Παρακολουθώ το θέμα τους τελευταίους μήνες γιατί παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον και έχουμε πολλά να σημειώσουμε.
Τα συμπεράσματα που έχουν προκύψει μέχρι σήμερα είναι τα εξής:
1) Αρκετά σχολεία έχουν γράψει διαγώνισμα στο κεφάλαιο της Στατιστικής! Θεωρούν ότι είναι εύκολο, βασικό και δίκαιο να εξεταστούν όλοι οι μαθητές της Γενικής Παιδείας. Επίσης, γράφουν σε δύο κεφάλαια, στα Συστήματα και στη Στατιστική θέτοντας συνδυαστικές ασκήσεις κάτι που δεν είναι στην νοοτροπία του σχολικού βιβλίου για τη Στατιστική.
2) Νομίζω πώς σχεδόν σε όλα τα σχολεία που έχουν διδάξει Στατιστική ΔΕΝ έχουν παρουσιάσει τις έννοιες:
• τεταρτημόρια,
• ενδοτεταρτημοριακό εύρος
• θηκόγραμμα
Δηλαδή ότι δεν ήταν στην ύλη του σχολικού βιβλίου της Γ Λυκείου ακολουθούν άτυπα και στη Β Λυκείου!
3) Υπάρχουν μερικοί καθηγητές που διδάσκουν το ραβδόγραμμα για τις ποιοτικές μεταβλητές και το διάγραμμα συχνοτήτων (μαζί με το πολύγωνο συχνοτήτων) για τις ποιοτικές όπως ήταν στο σχολικό βιβλίο της Γ Λυκείου. Όμως το σχολικό βιβλίο της Β Λυκείου αναφέρεται στο ραβδόγραμμα για ποιοτικές και ποσοτικές μεταβλητές και δεν αναφέρει καν το διάγραμμα συχνοτήτων!
4) Υπάρχουν μερικοί καθηγητές που αναφέρουν τις αθροιστικές συχνότητες ή σχ. συχνότητες παρασυρόμενοι από την σχετική ύλη που υπήρχε στη Γ Λυκείου.
5) Το μεγαλύτερο ποσοστό των σχολείων έχουν διδάξει ήδη τη Στατιστική.
6) Νομίζω ότι οι περισσότεροι καθηγητές δεν έχουν διδάξει την κλασική εφαρμογή με τις μεταβολές των παρατηρήσεων.
Τα συμπεράσματα που έχουν προκύψει μέχρι σήμερα είναι τα εξής:
1) Αρκετά σχολεία έχουν γράψει διαγώνισμα στο κεφάλαιο της Στατιστικής! Θεωρούν ότι είναι εύκολο, βασικό και δίκαιο να εξεταστούν όλοι οι μαθητές της Γενικής Παιδείας. Επίσης, γράφουν σε δύο κεφάλαια, στα Συστήματα και στη Στατιστική θέτοντας συνδυαστικές ασκήσεις κάτι που δεν είναι στην νοοτροπία του σχολικού βιβλίου για τη Στατιστική.
2) Νομίζω πώς σχεδόν σε όλα τα σχολεία που έχουν διδάξει Στατιστική ΔΕΝ έχουν παρουσιάσει τις έννοιες:
• τεταρτημόρια,
• ενδοτεταρτημοριακό εύρος
• θηκόγραμμα
Δηλαδή ότι δεν ήταν στην ύλη του σχολικού βιβλίου της Γ Λυκείου ακολουθούν άτυπα και στη Β Λυκείου!
3) Υπάρχουν μερικοί καθηγητές που διδάσκουν το ραβδόγραμμα για τις ποιοτικές μεταβλητές και το διάγραμμα συχνοτήτων (μαζί με το πολύγωνο συχνοτήτων) για τις ποιοτικές όπως ήταν στο σχολικό βιβλίο της Γ Λυκείου. Όμως το σχολικό βιβλίο της Β Λυκείου αναφέρεται στο ραβδόγραμμα για ποιοτικές και ποσοτικές μεταβλητές και δεν αναφέρει καν το διάγραμμα συχνοτήτων!
4) Υπάρχουν μερικοί καθηγητές που αναφέρουν τις αθροιστικές συχνότητες ή σχ. συχνότητες παρασυρόμενοι από την σχετική ύλη που υπήρχε στη Γ Λυκείου.
5) Το μεγαλύτερο ποσοστό των σχολείων έχουν διδάξει ήδη τη Στατιστική.
6) Νομίζω ότι οι περισσότεροι καθηγητές δεν έχουν διδάξει την κλασική εφαρμογή με τις μεταβολές των παρατηρήσεων.