Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τα Μαθηματικά και η πρόληψη του εγκλήματος

Το διαβάσαμε στο "Θαλής και φίλοι" από τον συντάκτη Γιώργο Καρουζάκη. 

Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει ποιος θα διαπράξει ένα έγκλημα, ενώ δύσκολα πιστεύει κάποιος, ότι τα μαθηματικά μπορούν να συμβάλουν στην μείωση της εγκληματικότητας.

Κι όμως, τα μαθηματικά μοιάζουν να χρησιμεύουν και στην πάταξη του εγκλήματος.

Βλέπετε, δεν είναι μόνο η λογοτεχνία που αναμειγνύει τα μαθηματικά με τις αστυνομικές υποθέσεις.

Οι αστυνομικές αρχές κάποιων αμερικανικών πόλεων χρησιμοποιούν αλγόριθμους για να εντοπίσουν τις περιοχές που οι εγκληματικές πράξεις έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να διαπραχθούν.

Έτσι, με αυτή τη γνώση, η αστυνομία αυξάνει τις περιπολίες και την αστυνόμευση στις συγκεκριμένες περιοχές για να αποτραπεί η τέλεση νέων εγκλημάτων.

Τα μαθηματικά συνέβαλαν στη δημιουργία της καινοτόμου πρακτικής που ονομάστηκε «έξυπνη αστυνόμευση» και αξιοποιεί ένα τεράστιο αριθμό δεδομένων που αφορά εγκλήματα που έχουν διαπραχθεί. Η μέθοδος αυτή απέχει αρκετά, από τη λογική της δημιουργίας ενός χάρτη στον οποίο η αστυνομία σημειώνει με πολύχρωμες καρφίτσες τις περιοχές με αυξημένη εγκληματικότητα.
Με την «έξυπνη αστυνόμευση» οι περιοχές με την αυξημένη εγκληματικότητα έρχονται στο φως από αλγόριθμους, παρόμοιους με εκείνους που χρησιμοποιούνται στην πρόβλεψη των μετασεισμών ύστερα από μεγάλους σεισμούς.

Όπως οι μετασεισμοί είναι πιθανότερο να εντοπιστούν στο επίκεντρο του μεγάλου σεισμού, λένε οι επιστήμονες, έτσι και στον κόσμο του εγκλήματος οι εγκληματίες επιστρέφουν πάντα, αν όχι στο ίδιο μέρος, πολύ κοντά στον τόπο του εγκλήματος.

Πηγή: American Mathematical Society

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...

Επαναληπτικό διαγώνισμα στο 1ο Κεφάλαιο - Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ΄ Λυκείου

 Ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Νίκος Μιχαλόπουλος από την Πύλο μας προσφέρει ένα διαγώνισμα επαναληπτικό στο 1ο κεφάλαιο για τους μαθητές της Γ¨ Λυκείου στα Μαθηματικά Προσανατολισμού. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Σχολικό έτος: 2025 - 26