Τετάρτη 17 Ιουνίου 2015

Η νέα ύλη των Πανελλαδικών Εξετάσεων για το σχολικό έτος 2015 - 16



Ανακοινώθηκε (23 - 06- 2015) η νέα ύλη (εξεταστέα και διδακτέα) για όλα τα μαθήματα της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου.

Στα μαθηματικά αφαιρείται, όπως συζητούσαμε καιρό πριν,
- Οι μιγαδικοί αριθμοί (το Πρωταπριλιάτικο αστείο μας το 2013 βγήκε αληθινό) και
- Οι ασκήσεις που παραγωγίζουν τη συνάρτηση Ολοκλήρωμα... δείτε ακριβώς την οδηγία




Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ ή εδώ από την επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας.

Δείτε την ύλη όλων των μαθημάτων της Γ Λυκείου για το σχολικό έτος 2015 - 16. 



Επειδή όλοι αναρωτιέστε και προβληματίζεστε τι θα δούμε του χρόνου, αναμένω τις δικές σας θέσεις - σκέψεις πριν τοποθετηθώ δημόσια. Οπότε θα ακολουθήσει συζήτηση στα σχόλια του παρόντος θέματος.

Στη νέα σχολική ύλη μας έκανε εντύπωση τα εξής:
1. Απουσία της άλγεβρας
2. Απουσία της Γεωμετρίας
3. Απουσία των Κωνικών τομών
4. Δεν είναι προαπαιτούμενη η γνώση Μαθηματικών κατεύθυνσης της Β΄ Λυκείου
5. Πολύ μικρότερη ύλη, πανηγύρια για τους μαθητές!! Ή μήπως πιο απαιτητικά θέματα στις εξετάσεις;;
6. Με ποιο σκεπτικό αφαιρέθηκε η παράγραφος 3.5;; 
______________________________________________________________________________

Διαβάστε την  άποψη της Ε.Μ.Ε για τη μείωση της ύλης.  Υποστηρίζουν ότι η οδηγία που έχει δοθεί στην παράγραφο 3.5 πρέπει να απαλειφθεί.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Πανεπιστημίου (Ελευθερίου Βενιζέλου) 34
106 79 ΑΘΗΝΑ
Τηλ. 3616532 - 3617784 - Fax: 3641025
e-mail : info@hms.gr
www.hms.gr
Αθήνα, 21 Ιουνίου 2015
Αρ. πρωτ. 15417/21-6-2015
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


ΜΙΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΣΤΗΝ ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΤΗΣ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ

Με την ανακοίνωση της εξεταστέας ύλης των Μαθηματικών για τις εισαγωγικές εξετάσεις του 2016 διαπιστώνεται ότι οι αλλαγές που υπάρχουν σε σχέση με την ύλη των εξετάσεων των προηγουμένων ετών είναι οι εξής:
Α. Η αφαίρεση του Κεφαλαίου των Μιγαδικών και
Β. η προσθήκη υπόδειξης – οδηγίας στην παράγραφο 3.5 .

Θεωρούμε ότι αποφάσεις που αφορούν Αναλυτικά Προγράμματα Μαθηματικών, Σχολικά Βιβλία, προτεινόμενα συστήματα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, την εξεταστέα ύλη, πρέπει να είναι αποτέλεσμα ευρύτερου διαλόγου στον οποίο πιστεύουμε ότι είναι αυτονόητη η θεσμική εκπροσώπηση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, όπως τουλάχιστον κατ’ αρχήν δέχτηκε και ο Αν. Υπουργός κ. Κουράκης σε μια πρώτη συνάντηση που είχε με εκπροσώπους του Δ.Σ της Ε.Μ.Ε., την Πέμπτη 4/6/2015.

Είναι κατανοητό ότι προσπάθεια εφαρμογής ενός μεταβατικού συστήματος εισαγωγικών εξετάσεων για δυο χρόνια που έρχεται να διορθώσει τα σοβαρότατα προβλήματα που θα δημιουργούσε η υλοποίηση της προηγούμενης πρότασης για τις εισαγωγικές εξετάσεις , επηρεάζει και την εξεταστέα ύλη με συνέπεια να εξηγείται η αφαίρεση του κεφαλαίου των Μιγαδικών αριθμών, ώστε να μην επηρεάζονται αρνητικά οι μαθητές που δεν είχαν επιλέξει την Θετική Κατεύθυνση στη Β’ τάξη.

Η προσθήκη όμως υπόδειξης – οδηγίας στην παράγραφο 3.5 δημιουργεί σοβαρά προβλήματα και σύγχυση στους μαθητές, καθώς και δυσκολίες στην επιλογή θεμάτων για τις εξετάσεις.

Προτείνουμε την απάλειψη της υπόδειξης – οδηγίας της παραγράφου 3.5 και έτσι να παραμείνει η παράγραφος 3.5 αυτούσια με τα προηγούμενα χρόνια.

Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία με αυξημένο αίσθημα ευθύνης απέναντι στη νέα γενιά και την κοινωνία, ιδιαίτερα στις σημερινές συνθήκες, προτίθεται να ενθαρρύνει και να συντονίσει ευρύτερο διάλογο που θα αφορά στα Αναλυτικά Προγράμματα των Μαθηματικών Γυμνασίου και Λυκείου και τη Διδασκαλία των Μαθηματικών, με στόχο μια υψηλού επιπέδου Μαθηματική Παιδεία και Εκπαίδευση, που θα καλλιεργεί τη δημιουργική σκέψη, τη φαντασία, την επινοητικότητα και το κριτικό πνεύμα, στοιχεία απαραίτητα ώστε μεσο-μακροπρόθεσμα η Μαθηματική μας Εκπαίδευση να συμβάλλει τα μέγιστα, τόσο στην επαγγελματική σταδιοδρομία των παιδιών μας, όσο και γενικότερα στην οικονομική ανόρθωση της χώρας μας.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας

Ο Πρόεδρος

Νικόλαος Αλεξανδρής Ομότιμος Καθηγητής Πανεπιστημίου Πειραιώς

Ο Γενικός Γραμματέας

Ιωάννης Τυρλής Καθηγητής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

25 σχόλια:

  1. Maki eftyxos se akousa k ksekinisa apo analisi enan mathiti mou..
    Oso Gia tin afairesi tin paragogisis sinartisis olokliroma mallon thetiko einai gia toys ipopsifious.
    An k mall on vlepo ipologismo olokluromaton opos sto panepistimio k emfasi megali se emvada.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οπως εγραψα και στον Σταυρο τον Σταυροπουλο μαλλον προσαρμοσαν την υλη στον λεγομενο "οικονομικο κυκλο"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Όπως είδα Μάκη, πήρες τη μετάθεση. Εύχομαι σε σένα και το lisari να είστε ακόμη πιο δυναμικοί τη νέα χρονιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ Γιάννη μου να είσαι καλά (δεν θα σε μαλώσω που σχολίασες σε λάθος ανάρτηση, έχω καλή διάθεση και σώθηκες!!!!)

      Διαγραφή
  4. Νομίζω ότι ή φαντασία μας έχει ήδη αρχίσει να καλπάζει για τα θέματα των επόμενων πανελληνίων! Χωρίς μιγαδικούς 2ο θέμα, τα ολοκληρώματα θα κερδίσουν την αίγλη που είχαν κάποτε στις πανελλήνιες;Πάντως το να ξεκινάει κάποιος συνάδελφος πρώιμη προετοιμασία από μιγαδικούς ήταν λάθος για πολλούς λόγους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. καλή χρονια σε ολους τους συναδελφους και μαθητες!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. θα έχουμε μόνο υπολογιστικά ολοκληρώματα και εμβαδά? Εγώ αυτό κατάλαβα... Για να δούμε...
    Αυτό που με στεναχωρεί είναι ότι τα μαθηματικά κατεύθυνσης β λυκείου έχουν υποστεί απίστευτη υποβάθμιση και εξαφανίστηκαν και τα τελευταία ψήγματα γεωμετρίας που είχαν απομείνει....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλημέρα και καλή χρονιά σε όλους (για εμάς ξεκινά από το καλοκαίρι).
    Βλέποντας την ύλη αναρωτιέμαι αν μπορούν να βάλουν θέματα που να απαιτούν τον υπολογισμό-εύρεση της συνάρτησης ολοκλήρωμα, αντιμετωπίζοντάς την ως ένα ορισμένο ολοκλήρωμα.
    Ποια είναι η γνώμη σας?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω ότι κάτι τέτοιο μπορεί βεβαίως να μπει και να αντιμετωπιστεί με μεθόδους ορισμένου ολοκληρώματος κανονικότατα!!!

      Διαγραφή
    2. Λοιπον μετα απο κουβεντα με συναδελφους :
      1) ΘΜΤ , rolle , fermat αρκει η εννοια της αρχικης οποτε μεσα
      2) ανισοτικες σχεσεις μεσω μονοτονιας λιγο δυσκολο
      3) Ορια με DHL μπορουν να υπολογιστουν με ΘΜΤ ,μονοτονια της f και στη συνεχεια με Κ.Π.
      οποτε μεσα.
      4) Οι διαφορικες μεσα
      6) Οι ολοκληρωτικες λιγο δυσκολο για μεταβλητο ακρο , μεσα ομως οταν εμφανιζεται
      ολοκληρωμα με σταθερα ακρα ( αν θυμαμαι καλα γιατι εχουν περασει και 20 χρονια
      στο Παν/ μιο τις πρωτες τις λεγαμε Voltera και τις δευτερες Fredholm οποτε αν κανω λαθος
      ζητω συγγνωμη)

      Διαγραφή
  9. Με δεδομένη την απουσία των μιγάδων και της συνάρτησης ολοκλήρωμα, πιστεύω ότι κερδίζουν έδαφος ασκήσεις με συναρτησιακές σχέσεις, υπολογισμοί εμβαδών χωρίων που περικλείονται από γρ. παραστάσεις τριών συναρτήσεων καθώς και ασκήσεις τύπου Δ' θέματος πριν από 10-12 χρόνια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πρωτοτυπία!
    Μείωση της ύλης, χωρίς μείωση των δ.ωρών. Κάλλιστα, θα μπορούσαν να συμπεριλάβουν πίνακες, ορίζουσες, χωρίς αλλαγή βιβλίου. ...ακόμη κι αν ΔΕΝ έμπαιναν σχετικά θέματα, στις εξετάσεις. Όπως, είπαν και προηγούμενοι, δεν ξέρω, αν οδηγεί σε υποβάθμιση τωνΜαθηματικών και γενικότερα του μαθήματος της Γ΄Λυκείου, σίγουρα όμως , πιστεύω, ότι οδηγεί σε υποβαθμιση του μαθήματος της Β΄Λυκείου.
    Σε καμία περίπτωση, δεν νομίζω ότι μπορούμε να βγάλουμε συμπεράσματα για την δυσκολία ή την ευκολία των θεμάτων.
    Το μόνο σίγουρο είναι ότι μια περίεργη χρονιά, μόλις ξεκινάει!

    ...α, και να μη ξεχάσω: πάντα πίστευα ότι η διδασκαλία των μιγαδικών, σε αυτή τη βαθμίδα εκπαίδευσης, κάτι εξυπηρετούσε..και δεν ήταν τυχαία...για να δούμε, θα εκφράσουν επί αυτού άποψη κάποιοι πανεπιστημιακοί ή κάποιο συλλογικό τους όργανο;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Απλά ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΙ οι «σοφοί» του υπουργείου-ο Θεός να το κάνει-παιδείας!!! Αντί να προστεθούν πίνακες ορίζουσες, συστήματα που θα χρειαζόντουσαν με την εισαγωγή σε ένα σωρό τμήματα θετικών επιστημών, αφαίρεσαν τους μιγαδικούς! Ας πούμε ότι ως προς αυτό, δεν τίθεται θέμα. Έτσι που γινόντουσαν οι μιγαδικοί ήταν για ξήλωμα πλέον. Αφού ν-οστές ρίζες είναι εκτός πρωτεύοντα ορίσματα κλπ ήταν εκτός, οι μιγαδικοί είχαν ουσιαστικά παροπλιστεί. Ας βγουν τελικά, αλλά έχε και λίγο άλγεβρα στην όλη διαδικασία. Γραμμική Άλγεβρα έχουν σχεδόν όλα τα τμήματα στο πρώτο έτος (ιδιοτιμές, ιδιοδιανύσματα κλπ) θα ήταν χρήσιμα τα παιδιά να τα είχαν στην ύλη τους. Τελικά αντί να δέσουν και να αναβαθμίσουν τη γνώση...την πάνε όλο και πιο κάτω! Ισοπέδωση όλα προς τα κάτω... Πραγματικά λυπάμαι για την «έκπτωση» του μαθήματος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ απόλυτα! Οι μιγαδικοί πλέον δεν είχαν καμία ουσία και δεν κατανοώ την απουσία πινάκων και οριζουσών από τη στιγμή που διδάσκονται σε κάθε ανώτατο και τεχνολογικό εκπαιδευτικό ίδρυμα. Μάλιστα πολλοί καθηγητές σχολών διδάσκουν τους πίνακες στο πρώτο έτος σα να βρίσκονται στο 1995 που οι φοιτητές τα γνώριζαν ήδη απ' το σχολείο...

      Διαγραφή
  12. χμμμ! μπερδεμενα τα πραγματα. Η παραγώγιση της α ως χ δεν θα εχει ασκησεις . ομως πεδιο ορισμου, συνεχεια, καποιο ιριο χωρις dlh , με ανισοτητες , μονοτονια κατασκευαστικά με τον ορισμό της ανισοτητας ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ενδεχομένως και να οδηγηθούμε σε νέα διαστροφικά θέματα που θα πατάνε σε όλα όσα προανέφερες και συνδυασμό αυτών...

      Διαγραφή
  13. Πόσο σίγουρο είναι ότι όλοι αυτά που διαχρονικά προτείνουν τη διδακτέα ύλη έχουν επαφή με την τάξη,τον έφηβο μαθητή και την εκπαιδευτική πραγματικότητα τόσο του Λυκείου, όσο και του Πανεπιστημίου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Συνάδελφοι, πιστεύω ότι θα υπάρχει θέμα (2ο) με συναρτησιακές σχέσεις - αντίστροφη συνάρτηση, ενώ βλέπω να επανέρχεται πρόβλημα στο τρίτο ή τέταρτο θέμα: Θέματα 4ης Δέσμης 1999-2000-2001.
    Δυστυχώς, όσοι αποφασίζουν για την ύλη, φέρονται σαν πολιτικοί και όχι σαν μαθηματικοί...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα συμφωνήσω 100% στα προτεινόμενα θέματα, αν και είναι λίγο νωρίς για προβλέψεις...

      Διαγραφή
  15. Έχει ανακοινωθεί η ύλη στα μαθηματικα για την Γ ΕΠΑΛ; Όσοι κανετε θερινη προετοιμασία ποια ύλη διδάσκετε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ύλη στα ΕΠΑΛ δεν έχει ανακοινωθεί συνάδελφε. Το μόνο που έχει ανακοινωθεί είναι ότι οι 5 ώρες εκείνου του τραγικού βιβλίου + τις 2 γενικής, θα αντικατασταθούν με 2 ώρες Άλγεβρα + 1 Γεωμετρία!!! Τώρα, ποια θα είναι η ύλη! Κανείς, όχι μόνο δεν ξέρει, αλλά ούτε μπορεί να φανταστεί. Βλέπω στα μέσα Οκτώβρη να μας ενημερώνουν! Αυτό που μπορώ να σου πω είναι ότι στη Γεωμετρία της Β' ΕΠΑΛ, η ύλη ήταν ίδια με του ΓΕΛ μέχρι πέρυσι που έβαλαν μόνο τα κεφ. 7,8,9. ¨Οπως καταλαβαίνεις η δουλειά στη Γεωμετρία πάει για τα κεφάλαια 10, 11 του γνωστού βιβλίου της Α' και Β' Λυκείου (χωρίς να είμαι μέντιουμ). Στην Άλγεβρα πραγματικά δεν μπορώ να προβλέψω.

      Διαγραφή
  16. Ευχαριστώ για την απάντηση Μιχάλη. Εγώ έχω αρχίσει και κάνω συναρτήσεις όρια συνέχεια και θα συνεχίσω με παράγωγο, που πιστεύω ότι δεν θα απουσιάζουν από την ύλη. Άντε να δούμε ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ φοβάμαι ότι η ύλη θα βγει τον Οκτώβριο, οπότε οδηγούμαστε με εκτιμήσεις...

      Διαγραφή

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος