Οι μαθητές του 1ου ΓΕΛ Αμαρουσίου έγραψαν το πρώτο απαιτητικό τεστ κατά τη διάρκεια του μαθήματος (προειδοποιημένο). Η ύλη ήταν μέχρι τη σύνθεση συναρτήσεων.
Δόθηκαν δύο είδη θεμάτων: α) Επίπεδο Πανελλαδικών εξετάσεων β) Βασικό επίπεδο
Για το επίπεδο των Πανελλαδικών εξετάσεων έχουμε να σημειώσουμε τα εξής:
Θέμα Α
Δύο γνωστές συναρτήσεις που ζητούνται οι βασικές γνώσεις όπως πχ. πεδίο ορισμού, συμμετρίες και γραφικές παραστάσεις. Εδώ οι μαθητές προβληματίστηκαν αρκετά στο πεδίο ορισμού αφού οι περισσότεροι δεν έχουν δει περιπτώσεις σε αυτό και στο β ερώτημα κανείς μαθητής, εκτός έναν, δεν μπόρεσε να απαντήσει αφού δεν είχε δει ανάλογη άσκηση.
Θέμα Β
Μια άσκηση του σχολικού βιβλίου με βασικές γνώσεις Γεωμετρίας. Εδώ η δικαιολόγηση για τις τιμές του άξονα των x που έλειπαν ήταν ευφάνταστες αφού οι γνώσεις της Γεωμετρίας απουσιάζουν. Φαντάζομαι τι θα βλέπουμε σε λίγα χρόνια που το μάθημα της Γεωμετρίας υποβιβάζεται...
Θέμα Γ
Κρύβει μια πρωτότυπη ιδέα! Εύρεση παραμέτρων όταν οι δύο συναρτήσεις είναι ίσες! Στη συνέχεια, και χωρίς να γνωρίζουμε την παράμετρο μπορούμε να σχεδιάσουμε τη γραφική της παράσταση.
Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ (εκφωνήσεις) και εδώ οι λύσεις.
Δόθηκαν δύο είδη θεμάτων: α) Επίπεδο Πανελλαδικών εξετάσεων β) Βασικό επίπεδο
Για το επίπεδο των Πανελλαδικών εξετάσεων έχουμε να σημειώσουμε τα εξής:
Θέμα Α
Δύο γνωστές συναρτήσεις που ζητούνται οι βασικές γνώσεις όπως πχ. πεδίο ορισμού, συμμετρίες και γραφικές παραστάσεις. Εδώ οι μαθητές προβληματίστηκαν αρκετά στο πεδίο ορισμού αφού οι περισσότεροι δεν έχουν δει περιπτώσεις σε αυτό και στο β ερώτημα κανείς μαθητής, εκτός έναν, δεν μπόρεσε να απαντήσει αφού δεν είχε δει ανάλογη άσκηση.
Θέμα Β
Μια άσκηση του σχολικού βιβλίου με βασικές γνώσεις Γεωμετρίας. Εδώ η δικαιολόγηση για τις τιμές του άξονα των x που έλειπαν ήταν ευφάνταστες αφού οι γνώσεις της Γεωμετρίας απουσιάζουν. Φαντάζομαι τι θα βλέπουμε σε λίγα χρόνια που το μάθημα της Γεωμετρίας υποβιβάζεται...
Θέμα Γ
Κρύβει μια πρωτότυπη ιδέα! Εύρεση παραμέτρων όταν οι δύο συναρτήσεις είναι ίσες! Στη συνέχεια, και χωρίς να γνωρίζουμε την παράμετρο μπορούμε να σχεδιάσουμε τη γραφική της παράσταση.
Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ (εκφωνήσεις) και εδώ οι λύσεις.
Για την ανάρτηση με όλα τα τεστ - διαγωνίσματα
για το σχολικό έτος 2018 - 19
από καθηγητές, σχολεία και Φροντιστήρια πατήστε εδώ.
Καλησπέρα κ.Χατζόπουλε!
ΑπάντησηΔιαγραφήΩραία η πρώτη γραπτή σας εξέταση στο σχολείο σας. Όμως θα ήθελα να σας ρωτήσω κάτι. Λέτε "Μια άσκηση του σχολικού βιβλίου με βασικές γνώσεις Γεωμετρίας". Πριν λίγο καιρό γράφατε σε συνομιλία με συνάδελφό σας "πιστεύω πως αν συνεχιστούν οι γεωμετρικές ΑΝΑΦΟΡΕΣ(ίδιας λογικής)θα απαξιωθεί η Γεωμετρία")όπως ακριβώς το γράψατε. Αφενός ειλικρινά δεν κατάλαβα τον ισχυρισμό σας (πως γίνεται δηλαδή να ζητούνται γεωμετρικές αναφορές και να απαξιώνεται η Γεωμετρία) και αφετέρου εδώ εσείς στο γραπτό τεστ που παρουσιάσατε ζητάτε απλή γεωμετρική αναφορά επομένως, πάντα κατά τα σεβαστά λεγόμενα σας, απαξιώνετε κι εσείς με τη σειρά σας τη Γεωμετρία. Μήπως υπάρχει σύγκρουση μεταξύ του ισχυρισμού σας και των πεπραγμένων σας; Εξηγήστε μου παρακαλώ πως γίνεται να ζητείται κάτι και αυτομάτως να απαξιώνεται.
Καλή εβδομάδα εύχομαι.
Απόστολος
Γεια σου Αποστόλη!
ΔιαγραφήΠροφανώς δεν κατανόησες αυτά που έγραψα και λογικά δεν φταις εσύ αλλά ίσως ο τρόπο που το διατύπωσα.
Στο θέμα των εξετάσεων υπήρχε μια αναφορά σε κάτι τύπους Γεωμετρίας και θεωρήθηκε ότι τελικά εξετάστηκε η Γεωμετρία!!! Αντίθετα, θα μπορούσαν να είχαν ζητήσει κάτι πιο Γεωμετρικό (έχω κάνει ειδική αναφορά από το σχολικό βιβλίο και σε θέμα εξετάσεων).
Άρα με τέτοιες προσεγγίσεις (αποστήθιση τύπων) τελικά φέρνουμε τα αντίθετα αποτελέσματα. Δηλαδή λέω Αποστόλη από όλο το μεγαλείο της Γεωμετρίας εξετάσαμε στις εξετάσεις δύο τύπους! Όχι ότι με πειράζει αλλά θα ήθελα κάτι πιο Γεωμετρικό, αλλά αυτή είναι η θέση μου, δεν είναι απαραίτητο να συμφωνούμε. Γι αυτό υπάρχει το βήμα να εκφράζεστε όλοι. Ο καθένας προσεγγίζει ένα θέμα από διαφορετική πλευρά.
Στο τεστ που είδες πιο πάνω εξετάζει στο πρώτο σχήμα: ισότητα τριγώνων, παράλληλες ευθείες και σχέση γωνιών. Ενώ στο δεύτερο σχήμα μπορείς να χρησιμοποιήσεις γνώσεις όταν η διάμεσος είναι ύψος τότε είναι ισοσκελές κτλ.
Βλέπεις κάποια ταύτιση αυτά που ζήτησα με αυτά που είδαμε στις Εξετάσεις; Με αδικείς!!
Καλησπέρα κ.Χατζόπουλε
ΔιαγραφήΗ ερώτηση μου δεν έχει καμία σχέση με όσα απαντήσατε. Δεν έχω δει τι αναφορές έχετε δώσει από το σχολικό βιβλίο και τη Γεωμετρία. Η ερώτηση μου ήταν σαφέστατη. Πως γίνεται να ζητείται Γεωμετρία (έστω και δύο τύποι όπως λέτε) και να απαξιώνεται η Γεωμετρία (πάντα κατά τα λεγόμενά σας). Άλλωστε κι εσείς παρουσιάσατε Γεωμετρικής φύσεως ερωτήματα ΜΕΤΑ από τα θέματα των εξετάσεων. Πριν δεν είχατε βάλει ΤΙΠΟΤΑ. Επομένως δε σας έκανε κάποιος να απαξιώσετε τη Γεωμετρία. Αντιθέτως την τονίσατε και με το παραπάνω. Θα περιμένω με αγωνία τις νέες σας εμπνευσμένες γεωμετρικές πινελιές. Θα θέσω τα προβλήματα σας υπόψη του γιού μου που φέτος δίνει εξετάσεις.
Καλό σας βράδυ.
Πάλι με αδικείτε ή δεν με παρακολουθείτε! Νομίζω το δεύτερο γιατί σας βλέπω στο χώρο μας για πρώτη φορά.
ΔιαγραφήΟπότε θα σας πω μερικά λόγια για μένα. Θέματα Γεωμετρίας θέτω στους μαθητές εδώ και πολλά έτη όχι μόνο στη Γ Λυκείου Κατεύθυνσης αλλά και στην Κατεύθυνση της Β Λυκείου με αρκετές μουρμούρες αρκετές φορές. Κύριε τι βάζετε; Αφού δεν πέφτουν! Και άλλα τέτοια παρόμοια που αντιμετωπίζουμε όλοι οι καθηγητές που προσπαθούν να βάλουν ποικίλα εργαλεία στο μάθημά τους. Μάρτυρας μου το blog, οι αναγνώστες και οι μαθητές μου. Μην περιμένετε να σας πείσω δείχνοντας link που να το αποδεικνύουν γιατί τότε η συζήτηση ξεφεύγει...
Όσο γι αυτό το ερώτημα σας: "Πώς γίνεται να ζητείται Γεωμετρία (έστω και δύο τύποι όπως λέτε) και να απαξιώνεται η Γεωμετρία;"
Κάνω copy - paste την προηγούμενη απάντησή μου που τοποθετήθηκα σε αυτό το ερώτημα και ίσως δεν ήμουν σαφής:
"Στο θέμα των εξετάσεων υπήρχε μια αναφορά σε κάτι τύπους Γεωμετρίας και θεωρήθηκε ότι τελικά εξετάστηκε η Γεωμετρία!!! Αντίθετα, θα μπορούσαν να είχαν ζητήσει κάτι πιο Γεωμετρικό (έχω κάνει ειδική αναφορά από το σχολικό βιβλίο και σε θέμα εξετάσεων).
Άρα με τέτοιες προσεγγίσεις (αποστήθιση τύπων) τελικά φέρνουμε τα αντίθετα αποτελέσματα. Δηλαδή λέω Αποστόλη από όλο το μεγαλείο της Γεωμετρίας εξετάσαμε στις εξετάσεις δύο τύπους!"
Το ξανά γράφω πιο αναλυτικά και με συγχωρείται δεν έχω διαφορετικό τρόπο να το προσεγγίσω και να επανέλθω. Δηλαδή αν ρωτήσω ποιος φιλοτέχνησε την Τζοκόντα σημαίνει ότι ρώτησα κάτι για την Τέχνη άρα την αναβαθμίζω; Δηλαδή από όλη τη Γεωμετρία αυτό θεωρούμε σημαντικό; Και όταν από ένα μάθημα που έχει χιλιάδες προτάσεις - ιδέες κτλ. όταν ζητάς κάτι τόσο απλό και ελάχιστο από εκεί που περιμέναμε κάποια στιγμή κάτι ποιο Γεωμετρικό τότε το υποτιμάς. Μπορεί κάποιος να γνώριζε τον τύπο από την Φυσική και όχι από τη Γεωμετρία. Μπορούσε να το γνωρίζει από το Γυμνάσιο που η Γεωμετρία είναι εμπειρική και όχι θεωρητική όπως είναι στο Λύκειο. Απλά και ξεκάθαρα, δεν εξετάσθηκε η Γεωμετρία πέρυσι παρόλο που το ζητούσε επίμονα η μαθηματική κοινότητα (εκείνη την χρονιά υπάρχουν πολλά post σε διάφορες ομάδες που γίνεται πρόβλεψη για Γεωμετρικό θέμα). Απλά κατά τη γνώμη μου φάνηκε ως τρίπλα για να μας ικανοποιήσουν όλους. Ήταν το κύκνειο άσμα της Γεωμετρίας αφού από φέτος δεν θα εξετάζεται επομένως ούτε και αυτό δεν θα βλέπουμε στις εξετάσεις.
Καλή επιτυχία στο παιδί σας!
Σημείωση: Θέλετε να μας πείτε λίγα λόγια για εσάς; Εκπαιδευτικός; Διδάσκετε;
Καλησπέρα σας.
ΔιαγραφήΕίχα συστηθεί εδώ και καιρό. Αν ψάξετε θα με βρείτε. Κι εμένα μη μου ζητήσετε link, αδυνατώ. Εγώ διαβάζω το υλικό που παρουσιάζετε εδώ μέσα (από ενδιαφέρον να βρω υλικό για το γιό μου) και εννοούσα πως δεν είδα σε κανένα τεστ ή διαγώνισμα Γ' Λυκείου παλαιότερο, δικό σας ή άλλων να ζητείται κάτι με γεωμετρική υφή. Αντιθέτως γίνονταν διαγωνισμός τρικαδόρικων ασκήσεων. Έτσι μου λένε οι πιο έμπειροι φίλοι μου. Σας έχω ξαναγράψει πως είμαι μαθηματικός στο πτυχίο όμως εργάζομαι σε Τράπεζα. Τέλος πάντων δε θέλω να σας στεναχωρήσω αλλά ούτε και η τελευταία σας απάντηση δε με κάλυψε αφού πάλι δε θεωρώ ικανά τα επιχειρήματά σας να με πείσουν πως η γεωμετρία όταν ζητείται, απαξιώνεται!
Δεν πειράζει. Να είστε καλά.
Καλή συνέχεια!