Στηρίξτε το έργο μας!

Σάββατο 8 Δεκεμβρίου 2018

Παρουσιάσεις του συνεδρίου της ΕΜΕ και της lisari team

Το Σάββατο 8/12/2018 στις 14:30 μέχρι 17:00 η lisari team είχε μια ανοικτή συγκέντρωση στο χώρο του συνεδρίου της ΕΜΕ. Τα μέλη μας παρουσίασαν - προσέγγισαν διάφορα θέματα που άπτονται στην ύλη της Γ΄ Λυκείου.

Σας ευχαριστούμε που ζεστάνατε τον παγωμένο χώρο της ΑΣΠΑΙΤΕ με τη συμμετοχή σας και τα εγκάρδια λόγια σας.


Σε λίγες μέρες θα αναρτήσουμε όλες οι εισηγήσεις την ομάδας (όσες είναι εφικτό) και όχι μόνο:

1) Δημήτρης Μπαδέμης: Η λογική πίσω από τα θέματα θεωρίας των εξετάσεων

2) Μάκης Χατζόπουλος: Διδακτικά σενάρια και σχέση αλληλεπίδρασης μαθητή - καθηγητή. Δυστυχώς επειδή υπήρχε και αρκετό προφορικό κείμενο η διάλεξη δεν θα αναρτηθεί.

3) Θωμάς Ποδηματάς: Δίνοντας διάφορες λύσεις σε μια κλασική άσκηση των Πανελλαδικών Εξετάσεων και συζητώντας λεπτά θέματα της Ανάλυσης.

4) Ανδρέας Κουλούρης: Διαφοροποιημένη Διδασκαλία στο μάθημα των Μαθηματικών στο Γενικό Λύκειο (video + διαφάνειες). Για το κείμενο εδώ.

5)  Ν. Μανάρας - Δ. Μπαρούτης - Ν. Χατζημανώλης - Γ Χριστοδουλίδης: Από το Α ως το Β. Στατιστική Έρευνα και Μελέτη Αποτελεσμάτων των Γραπτών των Μαθηματικών Προσανατολισμού Θετικών και Οικονομικών Σπουδών 53ου Βαθμολογικού Κέντρου
Θεσσαλονίκη 2018

6) Ν. Μανάρας - Δ. Μπαρούτης - Ν. Χατζημανώλης - Γ Χριστοδουλίδης: Από το Γ ως το Δ. Στατιστική Έρευνα και Μελέτη Αποτελεσμάτων των Γραπτών των Μαθηματικών Προσανατολισμού Θετικών και Οικονομικών Σπουδών 53ου Βαθμολογικού Κέντρου
Θεσσαλονίκη 2018

7) Δημήτριος Μπουνάκης: Η διαφορά στις ημερομηνίες εορτασμού Ορθόδοξου και Καθολικού Πάσχα

Τρίτη 4 Δεκεμβρίου 2018

Τεστ στις συντεταγμένες διανύσματος

Οι μαθητές του 1ου ΓΕΛ Αμαρουσίου εξετάστηκαν στην παράγραφο 1.4: Συντεταγμένες διανύσματος (χωρίς την έννοια συντελεστής διεύθυνσης).

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.

Για την ανάρτηση με όλα τα τεστ - διαγωνίσματα 
για το σχολικό έτος 2018 - 19
από καθηγητές, σχολεία και Φροντιστήρια πατήστε εδώ.



Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου 2018

Η κινητοποίηση για την απαξίωση των Μαθηματικών μετά από τις τελευταίες εξαγγελίες του Υπουργού Παιδείας αυξάνει ραγδαία και αρχίζει να συμμετέχει πλέον και η Τριτοβάθμια εκπαίδευση. 

Λαμβάνω συχνά μηνύματα από καθηγητές της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που ρωτάνε για το τοπίο που επικρατεί στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Όλοι συμφωνούμε ότι το επίπεδο μαθητών - φοιτητών - σπουδαστών έχει πέσει σε ανησυχητικό σημείο... 

Ο αγαπητός λέκτορας στη Σχολή Μηχανικών Σωτήρης Καραλής μας έστειλε το ψήφισμα της Συνέλευσης του Διδακτικού και Ερευνητικού προσωπικού του τμήματος Τοπογραφίας και Γεωπληροφορικής της Σχολής Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. 

Διαβάστε το να διαπιστώσετε ότι έχουν όλοι ενοχληθεί για τις αποφάσεις και τοποθετήσεις για το μέλλον των μαθηματικών. 


ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΜΕΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

«Τα πάντα στη φύση διαμορφώθηκαν με βάση τη σφαίρα, τον κώνο και τον κύλινδρο. Αν μάθουμε να βασίζουμε τη ζωγραφική μας πάνω σ’ αυτά τα απλά σχήματα θα μπορέσουμε να πετύχουμε τα πάντα»
Πωλ Σεζάν

Αφορμή για την παρέμβαση μας αποτελεί η συζητούμενη αναγγελία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων («Μείωση του αριθμού των εξεταζόμενων μαθημάτων και αλλαγές στον τρόπο εξέτασης των μαθητών του Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2018 – 2019, ημερομηνίας 11-10-18») ότι θα καταργηθούν οι προαγωγικές εξετάσεις στα μαθηματικά για τις τάξεις Α΄ και Β΄ Λυκείου. Η σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου αναφέρει επίσης ότι οι αλλαγές θα νομοθετηθούν με νέο ΠΔ.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι η γεωμετρία εδώ και χρόνια έχει παραγκωνιστεί, με πολλαπλά ολέθρια αποτελέσματα, ο καθένας καταλαβαίνει ότι το υπό σκέψη νέο μέτρο, εάν εφαρμοστεί, θα καταβαραθρώσει ακόμα περισσότερο τις μαθηματικές δεξιότητες και την κατανόηση των μαθητών. Αν και τα παραπάνω, πιστεύουμε αυτονόητα, έχουν επισημανθεί από πιο αρμόδιους συναδέλφους της Μέσης Εκπαίδευσης, επιθυμούμε, συνηγορώντας, να καταθέσουμε την εμπειρία μας ως λειτουργοί της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Περίπου την τελευταία εικοσαετία παρατηρούμε σταθερά το όλο και χειρότερο βασικό μαθηματικό και γλωσσικό επίπεδο των πρωτοετών φοιτητών. Η παραπάνω εικόνα προσιδιάζει με τις όλο και ισχνότερες επιδόσεις των 15χρονων μαθητών της χώρας σε διεθνές επίπεδο, όπως το πρόγραμμα PISA, όπου η Ελλάδα κατατάσσεται σταθερά κάτω του μέσου όρου του ΟΟΣΑ, και συγκεκριμένα στις τελευταίες θέσεις και με φθίνουσα πορεία από το 2000 και μετέπειτα. Σκοπός μας δεν είναι, ούτε και μπορούμε, να κατηγορήσουμε τους μαθητές, αλλά πειθόμαστε εκ των αποτελεσμάτων ότι η Μέση Εκπαίδευση νοσεί βαθύτατα.
Θέλουμε λοιπόν να υπερασπιστούμε με έμφαση την αναγκαιότητα της διατήρησης των εξετάσεων των μαθηματικών στις τάξεις της Μέσης Εκπαίδευσης προκειμένου να μην παραλαμβάνουμε φοιτητές εντελώς αγεωμέτρητους (ειδικά δε, εάν καταργηθούν και οι Πανελλαδικές εξετάσεις), των οποίων η εισαγωγή σε σχολές μηχανικών έχει αλυσιδωτά αποτελέσματα, όπως την ραγδαία υποβάθμιση του προγράμματος σπουδών και των απαιτήσεών του, καθώς και την αύξηση του χρόνου φοίτησης. Βλέποντας τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι σημερινοί φοιτητές του τμήματος μας στην κατανόηση του απαιτητικού, όσον αφορά τα μαθηματικά και τις θετικές επιστήμες, προγράμματος σπουδών, και δεδομένου ότι είναι μαθητές οι οποίοι έχουν εξεταστεί κάποτε στα Μαθηματικά και έχουν περάσει την διαδικασία των Πανελλαδικών, αναρωτιόμαστε τι θα πρέπει να περιμένουμε από όσους δεν χρειάστηκε να λύσουν ποτέ μια άσκηση.
Κύριε Υπουργέ, ελπίζουμε ότι θα ακούσετε την γνώμη των ανθρώπων που παραλαμβάνουν τους αποφοίτους της Μέσης Εκπαίδευσης για να τους διδάξουν τις επιστήμες μηχανικού, και ότι θα θελήσετε να αφουγκραστείτε την συλλογική μας εμπειρία, που εξάλλου είναι καθολική. Ενδεχομένως, ανακαλώντας την δική σας διδακτική εμπειρία, μπορείτε και εσείς να την συμμεριστείτε. Μια προσπάθεια ανάταξης θα ήταν ίσως η επιστροφή του μαθήματος της γεωμετρίας στην ύλη του Γυμνασίου - Λυκείου, θέμα για το οποίο το ΙΕΠ μπορεί να διοργανώσει μία ευρύτερη συζήτηση / ημερίδα, στην οποία ευχαρίστως θα συμμετείχαμε. Ας θυμίσουμε μόνο εδώ τα λόγια του Μπέρτραντ Ράσσελ στην Ιστορία του της Δυτικής Φιλοσοφίας: «Η Γεωμετρία, ειδικότερα, είναι ελληνική επινόηση, και χωρίς αυτήν, η νεότερη επιστήμη θα ήταν αδιανόητη».
Επικαλούμαστε την ιδιότητά σας ως φυσικού επιστήμονα, που δεν μπορεί παρά να έχει αγαπήσει τα μαθηματικά, αλλά και τονίζουμε την μεγάλη ευθύνη σας αν τυχόν υιοθετήσετε λανθασμένες αποφάσεις που θα στερήσουν από τους Έλληνες μαθητές όχι μόνο απαραίτητο εξοπλισμό αλλά και σπάνιες και υψηλές διανοητικές απολαύσεις και αρχές.

Με εκτίμηση,
Η Συνέλευση του Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού του τμήματος Τοπογραφίας και Γεωπληροφορικής, Σχολή Μηχανικών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής.
Αθήνα, 28 Νοεμβρίου 2018

Παρασκευή 30 Νοεμβρίου 2018

1/12/2018: Ημερίδα Μαθηματικών στα Αρσάκεια Τοσίτσεια σχολεία


Το Σάββατο στις 1/12/2018 θα πραγματοποιηθεί μια ενδιαφέρουσα ημερίδα με θέμα:

"Τα μαθηματικά στην Πρωτοβάθμια και στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση 
μέσα από τη θεωρία και τη Διδακτική τους". 

Το αυξημένο ενδιαφέρον που παρουσιάζει αυτή η διοργάνωσης έχει πιθανώς να κάνουν με τα εξής:

1) Τα εργαστήρια κρίνονται ως άκρως ενδιαφέροντα και διδακτικά και δίνει τη δυνατότητα να  συμμετέχουν οι καθηγητές που έχουν δηλώσει συμμετοχή.

2) Οι κεντρικοί ομιλητές και οι υπεύθυνοι των εργαστηρίων είναι αξιοσέβαστοι μαθηματικοί που "πρωταγωνιστούν" στην Δημόσια και Ιδιωτική εκπαίδευση.

3) Έχει τη στήριξη της Ε.Μ.Ε

4) Παρουσιάζει τα μαθηματικά στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Οι κεντρικοί ομιλητές είναι οι αξιότιμοι: 

Γεώργιος Δάσιος: Ομότιμος Καθηγητής Εφαρμοσμένων Μαθηματικών Πανεπιστημίου Πατρών, αντεπιστέλλον μέλος τής Ακαδημίας Αθηνών

Θεοδόσιος Ζαχαριάδης: Καθηγητής Διδακτικής Μαθηματικών Ε.Κ.Π.Α.

Δέσποινα Πόταρη: Καθηγήτρια Διδακτικής Μαθηματικών Ε.Κ.Π.Α.


Το lisari θα παραβρίσκεται στο εργαστήριο του αγαπητού συναδέλφου Παναγιώτη Λιναρδάκη. 

Τι πρέπει να ξέρετε...

1) Διοργάνωση: Αρσάκεια Σχολεία Ψυχικού

2) Τόπος: Αρσάκη 1, 154 52 Π. Ψυχικό

3) Στοιχεία επικοινωνίας: Τηλ. κέντρο: 210 - 67 55 555, εσωτ. 120 και ο χάρτης

4) Ώρα: 09 : 30 - 15: 00

5) Πρόγραμμα: 10.00-11.30 ΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ
10.00-10.30 Γεώργιος Δάσιος, «Ο ανθρώπινος εγκέφαλος απέναντι στις έννοιες και στους υπολογισμούς»
10.30-11.00 Θεοδόσιος Ζαχαριάδης, «Από την "εμπειρική απόδειξη" στην πρωτοβάθμια, στη μαθηματική απόδειξη τής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: Συνεχής ή ασυνεχής διαδικασία;»
11.00-11.30 Δέσποινα Πόταρη,  «Η μαθηματική πρόκληση στη σχολική τάξη: Διλήμματα για τον εκπαιδευτικό»
11.30-12.00 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ (ελαφρύ γεύμα) – Μετάβαση στις αίθουσες
12.00-13.30 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ
13.30-14.00 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ (καφές) – Μετάβαση στο Θέατρο των Σχολείων
14.00-15.00 ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ – ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
6) Ιστοτόπος ημερίδας: Δείτε εδώ

Εισηγητές εργαστηρίων: 

Θεοδόσιος Ζαχαριάδης, Καθηγητής Διδακτικής Μαθηματικών Ε.Κ.Π.Α.

Γεώργιος Καλκάνης, Ομότιμος Καθηγητής Φυσικών Επιστημών Ε.Κ.Π.Α.

Διονύσιος Λάππας, Αναπληρωτής Καθηγητής Μαθηματικών Ε.Κ.Π.Α.

Παναγιώτης Λιναρδάκης, Συντονιστής Μαθηματικών των Αρσακείων – Τοσιτσείων Γυμνασίων και Λυκείων τής Φ.Ε., δρ Διδακτικής Μαθηματικών

Άρης Μαυρομμάτης, μαθηματικός, διδάσκων-ερευνητής, Τμήμα Εικαστικών & Εφαρμοσμένων Τεχνών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Mακεδονίας

Τεύκρος Μιχαηλίδης, μαθηματικός – συγγραφέας

Ανδρέας Μούτσιος-Ρέντζος, δρ Διδακτικής Μαθηματικών

Γεώργιος Μπαραλής, Αναπληρωτής Καθηγητής Μαθηματικών Π.Τ.Δ.Ε., Ε.Κ.Π.Α.

Δέσποινα Πόταρη, Καθηγήτρια Διδακτικής Μαθηματικών Ε.Κ.Π.Α.

Ματθαίος Τσιλπιρίδης, μαθηματικός, MSc Δ.τ.Μ., Α΄ Αρσάκειο-Τοσίτσειο Λύκειο Εκάλης

Γεώργιος Χρονόπουλος, μαθηματικός, Β΄ Αρσάκειο-Τοσίτσειο Λύκειο Εκάλης

Γεώργιος Ψυχάρης, Επίκουρος Καθηγητής Διδακτικής Μαθηματικών Ε.Κ.Π.Α.


Το lisari.blogspot.com είναι 
χορηγός επικοινωνίας της ημερίδας

Τετάρτη 28 Νοεμβρίου 2018

Εξισώσεις: Άλγεβρα Α΄ Λυκείου

Ο αγαπητός συνάδελφος από το Αγρίνιο Νίκος Ράπτης μας χαρίζει μια όμορφη συλλογή με ασκήσεις από τις εξισώσεις στην Α΄ Λυκείου.

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.

Για σημειώσεις - υλικό - αρχεία 

για το σχολικό έτος 2018 - 19 πατήστε εδώ.


Τρίτη 27 Νοεμβρίου 2018

Όρια και συνέχεια: Θεωρία και ασκήσεις

Σημειώσεις με θεωρία και άλυτες ασκήσεις στο 1ο κεφάλαιο Ανάλυσης από τον αγαπητό συνάδελφο Γιώργο Καραφέρη από το ΓΕΛ Νεστορίου Καστοριάς.

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.


Για σημειώσεις - υλικό - αρχεία 
για το σχολικό έτος 2018 - 19 πατήστε εδώ.




Σάββατο 24 Νοεμβρίου 2018

Η ύλη των μαθηματικών για το σχολικό έτος 2018-19


Δείτε τη διδακτέα ύλη στα Μαθηματικά από το Δημοτικό μέχρι το Λύκειο και από τα ΓΕΛ έως τα ΕΠΑΛ για το σχολικό έτος 2018 - 2019.

Για την ύλη των παλαιότερων ετών πατήστε εδώ.

Πηγή: Υπουργείο Παιδείας και www.pe03.gr

Τελευταία ανανέωση: 7/11/2018



Η ύλη και η οδηγίες για τη διαχείριση της διδασκαλίας για τις τάξεις του Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2018 – 19

Επιμέλεια: Δημήτρης Σπαθάρας (Σχολικός Σύμβουλος Φθιώτιδας)


Δημοτικό

Όλες οι τάξεις
Γυμνάσιο
Α΄ Γυμνασίου

Β Γυμνασίου

Γ΄ Γυμνασίου

Α΄ Λυκείου
Άλγεβρα

Γεωμετρία

Β΄ Λυκείου
Άλγεβρα

Γεωμετρία

Προσανατολισμού

Γ΄ Λυκείου
Προσανατολισμού

* Οι οδηγίες και η ύλη για τα Μαθηματικά Γ.Π στη Γ Λυκείου πότε θα ανακοινωθούν; 


Η ύλη και η οδηγίες για τη διαχείριση της διδασκαλίας για τις τάξεις του ΕΠΑΛ για το σχολικό έτος 2018 – 19

Επιμέλεια: Δημήτρης Σπαθάρας (Σχολικός Σύμβουλος Φθιώτιδας)

Α΄ Λυκείου
Άλγεβρα

Διαχείριση της ύλης
Γεωμετρία

Διαχείριση της ύλης
Β΄ Λυκείου
Άλγεβρα

Διαχείριση της ύλης
Γεωμετρία

Διαχείριση της ύλης
Γ΄ Λυκείου
Άλγεβρα (Ύλη των Πανελλαδικών Εξετάσεων)
Διαχείριση της ύλης
Γεωμετρία
Διαχείριση της ύλης

Πέρυσι, για το σχολικό έτος 2017 - 18, το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε την εξεταστέα ύλη των τάξεων Α και Β Λυκείου το μεσημέρι 3/10/2017 . Φέτος, ανακοινώθηκε λίγο πιο νωρίς, στις 1/10/2018. Περίπου 20 ημέρες μετά την έναρξη των μαθημάτων... Αυτό που δεν κατανοούμε είναι ότι η ύλη όπως και οι οδηγίες είναι ακριβώς οι ίδιες με τις περσινές! 

Η διαχείριση της διδακτέας εξεταστέας ύλης των Μαθηματικών της Γ΄ τάξης Ημερησίου Γενικού Λυκείου και της Δ΄ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2018-2019 αναρτήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας στις 7/11/2018! Για να μας πει ότι είναι ακριβώς η ίδια με την περσινή!