Στηρίξτε το έργο μας!

Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2014

Σχολεία δύο ταχυτήτων...


Ένα άρθρο του φίλου και συνεργάτη (!) μας Μιχάλη Γιαννόπουλο, για τα παράδοξα που συμβαίνουν στα ΕΠΑΛ. Διαβάστε το, θα εκπλαγείτε... αρνητικά.

Τα τελευταία επτά χρόνια έχω την τύχη να εργάζομαι ως μαθηματικός στα Λύκεια της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής Θεσσαλονίκης. Στους χώρους της Σχολής, εκτός από το νεόδμητο Δημοτικό και τον άρτιο Παιδικό Σταθμό – Νηπιαγωγείο, λειτουργούν δύο σχολεία Β/βάθμιας εκπαίδευσης (ένα ΓΕΛ κι ένα ΕΠΑΛ). Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί εργάζονται μόνο σε ένα είδος σχολείων, με αποτέλεσμα να μην έχουν ολοκληρωμένη εικόνα για τις διαφορές που υπάρχουν και τα παράδοξα που συμβαίνουν. Εγώ, όπως και οι συνάδελφοί μου στη Σχολή, έχοντας ιδία άποψη τόσο για τα ΓΕΛ όσο και για τα ΕΠΑΛ, αποφάσισα να στείλω αυτή την επιστολή, για να μοιραστώ μαζί σας κάποιους προβληματισμούς.

Αναμφισβήτητα, το υπουργείο έχει σε δεύτερη μοίρα εδώ και χρόνια την τεχνική εκπαίδευση. Κάποια γεγονότα όμως δεν έχουν λογική και εκτός από περιέργεια, μου προκαλούν σκέψεις που οδηγούν σε επικίνδυνα μονοπάτια. 


Θα αναφέρω μερικά από αυτά, για να γίνω περισσότερο κατανοητός. 

1) Στην Άλγεβρα της Β’ Λυκείου η ύλη είναι ακριβώς ίδια τόσο για τα ΓΕΛ, όσο και για τα ΕΠΑΛ. Μάλιστα φέτος, προστέθηκαν στα ΓΕΛ οι παράγραφοι 3.6 (άθροισμα τόξων), 3.7 (διπλάσια τόξα), όπως και στα ΕΠΑΛ. Το παράδοξο είναι πως η Άλγεβρα της Β’ είναι πλέον τρίωρο μάθημα στα ΓΕΛ, αλλά συνεχίζει να είναι δίωρο στα ΕΠΑΛ. Πως είναι δυνατόν το ίδιο μάθημα, με την ίδια τεράστια σε όγκο ύλη (άλλο θέμα αυτό…) να διδάσκεται 3 ώρες/εβδομάδα στα ΓΕΛ και 2 στα ΕΠΑΛ;

2) Το ίδιο φαινόμενο συνέβαινε μέχρι πέρυσι και στη Γεωμετρία της Β’ Λυκείου, όπου για την ίδια ύλη το υπουργείο όριζε 2 ώρες/εβδομάδα στα ΓΕΛ και 1 στα ΕΠΑΛ! 


3) Και λέω μέχρι πέρυσι, γιατί φέτος στα ΕΠΑΛ όλης της χώρας συνέβη επιπλέον το εξής τραγελαφικό. Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά. Όλοι οι μαθηματικοί που διδάσκουν στη Β’ ΕΠΑΛ αφιέρωναν ελάχιστο χρόνο στα κεφάλαια 7, 8 αναφέροντας κάποιες βασικές, χρήσιμες για τη συνέχεια, έννοιες και έμπαιναν κανονικά στο κεφάλαιο 9. Θυμίζω ότι η ύλη όριζε τα κεφάλαια 7, 8, 9, 10 και 11 με τα δύο πρώτα να μην αποτελούν εξεταστέα, αλλά μόνο διδακτέα. Έτσι, όλοι διδάσκαμε ουσιαστικά μόνο τα τρία τελευταία αφού 5 ολόκληρα κεφάλαια (113 σελίδες!) με μονόωρο μάθημα δε βγαίνουν με τίποτα. Έλα όμως που τέλη Οκτώβρη ανακοινώθηκε νέα ύλη για τα ΕΠΑΛ! Τα κεφάλαια που πρέπει πλέον να διδαχθούν είναι τα 7, 8 και 9 και όχι τα 9, 10 και 11, προκαλώντας όπως είναι λογικό τεράστια σύγχυση σε καθηγητές και μαθητές.

4) Η ανοργανωσιά – αδιαφορία κάνει έντονη την εμφάνισή της και στο νέο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ – ΤΕΙ που θα ξεκινήσει την επόμενη σχολική χρονιά. Μέχρι φέτος, οι μαθητές της Γ’ ΕΠΑΛ είχαν τη δυνατότητα να διαλέξουν την Α’ ή τη Β’ ομάδα για την είσοδό τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι μεν πρώτοι είχαν τη δυνατότητα να εισαχθούν μόνο σε τμήματα ΤΕΙ ανάλογα των ειδικοτήτων τους, γράφοντας ξεχωριστά θέματα στις πανελλαδικές με διαφορετική ύλη από αυτή των ΓΕΛ. Οι δε δεύτεροι διδάσκονταν το ίδιο βιβλίο, με την ίδια ύλη και τις ίδιες ώρες/εβδομάδα με τους αντίστοιχους μαθητές των ΓΕΛ και αξιολογούνταν κάτω από τις ίδιες συνθήκες σε κοινά θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων. Από την επόμενη χρονιά, όπως γνωρίζετε οι περισσότεροι, οι μαθητές της Γ’ ΓΕΛ θα διδάσκονται 8ώρες/εβδομάδα το μάθημα της Κατεύθυνσης όσοι ακολουθήσουν προσανατολισμό θετικών σπουδών (ποιος ξέρει σε ποια ύλη…) και 8 ώρες/εβδομάδα το μάθημα της γενικής όσοι ακολουθήσουν προσανατολισμό οικονομικών σπουδών (ποιος ξέρει σε ποια ύλη…). Στην αντίπερα όχθη, στα ΕΠΑΛ καταργούνται οι ομάδες Α’ και Β’. Όλοι οι μαθητές θα διδάσκονται 2 ώρες Άλγεβρα και 1 ώρα Γεωμετρία. Παρ’ όλα αυτά η εγκύκλιος αναφέρει ότι θα υπάρχει η δυνατότητα πρόσβασης στα πανεπιστήμια. 


5) Για την ύλη, δε συζητάμε…! Δεν υπάρχει καμία απολύτως επίσημη ενημέρωση. Τι εξετάσεις θα δίνουν, με ποια θέματα, πως θα συναγωνίζονται τους μαθητές των ΓΕΛ που θα κάνουν υπερδιπλάσιες ώρες σε διαφορετική ύλη, πως θα γράψουν μιγαδικούς όταν δεν έχουν διδαχθεί κωνικές τομές (από φέτος δεν υπάρχουν Μαθηματικά Κατεύθυνσης στη Β’ ΕΠΑΛ) και άλλα τέτοια ερωτήματα, προβληματίζουν όλους μας. Πραγματικά βρισκόμαστε σε πολύ δύσκολη θέση, αδυνατώντας να δώσουμε απαντήσεις στις επίμονες απορίες των μαθητών μας.

Το ΕΠΑΛ της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής είναι το κορυφαίο όλης της χώρας, γεμάτο από συνειδητοποιημένους μαθητές, με στόχους και όνειρα για το μέλλον. Ένα μέλλον που βυθίζεται στην αβεβαιότητα, όσο το υπουργείο συνεχίζει να τους θεωρεί μαθητές δεύτερης κατηγορίας, όσο συνεχίζουν να συνυπάρχουν σχολεία δύο ταχυτήτων.

Μιχάλης Γιαννόπουλος
Μαθηματικός
Αμερικανική Γεωργική Σχολή Θεσσαλονίκης

Αφαιρέθηκε θέμα από τα Μαθηματικά Προσανατολισμού της Β Λυκείου

Το παραπάνω θέμα (4_18619) των Μαθηματικών Προσανατολισμού της Β Λυκείου, αφαιρέθηκε ήδη από την Τράπεζα θεμάτων, αφού είχε λάθος.


Επομένως τα συνολικά θέματα των Μαθηματικών της Ομάδας Προσανατολισμού (Ο.Π) είναι 31, από 32 που ήταν αρχικά.

Υ.Γ: Προτείνουμε την εξής διόρθωση,  το σημείο Α να αντικατασταθεί με τις εξής συντεταγμένες (λ+1, 11-2λ), η άσκηση δεν θα έχει κανένα πρόβλημα.

Ευχαριστούμε τον φίλο και συνεργάτης μας Γιάννη Ζαμπέλη για την ενημέρωση και τις προτάσεις του για την άμεση διόρθωση της άσκησης. 

Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2014

Η επίσημη τράπεζα θεμάτων (μαζί με τις λύσεις) σε ένα pdf

Ο αγαπητός συνάδελφος Χαράλαμπος Κ. Φιλιππίδης ανέβασε σε pdf όλες τις ασκήσεις και λύσεις της Τράπεζας Θεμάτων για Άλγεβρα και Γεωμετρία Α΄ και Β΄ τάξης!

Η επίσημη τράπεζα θεμάτων στην Άλγεβρα και στην Γεωμετρία (με τις τελευταίες αλλαγές) σε ένα pdf. Μπορείτε να κατεβάσετε και τις χειρόγραφες λύσεις.

Μπορείτε να αποθηκεύσετε ή να εκτυπώσετε τα αρχεία ή να τα δείτε από εδώ.

Τράπεζα θεμάτων: Οι εκφωνήσεις στην Άλγεβρα Β΄ Λυκείου σε word!

Σε αναμονή να αναρτήσει η ομάδα μας όλα τα θέματα της Τράπεζας θεμάτων για την Α΄ και Β΄ τάξη.

Ο αγαπητός φίλος και μέλος της ομάδας μας Νίκος Σπλήνης, μας προσφέρει αποκλειστικά τις εκφωνήσεις των 51 θεμάτων από την Άλγβερα της Β΄ Λυκείου.

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.

Τράπεζα θεμάτων: Οι εκφωνήσεις στα Μαθηματικά Προσανατολισμού σε word!

Σε αναμονή να αναρτήσει η ομάδα μας όλα τα θέματα της Τράπεζας θεμάτων για την Α΄ και Β΄ τάξη.

Ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Αβραμίδης Χ. Ηλίας μας προσφέρει αποκλειστικά τις εκφωνήσεις των 32 θεμάτων από τα Μαθηματικά Προσανατολισμού.

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.

Κυριακή 9 Νοεμβρίου 2014

Άνοιξε η Tράπεζα θεμάτων της Β΄ τάξης!

Κυριακή 19:02: Άνοιξε και επίσημα η Τράπεζα θεμάτων για την Β΄ τάξη.

51 θέματα άλγεβρας
46 γεωμετρίας
32* προσανατολισμού

*(αφαιρέθηκε ένα θέμα επειδή παρουσίαζε πρόβλημα, οπότε τα νέα θέματα 31 / 11-11-2014)

Για όλα τα μαθήματα πατήστε εδώ.

Παρασκευή 7 Νοεμβρίου 2014

Πάμε Βέροια (online ενημέρωση) ! ! !



http://31synedrio.emeimathias.gr/
 Το lisari θα συμμετέχει στα δρώμενα του 31ου Πανελλήνιου Συνεδρίου  Μαθηματικής Παιδείας που διεξάγεται φέτος στη Βέροια. Η ενημέρωση σας θα γίνεται μέσα από τους φιλόξενους χώρους του συνεδρίου και μεταξύ των εισηγήσεων.

Στη παρούσα ανάρτηση θα καλύπτουμε αποκλειστικά και live, οτιδήποτε συμβαίνει στο χώρο, με φωτογραφίες, συνεντεύξεις, σχόλια.

1) Για να δείτε το πρόγραμμα πατήστε εδώ



2) Για να δείτε το ξενοδοχείο που διεξάγεται το συνέδριο πατήστε εδώ. Είναι το "Αιγές" και βρίσκεται (για το gps) Επαρχιακή Οδός Βέροιας-Σκύδρας, Βέροια 591 00 τηλ. 2331 0 777 77

3) Για έκτακτη διαμονή πατήστε εδώ

4) Και για την επίσημη σελίδα του συνεδρίου πατήστε εδώ.  

Γενικές πληροφορίες
1. Το επόμενο συνέδριο (2015) θα γίνει στη Καστοριά
2. Το 2016 θα γίνει στα Χανιά (με συμμετοχή όλων των νομών της Κρήτης)!! 
3. Από ωραιότερες εισηγήσεις που παρακολουθούσαμε ήταν του Τεύκρου Μιχαηλίδη, μας καθήλωσε πάλι, απολαυστικός!
4.  Η δεξίωση που έγινε στο Αιγέας στις 22:00, γέμισε! Δεν υπήρχε άδεια καρέκλα! 
5. Δείτε τις φωτογραφίες στη σελίδα του facebook (για ευκολία στην αποθήκευση) ή εδώ (νέες)

Συγχαρητήρια για την διοργάνωση και την φιλοξενία σας! Σας ευχαριστούμε! 

Μείνετε συντονισμένοι!

Ελάτε μαζί μας, ελάτε να γνωριστούμε!