Στηρίξτε το έργο μας!

Τρίτη 24 Αυγούστου 2021

Αναβαθμισμένα Προγράμματα Σπουδών για το Λύκειο για το σχολικό έτος 2023 - 24

Τελευταία ενημέρωση: 22/8/2021

Η αγαπητή Υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως είχε αναγγείλει ότι την Άνοιξη 2021 θα ανακοινωθούν τα νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών για το Γυμνάσιο και Λύκειο (δείτε τον σύνδεσμο). 

Μετά από μια απρόσμενη σχολική σεζόν όλα καθυστέρησαν, οπότε αναμένουμε αρχές Σεπτεμβρίου να έχουμε τις επίσημες ανακοινώσεις. 

Σε όλο αυτό το διάστημα δεχόμαστε πολλές ερωτήσεις για τα προγράμματα σπουδών όπως και έρχονται αρκετές πληροφορίες (από τους υπεύθυνους των προγραμμάτων) για τις παραγράφους που θα προστεθούν σε κάθε τάξη. Η ενημέρωση δεν πρέπει να είναι για λίγους, αλλά για όλους...

Πριν πάμε στο κύριο θέμα μας, θέλω να ξεκαθαρίσω ότι όλα αυτά που θα διαβάσετε δεν είναι τίποτα οριστικό και μπορεί να αλλάξει από τη στιγμή που ενημερωθήκαμε μέχρι τη στιγμή που θα οριστικοποιηθεί το πρόγραμμα. Άρα όλα είναι στον "αέρα". Οριστικά είναι τα προγράμματα που θα ανακοινώσει το Υπουργείο Παιδείας.

Σκοπός μας ΔΕΝ είναι να κρίνουμε τους υπεύθυνους του προγράμματος, που έτσι και αλλιώς η αξία και οι γνώσεις τους είναι αναγνωρισμένες, αλλά να δώσουμε το στίγμα του νέου προγράμματος σπουδών. Προφανώς οι τεκμηριωμένες απόψεις (μόνο τέτοιες θα δέχομαι στα σχόλια) θα δείχνουν και την στάση μας.

Ας ξεκινήσουμε! 

Σταδιακά (αυτό θα γίνεται μέχρι το τέλος του καλοκαιριού) θα προσθέτουμε παραγράφους για κάθε τάξη χωριστά για να γίνεται η σχετική συζήτηση. Αρχικά θα σημειώσουμε αυτά που μας κάνουν μεγαλύτερη εντύπωση! Η ανανέωση θα γίνεται κάθε Κυριακή!

Σημείωση: Προφανώς και τα νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών ΔΕΝ αφορούν τη σχολική περίοδο 2021 - 22, αλλά ούτε την επόμενη (2022 - 23) που αναμένουν να είναι έτοιμα τα νέα εγχειρίδια που θα συμμετέχουν οι εκδοτικοί οίκοι και θα τρέξουν μόνο στα Πρότυπα σχολεία, αλλά τουλάχιστον για το σχολικό έτος 2023 - 24 (λογικά για την Α΄ τάξη). 

__________________________________________________

Οι παράγραφοι που προβλέπονται να προστεθούν στην Γ΄ Λυκείου είναι:

4) Ανάλυση (χωρίς υπαρξιακά θεωρήματα)

3) Στοχαστικά μαθηματικά (Στατιστική - Πιθανότητες) 

2) Πίνακες και Ορίζουσες

1) Γεωμετρικές Κατασκευές και Γεωμετρικοί Τόποι (!)


Οι παράγραφοι που προβλέπονται να προστεθούν στην Β΄ Λυκείου είναι:
5) Συναρτήσεις
4) Πρόοδοι
3) Αναλυτική Γεωμετρία
2) Τριγωνομετρικοί αριθμοί (μέρος β)
1) Μιγαδικοί αριθμοί

Οι παράγραφοι που προβλέπονται να προστεθούν στην Α΄ Λυκείου είναι:
2) Συναρτήσεις
1) Τριγωνομετρικοί αριθμοί (μέρος α)

25 σχόλια:

  1. Σε ευχαριστούμε Μάκη για την ενημέρωση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστώ κι εγώ για την ενημέρωση. Λογικά αυτό θα σημαίνει ευρύτερο άνοιγμα του κλάδου της Γεωμετρίας στις πανελλήνιες. Ενδεχομένως και της Αναλυτικής Γεωμετρίας, αν οι γεωμ. τόποι μελετηθούν στα πλαίσια του κεφαλαίου των διανυσμάτων, κωνικών τομών κλπ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η συνέχεια των αναρτήσεων Νίκο θα δείξει αν αυτό που λες θα πραγματοποιηθεί...

      Διαγραφή
  3. Απορώ αν τα παιδιά μέσα σε μια χρονιά προλάβουν να φα μάθουν όλα αυτά. Συνέχεια να βάζουμε ύλη να βάζουμε χωρίς να υπολογίζουμε πολλούς παράγοντες . Απόφοιτος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Kυριάκο, μήπως εννοείς για άλλο μάθημα; Γιατί στα Μαθηματικά, εδώ και 20 χρόνια, μόνο μειώσεις γίνονται στην ύλη.

      Διαγραφή
    2. Εγώ μιλάω συνολικά στα 4 μαθήματα τι αντιμετώπισα 3 φορές που έδωσα. Δεν βγαίνει η ύλη κύριοι. Η από β πρέπει να ξεκινάει κάποιος την ύλη της Γ για να προλαβαίνει

      Διαγραφή
  4. Ευχαριστούμε για την ενημέρωση. Πρώτη μου αντίδραση: Έβγαλα από το μπαούλο το θρυλικό "Βιβλίο της μεθοδολογίας των γεωμ. τόπων" (1977) του αείμνηστου Γιάννη Ντάνη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αυτές οι προβλεπόμενες παράγραφοι θα μπουν και στην ύλη των πανελλαδικών εξετάσεων ή θα είναι τύπου γενικής παιδείας για όλα τα παιδιά?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. οι γτ και κατασκευές ειναι δυσκολο κομμάτι απαιτεί σκέψη και γεωμετρική παιδεια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστά, απλά θα έχουν άλλη λογική και επίπεδο γνώσεων. Ένα πρόγραμμα σπουδών αποσπασματικά δεν μπορείς να κατανοήσεις τη λογική του

      Διαγραφή
  7. Καλησπέρα.
    Προφανώς μιλάτε για τις εξετάσεις του 2023 μιας και η ύλη για το 2022 έχει ανακοινωθεί.
    Έτσι αποσπασματικά, δεν στέκεται αυτή η παράγραφος.
    Από ποιο βιβλίο και με τι υπόβαθρο;
    Θα αλλάξει το σχολικό της Γ λυκείου;
    Θα είναι στα πλαίσια του πολλαπλού βιβλίου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι ξεκάθαρο ότι ΔΕΝ μιλάμε για το σχολικό έτος 2021 - 22. Θα το γράψω για να μην μπερδευτεί κανείς.

      Διαγραφή
  8. Αυτό που έλειπε από τη δύσμοιρη Γ λυκείου μετά την άκρως επιτυχημένη ΕΒΕ είναι 3 ακόμη κεφάλαια!!! Πάνε καλά εκεί στο υπουργείο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όλα αυτά που αναρτώνται Γιάννη ΔΕΝ είναι για την επόμενη χρονιά. Επίσης, ας δούμε ολοκληρωμένο το πρόγραμμα και μετά κάνουμε τις κρίσεις μας. Ας μην τα γειώνουμε όλα, είναι άνθρωποι ικανοί που ασχολούνται όλη μέρα για αυτά τα προγράμματα.

      Διαγραφή
  9. Πηγαινουν να επαναφέρουν το σύστημα των δεσμών όπως φαίνεται ή πιο σωστά την ύλη που είχαν τα μαθηματικά τν δεκαετία του 1990

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι ως προς το επίπεδο δυσκολίας, ναι ως προς το πλήθος των εννοιών.

      Διαγραφή
  10. Κατά τη γνώμη μου η αύξηση των γνωστικών πεδίων είναι ανάγκη κ έπρεπε να είχε γίνει χθες! Φυσικά σε συνδυασμό με αλλαγή στη φιλοσοφία των εξετάσεων με θέματα περισσότερα σε πλήθος κ με λιγότερη ανούσια λεπτομέρεια. Θέματα με Θ.Μ.Τ για παράδειγμα υπάρχουν σε μεταπτυχιακά θεωρητικά μαθηματικα σε άλλες χώρες. Δεν νοείται ένας φοιτητής να μπαίνει σε μια σχολή θετικών επιστημών κ να μην έχεις δει στατιστικό πίνακα να μην έχεις ακούσει για πιθανότητες να μην ξέρεις να κάνεις απλούς συλλογισμούς συνδυαστικής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Θυμάμαι σε μια ημερίδα με πανεπιστημιακούς την περίοδο της καραντίνας, πριν λίγους μήνες, είχαμε συνάδελφοι της δευτεροβάθμιας θίξει το θέμα της αύξησης της ύλης με ταυτόχρονο "άπλωμα" σε περισσότερα γνωστικά πεδία. Επιπρόσθετα θα ήταν προς τη σωστή κατεύθυνση ο εμπλουτισμός των σχολικών εγχειριδίων με προβλήματα που άπτονται της καθημερινότητας, της οικονομικής δραστηριότητας, των κατασκευών, της ιατρικής, της βιολογίας και άλλων. Να καταλάβουν επιτέλους οι μαθητές ότι τα μαθηματικά "κάπου χρειάζονται " και μάλιστα ΑΡΚΕΤΑ! Μάλλον κάποιοι μας ακούνε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μανώλη έτσι ακριβώς θα γίνει. Περισσότερα με λιγότερο βάθος και ανάλυση. Δεν θα φτάσουμε στο επίπεδο δυσκολίας των δεσμών, πολλά και δύσκολα.

      Διαγραφή
  12. Πιστεύω ότι ίσως προστεθεί και το κεφάλαιο των ακολουθιών και οι μιγαδικοί αριθμοί και φυσικά θα παραμείνει η πραγματική ανάλυση.βεβαια ένα μέρος αυτής της ύλης θα πρέπει να διδάσκεται από τν Β λυκείου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλησπέρα,θα ήθελα αρχικά να κάνω κάποιες ερωτήσεις, όταν λέμε πίνακες και οριζουσες και όχι σε βάθος τι θα κάνουμε πρόσθεση και πολλαπλασιασμό πινάκων και αντε να βρούμε μια ορίζουσα; γεωμετρικός τόπους; μα όταν κάνουμε γεωμετρικός τόπους στη Β κατεύθυνση τους διδάσκουμε όπως πρέπει; κάνουμε και το αντίστροφο σε ασκήσεις που ζητούν γ τ σημείων; γεωμετρικές κατασκευές όχι σε βάθος;δηλαδή να κάνουμε τι; να φτιάξουμε μέσο κάθετη και διχοτομο αντε και κανένα τρίγωνο; Με την συνδιαστικη συμφωνώ και με τις πιθανότητες όσο για την στατιστική αν είναι όπως της Γ γενικής η σαν αυτή που μας είπαν να δει ψάξουμε στην Β λυκείου καλύτερα μην την βάλουν καθόλου.Νομιζω ότινα προσθέσουν, ότι μπάλωμα και αν κάνουν μια τρύπα στο νερό θα κάνουμε, τα βιβλία θα είναι αντιγραφή; θα είναι κόψε ράψε; θα συνεχίσουμε να πασχουμε από το σύνδρομο της παρειτσας και να τα γράφουν οι ίδιοι και οι ίδιοι; θα μάθουν τα παιδιά επιτέλους τι είναι πίνακας; ποια η χρησιμότητα του; τι είναι η ορίζουσα; Ρωτήστε σας παρακαλώ 100 φοιτητές που πέρασαν γραμμική 1 στο πολυτεχνείο η το πανεπιστήμιο τι είναι πίνακας, αυτό που θα σας απαντήσουν κάποιοι είναι τι είναι η γραμμές και η στήλες, αν θέλουν να μάθουν τα παιδιά μας αυτά τα μαθηματικά τότε ας τα πείσουμε να σπουδάσουν κάτι άλλο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλησπέρα. Να εκφράσω κι εγώ κάποιες απορίες:
    α) για ποια αναλυτική γεωμετρία να σχεδιάζουν στη Β΄ Λυκείου ; Εξισώσεις-μελέτη άλλων γραμμών;
    β) οι μιγαδικοί θα μπορούν να παρεισφρήσουν στα θέματα των πανελλαδικών;
    γ) τη συνδυαστική γιατί δεν τη θυμάται κανείς ;
    Πάντως , θεωρώ σωστή την κατεύθυνση εμπλουτισμού της διδακτέας ύλης.
    Ευχαριστούμε πολύ για κάθε ενημέρωση που μας παρέχετε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος