Στηρίξτε το έργο μας!

Πέμπτη 12 Ιουλίου 2012

Στατιστικά Πανελλήνιων Εξετάσεων 2012

Για τις περσινές βάσεις (2011) εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κάντε κλικ εδώ! Για τα περσινά Στατιστικά στοιχεία δείτε εδώ.

Για τις φετινές βάσεις (2012) δείτε εδώ (ακόμα δεν έχουν ανακοινωθεί). Δείτε εδώ τις πρώτες φήμες που καταγράφονται στο διαδίκτυο.

Ανανεώθηκε: Δείτε την καταπληκτική μελέτη του συναδέλφου Δημήτρη Παναγόπουλου με τις εκτιμήσεις των βάσεων για τις σχολές των ΑΕΙ και ΤΕΙ.

Για τα στατιστικά των Πανελληνίων Εξετάσεων 2012 δείτε εδώ, από την επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου. Τελικά στα Μαθηματικά Θετικής και Τεχνολογικής κατεύθυνσης το ποσοστό των μαθητών που δεν πέρασαν την βάση ήταν 40,6% (αυξήθηκε σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές), ενώ για την τεχνολογική κατεύθυνση 1, 2 είναι 48% και 74% αντίστοιχα (από 49% και 72% σε σχέση με πέρυσι).


Επίσης ισχύει το ίδιο για τα στατιστικά των Πανελληνίων εξετάσεων 2012, όταν αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας. 

** Οι πρώτες πληροφορίες (έχουμε τα αποτελέσματα, άρα οι πληροφορίες ακυρώνονται) που έρχονται από τα εξεταστικά κέντρα και τα σχολεία για τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης, ομιλούν για μεγάλη ποσοστό μαθητών κάτω από την βάση. Πέρυσι το ποσοστό ήταν στο 38 - 49 - 72% για Θετική, Τεχνολογική 1 και 2 κατεύθυνση αντίστοιχα, φέτος το ποσοστό φαίνεται να είναι αυξημένο κατά πολύ. 

Τετάρτη 11 Ιουλίου 2012

Πέμπτη 5 Ιουλίου 2012

Άρθρο Δ. Ντρίζου:Γεωμετρική Έρευνα πάνω στη Θεωρία των Παραλλήλων του N. Lobachevsky

Ένα πολύ όμορφο θέμα που μπορεί να γίνει και project για τους μαθητές της Α΄ Λυκείου.

Το άρθρο του Δημήτρη Ντρίζου μας εισάγει πολύ όμορφα και κατανοητά στις "Μη Ευκλείδειες Γεωμετρίες" και συγκεκριμένα για την Υπερβολική Γεωμετρία έτσι όπως την όρισε ο Ρώσος Μαθηματικός Lobachevsky.


Ας γελάσουμε Μαθηματικά... αληθινή ιστορία, έγινε στις Επαναληπτικές εξετάσεις 2004!


Και όμως αυτό το θέμα όπως γνωρίζετε, τέθηκε στις Επαναληπτικές Εξετάσεις του 2004! Προφανώς (έτσι θέλουμε να πιστεύουμε) η απάντηση είναι, δεν ορίζεται το όριο, αλλά πολύ φοβάμαι μήπως προσδοκούσαν να πάρουν οι μαθητές την συνάρτηση του β ερωτήματος, να ξεχάσουμε το πεδίο ορισμού της που δίνεται στην αρχή της άσκησης και να θεωρήσουμε ως νέο πεδίο ορισμού τους πραγματικούς αριθμούς, οπότε να υπολογίσουν το όριο που προκύπτει "συν άπειρο".  Διαλέξτε και πάρτε!!

Τετάρτη 4 Ιουλίου 2012

Άρθρο Δ. Ντρίζου: Το θεώρημα Μέσης Τιμής του Διαφορικού Λογισμού για συναρτήσεις μίας ή περισσοτέρων μεταβλητών,στο πλαίσιο της γεωμετρικής εποπτείας

Μέσα στην καλοκαιρινή ραστώνη βρήκαμε ένα αξιόλογο άρθρο από τον επίσης αξιόλογο φίλο, μαθηματικό και σχολικό σύμβουλο Τρικάλων, τον Δημήτρη Ντρίζο. 

Μέσα στο άρθρο θα βρείτε:

α) Το Θ.Μ.Τ και την διατύπωσή του
β) Γεωμετρική ερμηνεία και ιδέα της απόδειξης
γ) Δεύτερη γεωμετρική προσέγγιση
δ) Τρίτη γεωμετρική προσέγγιση
ε) Μια τέταρτη ιδέα για την απόδειξη του ΘΜΤ
στ) Γενίκευση του ΘΜΤ με πολλές μεταβλητές
ζ) Γεωμετρική προσέγγιση και απόδειξη
η) Μια δεύτερη ιδέα για την απόδειξη της γενίκευσης του ΘΜΤ

Σάββατο 30 Ιουνίου 2012

Τα Μαθηματικά και η πρόληψη του εγκλήματος

Το διαβάσαμε στο "Θαλής και φίλοι" από τον συντάκτη Γιώργο Καρουζάκη. 

Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει ποιος θα διαπράξει ένα έγκλημα, ενώ δύσκολα πιστεύει κάποιος, ότι τα μαθηματικά μπορούν να συμβάλουν στην μείωση της εγκληματικότητας.

Κι όμως, τα μαθηματικά μοιάζουν να χρησιμεύουν και στην πάταξη του εγκλήματος.

Βλέπετε, δεν είναι μόνο η λογοτεχνία που αναμειγνύει τα μαθηματικά με τις αστυνομικές υποθέσεις.

Οι αστυνομικές αρχές κάποιων αμερικανικών πόλεων χρησιμοποιούν αλγόριθμους για να εντοπίσουν τις περιοχές που οι εγκληματικές πράξεις έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να διαπραχθούν.

Έτσι, με αυτή τη γνώση, η αστυνομία αυξάνει τις περιπολίες και την αστυνόμευση στις συγκεκριμένες περιοχές για να αποτραπεί η τέλεση νέων εγκλημάτων.

Τα μαθηματικά συνέβαλαν στη δημιουργία της καινοτόμου πρακτικής που ονομάστηκε «έξυπνη αστυνόμευση» και αξιοποιεί ένα τεράστιο αριθμό δεδομένων που αφορά εγκλήματα που έχουν διαπραχθεί. Η μέθοδος αυτή απέχει αρκετά, από τη λογική της δημιουργίας ενός χάρτη στον οποίο η αστυνομία σημειώνει με πολύχρωμες καρφίτσες τις περιοχές με αυξημένη εγκληματικότητα.

Τα Μαθηματικά αποφάνθηκαν ποια είναι η πιο ωραία γυναίκα του πλανήτη!


Η 18χρονη Αγγλίδα φοιτήτρια Florence Colgate διαθέτει το πρόσωπο με τις ιδανικότερες, σύμφωνα με τα μαθηματικά, αναλογίες στον... πλανήτη.

«Μεγάλα μάτια, ψηλά ζυγωματικά και παχιά χείλη είναι οι βασικές συνιστώσες ενός όμορφου προσώπου. Και η Florence τα διαθέτει», υποστηρίζει η ερευνήτρια Κάρμεν Λεφέβρ του πανεπιστημίου του St. Andrews.

Ακόμη η πανέμορφη Βρετανίδα διαθέτει και την ιδανική απόσταση μεταξύ του στόματος, των ματιών, του πηγουνιού και του μετώπου. Σύμφωνα με τις επιστημονικές έρευνες, αυτή η αναλογία πρέπει να είναι 46%. Και η Florence φτάνει το 44%.