Στηρίξτε το έργο μας!

Τετάρτη 17 Ιουνίου 2015

Η νέα ύλη των Πανελλαδικών Εξετάσεων για το σχολικό έτος 2015 - 16



Ανακοινώθηκε (23 - 06- 2015) η νέα ύλη (εξεταστέα και διδακτέα) για όλα τα μαθήματα της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου.

Στα μαθηματικά αφαιρείται, όπως συζητούσαμε καιρό πριν,
- Οι μιγαδικοί αριθμοί (το Πρωταπριλιάτικο αστείο μας το 2013 βγήκε αληθινό) και
- Οι ασκήσεις που παραγωγίζουν τη συνάρτηση Ολοκλήρωμα... δείτε ακριβώς την οδηγία




Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ ή εδώ από την επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας.

Δείτε την ύλη όλων των μαθημάτων της Γ Λυκείου για το σχολικό έτος 2015 - 16. 



Επειδή όλοι αναρωτιέστε και προβληματίζεστε τι θα δούμε του χρόνου, αναμένω τις δικές σας θέσεις - σκέψεις πριν τοποθετηθώ δημόσια. Οπότε θα ακολουθήσει συζήτηση στα σχόλια του παρόντος θέματος.

Στη νέα σχολική ύλη μας έκανε εντύπωση τα εξής:
1. Απουσία της άλγεβρας
2. Απουσία της Γεωμετρίας
3. Απουσία των Κωνικών τομών
4. Δεν είναι προαπαιτούμενη η γνώση Μαθηματικών κατεύθυνσης της Β΄ Λυκείου
5. Πολύ μικρότερη ύλη, πανηγύρια για τους μαθητές!! Ή μήπως πιο απαιτητικά θέματα στις εξετάσεις;;
6. Με ποιο σκεπτικό αφαιρέθηκε η παράγραφος 3.5;; 
______________________________________________________________________________

Διαβάστε την  άποψη της Ε.Μ.Ε για τη μείωση της ύλης.  Υποστηρίζουν ότι η οδηγία που έχει δοθεί στην παράγραφο 3.5 πρέπει να απαλειφθεί.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Πανεπιστημίου (Ελευθερίου Βενιζέλου) 34
106 79 ΑΘΗΝΑ
Τηλ. 3616532 - 3617784 - Fax: 3641025
e-mail : info@hms.gr
www.hms.gr
Αθήνα, 21 Ιουνίου 2015
Αρ. πρωτ. 15417/21-6-2015
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


ΜΙΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΣΤΗΝ ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΤΗΣ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ

Με την ανακοίνωση της εξεταστέας ύλης των Μαθηματικών για τις εισαγωγικές εξετάσεις του 2016 διαπιστώνεται ότι οι αλλαγές που υπάρχουν σε σχέση με την ύλη των εξετάσεων των προηγουμένων ετών είναι οι εξής:
Α. Η αφαίρεση του Κεφαλαίου των Μιγαδικών και
Β. η προσθήκη υπόδειξης – οδηγίας στην παράγραφο 3.5 .

Θεωρούμε ότι αποφάσεις που αφορούν Αναλυτικά Προγράμματα Μαθηματικών, Σχολικά Βιβλία, προτεινόμενα συστήματα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, την εξεταστέα ύλη, πρέπει να είναι αποτέλεσμα ευρύτερου διαλόγου στον οποίο πιστεύουμε ότι είναι αυτονόητη η θεσμική εκπροσώπηση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, όπως τουλάχιστον κατ’ αρχήν δέχτηκε και ο Αν. Υπουργός κ. Κουράκης σε μια πρώτη συνάντηση που είχε με εκπροσώπους του Δ.Σ της Ε.Μ.Ε., την Πέμπτη 4/6/2015.

Είναι κατανοητό ότι προσπάθεια εφαρμογής ενός μεταβατικού συστήματος εισαγωγικών εξετάσεων για δυο χρόνια που έρχεται να διορθώσει τα σοβαρότατα προβλήματα που θα δημιουργούσε η υλοποίηση της προηγούμενης πρότασης για τις εισαγωγικές εξετάσεις , επηρεάζει και την εξεταστέα ύλη με συνέπεια να εξηγείται η αφαίρεση του κεφαλαίου των Μιγαδικών αριθμών, ώστε να μην επηρεάζονται αρνητικά οι μαθητές που δεν είχαν επιλέξει την Θετική Κατεύθυνση στη Β’ τάξη.

Η προσθήκη όμως υπόδειξης – οδηγίας στην παράγραφο 3.5 δημιουργεί σοβαρά προβλήματα και σύγχυση στους μαθητές, καθώς και δυσκολίες στην επιλογή θεμάτων για τις εξετάσεις.

Προτείνουμε την απάλειψη της υπόδειξης – οδηγίας της παραγράφου 3.5 και έτσι να παραμείνει η παράγραφος 3.5 αυτούσια με τα προηγούμενα χρόνια.

Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία με αυξημένο αίσθημα ευθύνης απέναντι στη νέα γενιά και την κοινωνία, ιδιαίτερα στις σημερινές συνθήκες, προτίθεται να ενθαρρύνει και να συντονίσει ευρύτερο διάλογο που θα αφορά στα Αναλυτικά Προγράμματα των Μαθηματικών Γυμνασίου και Λυκείου και τη Διδασκαλία των Μαθηματικών, με στόχο μια υψηλού επιπέδου Μαθηματική Παιδεία και Εκπαίδευση, που θα καλλιεργεί τη δημιουργική σκέψη, τη φαντασία, την επινοητικότητα και το κριτικό πνεύμα, στοιχεία απαραίτητα ώστε μεσο-μακροπρόθεσμα η Μαθηματική μας Εκπαίδευση να συμβάλλει τα μέγιστα, τόσο στην επαγγελματική σταδιοδρομία των παιδιών μας, όσο και γενικότερα στην οικονομική ανόρθωση της χώρας μας.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας

Ο Πρόεδρος

Νικόλαος Αλεξανδρής Ομότιμος Καθηγητής Πανεπιστημίου Πειραιώς

Ο Γενικός Γραμματέας

Ιωάννης Τυρλής Καθηγητής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης