Στηρίξτε το έργο μας!

Κυριακή 20 Δεκεμβρίου 2015

Αποκλειστικά: Οι ομιλίες του Νίκου Ζανταρίδη και Κώστα Τηλέγραφου από το σεμινάριο διδακτικής της ΟΕΦΕ 2015

Το Σάββατο 19/12/2015 παραβρεθήκαμε σε ένα από τα πιο ενδιαφέροντα σεμινάρια διδακτικής που έχουμε παρακολουθήσει τα τελευταία χρόνια. Το διοργάνωσε με απόλυτη επιτυχία η ΟΕΦΕ με υπεύθυνο στο πρόγραμμα των μαθηματικών το Κώστα Αθανασιάδη.

Για τις εισηγήσεις του Νίκου Ζανταρίδη και του Κώστα Τηλέγραφου αποθηκεύστε απευθείας εδώ!!

Όλα οι εισηγήσεις θα αναρτηθούν σύντομα από την ΟΕΦΕ. 



Συμμετείχαν:

1) Απλακίδης Ιωάννης: MASTERCLASS Μαθηματικών - Προετοιμασία των μαθητών της Γ΄ Λυκείου για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις και το πρόβλημα της βαθμολόγησης των γραπτών.

2) Ντούγιας Σωτήριος: Απροσδιόριστες μορφές - Κανόνες του L΄HOPITAL


3) Ζανταρίδης Νικόλαος: Συνέχεια και παραγωγισιμότητα συναρτήσεων που ικανοποιούν συναρτησιακές σχέσεις.



4) Τηλέγραφος Κώστας: Σημεία τομής αντιστροφών - Αντιστροφή και επίλυση ανισώσεων.

5) Αθανασιάδης Κων/νος: Δύο χρήσιμες μέθοδοι στον ολοκληρωτικό λογισμό

6) Ιωσηφίδης Νικόλαος: Ανισότητες στα ολοκληρώματα η συνάρτηση

7) Δόρτσιος Κων/νος: Ρυθμός μεταβολής-Σχόλια Επεκτάσεις στη συνάρτηση ολοκλήρωμα

8) Θωμαίδης Ιωάννης: Βασικά προαπαιτούμενα για τη διδασκαλία και μάθηση της ανάλυσης στη Γ΄Λυκείου

Για ολοκληρωμένη ενημέρωση: Μετά την νέα απόδειξη του Κώστα Τηλέγραφου και την εύστοχη παρατήρηση - προσθήκη του Νίκου Ζανταρίδη στο σεμινάριο διδακτικής της ΟΕΦΕ στην Θεσσαλονίκη, παραθέτουμε την αρχική απόδειξη του Νίκου Ζανταρίδη που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά πριν 15 έτη στα βιβλία του αείμνηστου Δ.Γουβίτσα . Η πρόταση αυτή βρίσκεται στις 13 βασικές προτάσεις που είχε παρουσιάσει το lisari στις 01/04/14.


Τετάρτη 16 Δεκεμβρίου 2015

Ο 12ος διαγωνισμός ενόψει εορτών!!

Οι γιορτές πλησιάζουν και το lisari δεν μπορούσε να μην σας προσφέρει όχι ένα δώρο αλλά έξι ενόψει του εορταστικού κίματος! 
Όπως θα διαβάσετε παρακάτω, όσοι δεν θα κληρωθούν στο διαγωνισμό θα αποκτήσουν δικαίωμα να αγοράσουν τα βιβλία με έκπτωση 25% και το 1 ευρώ θα διατεθεί στο "Χαμόγελο του παιδιού"! 

Για να δείτε τους παλιούς διαγωνισμούς πατήστε εδώ.
______________________________________________________________________________
Ο συγγραφέας των σχολικών βοηθημάτων Διαμαντής Τσεκούρας με τις ομώνυμες εκδόσεις 
 προσφέρει για δεύτερη φορά 
 6 συνολικά βιβλία της Γ΄ Λυκείου προσανατολισμού στους αναγνώστες του lisari!!

___________________________________________________________________________


Το lisari, οι εκδοτικοί οίκοι και οι συγγραφείς για δωδέκατη φορά (!)

βρίσκονται στο πλευρό του μαθητή - καθηγητή!

Δηλώστε συμμετοχή και πάρτε μέρος στην κλήρωση των

3 βιβλίων για κάθε τόμο α) SOS θέματα για το Διαφορικό Λογισμό και 


β) SOS θέματα για τον Ολοκληρωτικό λογισμό 
όπως φαίνεται στη παρακάτω εικόνα.


Λίγα λόγια για τον εκδότη
Οι Εκδόσεις Τσεκούρα, Μαθηματικών Βιβλίων είναι ένας εκδοτικός οίκος. Δημιουργήθηκε από τον Μαθηματικό, Συγγραφέα Διαμαντή Α. Τσεκούρα. Οι εκδόσεις μας έκαναν την εμφάνισή τους για πρώτη φορά, με μεγάλη επιτυχία στην ελληνική εκδοτική αγορά τον Φεβρουάριο του 2008 με το βιβλίο «Συλλογή Επαναληπτικών Θεμάτων» για τα μαθηματικά κατεύθυνσης της Γ’ Λυκείου. Οι Εκδόσεις Τσεκούρα δείχνοντας το κοινωνικό τους έργο προσέφεραν τον Μάρτιο του 2012, δωρεάν σ’ όλους τους μαθητές και καθηγητές του Λυκείου Απερίου Καρπάθου, , ενώ το Μάρτιο του 2014 προσέφεραν επίσης, δωρεάν σ’ όλους τους μαθητές και καθηγητές του Λυκείου Κάσου από ένα βιβλίο «Σ.Ε.Θ.1».

Συνεργάτες - Σύμβουλοι των εκδόσεων "Διαμαντή Τσεκούρα"

  1. Κόπτης Παναγιώτης Μαθηματικός Συγγραφέας
  2. Μανόλη Μαραγκάκη Καθηγητής Μαθηματικών Τ.Ε.Ι Κρήτης
  3. George Anastassiou, Καθηγητής Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Memphis U.S.A. 
Λίγα λόγια για το βιβλίο

Τα βιβλία περιέχουν μόνο λυμένες ασκήσεις στο Διαφορικό και Ολοκληρωτικό λογισμό με στοιχεία συναρτήσεων από όλο το φάσμα της νέας ύλης που διδάσκεται στα Μαθηματικά προσανατολισμού της Γ’ Λυκείου.

    Όροι διαγωνισμού
    • Να αγαπάτε τα μαθηματικά
    • Να αγαπάτε τα βιβλία
    • Να  είστε (φανερά) μέλη του lisari (τα μη μέλη δεν έχουν αξίωση στο έπαθλο)
    • Ξεκινά σήμερα, Τετάρτη 16 Δεκεμβρίου 2015  και λήγει Τρίτη 19 Ιανουαρίου 2016, ώρα 20:30, λίγο πριν την κλήρωση του Λαϊκού Λαχείου (αφού η εν λόγω κλήρωση θα αναδείξει και τους νικητές, όπως έχει καθιερωθεί σε όλους τους διαγωνισμούς μας έως τώρα).     
    • Δεκτές όλες οι ηλικίες!
    • Δηλώστε συμμετοχή (γράφοντας πχ. "Θέλω να συμμετέχω στον διαγωνισμό και είμαι μέλος") στα παρακάτω σχόλια της παρούσας ανάρτησης (ή οποιαδήποτε άλλη αναφορά θέλετε, απλά να καταγράφετε τα στοιχεία σας, αν φαίνεστε ως ανώνυμοι).
    • Δυστυχώς, η συμμετοχή των ανώνυμων που δεν αναφέρουν τα στοιχεία τους (τουλάχιστον ονοματεπώνυμο και ένα email επικοινωνίας) κρίνεται άκυρη και σβήνονται αυτόματα.
    • Οι νικητές θα παραλαμβάνουν τα βιβλία δωρεάν με ταχυδρομική αποστολή (αφού δώσουν πλήρη ονομαστικά στοιχεία και ένα κινητό τηλέφωνο για την παράδοση)
    • Κάθε υποψήφιος πρέπει να έχει ΑΚΡΙΒΩΣ μία συμμετοχή στα σχόλια, αφού από εκεί θα αντληθούν οι νικητές. Πολλαπλά σχόλια του ίδιου υποψηφίου δε θα λαμβάνονται υπόψη, ενώ οι άκυρες συμμετοχές δεν λογίζονται στο μέτρημα για την ανάδειξη των νικητών.
     _____________________________________________________________________
    Προς διευκόλυνσή σας, η σελίδα αυτή θα είναι σταθερά στην πλαϊνή στήλη,  

    έως στις 19 Ιανουαρίου 2016.

    Η μοναδική προσφορά είναι από το συγγραφέα Διαμαντή Τσεκούρα και τον εκδοτικό οίκο Διαμαντή Τσεκούρατους οποίους ευχαριστούμε θερμά.
     

    Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2015

    Συλλογή ασκήσεων για όλες τις τάξεις και μαθήματα του Λυκείου από τον Θεόδωρο Παγώνη

    Ο αγαπητός φίλος, συνάδερφος, μέλος της lisari team Θεόδωρος Παγώνης από το Αγρίνιο μας έχει παρουσιάσει τις παρακάτω άρτιες συλλογές του αποκλειστικά στο lisari.

    Όλες οι σημειώσεις αντιστοιχούν στο σχολικό έτος 2015 - 16.

    1. Άλυτες ασκήσεις χωρισμένες σε παραγράφους για την Άλγεβρα Α΄ Λυκείου (δεν περιέχει μόνο το κεφάλαιο των Πιθανοτήτων). 

    2.  Άλυτες ασκήσεις χωρισμένες σε παραγράφους για τη Γεωμετρία Α΄ Λυκείου.

    3. Άλυτες ασκήσεις ταξινομημένες ανά παραγράφο, α΄ τεύχος και β΄ τεύχος, για την Άλγεβρα Β΄ Λυκείου.

    4.  Άλυτες ασκήσεις χωρισμένες σε παραγράφους για τη Γεωμετρία Β΄ Λυκείου.

    5. Άλυτες ασκήσεις ταξινομημένες ανά παραγράφο (σχ. έτος 2015 - 16) για τα μαθηματικά θετικής κατεύθυνσης της Β΄ Λυκείου.

    6. Άλυτες ασκήσεις ταξινομημένες ανά παράγραφο για τη Γ΄ Λυκείου κατεύθυνσης (θετικών σπουδών, σπουδών οικονομίας και πληροφορικής).


    Σάββατο 12 Δεκεμβρίου 2015

    Φύλλο εργασίας στις ρίζες των πραγματικών αριθμών

    Του Ανδρέα Κουλούρη (lisari team)
    Πως θα ξεφύγουμε από τη μετωπική διδασκαλία για μια μέρα, πως δεν θα απευθυνθούμε σε όλη την τάξη για μια διδακτική ώρα, μπορούμε;
    Το παρόν φύλλο εργασίας αφορά όποια ή όποιον μαθηματικό διδάσκει στην πρώτη λυκείου άλγεβρα και δεν έχει διδάξει ακόμα τις ρίζες.

    Σύντομες οδηγίες:
    Η διδάσκουσα μπαίνει μέσα στην τάξη και μοιράζει το φύλλο εργασίας στους μαθητές. Τονίζει ότι δεν είναι διαγώνισμα, είναι φύλλο εργασίας, το οποίο οι μαθητές θα πάρουν μαζί τους στο σπίτι. Δεν λέει τίποτα στους μαθητές σχετικά με τις ρίζες πραγματικών αριθμών, δε δείχνει κάτι στον πίνακα (όχι μετωπική διδασκαλία τη συγκεκριμένη μέρα). Αφήνει τους μαθητές να συμπληρώσουν το φύλλο εργασίας συνεργαζόμενοι μεταξύ τους. Δεν θα διδάξει αυτή τους μαθητές, οι μαθητές θα σκεφτούν και θα μάθουν μόνοι τους ή με το διπλανό τους και η διδάσκουσα θα τους βοηθήσει, αν και όταν το χρειαστούν.
     

    Όλη τη διδακτική ώρα η διδάσκουσα περπατά ανάμεσα στα θρανία, απαντά σε ό,τι την ρωτήσουν οι μαθητές και βοηθά όποιους κρίνει ότι δυσκολεύονται. Σε κάποια θρανία εξηγεί τι είναι τετραγωνική ρίζα ή κυβική ή νιοστή, δεν διακόπτει όμως τους άλλους που σκέφτονται, δεν απευθύνεται σε όλη την τάξη. Κάποιοι μαθητές δυσκολεύονται στην προπαίδεια (ναι, υπάρχουν και τέτοιοι στο λύκειο), κάποιοι στα κλάσματα, κάποιοι στους δεκαδικούς. Αυτούς η διδάσκουσα θα τους βοηθήσει περισσότερο.
     

    Οι πρώτες 17 ερωτήσεις είναι υπολογιστικού χαρακτήρα. Οι υπόλοιπες είναι λίγο πιο δύσκολες και καλό θα ήταν να συζητηθούν αναλυτικά την επόμενη διδακτική ώρα. Κάποιοι μαθητές δεν ολοκληρώνουν το φύλλο μέσα στη διδακτική ώρα. Αυτό δεν πειράζει, η διδάσκουσα μπορεί να τους ενθαρρύνει να συνεχίσουν την προσπάθεια στο σπίτι. Κάποιοι όμως ολοκληρώνουν μέσα στη διδακτική ώρα ακόμα και τις ασκήσεις για το σπίτι, ακόμα και την άσκηση του σχολικού στην τελευταία σειρά του φύλλου εργασίας, έτσι κι αλλιώς ο κάθε μαθητής έχει την ευκαιρία να δουλέψει με τον δικό του ρυθμό.
    Στο τέλος της διδακτικής ώρας η διδάσκουσα δεν λύνει τις ασκήσεις στον πίνακα ούτε ζητά από τους μαθητές να διαβάσουν τις απαντήσεις δυνατά για να τις διορθώσουν. Προς το τέλος, σταδιακά, δίνει τις φωτοτυπίες με τις λύσεις σε κάθε μαθητή που ολοκλήρωσε το φυλλάδιο για να ελέγξει τις απαντήσεις. Σε όσους δεν πρόλαβαν να ολοκληρώσουν θα δώσει τις φωτοτυπίες με τις λύσεις την επόμενη διδακτική ώρα που θα έχουν μαζί μάθημα. Για τον λόγο αυτό δεν χρειάζονται και πολλές φωτοτυπίες με τις λύσεις. Τονίζει σε όσους δεν πρόλαβαν να ολοκληρώσουν να επιμείνουν με τη μελέτη του παρόντος φυλλαδίου στο σπίτι.
     

    Την επόμενη διδακτική ώρα που το συγκεκριμένη τμήμα θα έχει άλγεβρα μπορεί να γίνει κανονικά μετωπική διδασκαλία, όπου η διδάσκουσα θα διδάξει τις τετραγωνικές και τις νιοστές ρίζες, όπως και τα προηγούμενα χρόνια. Απλά ενδεχομένως να χρειαστεί να κάνει λιγότερα παραδείγματα στην τάξη.
     

    Προσοχή στις ερωτήσεις 10 και 11 (ισχύουν οι ιδιότητες ρίζα(αβ)=ριζα(α)ριζα(β) και ριζα(α/β)=ριζα(α)/ριζα(β);). Η επιτυχία της διδάσκουσας είναι αν οι μαθητές παρατηρήσουν ότι συμπεραίνουν κάτι δίχως να το αποδείξουν. Αυτό θα πρέπει να έχει καλλιεργηθεί στα μαθήματα που προηγήθηκαν. Αν οι μαθητές δεν το παρατηρήσουν η διδάσκουσα καλό θα ήταν να το συζητήσει μαζί τους την επόμενη διδακτική ώρα. «Πως τόσο αψήφιστα λέτε ότι κάτι ισχύει αφού έχετε κάνει μόνο παραδείγματα; Επειδή το λέει ο δάσκαλος;»
     

    Επίσης οι ερωτήσεις 18 ως 24 καλό είναι να συζητηθούν διεξοδικά την επόμενη διδακτική ώρα μαζί με τις υπόλοιπες ιδιότητες των ριζών. 

    Η διδακτική ώρα με το φυλλάδιο δεν αντικαθιστά την παραδοσιακή διδασκαλία αλλά τη συμπληρώνει, προσφέροντας μια ενδιαφέρουσα εναλλαγή στον τρόπο μαθήματος. Θα εκτιμούσα οποιαδήποτε σκέψη ή παρατήρηση σχετικά, ειδικά αν κάποιος συνάδελφος το δοκιμάσει στην τάξη του.


    Για απευθείας αποθήκευση των φύλλων εργασίας πατήστε word - pdf. 

     

    Παρασκευή 11 Δεκεμβρίου 2015

    Διαγώνισμα στα διανύσματα από το Μουσικό Λύκειο του Πειραιά

    Αποκλειστικό!

    Ένα διαγώνισμα στα διανύσματα από τον αγαπητό συνάδελφο Αντώνη Περιβολάκη από το Μουσικό Λύκειο του Πειραιά.

    Ύλη:Διανύσματα Β΄ Λυκείου
    • Για απευθείας αποθήκευση για την Α΄ ομάδα πατήστε  word - pdf
    • Για απευθείας αποθήκευση για την Β΄ ομάδα πατήστε  word - pdf



    Διαγώνισμα στα απόλυτα - ρίζες (2015) από το 6ο ΓΕΛ Λαμίας

    Αποκλειστικό!

    Ένα διαγώνισμα από τον αγαπητό συνάδελφο Χρήστο Τριανταφύλλου από το 6ο ΓΕΛ Λαμίας. 

    Ύλη: Απόλυτες τιμές και ρίζες πραγματικών αριθμών. (Α και Β ομάδα)

    Για απευθείας αποθήκευση πατήστε  word - pdf