Παρασκευή, 13 Νοεμβρίου 2020

Γρ@φίδες, μαθηματ1κά και τηλεκπαίδευση...


(νέο) Επαναφέρω ένα άρθρο που είχε αναρτηθεί τον Μάρτιο 2020. 

Πλέον είμαστε πιο ενημερωμένοι και έτοιμοι για να αντιμετωπίσουμε τη διδασκαλία από απόσταση. 

Νομίζω ότι οι κυριότεροι τρόποι να διδάξεις μαθηματικά μέσω υπολογιστή είναι: 

1) Πίνακας στο χώρο μας και προβολή μέσω της κάμερας του υπολογιστή ή καλύτερα μέσω προτζέκτορα

2) Γραφίδα και διαμοιρασμός οθόνης

3) Online εγγραφή του κειμένου στο word (και όμως κάποιοι γράφουν το ίδιο γρήγορα στο word όπως γράφουν στον πίνακα)!

Εσείς πώς διδάσκετε μαθηματικά στους μαθητές σας; 
1) Πώς γράφετε (αντικείμενο);
2) Που γράφετε (περιβάλλον); 
3) Πώς το προβάλλετε (μέσω);  
_____________________________________________________

Ένα άρθρο που γράφεται σταδιακά και ζητώ την ανταπόκρισή σας για να γίνει πιο άρτιο.

Επειδή αυτή την εποχή όλοι οι εκπαιδευτικοί αναζητούν την ιδανική μέθοδο τηλεδιάσκεψης στους μαθητές τους προτείνω τους παρακάτω κυριότερους τρόπους επικοινωνίας.

1) Skype: Δείτε τις οδηγίες από τον Καραχρήστος Χριστόφορος (ΠΕ 86) Karachristos.x@gmail.com

2) Classroom μέσω google: Από τον μαθηματικό Θοδωρή Ανδριόπουλο από το Αμερικάνικο Κολλέγιο Ανατόλια

3) η - τάξη:  Η υπηρεσία Ηλεκτρονική Σχολική Τάξη (η-Τάξη) απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, με στόχο τον εμπλουτισμό της κλασικής διδασκαλίας που πραγματοποιείται καθημερινά στo σχολείο, με σύγχρονα εργαλεία που ενδυναμώνουν τη διαδικασία της μάθησης. Δεν είναι για τηλεδιάσκεψη, αλλά για ένα χαρτοφυλάκιο με σημειώσεις και αρχεία. Επίσης, ομαδοποιούνται και ανά σχολείο.

4) zoom: Το βασικό πακέτο υποστηρίζει μέχρι 40 λεπτά. Μετά πρέπει να βγεις και να ξανά εισέλθεις στο σύστημα. Το πακέτο που πρέπει να κάνετε download είναι εδώ

Χρήσιμες οδηγίες για μαθητές πατήστε εδώ. Χρήσιμες οδηγίες για καθηγητές πατήστε εδώ.

5) webex: Είναι η επίσημη πλατφόρμα που προτείνει το Υπουργείο Παιδείας. Για πλήρεις οδηγίες μέσω youtube πατήστε εδώ. Επίσης αναλυτικές οδηγίες βήμα προς βήμα για την εγκατάσταση πατήστε εδώ από μια καθηγήτρια από το ΓΕΛ Δροσιάς.

6) bitpaper.io/: Δείτε αναλυτικές οδηγίες βήμα προς βήμα από τον Μιχάλη Νάννο.

7) lessons.sch.gr : Η υπηρεσία επιτρέπει στους εκπαιδευτικούς του δημοσίου να πραγματοποιήσουν διαδικτυακά μαθήματα με τους μαθητές των σχολείων τους. Για να χρησιμοποιήσουν την υπηρεσία, τόσο οι εκπαιδευτικοί, όσο και οι μαθητές, πρέπει να έχουν λογαριασμό στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.

(νέο) 8) discord: Μια πλατφόρμα που τη γνωρίζουν οι μαθητές μας! Τη χρησιμοποιούν για να επικοινωνούν στα online παιχνίδια τους! Φιλοξενεί εκατομμύρια χρήστες και είναι δύσκολο να κολλήσει. Θεωρείται εγγυημένη επιλογή. Μπορείς να κάνεις τα γνωστά, όπως διαμοιρασμό οθόνης κτλ. Το πλεονέκτημα αυτής της πλατφόρμας είναι διαφορετικά τα δωμάτια επικοινωνίας! Μπορείς να χωρίσεις τους μαθητές μιας τάξης σε χωριστές υποομάδες για μια ποιο εξατομικευμένη διδασκαλία. 

Όλα τα παραπάνω έχουν τις εξής προϋποθέσεις:
  • είναι εύκολη η πρόσβαση και η λειτουργία
  • δωρεάν η πρόσβαση τουλάχιστον για το βασικό πακέτο λειτουργιών

27 σχόλια:

  1. Θεωρώ πως το σημαντικότερο πρόβλημα είναι η χρήση πίνακα. Μαθηματικά χωρίς πίνακα δεν γίνεται. Έχουμε κάποια λύση σε αυτό; Θα ήταν πολύ χρήσιμος ένας οδηγός για το πως να χρησιμοποιήσουμε πίνακα μέσω κάποιας εφαρμογής στο skype πχ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Προτείνω skype+manycam+ψηφιακή γραφίδα.
    3 παράθυρα συγχρόνως έτοιμα.
    1ο) φηφιακός πίνακας που γράφεις με την γραφίδα, αμα θες ανεβάζεις και το αρχείο σου και σημειώνεις πανω σε αυτό.
    2ο) μοιράζεις το αρχείο σε παιδια, οπου μπορούν να σημειώσουν και αυτά online, ειδικα αν εχουν γραφίδα.
    3ο)ανοιχτή σελίδα chrome με το lisariblogspot

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τιμή για τη γραφίδα; Περίπου 50 ευρώ η πιο οικονομική;

      Διαγραφή
    2. Εξαιρετικά χρήσιμες τέτοιες μέρες οι πληροφορίες αυτές. Ευχαριστώ όσους έγραψαν αναλυτικά τα παραπάνω. Επειδή ενδιαφέρομαι κι εγώ για αγορά γραφίδας, μια που ο πίνακας όταν απευθύνεσαι σε... tablet δεν είναι και η καλύτερη λύση, θα ήθελα αν δεν θεωρείται διαφήμιση, κάποια πρόταση για αυτή που χρησιμοποιείτε. Διαφορετικά θα εκτιμούσα ιδιαιτέρως την πρόταση στο nicos.c@hotmail.com
      Ευχαριστώ εκ των προτέρων

      Διαγραφή
    3. Ένας οδηγός χρήσης όλων αυτών θα ήταν εξαιρετικά χρήσιμος!

      Διαγραφή
    4. Μάκη αυτή την περίοδο λόγω ζήτησης είναι λιγο ανεβασμένες οι τιμές απ'οσο ξέρω. Κοντα στα 80€ μια ικανοποιητικής απόδοσης.

      Διαγραφή
  3. Καλησπερα σας! Θα ήθελα να ξεκινήσω online μαθηματα μεσω skype χρησιμοποιώντας 2 κάμερες, ώστε να δείχνω στους μαθητές τις σημειώσεις. Ωστόσο η web camera που χρησιμοποιώ έχει οριζοντια προβολή. Θα μπορούσατε να με βοηθήσετε σχετικά με το αν και πως μπορω να απεικονίσω μέσω της κάμερας σε κάθετη προβολή της σημειώσεις μου?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω ότι η καλύτερη λύση για αυτό είναι πλατφόρμα που υποστηρίζει το screen share (πχ skype) σε συνδυασμό με γραφίδα και tablet. Εγώ σε κάτι τέτοιο προσανατολίζομαι γιατί η κάμερα σε πίνακα έχει μειονεκτήματα. Θέλει όμως ψάξιμο. Πχ το screen share δεν υποστηρίζεται από το ipad στο skype, οπότε κοιτάω άλλη πλατφόρμα. Ίσως σε άλλο tablet ή λαπτοπ μπορεί να δουλέψει

      Διαγραφή
  4. Θα ήθελα πραγματικά να μας δείξετε σε βίντεο πως ένας μαθηματικός διδάσκει Μαθηματικά Γ Λυκείου.
    Θα ήθελα να δω τον τρόπο που ο διδάσκων γράφει μαθηματικά σύμβολα εκείνη την στιγμή που μιλάει ταυτόχρονα στους μαθητές του όπως ακριβώς θα έκανε και στην κανονική τάξη.
    Θα ήθελα να δω πόσο γρήγορα τα γράφει και πως γράφουν και οι μαθητές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. α, ξέχασα ... να γράφει χωρίς γραφίδα γιατί ούτως η άλλως ούτε και οι μαθητές έχουν γραφίδα. Άλλωστε που να αγοράσουμε γραφίδα τώρα με κλειστά τα καταστήματα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αγαπητέ Μάκη καλημέρα. Εύχομαι υγεία και καλή δύναμη . Πάντοτε το site είναι μαθηματική παρέα - συντροφιά , αλλά τώρα ΑΚΟΜΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ! Να ρωτήσω παρακαλώ αν υπάρχει ενεργό αρχείο KAHOOT Α - Β λυκείου; Με εκτίμηση ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΤΣΟΥΡΑΔΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Νίκο! Κρατάμε; Αντέχουμε;;

      Εδώ έχουμε όλα τα αρχεία κλειστού τύπου: https://lisari.blogspot.com/2020/03/blog-post_25.html

      Διαγραφή
  7. Καλά πάμε προς το παρόν . Ευχαριστώ . ΚΑΛΗ ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Οι δικές μου επιλογές είναι 2:
    iPad και Apple Pencil, κλήση Skype και διαμοιρασμός οθόνης του onenote στο οποίο γραφω και τελειώνοντας στέλνω το pdf στο μαθητή άμεσα. Αν πιαστώ στην καρέκλα, απλά βάζω καμερα να δείχνει τον λευκοπινακα στον τοιχο, που τον πηρα μόλις 11.5€,( όχι τον τοίχο!) από γνωστό «κίτρινο» ηλεκτρονικό κατάστημα.
    Θέληση να υπάρχει και όλα γίνονται.. τροποι πολλοί..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μετά από διάφορες δοκιμές κατέληξα σε συνδυασμό Skype με διαμοιρασμό οθόνης και χρήση openboard.
    Την ώρα του μαθήματος έχω ανοικτά pdf με τα σχολικά βιβλία και τις σημειώσεις μου και με το πρόγραμμα lightshot παίρνω εικόνες π.χ. εκφωνήσεις ασκήσεων και με γραφίδα (wacom medium) κάνω το μάθημά μου.
    Σε γενικές γραμμές είμαι ικανοποιημένος.

    Υπάρχουν κάποια θεματάκια με το Skype π.χ. κάποιες φορές μου κρύβει τα πρόσωπα των παιδιών που έχουν ανοικτές κάμερες (το openboard στην default λειτουργία καλύπτει ολόκληρη την οθόνη) αλλά τα πλεονεκτήματα είναι ισχυρά με τον παραπάνω συνδυασμό.

    1) Το μάθημα προχωράει γρήγορα διότι τα παιδιά δεν χρειάζεται να γράφουν (τλχ όχι τα πάντα) Τους στελνω τις σημειώσεις με pdf στο τέλος ή βιντεοσκοπούν το μάθημα.
    Επίσης δεν χρειάζεται να γράφω εκφωνήσεις ασκήσεων αφού τις έχω έτοιμες και κάνω μόνο copy-paste.
    2) Το openboard με λίγη εξάσκηση προσφέρει καλή ποιότητα για μάθημα Γεωμετρίας (έχει όλα τα γεωμετρικά όργανα διαθέσιμα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ταιριάζουμε σε πολλά Νικόλα!

      Εγώ κάνω τα εξής:

      0) Webex - Skype - discord
      1) pdf τα σχολικά βιβλία και τις προσωπικές μου σημειώσεις

      2) Με πρόγραμμα αποκοπής παίρνω τις εκφωνήσεις και τις τοποθετώ στο word

      3) Όσο σκέφτονται οι μαθητές (ένα λεπτό) ή και παράλληλα γράφω τη λύση (γράφω πολύ γρήγορα, όσο γράφω και στον πίνακα).

      4) Αν η λύση είναι μακροσκελής τα γράφω με τη γραφίδα (Bamboo Wakom) σε ένα μπλοκ σημειώσεων που ταυτόχρονα εμφανίζεται στην οθόνη του υπολογιστή τους. Όλοι οι μαθητές ενθουσιάζονται μόλις το βλέπουν!

      5) Έχω ανοικτό το πρόγραμμα geogebra για σχήματα, γραφικές παραστάσεις κτλ. Πιο διαδραστικό μάθημα δεν έχω κάνει!

      Έτσι και χαλαρώνουν οι μαθητές και κατανοούν κινήσεις που δεν μπορούσα να σχεδιάσω στον πίνακα. Πρόσφατα δημιούργησα και το σχετικό αρχείο με την έννοια της παραγώγου στην εισαγωγή του 2ου κεφαλαίου.

      Μια γενική τοποθέτηση για τη διδασκαλία από απόσταση

      Νομίζω ότι αρχίζει να μου αρέσει όλη αυτή η διαδικασία, αφού δεν νιώθω ότι χάνω αρκετά από την τάξη, αντίθετα κερδίζω εργαλεία και προγράμματα, αν είσαι καλά προετοιμασμένος.

      Επίσης, δεν χρειάζεται να εκτυπώνω σημειώσεις! Πολύ εύκολα αποκόπτουμε το σημείο που θέλουμε και το λύνουμε εύκολα και γρήγορα!

      Τα μαθήματα είναι συγκεντρωμένα και ταξινομημένα ανά μέρα!

      Η παρακολούθηση των μαθητών γίνεται πιο εύκολα σε σχέση με τον πίνακα που εκεί τους εμποδίζω να αντιγράψουν αφού είμαι μπροστά.

      Τέλος, οι μαθητές δεν είναι υποχρεωμένοι να γράφουν - αντιγράφουν όσα λέω, αφού μπορούν να λάβουν το αρχείο σε μορφή pdf.

      Τα μειονεκτήματα παραμένουν στην παρακολούθηση των μαθητών, δηλαδή τι γράφουν εκείνη τη στιγμή στο τετράδιο τους (αν και η παρακολούθηση με φωτογραφίες που στέλνουν κάθε στιγμή δεν βολεύει - σκεφτείτε 22 μαθητές να στέλνουν φωτογραφίες ταυτόχρονα), χάνουμε την άμεση οπτική επαφή, δεν ξέρω αν χαζεύει ο μαθητής, αν κατανοεί ο μαθητής. Δυστυχώς με αυτό τον τρόπο διδασκαλίας καλύπτεται ΜΟΝΟ ο μαθητής που ενδιαφέρεται πραγματικά, οι άλλοι μαθητές χάνονται περισσότερο...

      Φυσικά ΌΛΑ τα παραπάνω ισχύουν με την προϋπόθεση ότι ο μαθητής έχει όλα τα απαραίτητα μέσα για να παρακολουθήσει και να συμμετέχει. Η παρακολούθηση από κινητό ΔΕΝ ενδείκνυται (πόσο μάλλον για αρκετές ώρες).

      Διαγραφή
  10. Γεια σας και καλή δύναμη συνάδελφοι!
    Εγώ χρησιμοποιώ Skype/Zoom/Webex με χρήση γραφίδες και διαμοιρασμού οθόνης γράφω στο πρόγραμμα Xournal. Είναι δωρεάν και επίσης κάθε σελίδα που βγάζει είναι σαν σελίδα από τετράδιο με γραμμές. Επίσης μπορώ να επικολλήσω επάνω του οποιαδήποτε εκφώνηση άσκησης ή γραφικής παράστασης και έχει βοηθητικά για να κάνω σχήματα. Μπορώ να αποθηκεύσω αμέσως μετά το μάθημα σε pdf και να το στείλω στους μαθητές μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Kαλησπέρα σε όλους τους συναδέλφους. Μάκη συγχαρητήρια για όλα το site είναι πολύ δυνατό . Συμφωνούμε σε όλα λίγο ως πολύ κάνουμε όλοι τα ίδια. Ωστόσο έχω μια ερώτηση...Μήπως στο Google Classroom εννοείς Google Meet ; Μπήκα στο Clasroom και δεν βρήκα τηλεδιασκέψεις νομίζω είναι μόνο για student management όπως το edu4schools ας πούμε. Παρακαλώ ας με διορθώσει κάποιος αν μου διαφεύγει κάτι ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλησπέρα συνάδελφοι και καλή μας δύναμη !
    Πολλά συγχαρητήρια για άλλη μια φορά, Μάκη για την πολύ καλή δουλειά!
    Χρησιμοποιώ το Webex! Νομίζω ότι η γραφίδα είναι ό, τι καλύτερο για την ειδικότητα μας. Σε συνδυασμό με το One note , έχεις ανοιχτά τα αρχεία σου μέσω τη επιλογής (Εκτύπωση αρχείου), στα κρατάει πάντα στη μνήμη, γράφεις πάνω σε αυτά και εάν είναι το σχολικό βιβλίο (το έχεις όλο το κεφάλαιο ανοικτό) γράφεις σε μια σελίδα , αποθηκεύεις μόνο τη σελίδα και τη στέλνεις στους μαθητές ή την αποθηκεύεις στο e-me/e-class για να την πάρουν. Το geogebra λειτουργεί συμπληρωματικά, μπορούμε να κόψουμε το σχήμα , να το πάμε στο onenote και να γράφουμε πάνω εκεί - Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα να εμφανίσεις γραμμές.
    Και στα παιδιά η αίσθηση της γραφίδας ότι βλέπουν αυτό που έβλεπαν και στην τάξη είναι κάτι πολύ θετικό και για την ψυχολογία τους.
    Προφανώς, η κάλυψη της ύλης γίνεται με πιο αργό ρυθμό, ώστε να μπορούν ολοι/ολες (?) να παρακολουθήσουν.
    Καλές αντοχές σε όλους και όλες!!
    Αναστάσιος Σκουρκέας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Εγώ χρησιμοποιώ γραφίδα, Microsoft Whiteboard και ότι άλλο μετά δηλαδή geogebra pdf. Μια χαρά όλα, οι μαθητές είναι πολύ ευχαριστημένοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελένη το OneNote που λένε οι συνάδελφοι είναι καταπληκτικό διότι κάνει ΤΑ ΠΑΝΤΑ !! Το είχα το Microsoft Whiteboard αλλά έχει περιορισμένες δυνατότητες και έχω καταλήξει στο One Note . Δεν κάνει μόνο τα ΠΑΝΤΑ κάνει και πράγματα που άλλοι ψηφιακοί πίνακες δεν κάνουν. Άψογη απόκριση σε σχέση με τη επαφή της γραφίδας στο tablet .

      Διαγραφή
    2. Αν και δεν το έχω ψάξει ιδιαίτερα, έχω την αίσθηση ότι το onenote υστερεί στα γεωμετρικά όργανα. Χωρίς το office 365 δεν μου εμφανίζει καν χάρακα, ενώ με το office δεν έχει τρίγωνο ούτε μοιρογνωμόνιο, σε αντίθεση πχ με το openboard που τα έχει όλα.

      Διαγραφή
  14. καλημέρα καλή δυναμη σε όλους. εγώ χρησιμοποιώ την γραφίδα της wacom και την εφαρμογή whiteboard του idroo.com οπου μπορεί κάθε τμήμα να έχει το δικό του πίνακα, να γραφει ο καθε μαθητης(εχει επιλογη να μην επιτρεπεται) και μπορει να αποθηκευει ως pdf . δινει δυνατοτητα απευθειας κλήση χωρίς αλλή εφαρμογη επικοινωνιας. κοστος 11 ευρω το μηνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Προσωπικά είχα μια καλή επαφή με το word και το latex πολύ πριν την τηλεκπαίδευση. Όταν ξεκίνησαν τα μαθήματα στο webex πήρα και μια γραφίδα wacom με 80 ευρώ. τα συμπεράσματά μου είναι τα εξής:

    1) Αν μπορείς να γράψεις γρήγορα στο word (συνεργασία με math type , geogebra , latex) τότε προτίμησέ το , γιατί με το τέλος του μαθήματος έχεις έτοιμες σημειώσεις για να ανεβάσεις στην ηλεκτρονική σου τάξη. (συνήθως τρώω ένα τέταρτο για να καλλωπίσω λίγο το pdf που θα βγει ). Εγώ αυτό έκανα μέχρι να αγοράσω τη γραφίδα.
    2) Αν έχεις γραφίδα τότε ο microsoft whiteboard είναι πολύ καλός αλλά δε σου βγάζει pdf , οπότε προτιμώ το one note. Επίσης το pdf που βγάζεις είναι στην ουσία σα σκαναρισμένο χειρόγραφο , άντε με λίγο καλύτερη ποιότητα. Οπότε μάλλον δε προσφέρεται για ανάρτηση στην ηλεκτρονική τάξη. Ένα καλό που έχει όμως είναι ότι βλέπεις πάντα τους προηγούμενους πίνακες σου κάτι που δε το' χουμε ούτε στη φυσική τάξη. Αυτό είναι πολύ χρήσιμο για υπενθυμίσεις στους μαθητές (με ένα scroll πας σε όποιο μάθημα θες).
    3) Αν δε γράφεις word και δεν έχεις ούτε γραφίδα , τότε μαθηματικά δε μπορείς να κάνεις.
    4) φυσικά όλα αυτά δε συγκρίνονται καν με το κανονικό μάθημα στην κανονική τάξη.
    5) Η τηλεκπαίδευση επομένως είναι πολύ καλή και πολύ χρήσιμη , μόνο αν είσαι ενημερωμένος στα τεχνικά ζητήματα, και δεύτερον μόνο αν λειτουργεί επικουρικά με το μάθημα που γίνεται στην τάξη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρήστο συμφωνώ με το πρώτο που λες!

      Εμένα με βολεύει αρκετά όπως και τους μαθητές. Επίσης, είναι ένα έτοιμο αρχείο, που μπορείς να το διορθώσεις, βελτιώσεις και να το αναρτήσεις στο lisari!

      Διαγραφή