Στηρίξτε το έργο μας!

Δευτέρα 23 Μαρτίου 2015

Το Google τιμά τη Gερμανίδα μαθηματικό Έμμυ Ναίτερ

"Μια πιθανή ερμηνεία των εικόνων της Google"

Η Έμμυ Ναίτερ (Amalie Emmy Noether, 23 Μαρτίου 1882 - 14 Απριλίου 1935) ήταν μία πολύ σημαντική Γερμανίδα μαθηματικός γνωστή για την πρωτοποριακή συμβολή της στην αφηρημένη άλγεβρα και τη θεωρητική φυσική.

Αναφέρεται από τους Πάβελ Αλεξανδρώφ , Άλμπερτ Αϊνστάιν, Jean Dieudonné, Hermann Weyl, Νόρμπερτ Βίνερ και άλλους ως η πιο σημαντική γυναίκα στην ιστορία των μαθηματικών που επέφερε ριζικές αλλαγές στις θεωρίες των δακτυλίων, των σωμάτων, και των αλγεβρικών δομών. Στη φυσική, το θεώρημα της Ναίτερ εξηγεί τη θεμελιώδη σχέση μεταξύ συμμετρίας και των νόμων διατήρησης.


Η εκτίμηση, η αναγνώριση και οι βραβεύσεις
Το έργο της Ναίτερ ήταν σημαντικό για την ανάπτυξη της θεωρητικής φυσικής και των μαθηματικών και αυτή η σχέση σημειώνεται από τους μεγαλύτερους μαθηματικούς του 20ου αιώνα.

Στη νεκρολογία του, ο συνάδελφος αλγεβριστής BL van der Waerden αναφέρει ότι οι μαθηματική πρωτοτυπία της ήταν «απόλυτη πέρα από κάθε σύγκριση», και ο Hermann Weyl είπε ότι η Ναίτερ «άλλαξε το πρόσωπο της άλγεβρας με το έργο της».

Κατά τη διάρκεια της ζωής της, ακόμη και μέχρι και σήμερα, η Ναίτερ έχει χαρακτηριστεί ως η σπουδαιότερη γυναίκα μαθηματικός στην καταγραμμένη ιστορία από μαθηματικούς, όπως οι Pavel Alexandrov, Hermann Weyl και Jean Dieudonné.

Σε επιστολή του προς τους New York Times, ο Άλμπερτ Αϊνστάιν έγραψε:

«Αν θέλουμε να κρίνουμε τους πιο ικανούς μαθηματικούς εν ζωή, η Fräulein Ναίτερ ήταν η πιο σημαντική δημιουργική μαθηματική ιδιοφυΐα που έχει εμφανιστεί μέχρι στιγμής από την στιγμή που ξεκίνησε η τριτοβάθμια εκπαίδευση των γυναικών . Στον τομέα της άλγεβρας, στην οποία οι πιο ταλαντούχοι μαθηματικοί έχουν απασχολούνται για αιώνες, ανακάλυψε μεθόδους που έχουν αποδειχθεί τεράστιας σημασίας για την ανάπτυξη της σημερινής νεότερης γενιάς των μαθηματικών.»

Στις 2 Ιανουαρίου του 1935, λίγους μήνες πριν τον θάνατο της, ο μαθηματικός Norbert Wiener έγραψε τα εξής:

«Η Δεσποινίς Ναίτερ είναι... η σπουδαιότερη γυναίκα μαθηματικός που έχει εμφανιστεί ποτέ· κι επίσης η σπουδαιότερη γυναίκα επιστήμονας εν ζωή σε οποιουδήποτε είδος, και μελετητής τουλάχιστον στο επίπεδο της Μαντάμ Κιουρί


Πηγή: http://el.wikipedia.org/wiki/

Σάββατο 14 Μαρτίου 2015

Τα θέματα της ΟΕΦΕ από το 2001 έως 2015 σε word για την Γ΄ Λυκείου!!

Τα θέματα της ΟΕΦΕ που τόσο πολύ τα εμπιστεύεστε και τα ζητάτε, σας τα παρουσιάζουμε κατά αποκλειστικότητα σε word!

Τα αρχεία είναι από το 2001 έως 2015 για τα Μαθηματικά της Γ΄ Λυκείου Κατεύθυνσης και Γενικής Παιδείας!

Προσοχή! Η ύλη για το σχολικό έτος 2015 - 16 στο μάθημα Μαθηματικών Κατεύθυνσης έχει αλλάξει, επομένως πολλά θέματα είναι εκτός ύλης. 

Ανανεώθηκε: 13/08/2015

Για αποθήκευση: 

1) Κατεύθυνση: doc - pdf  
Επιμέλεια: Μάκης Χατζόπουλος
 
2) Γενική Παιδεία: doc - pdf 
Επιμέλεια: Γιάννης Κάκανος





Κυριακή 8 Μαρτίου 2015

Θέματα Πανελλαδικών Εξετάσεων 2000 - 2018 σε word

Ένα αρχείο word και ένα αρχείο pdf με θέματα εξετάσεων από τα Ημερήσια, Εσπερινά, Επαναληπτικές από το 2000 έως το 2018, για τη Γ΄ Λυκείου Κατεύθυνσης. 

Ανανέωση: 16/6/2018

Για απευθείας αποθήκευση των αρχείων σε pdf  πατήστε εδώ.  Δείτε συμπληρωματικά τα θέματα εξετάσεων 2017 και 2018.

Για word πατήστε εδώ.
Επιμέλεια: Χατζόπουλος Μάκης 

Ένα απαραίτητο αρχείο που πρέπει να έχουν όλοι οι μαθητές και καθηγητές για την άρτια προετοιμασία τους στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Γιατί πρέπει να μελετήσουμε όλα τα θέματα των Πανελλαδικών εξετάσεων;
1. Το 4ο θέμα είναι συνδυαστικό και δεν υπάρχει στο βιβλίο
2. Τα θέματα - ιδέες ανακυκλώνονται
3. Έλεγχος γνώσεων (κάθε διαγώνισμα μας κάνει έλεγχο γνώσεων, πόσο μάλλον τα επίσημα διαγωνίσματα που έχουν προταθεί)
4. Το ύφος και το στυλ των θεμάτων
5. Τα παλιά θέματα κρύβουν μεθοδολογίες και κατηγορίες ασκήσεων που πρέπει να προσέξουμε
6. Τα θέματα των τελευταίων ετών "καίγονται", όπως και τα θέματα του Ο.Ε.Φ.Ε

Προσοχή: Η ύλη για το εν λόγω μάθημα άλλαξε για το σχολικό έτος 2015 - 16, επομένως πολλά θέματα είναι εκτός ύλης. Συμβουλευτείτε τους καθηγητές σας ποια θέματα μπορείτε να λύσετε. 



Για τα θέματα 2016 Κανονικές και Επαναληπτικές πατήστε στους συνδέσμους.

Δείτε τις πηγές στη 2η σελίδα του αρχείου

_______________________________________________________________________________
Δείτε το ανάλογο αρχείο στη Γενική Παιδεία! 
Τα θέματα εξετάσεων από το 2000 έως το 2015 σε word! 
 _______________________________________________________________________________

Επαναληπτικά θέματα Κατεύθυνσης

1) Δείτε εδώ τα λυμένα θέματα των Επαναληπτικών Εξετάσεων στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης 2003 - 2012, από τον συνάδελφο Σίσκα Χρήστο.

2) Για λύσεις των Επαναληπτικών Θεμάτων 2013 πατήστε εδώ (σε word) από τους συναδέλφους Λαύκας Δημήτρης, Φωτακοπούλου Γεωργία.

3) Δείτε και από το Φροντιστήριο Μπαχαράκη ένα πλήρες φυλλάδιο 

4) Για το 2013 δείτε τις λύσεις των Επαναληπτικών θεμάτων, από τον Μάκη Χατζόπουλο 

5) Δείτε τις λύσεις των Επαναληπτικών Εξετάσεων 2015 από τη lisari team.

6) Δείτε τις λύσεις των Επαναληπτικών Εξετάσεων 2016 από τη lisari team.

7) Δείτε τις λύσεις των Επαναληπτικών Εξετάσεων 2017 από τη lisari team.

8) Δείτε τις λύσεις των Επαναληπτικών Εξετάσεων 2018 από τη lisari team.

Σάββατο 7 Μαρτίου 2015

Ο Ντόναλντ στη χώρα της μαθημαγείας

Ό,τι πρέπει για να χαλαρώσουμε μετά από τόσα αρχεία Μαθηματικών που είδαμε - διαβάσαμε τις προηγούμενες ημέρες. 

Απολαύστε ένα video (με ελληνικούς υπότιτλους) για μικρά παιδιά, από τον αγαπημένο ήρωα των κινούμενων σχεδίων.


Πέμπτη 5 Μαρτίου 2015

Τετάρτη 4 Μαρτίου 2015

13ος γρίφος: Ο (διάσημος) γρίφος του σερβιτόρου

Το διάβασα στο http://fanpage.gr/ και θυμήθηκα το γρίφο που μου έλεγε ο πατέρας μου πριν πολλά χρόνια.

Ο γρίφος είναι γνωστός, το αναφέρω για να καταγραφή και στις σελίδες του lisari.

"3 άνδρες πάνε να φάνε σε ένα Κινέζικο Εστιατόριο στις Αλυκές Ζακύνθου. Όλοι παραγγέλνουν το ίδιο πιάτο το οποίο κοστίζει 10 ευρώ. 

Αφού τέλειωσαν το φαγητό τους, ήρθε ο σερβιτόρος για να τους φέρει τον λογαριασμό. Δίνει ο κάθε ένας 10 ευρώ, όσο δηλαδή κόστιζε το φαγητό που παρήγγειλε. 

Ο σερβιτόρος πηγαίνει τα χρήματα στο αφεντικό του, αλλά εκείνος του υπενθυμίζει την προσφορά του καταστήματος (το τρίτο πιάτο -50%) άρα έπρεπε να πληρώσουν μόνο 25 ευρώ! Δίνει στον σερβιτόρο 5 ευρώ για να επιστρέψει τα ρέστα στους τρεις πελάτες.

Ο σερβιτόρος πηγαίνοντας προς το τραπέζι προσπαθεί να βρει τρόπο για να μοιράσει 5 ευρώ που του έδωσε το αφεντικό του στα 3 που είναι οι πελάτες. Τότε σκέφτηκε: «Γιατί να μην κρατήσω για μένα τα 2 ευρώ και να δώσω στους 3 πελάτες από 1 ευρώ;». Και αυτό έκανε!!


 Οπότε, ο κάθε πελάτης,
Αρχικά: πλήρωσε 10 ευρώ

Ρέστα: 1 ευρώ του επέστρεψε ο σερβιτόρος
Τελικά:
πλήρωσε
9 ευρώ

Άρα συνολικά: 
                          3×9 + 2 ( τα χρήματα που κράτησε ο σερβιτόρος) = 29 ευρώ και όχι 30 ευρώ!!!

Το ερώτημα είναι το εξής:   

Το 1 ευρώ τι έγινε;;;"