Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2020

Γρ@φίδες, μαθηματ1κά και τηλεκπαίδευση...


(νέο) Επαναφέρω ένα άρθρο που είχε αναρτηθεί τον Μάρτιο 2020. 

Πλέον είμαστε πιο ενημερωμένοι και έτοιμοι για να αντιμετωπίσουμε τη διδασκαλία από απόσταση. 

Νομίζω ότι οι κυριότεροι τρόποι να διδάξεις μαθηματικά μέσω υπολογιστή είναι: 

1) Πίνακας στο χώρο μας και προβολή μέσω της κάμερας του υπολογιστή ή καλύτερα μέσω προτζέκτορα

2) Γραφίδα και διαμοιρασμός οθόνης

3) Online εγγραφή του κειμένου στο word (και όμως κάποιοι γράφουν το ίδιο γρήγορα στο word όπως γράφουν στον πίνακα)!

Εσείς πώς διδάσκετε μαθηματικά στους μαθητές σας; 
1) Πώς γράφετε (αντικείμενο);
2) Που γράφετε (περιβάλλον); 
3) Πώς το προβάλλετε (μέσω);  
_____________________________________________________

Ένα άρθρο που γράφεται σταδιακά και ζητώ την ανταπόκρισή σας για να γίνει πιο άρτιο.

Επειδή αυτή την εποχή όλοι οι εκπαιδευτικοί αναζητούν την ιδανική μέθοδο τηλεδιάσκεψης στους μαθητές τους προτείνω τους παρακάτω κυριότερους τρόπους επικοινωνίας.

1) Skype: Δείτε τις οδηγίες από τον Καραχρήστος Χριστόφορος (ΠΕ 86) Karachristos.x@gmail.com

2) Classroom μέσω google: Από τον μαθηματικό Θοδωρή Ανδριόπουλο από το Αμερικάνικο Κολλέγιο Ανατόλια

3) η - τάξη:  Η υπηρεσία Ηλεκτρονική Σχολική Τάξη (η-Τάξη) απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, με στόχο τον εμπλουτισμό της κλασικής διδασκαλίας που πραγματοποιείται καθημερινά στo σχολείο, με σύγχρονα εργαλεία που ενδυναμώνουν τη διαδικασία της μάθησης. Δεν είναι για τηλεδιάσκεψη, αλλά για ένα χαρτοφυλάκιο με σημειώσεις και αρχεία. Επίσης, ομαδοποιούνται και ανά σχολείο.

4) zoom: Το βασικό πακέτο υποστηρίζει μέχρι 40 λεπτά. Μετά πρέπει να βγεις και να ξανά εισέλθεις στο σύστημα. Το πακέτο που πρέπει να κάνετε download είναι εδώ

Χρήσιμες οδηγίες για μαθητές πατήστε εδώ. Χρήσιμες οδηγίες για καθηγητές πατήστε εδώ.

5) webex: Είναι η επίσημη πλατφόρμα που προτείνει το Υπουργείο Παιδείας. Για πλήρεις οδηγίες μέσω youtube πατήστε εδώ. Επίσης αναλυτικές οδηγίες βήμα προς βήμα για την εγκατάσταση πατήστε εδώ από μια καθηγήτρια από το ΓΕΛ Δροσιάς.

6) bitpaper.io/: Δείτε αναλυτικές οδηγίες βήμα προς βήμα από τον Μιχάλη Νάννο.

7) lessons.sch.gr : Η υπηρεσία επιτρέπει στους εκπαιδευτικούς του δημοσίου να πραγματοποιήσουν διαδικτυακά μαθήματα με τους μαθητές των σχολείων τους. Για να χρησιμοποιήσουν την υπηρεσία, τόσο οι εκπαιδευτικοί, όσο και οι μαθητές, πρέπει να έχουν λογαριασμό στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.

(νέο) 8) discord: Μια πλατφόρμα που τη γνωρίζουν οι μαθητές μας! Τη χρησιμοποιούν για να επικοινωνούν στα online παιχνίδια τους! Φιλοξενεί εκατομμύρια χρήστες και είναι δύσκολο να κολλήσει. Θεωρείται εγγυημένη επιλογή. Μπορείς να κάνεις τα γνωστά, όπως διαμοιρασμό οθόνης κτλ. Το πλεονέκτημα αυτής της πλατφόρμας είναι διαφορετικά τα δωμάτια επικοινωνίας! Μπορείς να χωρίσεις τους μαθητές μιας τάξης σε χωριστές υποομάδες για μια ποιο εξατομικευμένη διδασκαλία. 

Όλα τα παραπάνω έχουν τις εξής προϋποθέσεις:
  • είναι εύκολη η πρόσβαση και η λειτουργία
  • δωρεάν η πρόσβαση τουλάχιστον για το βασικό πακέτο λειτουργιών

Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2020

Η έννοια της παραγώγου μέσω Geogebra και Φύλλο Εργασίας


Η καραντίνα μας αναγκάζει να μελετάμε - προσεγγίζουμε πιο πολύ τις βασικές έννοιες των μαθηματικών μέσω σχεδιαστικών προγραμμάτων. 

Έτσι και εγώ με αφορμή την εισαγωγή της έννοιας της παραγώγου σε σημείο x0, αναρτώ ένα εμπλουτισμένο αρχείο στο geogebra που μας δείχνει την εφαπτομένη της Cf σε ένα σημείο Α(x0, f(x0)) και τις οριακές θέσεις που λαμβάνει η τέμνουσα της Cf. 

Το αρχείο geogebra συνοδεύεται και ένα Φύλλο εργασίας που βοηθάει τις κινήσεις αυτές και την εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων. Περιττό να πω ότι είναι χρήσιμο για όλους τους μαθητές που μπαίνουν στο Κεφάλαιο 2ο: Διαφορικός Λογισμός.

Πρέπει να ευχαριστήσω το Δημήτρη Ζαχαριάδη, μετρ του geogebra, που με ξεκόλλησε σε μερικά σημεία! Σας προτείνω, αν δεν το έχετε κάνει ήδη, να δείτε τα video του Δημήτρη στο youtube. Θα σας κατατοπίσουν πλήρως στο σχεδιαστικό πρόγραμμα Geogebra και θα είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για την εξ αποστάσεως διδασκαλία σας και όχι μόνο!  

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε: 

α) αρχείο Geogebra (μορφή .ggb)  β) Φύλλο εργασίας

Δευτέρα 9 Νοεμβρίου 2020

Υλικό για την Άλγεβρα της Α΄ Λυκείου με Απαντήσεις - Υποδείξεις

Δύο αγαπητοί φίλοι, ένας συνάδελφος και ένας φοιτητής του Α.Π.Θ. μας στέλνει πολύτιμο υλικό στην Άλγεβρα της Α΄ Λυκείου! 

Αν και αναμένουμε (την Άνοιξη) την Τράπεζα θεμάτων, δεν είναι κακό να προπονούμαστε σε διάφορα θέματα Άλγεβρας. 


1) Ο Νίκος Ντόρβας μας προσφέρει 18 θέματα στις δευτεροβάθμιες εξισώσεις με απαντήσεις

Για να αποθηκεύσετε το αρχείο πατήστε εδώ.


2) Ο φοιτητής του Α.Π.Θ. Χάρης Δημητρίου μας προσφέρει 9 Επαναληπτικές ασκήσεις - κρίσεως στο 2ο κεφάλαιο Άλγεβρας με κάποιες υποδείξεις

Για να αποθηκεύσετε το αρχείο (εκφωνήσεις) πατήστε εδώ.  Για λύσεις πατήστε εδώ.


Για να δείτε όλα τα νέα αρχεία για το σχολικό έτος 2020 - 21 

από το Λύκειο - Γυμνάσιο και ΕΠΑΛ πατήστε εδώ

Κυριακή 8 Νοεμβρίου 2020

"Στοιχεία Θεωρίας Συνόλων" του Γεωργίου Σταυρουλάκη

Επειδή η ολική απαγόρευση μας βοηθάει να διαβάσουμε λίγο παραπάνω ο αγαπητός φίλος Ιωάννης Κανδαράκης από τα Χανιά μας προσφέρει το ηλεκτρονικό βιβλίο με τίτλο "Στοιχεία Θεωρίας Συνόλων" του Γεωργίου Σταυρουλάκη!

Όπως μας πληροφορεί ο Ιωάννης, το εν λόγω βιβλίο είχε επιλεγεί για την διδασκαλία των συνόλων στην Α' Λυκείου στα σχολεία του Νομού Χανίων. Τη σχολική χρονιά 1965 - 1966 μπήκαν για πρώτη φορά τα σύνολα και επίσημα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.


Για να δείτε και άλλα ιστορικά βιβλία πατήστε εδώ!

Σάββατο 7 Νοεμβρίου 2020

Η πρώτη διαδικτυακή ημερίδα Μαθηματικών 8/11/20 από το παράρτημα ΕΜΕ Βοιωτίας


Το αγαπημένο μας παράρτημα της ΕΜΕ Βοιωτίας με Πρόεδρο τον Γιάννη Βελαώρα, τολμάει φέτος, μέσω απαγορεύσεων συνάθροισης και κορωνοϊού, να διεξάγει την καθιερωμένη ημερίδα διαδικτυακά!

Μια προσπάθεια που πρέπει όλοι να την επιβραβεύσουμε την επόμενη Κυριακή 8 Νοεμβρίου 2020 και ώρα 10:00 π.μ.


Διάλεξη: "Από την αρμονία στο Χάος"

Αντωνίου Ιωάννης, αντιπρόεδρος του μαθηματικού τμήματος ΑΠΘ

Ανεστόπουλος Κώστας, Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Μαθηματικών Βοιωτίας


Α΄ Στρογγυλό τραπέζι

Πανελλήνιες και εισαγωγή στα μαθηματικά τμήματα (πραγματικές ανάγκες - προτεραιότητες - σχεδιασμός)


Β΄ στρογγυλό τραπέζι

Τράπεζα Θεμάτων και νέο Πρόγραμμα Σπουδών (αλλαγή... της συνταγής)


Προεδρείο 

1) Πουλάκης Δημήτρης, Πρόεδρος του Μαθηματικού Τμήματος ΑΠΘ

2) Χουσιάδης Κωνσταντίνος, Πρόεδρος του Μαθηματικού Τμήματος Πανεπιστήμιο Σάμου

3) Εμμανουήλ Ιωάννης, Καθηγητής Μαθηματικών στο ΕΚΠΑ, εκπρόσωπος της ΕΜΕ, , επιστημονικός υπεύθυνος 370υ συνεδρίου της ΕΜΕ.

4) Νίκος Τάσος, ΙΕΠ Σύμβουλος Β Μαθηματικών και συγγραφέας.


Δείτε τα links και πληροφορίες της ημερίδας:

1. Σύνδεση για σύγχρονη παρακολούθηση (live) και με δυνατότητα ζωντανής παρέμβασης.

2. Σύνδεση για σύγχρονη παρακολούθηση (live και χωρίς παρέμβαση) και ασύγχρονη μετά από τη λήξη της ημερίδας (YOUTUBE).

3. Facebook της ΕΜΕ ΒΟΙΩΤΙΑΣ για επικοινωνία.

4. Φόρμα εγγραφής για όσους επιθυμούν βεβαίωση παρακολούθησης.

5. Ιστοσελίδα ημερίδας

Δευτέρα 2 Νοεμβρίου 2020

2ο απαιτητικό διαγώνισμα μέχρι την παράγραφο 1.8: Συνέχεια [Εκφωνήσεις - λύσεις]

Ο αγαπητός φίλος Ηλίας Ζωβοΐλης από το Δάσος Χαϊδαρίου μας προσφέρει για φέτος [2020-21] το δεύτερο απαιτητικό διαγώνισμα για τους μαθητές της Γ Λυκείου μέχρι την παράγραφο 1.8. 

Ο Ηλίας έχει εμπνευσμένες και πρωτότυπες ιδέες που προτείνεται τουλάχιστον από τους καθηγητές να τις μελετήσουν. 

Για να αποθηκεύσετε το αρχείο πατήστε εδώ. 

Επειδή το διαγώνισμα παρουσιάζει δυσκολίες για ποιο εύκολη παρακολούθηση πατήστε εδώ για τις λύσεις

Επιμέλεια λύσεων: Μάκης Χατζόπουλος και Σάντρα Γκανά.

Για να δείτε όλα τα νέα αρχεία για το σχολικό έτος 2020 - 21 

από το Λύκειο - Γυμνάσιο και ΕΠΑΛ πατήστε εδώ

Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2020

Οι απόφοιτοι με τι ύλη θα δώσουν στις Πανελλήνιες Εξετάσεις 2021;

Η Διεύθυνση Σπουδών του Υπουργείου Παιδείας δέχτηκε πολλά ερωτήματα για τους απόφοιτους 2019 – 20 με ποιο σύστημα θα δώσουν εξετάσεις το 2021.

Στις 26/10/2020 απάντησε αυτό που είχαμε ανακοινώσει στις 8/8/2020 (!!!) (Ρωτάτε; Απαντάμε για το σχολικό έτος 2020 - 21).

Αν και καθόλου λογικό, η ανακοίνωση αναφέρει ότι πλέον δεν υπάρχει "Παλαιό" και "Νέο" σύστημα εξετάσεων και τελικά όλοι οι εξεταζόμενοι θα δώσουν με ένα σύστημα εξετάσεων το 2021. Δηλαδή τα θέματα των νέων υποψηφίων και των απόφοιτων θα είναι κοινά.

Αν και η επίσημη απάντηση είναι αυτή, να σημειώσουμε λόγω της ρευστότητας της κατάστασης δεν μπορεί να είναι κανείς βέβαιος ποια θα είναι τελικά η φετινή ύλη των Εξετάσεων! Θα μπορούσε για παράδειγμα αρχές Απριλίου να ανακοινώσει το Υπουργείο Παιδείας περικοπή της ύλης (όπως έγινε και πέρυσι) και για τα Μαθηματικά Προσανατολισμού της Γ΄ Λυκείου η ύλη να είναι μέχρι το τέλος του 2ου κεφαλαίου (δηλαδή εκτός τα Ολοκληρώματα). Το παραπάνω να τονίσουμε ότι αποτελεί σενάριο / εκδοχή και όχι πληροφορία! 

Εμείς πρέπει να τηρήσουμε το Πρόγραμμα Σπουδών που έχει αναρτηθεί από το Υπουργείο Παιδείας για το σχολικό έτος 2020 – 21.

Για οποιαδήποτε εξέλιξη προκύψει θα σας ενημερώσουμε.

Για απευθείας αποθήκευση του εγγράφου πατήστε εδώ.