Δευτέρα 12 Ιουνίου 2023

Ο Αρχιμήδης και ο Ευκλείδης σχολιάζουν το Γ4 ερώτημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2023

Ο Αρχιμήδης (Α) και ο Ευκλείδης (Ε) συζητάνε για τα θέματα των Μαθηματικών και κυρίως για το ερώτημα Γ4 που τέθηκαν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2023.

Ο Αρχιμήδης (Α) και ο Ευκλείδης (Ε) κανόνισαν να περπατήσουν στα σοκάκια της Ν. Φιλαδέλφειας για να συζητήσου - γιατί άλλο - για τα θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων του 2023. Για την ακρίβεια θα συζητήσουν για το τρόπο που βαθμολογείτε στα Βαθμολογικά Κέντρα (Β.Κ.) το ερώτημα Γ4.

Ας τους απολαύσουμε!

Επιμέλεια: Μάκης Χατζόπουλος


Το παρόν κείμενο αποτελεί προϊόν μυθοπλασίας. Τα πρόσωπα, τα ονόματα και οι καταστάσεις είναι φανταστικά και οποιαδήποτε ομοιότητα είναι συμπτωματική και δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Α: Ευκλείδη πόσα πακέτα έχεις διορθώσει μέχρι σήμερα;

Ε: Τρία πακέτα!

Α: Άρα 90 γραπτά! Οπότε έχεις άποψη γι’ αυτό που θα σε ρωτήσω...

Ε: Πώς πήγαν οι μαθητές;

Α: Όχι! Κάτι καλύτερο!

Ε: Υπάρχει και καλύτερο;

Α: Ναι βρε συ! Άσε με να σου εκφράσω την ερώτησή μου και θα καταλάβεις.

Ε: Άντε πες! Απλά κάθε χρόνο που κάνουμε την ίδια συζήτηση καταλήγουμε στο ίδιο στο ίδιο σημείο!

Α: Στο γήπεδο της ΑΕΚ;

Ε: Ότι κακώς συζητήσαμε Αρχιμήδη! Έχουμε γίνει viral στο lisari! Μας έχει κάνει πρώτο θέμα ο Μάκης…

Α: Άσε τον Μάκη! Αυτός κάνει τη δουλειά του και εμείς τη δική μας! Πάμε στα δικά μας. Να συνεχίσω;

Ε: Πες, πες! Δεν ξανά μιλάω…

Α: Η ερώτησή μου είναι η εξής: Πώς βαθμολογήσατε στο Β.Κ. το ερώτημα Γ4 όταν ο μαθητής υπολόγισε το εμβαδόν του χωρίου μεταξύ της Cf και της εφαπτομένης της;

Ε: Και όχι με τον άξονα x΄x ;

Α: Ναι!

Ε: Μηδέν!

Α: Γιατί;

Ε: Γιατί ο μαθητής υπολόγισε εμβαδόν από λανθασμένο χωρίο

Α: Και αν ο μαθητής διατύπωνε ή και αποδείκνυε ότι η συνάρτηση f(x) = 1/x είναι κυρτή, άρα η εφαπτομένη της είναι κάτω από τη Cf; Και έκανε το σχήμα;

Ε: Συνήθως οι μαθητές που υπολόγισαν το λάθος εμβαδόν χωρίου δεν έκαναν και σχήμα διότι δεν το χρειάστηκαν. Απλά σημείωσαν ότι η f είναι κυρτή άρα έτσι δικαιολόγησαν το πρόσημο της διαφοράς…

Α: Έστω και έτσι έδωσες μονάδες;

Ε: Ναι! Μία μονάδα για την αιτιολόγηση του προσήμου και άλλη μια για το σχήμα, αν είχε και το σημείο τομής της ευθείας με τον άξονα x΄x, το σημείο (2, 0).

Α: Και για τον υπολογισμό του ολοκληρώματος;

Ε: Είπαμε, καμία!

Α: Σε βρίσκω λάθος. Τουλάχιστον τρεις με τέσσερις μονάδες από τις έξι έπρεπε να δώσεις…

Ε: Δηλαδή το μισό θέμα σωστό και ας πήρε ο μαθητής λάθος τύπο; Αλήθεια το πιστεύεις;

Α: Εννοείται! Αφού ο μαθητής γνωρίζει το ολοκλήρωμα του εμβαδού και το υπολογίζει σωστά.

Ε. Εδώ είναι η ένστασή μου! Ο μαθητής δεν ξέρει, νομίζει ότι ξέρει και εσύ μου λες να τον κοιμίσω και άλλο, δίνοντάς του κάποιες μονάδες. Βαθμολογητής είμαι, όχι φιλανθρωπικό ίδρυμα!

Α. Μα όσα έγραψε, ασχέτως αν η αφετηρία ήταν λανθασμένη, είναι σωστά!

Ε: Δηλαδή αν ο μαθητής έγραφε και το Πυθαγόρειο Θεώρημα σε εκείνο το σημείο, θα έπρεπε να του δώσω μονάδες; Επειδή το διατύπωσε σωστά; Και αν έγραφε ότι η ΑΕΚ πήρε το double πάλι θα του έδινα μονάδες; Επειδή γνωρίζει τον Πρωταθλητή Ελλάδος; Δηλαδή θα δίνω μονάδες για αυτά που απαντάει – γνωρίζει ο μαθητής ή για αυτά που τον ρωτάνε; Αν είναι έτσι, τότε οι μαθητές ας παπαγαλίζουν ένα μέρος των μαθηματικών και να το γράφουν στις εξετάσεις! Και εμείς, ως φιλάνθρωποι και large διορθωτές, να του δίνουμε μονάδες!

Α: Είσαι υπερβολικός!

Ε: Εγώ είμαι υπερβολικός; Ή εσύ που μου λες να δώσω μονάδες σε λάθος απάντηση;

Α: Είσαι υπερβολικός γιατί έχει δώσει τη μισή απάντηση σωστή. Πες ότι ξέχασε, από πλευράς χρόνου να αφαιρέσει το εμβαδόν του ορθογωνίου τριγώνου.

Ε: Λάθος! Ούτε τη μισή απάντηση έχει δώσει σωστά. Το ολοκλήρωμα που υπολόγισε ο μαθητής έχει διαφορετικά άκρα από το σωστό ολοκλήρωμα. Μπορεί το εσωτερικό του ολοκληρώματος να είναι το ίδιο, αλλά τα άκρα είναι διαφορετικά. Το σωστό ολοκλήρωμα έχει άκρα από το 1 έως το 2 , ενώ ο μαθητής παίρνει ως άκρα από το 1 έως το e.

Α: Προφανώς, εκεί υπάρχει το πρόβλημα!

Ε: Το πρόβλημά μας είναι ότι θέλετε να δίνουμε μονάδες στις λανθασμένες απαντήσεις. Και αν ο μαθητής δώσει το εμβαδόν του χωρίου μεταξύ της Cf και του άξονα x΄x; Ή της εφαπτομένης της Cf και του άξονα x΄x; Πάλι πρέπει να του δώσουμε κάποιες μονάδες; Αφού πλησίασε στην ορθή λύση;

Α: Ο μαθητής δεν ολοκλήρωσε το ολοκλήρωμα! Απλά τα πράγματα. Είναι ελλιπής η απάντησή του και γι’ αυτό λαμβάνει κάποιες μονάδες.

Ε: Επομένως, σε όλα τα ερωτήματα που ο μαθητής έδωσε λανθασμένη απάντηση, εμείς πρέπει να του δίνουμε μονάδες; Μιλάμε αυτό που υποστηρίζεις είναι παραλογισμός!

Α: Νομίζεις! Γνωρίζω Βαθμολογικά Κέντρα (Β.Κ.) που δίνουν 2 με 3 μονάδες σε αυτή την απάντηση του μαθητή.

Ε: Την λανθασμένη;

Α: Ναι στη λανθασμένη! Με το σκεπτικό που σου περιέγραψα!

Ε: Στο δικό μας Β.Κ. δεν δίνουμε ούτε μία μονάδα!

Α: Α γεια σου!! Πάμε στο θέμα μας!

Ε: Δεν είναι αυτό το θέμα;

Α: Όχι φυσικά! Ήμουν σίγουρος για σένα, είσαι αυστηρός και κάθετος στις απόψεις σου. Η ερώτησή μου έγινε για να εντοπίσουμε την αιτία της διαφωνία μας…

Ε: Μου κίνησες το ενδιαφέρον! Για πες πριν σκεφτώ για Ελοχίμ και Νεφελίμ!

Α: Οι 48 συντονιστές των Β.Κ. συναντήθηκαν στις 6.6.23 διαδικτυακά μέσω Webex για να συζητήσουν για το επιμερισμό των μονάδων ανάλογα με τις απαντήσεις των μαθητών για να φτιάξουν όσο είναι εφικτό ένα ενιαίο οδηγό βαθμολόγησης.

Ε: Και τι αποφάσισαν;

Α: Το μόνο που μπορώ να σου πω με βεβαιότητα είναι ότι συμφώνησαν ότι διαφωνούν!

Ε: Και για το ερώτημα Γ4;

Α: Εκεί οι περισσότερες φωνές που ακούστηκαν είναι αυτό που σου είπα… να δίνουν 2 με 3 μονάδες και ας έχει απαντήσει ο μαθητής με το λανθασμένο χωρίο!

Ε: Με έστειλες αδιάβαστο! Κυριολεκτικά! Αυτό το πρότειναν οι συντονιστές ή οι γονείς των μαθητών με το λανθασμένο τρόπο επίλυσης;

Α: Έχεις χιούμορ Ευκλείδη! Το αντιμετωπίζεις ψύχραιμα!

Ε: Ψύχραιμα; Μου έχει ανέβει το αίμα στο κεφάλι και όχι από το περπάτημα αλλά με όσα ακούω! Δεν το χωράει το μυαλό μου! Δεν κατανοώ για ποιο λόγο να δίνουμε απλόχερα μονάδες και χωρίς λογική ιδίως σε ένα διαγώνισμα που ήταν απλό. Είναι λογικό να μην εξαντλήσω την αυστηρότητά μου σε ένα απαιτητικό διαγώνισμα, εκεί σε κάθε σωστή κίνηση του μαθητή πρέπει να την ξεχωρίσω από τον μαθητή που δεν έκανε κάτι ανάλογο.

Όμως στην περίπτωσή μας, στο διαγώνισμα των Πανελλαδικών εξετάσεων, τα θέματα ήταν βατά, απλά και κατανοητά. Αν σε δύο ή τρία ερωτήματα δεν βαθμολογήσουμε με όσα γράφουν οι μαθητές, τότε πριμοδοτούμε μόνο τις λανθασμένες απαντήσεις εις βάρος των ορθών απαντήσεων. Αλλοιώνουμε την κλιμάκωση των ερωτημάτων που ήθελε να δώσει η επιτροπή. Γινόμαστε εμείς οι θεματοδότες, όταν λαμβάνουμε μερικών μαθητών σωστή την λανθασμένη απάντηση στο Γ4 ερώτημα.

Δεν γίνεται ένας μαθητής που θα πάει το γραπτό του ας πούμε στο Βαθμολογικό Κέντρο της Τρίπολης να πάρει 3 μονάδες για το λάθος χωρίο, ενώ το ίδιο γραπτό αν το διορθώσω εγώ ή ένα άλλο Β.Κ. ας πούμε στη τύχη της Λαμίας να μην πάρει καμία μονάδα! Αυτό δεν είναι εξετάσεις, αλλά το ΚΙΝΟ! Έχεις τύχη; Γράψε άριστα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις!

Α: Εντοπίσαμε το πρόβλημα! Ευκλείδη για όλα αυτά που λένε έχει ευθύνη η κυβέρνηση. Ακούγομαι ως κουμουνιστής, αλλά ξέρεις καλά ότι δεν είμαι. Είναι ένα πρόβλημα που το έχουμε εντοπίσει αρκετά χρόνια και το μεταφέρουμε σε όλες τις κυβερνήσεις που έχουν περάσει από το Υπουργείο Παιδείας. Πρέπει να θεσπίσουμε ένα σώμα διορθωτών, ένα σώμα θεματοδοσίας που θα τους εκπαιδεύει το Υπουργείο Παιδείας κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Επίσης, να βγαίνουν από το Υπουργείο Παιδείας ενιαίες οδηγίες διόρθωσης που να τις τηρούν όλα τα Β.Κ. χωρίς αποκλίσεις. Ένα σώμα διορθωτών που θα ορίζουν την πολιτική βαθμολόγησης και να δίνουν το ενιαίο πλαίσιο των λανθασμένων απαντήσεων.

Φέρνοντας κάθε χρόνο στις Πανελλαδικές εξετάσεις τον κάθε εκπαιδευτικό, είτε να θέσει θέματα, είτε να διορθώσει τα τετράδια των μαθητών καθιστά όλη την διαδικασία επικίνδυνη, εύθραυστη και μη προβλέψιμη.

Ε: Γιατί δεν ακουγόμαστε; Γιατί δεν φτάνουν οι φωνές μας στο τρίτο όροφο του Υπουργείου Παιδείας;

Α: Γιατί δεν είμαστε ενωμένοι, δεν έχουμε μια φωνή. Είμαστε διαιρεμένοι, ο καθένας στην τάξη του, στο site του, στο σχολείο του. Οι καθηγητές θεωρούν ότι η δουλειά τους ολοκληρώνεται μόλις βγουν από την αίθουσα της διδασκαλίας.

Ε: Αρχιμήδη μου εγώ είμαι εκπαιδευτικός, μαθηματικός, δεν είμαι ούτε συνδικαλιστής, ούτε νομοθέτης. Αυτά πρέπει να τα κάνουν αυτοί που είναι ικανοί. Μόνο γνώμες μπορούμε να έχουμε για όλα όσα συμβαίνουν. Ας με ρωτήσουν και θα τους πω, πως θα γίνουν καλύτερα τα πράγματα…

Α: Τι θα τους πεις;

Ε: Ό,τι δεν συμφέρει το μελίσσι, δεν συμφέρει και τη μέλισσα.

Α: Διαρκείας θα πάρουμε του χρόνου;

Ε: Το μόνο σίγουρο!

7 σχόλια:

  1. Ευτυχώς που είναι αποτελέσμα μυθοπλασίας...ευτυχώς δηλαδή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα! Η άποψη μου είναι ότι δεν χρειάζεται να γίνει δικαιολόγηση του προσήμου διαφοράς για να πάρει κάποιος όλες τις μονάδες. Χρειάζεται, όμως, να έχει κατασκευάσει σωστά το σχήμα. Όπως κάνει και το σχολικό βιβλίο στην εφαρμογή 2, σελίδα 229. Δηλαδή ή να δείξει την κυρτότητα ή να κάνει σωστό σχήμα, όχι απαραίτητα και τα δύο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης, αν πάρει το λάθος εμβαδόν, δηλαδή δεν λάβει υπόψη τον χ'χ, το βρίσκω εξαιρετικά άδικο να πάρει 0. Δηλαδή αυτός που θα εκφράσει το εμβαδόν ως ολοκλήρωμα ,αλλά με λάθος τρόπο και θα το υπολογίσει σωστά, να πάρει τον ίδιο βαθμό με κάποιον που δεν θα γράψει τίποτα σε αυτό το ερώτημα.

      Διαγραφή
    2. 0 (μηδεν) να παρουν 3 (τρια) φροντιστηρια που ειχαν κρεμασει στο internet για μια ωρα λαθος εμβαδον!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  3. Μάκη έχεις πολλη φαντασία !!Χαχα, ωραίο !! Συζήτηση για ...depon 1000αρι !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μάκη φοβερός και φέτος ο διάλογος!!! Καλή δύναμη και φώτιση στη διόρθωση σε όλους τους συναδέλφους βαθμολογητές που προσπαθούν να κάνουν το καλύτερο-δικαιότερο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σε ευχαριστώ πολύ Κώστα μου! Όλοι προσπαθούμε για το καλύτερο, όλοι είμαστε στο ίδιο στρατόπεδο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος