Στηρίξτε το έργο μας!

Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2019

Το νέο πρόγραμμα σπουδών για το 2020 από το ΙΕΠ

Αυτό που περιμέναμε μήνες τώρα όλοι οι εκπαιδευτικοί!

Μόλις ανακοινώθηκε από το ΙΕΠ το νέο πρόγραμμα σπουδών της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου όπως έχει αποσταλεί στο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Δηλαδή αυτή είναι η πρόταση του ΙΕΠ. Το οριστικό πρόγραμμα Σπουδών θα αναγγείλει λογικά τη Δευτέρα ο Υπουργός Παιδείας.

Γενικά το πρόγραμμα σπουδών δεν αποτελεί πάντα και την εξεταστέα ύλη όμως στη Γ Λυκείου αυτά τα δύο ταυτίζονται.

Εν ολίγοις:

Οι φετινοί μαθητές της Β Λυκείου θα διδαχθούν του χρόνου τα εξής:

1) Ανάλυση όπως ακριβώς την γνωρίζουμε...
2) Στοιχεία Στατιστικής
3) Πιθανότητες 
4) Συνδυαστική (η έκπληξη!!)

Για να δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών από την ιστοσελίδα του ΙΕΠ πατήστε εδώ. Για όλα τα μαθήματα πατήστε εδώ!

Δείτε τα αποτελέσματα από την ψηφοφορία που είχε αναρτηθεί στο lisari και είχε να κάνει με τις επερχόμενες αλλαγές. 

Το δείγμα ξεπερνούσε τα 200 άτομα!






Ο "Αρχιμήδης" και η βράβευση των μαθητών για το διαγωνισμό του "Ευκλείδη" 2019


Το Σάββατο 23.2.2019 γίνεται και ο τελευταίος διαγωνισμός πριν την ανακήρυξη της Ολυμπιακής ομάδας για το 2019.

Την Κυριακή 24.2.2019 για άλλη μια χρονιά θα βραβευτούν οι άριστοι μαθητές για τις επιτυχίες τους στο διαγωνισμό του Ευκλείδη 2019!


Για να δείτε τον κατάλογο σε excel και με φίλτρα πατήστε εδώ.

Θερμά συγχαρητήρια σε όλους όσους συμμετείχαν και κυρίως στους μαθητές που διακρίθηκαν και  έλαβαν τις υψηλές θέσεις του διαγωνισμού. Ξεχωριστή περίπτωση είναι ο Δημήτρης Στεργίου από το Γυμνάσιο της Κίμωλου!

Καλή επιτυχία σε όλους τους συμμετέχοντες! 

Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου 2019

Πάρτε θέση!


(edit 20/2/2019) Το esos αναφέρει ότι "Την Παρασκευή η Εξεταστέα Ύλη των Πανελλαδικών του 2020"!!  Μέσα στο Μάρτιο το Σχέδιο του νέου συστήματος πρόσβασης στα ΑΕΙ και τις αλλαγές στο Λύκειο, με στόχο να ψηφιστεί στη Βουλή πριν το Πάσχα.

(edit 19/2/2019) Σε δημοσίευμα της εφημερίδας Καθημερινή αναφέρει: "Τελικά δεν θα μετρά ο βαθμός του απολυτηρίου!".

(edit 18/2/2019)  Και αν χαθήκατε με τις ανακοινώσεις του Υπουργείου Παιδείας για τις αλλαγές στο Λύκειο και το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ το esos τα βάζει σε μια χρονολογική σειρά! Επίσης, αναφέρει ότι ο Υπουργός Παιδείας διαψεύδει κατηγορηματικά φήμες για μη εφαρμογή από το 2020 των αλλαγών, τονίζοντας ότι για πρώτη φορά το σύστημα θα εφαρμοστεί το 2020 και θα αφορά τους σημερινούς μαθητές της Β Λυκείου.

(edit 18/2/2019) To CNN γράφει μεταξύ άλλων "Σαρωτικές αλλαγές στην Παιδεία: Οι πέντε «άγνωστοι x» για τους μαθητές της Β' λυκείου".

(edit 14/2/2019) To alfavita με τη σειρά του κάνει μια δημοσίευση και μας ενημερώνει ότι την επόμενη εβδομάδα (18 - 24/2/2019) θα ανακοινώσει ο Υπουργός Παιδείας την νέα εξεταστέα ύλη των Πανελλαδικών εξετάσεων 2020!

(edit 12/2/2019) Το esos λες και μας άκουσε και ανάρτησε το εξής άρθρο: "Πριν το Πάσχα η ανακοίνωση και ψήφιση στη Βουλή του νέου συστήματος πρόσβασης στα ΑΕΙ".

(edit: 11/2/2019) Σε αναμονή των ανακοινώσεων για τις αλλαγές της ύλης της Γ Λυκείου. 

Ο Υπουργός Παιδείας είχε εξαγγείλει από το Σεπτέμβριο '18 αρχικά ότι Δεκέμβριο και στη συνέχεια μέσα Ιανουαρίου 2019 θα ανακοινωθούν οι αλλαγές στην ύλη της Γ Λυκείου. Τελικά τι γίνεται και καθυστερούν; Αυτό σημαίνει ότι "παγώνει" το πρόγραμμα που είχε παρουσιάσει το Σεπτέμβριο του 18; Ή παρατείνεται η διαδικασία και η αγωνία για αργότερα;
_______________________________________________________________

Δια στόματος του Υπουργού Παιδείας αναμένουμε τη νέα ύλη για τα μαθηματικά της Γ Λυκείου για το επόμενο σχολικό έτος (2019 -20). Οι ανακοινώσεις θα γίνουν εντός του Ιανουαρίου 2019.

Το θέμα της συζήτηση αφορά την αλλαγή της εξεταστέας ύλης στη Γ Λυκείου

Θεωρείτε ότι πρέπει  να γίνει κάποια αλλαγή; Και αν ναι, πρέπει να υπάρχει διάκριση μεταξύ των Κατευθύνσεων δηλαδή μεταξύ των Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής; Πρέπει να εφαρμοστεί άμεσα; Ποια κεφάλαια από την Άλγεβρα ή Ανάλυση προτείνετε;

Πάρτε θέση πατώντας το κουμπί της ψηφοφορίας. 

Τα αποτελέσματα θα δημοσιοποιηθούν μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία. 

Τρίτη 19 Φεβρουαρίου 2019

Αυστηρά προσωπικός χώρος!

Σε αυτή τη θέση θα βρείτε τις προσωπικές μου σημειώσεις, εισηγήσεις και παρουσιάσεις .  Ένα υλικό που συγκεντρώνεται εδώ και χρόνια και περιέχει τα πιο κύρια και βασικά αρχεία.

Καλή απόλαυση! 

Σάββατο 16 Φεβρουαρίου 2019

Λύσεις σχολικών ασκήσεων από μία μαθήτρια του 1ο ΓΕΛ Αμαρουσίου


Δείτε μια διαφορετική αντιμετώπιση επίλυσης ασκήσεων από το σχολικό βιβλίο της Άλγεβρας Α΄ Λυκείου στην παράγραφο 3.3: "Επίλυση εξισώσεων β΄ βαθμού".

Η μαθήτρια Χριστίνα Σπανού από το 1ο ΓΕΛ Αμαρουσίου είχε μια διαφορετική αντιμετώπιση (με παραγοντοποίηση) από τον κλασικό τρόπο που ακολουθείτε σε αυτές τις ασκήσεις. Αξίζει να το δείτε!

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.


(Βλέπετε το αρχείο στην αρχική του μορφή. Το τελικό και ανανεωμένο αρχείο είναι αυτό που είναι για αποθήκευση) 

Η στήλη του math-iti

Ξεκινήστε από εδώ!!!

Εδώ και πολύ καιρό προσπαθώ να προσεγγίσω τον μαθητή. Όχι τον επιμελή, όχι τον μάχιμο, αλλά το μαθητή που έχουμε στην τάξη μας. Στο φροντιστήριο μας. Τον "μέσο" μαθητή! Θέλω να του γνωρίσω τις ιστοσελίδες που παρέχουν πλούσιο μαθηματικό υλικό, τους ανθρώπους που προσφέρουν καθημερινά το υλικό τους. Να δουν διαγωνίσματα από άλλα σχολεία και να συμβάλλουν με τις απορίες τους στην εκπαίδευση. Να γίνει το μάθημα διασκέδαση και όχι μετωπική διδασκαλία. 

Η προσέγγιση δεν είναι εύκολη, αφού αυτός ο μαθητής φοβάται το διαδίκτυο ή το χρησιμοποιεί για άλλους σκοπούς και ο επιμελής μαθητής βρίσκει άλλες πηγές ενημέρωσης εκτός από το διαδίκτυο. 

Η πρώτη προσπάθεια προσέγγισης των μαθητών γίνεται με το blog! 

Το blog δημιουργήθηκε αποκλειστικά για το μαθητή! Κατά το πέρασμα των ετών παρατήρησα ότι κυρίως οι καθηγητές το επισκέπτονται. Τελικά με πρόχειρες μετρήσεις βρήκα ότι το ποσοστό των μαθητών που επισκέπτονται το blog είναι 10%. Δηλαδή αν οι ημερήσιες επισκέψεις είναι 3.500 τότε οι μαθητές που κάνουν έστω ένα κλικ και μένουν έστω και 1 δευτερόλεπτο στο site είναι 350. Όχι άσχημα, αλλά δεν ήταν αυτός ο στόχος... Τελικά οι ενεργοί μαθητές που βρίσκονται στο διαδίκτυο δεν πρέπει να ξεπερνούν τους 80 αν κρίνω από τα email και τα μηνύματα που δέχομαι καθημερινά. 

Η δεύτερη προσπάθεια έγινε με τη lisari junior!

Μια προσπάθεια που απέδωσε καρπούς! Απλά τα μέλη της μεγάλωσαν και είναι πλέον οι περισσότεροι σε κάποια Πανεπιστημιακή ή Πολυτεχνική σχολή!

Τρίτη και τελική προσπάθεια είναι η σελίδα "Αποκλειστικά για μαθητές" στο facebook.

Μια άκαρπη προσπάθεια αφού δεν βρήκε την ανάλογη αποδοχή. 

Επομένως, θα δημιουργήσουμε μια στήλη που θα εμφανίζουμε τις λύσεις κάποιων μαθητών μέσα από τα τμήματα. Ονομαστικά ή περιγραφικά. Θα φέρουμε τις επιδόσεις των μαθητών μας (για αρχή) στις σελίδες του lisari!

Όποιος επιθυμεί να στείλει ένα διαφορετικό τρόπο επίλυσης μιας άσκησης ή μια θεωρίας του σχολικού βιβλίου και όχι μόνο, μην διστάσει να την αποστείλει στο email lisari.blogspot@gmail.com.  

Την "Ημέρα του e" 7/2/18 (2,718..) αποφάσισα να δημιουργήσω μια νέα στήλη που θα φιλοξενώ τις έξυπνες και όμορφες λύσεις που μου δίνουν κατά καιρούς οι μαθητές μου. θα τις αναρτώ ονομαστικά στην αντίστοιχη στήλη!


Αναμένω τη συμμετοχή σας! 
Η αναγνώριση των παιδιών είναι το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε! 

Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2019

Παναρσακειακό διαγώνισμα στην Άλγεβρα Β Λυκείου


Με αγάπη (λόγω της ημέρας) σας προσφέρουμε τα διαγωνίσματα που έγιναν θεσμός! Τα διαγωνίσματα που αναζητούν όλοι οι καθηγητές!

Τα Αρσάκεια - Τοσίτσεια Λύκεια της χώρας γράφουν οι μαθητές τους κάθε χρόνο ένα ενιαίο διαγώνισμα. Έχουν πού ενδιαφέρον αφού πάντα έχουν κάτι διαφορετικό να προσφέρουν στη μαθηματική κοινότητα.

Η ύλη για την Άλγεβρα Β΄ Λυκείου είναι μέχρι τα πολυώνυμα.

Για τις εκφωνήσεις δείτε εδώ και για τις λύσεις εδώ.

Για την ανάρτηση με όλα τα τεστ - διαγωνίσματα 
για το σχολικό έτος 2018 - 19
από καθηγητές, σχολεία και Φροντιστήρια πατήστε εδώ.