεις) του Σαλήμ Σάμι.


  Άδεια Creative Commons
Αυτή η εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα .

Τετάρτη 25 Δεκεμβρίου 2013

Μια λογαριθμική συνάρτηση μας εύχεται στα Αγγλικά Καλά Χριστούγεννα!



Και αν σκέφτεστε ακόμα πως το ανακάλυψαν, κάντε κάτι πολύ απλό, διαβάστε τις σχέσεις ανάποδα, δηλαδή από το τέλος προς την αρχή! Είναι ένας τρόπο να φτιάξετε τα δικά σας μηνύματα με μαθηματικά και λογαριθμική συνάρτηση! 


Άδεια Creative Commons
Αυτή η εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα .

Τρίτη 24 Δεκεμβρίου 2013

** Το lisari σας εύχεται ** Χρόνια πολλά ** & **Ευτυχισμένα Χριστούγεννα **



Δείτε τις όμορφες εορταστικές ευχές που μας δίνουν οι Σχολικοί Σύμβουλοι των Μαθηματικών

 1) Δημήτρης Μπουνάκης(Σχολικός Σύμβουλος Ν. Ηρακλείου)


Χρόνε που φεύγεις και περνάς
πάρε καημούς και πόνο
κι άσε μας μόνο τη χαρά
για τον καινούργιο χρόνο



2) Δημήτριος Ντρίζος (Σχολικός Σύμβουλος Τρικάλων)
Καλά Χριστούγεννα, με υγεία και αγάπη.
Οι μέρες του καινούριου χρόνου να κυλήσουν κατά το δυνατόν ήρεμα και δημιουργικά.
Ελπίζω πως όλα θα πάνε καλύτερα.

3) Ιωάννης Καραγιάννης (Σχολικός Σύμβουλος Δωδεκανήσου) 

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ με υγεία και δημιουργικότητα

Την πιο όμορφη κάρτα που μας έστειλε ο συνάδελφος Γιώργος Κουτάντζης, δείτε την, αξίζει!!


Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2013

Ψηφίστε την εορταστική κάρτα του blog!

                                                                  ^
                                                   **
                                               * Ποια *
                                          * εορταστική *

                                      * κάρτα σας αρέσει; *
                                   * Διαλέξτε την κάρτα που *
                                * επιθυμείτε να δείτε στο lisari *

                             * και γίνετε συμ/χοι στο εορταστικό *
                         * ντεκόρ του blog! Ψηφίζουμε λέγοντας  *
                      * το νούμερο της φωτογραφίας που επιθυμείτε*

                                             κατά σειρά 
                                            (1 - 2 - 3 - 4)

Την Δευτέρα 23:59 μετράμε τις ψήφου και ανεβάζουμε στο blog τη νικήτρια φωτογραφία! Άντε να δούμε!!

Η κλήρωση διενεργείται ταυτόχρονα και στη σελίδα του facebook.com (στο λογαριασμό Mak Chatzopoulos).


Τρίτη 17 Δεκεμβρίου 2013

Μπορείτε να τη λύσετε;; (Νέο με λύσεις!!)

Η άσκηση δόθηκε το 1979 στις εξετάσεις Ανώτερης Τεχνικής & Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στο μάθημα των Μαθηματικών. Την ανακάλυψα σ’ ένα από δελτία του Αριστείδη Πάλλα και μου έκανε εντύπωση.
**** Οι λύσεις δίνονται στο τέλος **** 

Είναι μία άσκηση που τέθηκε στις εξετάσεις ΚΑΤΕΕ (Κέντρα Ανώτερα Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης),κύκλος Τεχνολόγων Μηχανικών, Γραφικών Τεχνών και Χημικών Πετρελαίου και Στελεχών Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας το 1979.

Η λύση της άσκησης είναι απαιτητική που θα δυσκολέψει όλους τους Μαθηματικούς  Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ακόμα και σήμερα. Αν το θέμα το θέσουμε στον ΑΣΕΠ θα ψάχνουμε το άριστα όπως ψάχναμε το άριστα στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης το 2013. Το εντυπωσιακό με αυτή την άσκηση δεν έγκειται μόνο στην δυσκολία επίλυσης, αλλά και σε ποιο κοινό τέθηκε αυτό το θέμα, με αποτέλεσμα να υπάρχουν έντονες ενστάσεις με αποκορύφωμα τα σχόλια που εξέδωσε ο Αριστείδης Πάλλας όταν παρουσίασε αναλυτικά την λύση της άσκησης στο Δελτίο που εξέδιδε με όλα τα θέματα και λύσεις από τις Εξετάσεις.

Διαγώνισμα Λογικής 2.1 - 2.10 (σε doc και pdf)

Του Δημήτρη Δούδη

Σε word


και σε pdf

Άδεια Creative Commons
Αυτή η εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα 

Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2013

Συνάντηση για ανασυγκρότηση του παραρτήματος της ΕΜΕ στον Έβρο

Μεταφέρω το μήνυμα όπως μας το έστειλε ο φίλος Βαγγέλης Φακούδης για την καλύτερη ενημέρωση των Μαθηματικών της Βορειοανατολικής  Ελλάδας.

Ας συμπράξουμε και εμείς με τον τρόπο μας για την καλύτερη ανασυγκρότηση του παραρτήματος στον Έβρο. 

"Αγαπητοί συνάδελφοι
Η συνάντηση των μαθηματικών θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 22 Δεκεμβρίου στο ξενοδοχείο Εγνατία στην Αλεξ/πολη και ώρα 11πμ με θέμα ανασυγκρότηση του παραρτήματος και προγραμματισμός δράσης.

Καλό θα ήταν να είμαστε όλοι εκεί για να συμβάλλουμε στην αναβάθμιση του παραρτήματος.

Να είστε καλά.

Βαγγέλης Φακούδης
Γυμνάσιο Σουφλίου


ΥΓ: Αφορά όλους τους συναδέλφους σε όποιο χώρο εκπαίδευσης και αν βρίσκονται, σχολείο, Φροντιστήριο, κατ' οίκον εκπαίδευση, άνεργοι κτλ. Παρακαλώ ενημερώστε και προωθήστε το μήνυμα σε κάθε ενδιαφερόμενο." 

Άδεια Creative Commons
Αυτή η εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα .