Στηρίξτε το έργο μας!

Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2019

Επιτυχόντες Θαλή 2019 - 2020!!


Μόλις ανακοινώθηκαν από την ΕΜΕ (πολύ πιο νωρίς από πέρυσι) οι επιτυχόντες του Θαλή για το σχολικό έτος 2019 - 20.

(site) Για τα επίσημα αποτελέσματα δείτε εδώ από τις σελίδες της ΕΜΕ.

(excel) Για να δείτε τα αρχεία σε excel (με φίλτρα) για πιο εύκολη αναζήτηση σχολείο και στατιστικών στοιχείων πατήστε εδώ από το lisari.blogspot.com.

(pdf) Όλοι οι επιτυχόντες σε ένα pdf.

# Συγχαρητήρια στους επιτυχόντες #

Στατιστικά στοιχεία
1) 195 επιτυχόντες από τη Γ Λυκείου
2) 461 επιτυχόντες από τη Β Λυκείου
3) 757 επιτυχόντες από τη Α Λυκείου
4) 1.099 επιτυχόντες από την Γ Γυμνασίου
5) 1.469 επιτυχόντες από την Β Γυμνασίου

Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2019

Τριγωνική ανισότητα - Γεωμετρία Α΄ Λυκείου

Ένα φυλλάδιο στην τριγωνική ανισότητα (παράγραφος 3.12 / Γεωμετρία Α΄ Λυκείου) ως προέκταση του σχολικού βιβλίου. Χρήσιμο για όλους τους μαθητές της Α΄  τάξης Λυκείου.

Μια ενότητα που είναι πολύ χρήσιμη και για τις επόμενες τάξεις του Λυκείου.

Περιέχει: 
  • Θεωρία, 
  • Γεωμετρική ερμηνεία
  • Λυμένες βασικές ασκήσεις 
  • Άλυτες ασκήσεις

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.


Σάββατο 14 Δεκεμβρίου 2019

25 επιλεγμένα θέματα από το 1ο Κεφάλαιο διανυσμάτων

Ένα συγκεντρωτικό αρχείο από το 1ο Κεφάλαιο: "Διανύσματα" για τους μαθητές κατεύθυνσης της Β Λυκείου.

Περιέχει κυρίως ασκήσεις του σχολικού βιβλίου με προεκτάσεις. Θέματα θεωρίας, ερωτήσεις κατανόησης, λυμένα θέματα. Ένα ενδιαφέρον αρχείο που θα σας κεντρίσει την προσοχή...

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.


Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου 2019

Εκτός ύλης; Δεν νομίζω!

Οι παρακάτω ασκήσεις είναι στο εσωτερικό γινόμενο και δεν είναι εκτός ύλης! Το σχολικό βιβλίο πάντως τις λύνει με την προβολή διανύσματος που πλέον είναι εκτός ύλης!

Προτείνω να τις λύνουμε όπως φαίνεται στο αρχείο που ακολουθεί.

Κάθε χρόνο που τις διδάσκω στους μαθητές μου έχω διαπιστώσει ότι δυσκολεύονται αρκετά. Ο λόγος; Ενώ βρίσκουν τις σχέσεις που πρέπει να χρησιμοποιήσουν τελικά καταλήγουν σε ένα σύστημα τεσσάρων εξισώσεων με τέσσερις αγνώστους και προφανώς χάνονται. Όσοι τη λύσουν τις περισσότερες φορές έχουν κάνει κάποιο λάθος λόγω των αρκετών πράξεων. Δοκιμάστε το στους δικούς σας μαθητές να διαπιστώσετε τα παραπάνω συμπεράσματα.

Επίσης, οι μαθητές ενώ γράφουν τις εξής σχέσεις από την πρώτη άσκηση: 


δυσκολεύονται να αναγνωρίσουν ότι έχουν τέσσερις εξισώσεις και όχι τρεις! Δηλαδή δυσκολεύονται να εντοπίσουν ότι η δεύτερη σχέση, λόγω ισότητας διανυσμάτων, θα τους δώσει δύο εξισώσεις και όχι μία όπως θεωρούν! 

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.



Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2019

Στήλη του μαθητή επεισόδιο 17ο - Άλγεβρα Α Λυκείου (τετραγωνική ρίζα)

Εσείς πώς διδάσκετε αυτή την άσκηση; Αναφερόμαστε κυρίως στο δεύτερο ερώτημα (με ανάλογο σκεπτικό λύνεται και το πρώτο):


Ο μαθητής Ίων Ευαγγέλου από το 1ο ΓΕΛ Ν. Ψυχικού έδωσε μια ευφάνταστη και πολύ σύντομη λύση με αποτέλεσμα να έχουμε την 17η ανάρτηση στην "Στήλη του math - ητή"!

Εδώ παρατηρούμε ότι το σχολικό βιβλίο στο δεύτερο ερώτημα γενικεύει το προηγούμενο ερώτημα, οπότε δεν χρειάστηκε να τεθεί ως άσκηση στους μαθητές, απλά να την επιβεβαιώσουν. Αν και η άσκηση λύνεται με διάφορους τρόπους (συζυγή παράσταση, χιαστί ή απαλοιφή παρονομαστών κτλ.) ο μαθητής επίλεξε ένα διαφορετικό τρόπο για να την επιλύσει πιο σύντομα!

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.

Για να δείτε όλες τις αναρτήσεις των μαθητών δείτε τη 

Τρίτη 10 Δεκεμβρίου 2019

Στήλη του μαθητή επεισόδιο 16ο γενικεύοντας μια άσκηση του σχολικού βιβλίου


Μια γενίκευση της άσκησης Β4 / σελ. 75 από το σχολικό βιβλίο της Άλγεβρας Α΄ Λυκείου.

Μετά από το πρώτο εγχείρημα επαναλάβαμε τη διαδικασία και στην παράγραφο 1.5: " Ρίζες πραγματικών αριθμών".

Πιο υποψιασμένοι πλέον οι μαθητές έφτασαν πολύ γρήγορα στη γενίκευση της άσκησης όπως θα δείτε στην παραπάνω φωτογραφία που αναφέρονται περισσότερες λεπτομέρειες.

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.

Για να δείτε όλες τις αναρτήσεις των μαθητών δείτε τη 
"Στήλη του math-ητή" που ανανεώνεται συχνά