Στηρίξτε το έργο μας!

Σάββατο 1 Φεβρουαρίου 2020

Διαγώνισμα προσομοίωσης στη Γ Λυκείου σε όλη την ύλη

Ο αγαπητός συνάδελφος Νίκος Σουρμπής από το Ίλιον μας προσφέρει ένα διαγώνισμα προσομοίωσης στη Γ Λυκείου εφ' όλης της ύλης.

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.

(νέο) Για τις αναλυτικές λύσεις πατήστε εδώ. 

Επιμέλεια: Νίκος Σουρμπής και Χρήστος Κουστέρης



10η Ημερίδα Μαθηματικών από το Καλαμαρί


Σας προσκαλούμε στην 10η Ημερίδα Μαθηματικών που διοργανώνει η Ελληνογαλλική Σχολή «Καλαμαρί» σε συνεργασία με τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου Ανατολικής Θεσσαλονίκης κ.Δημήτρη Μέμτσα , το Σάββατο 14 Μαρτίου 2020 στις 17.30, με θέμα:

 ΣΧΟΛΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

«Ποιοι παράγοντες καθιστούν αναγκαία την ανανέωση και τον εμπλουτισμό της ύλης, των μεθόδων διδασκαλίας και των εξετάσεων;»

Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί στο θέατρο της Ελληνογαλλικής Σχολής Καλαμαρί. Θα βοηθούσε στην οργάνωση της ημερίδας αν κάνατε προεγγραφή στον σύνδεσμο http://kalamari.gr

Στους συμμετέχοντες θα χορηγηθεί βεβαίωση παρακολούθησης της Ημερίδας. Είσοδος Ελεύθερη.

Με εκτίμηση οι υπεύθυνοι της Ημερίδας

Ιωάννης Σαράφης – (Μαθηματικός)
Νικόλαος Παλάζης – (Κοινωνιολόγος)
Ιωάννα Καρδάκου – (Πληροφορικός)
Χριστίνα Τίκβα – (Πληροφορικός)
Αθανάσιος Πέρδος – (Φυσικός – Πληροφορικός)
Κάτια Δαουλτζόγλου – (Πληροφορικός)

Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2020

Η Ε.Μ.Ε για την ημέρα του “π”



Με την ευκαιρία της ανακήρυξης της 14ης Μαρτίου (14/3) ως παγκόσμιας μέρας των Μαθηματικών (παραπέμποντας στην γραφή 3,14 με την οποία αρχίζει ο υπολογισμός του π, του λόγου της περιφέρειας προς την διάμετρο κάθε κύκλου), η ΕΜΕ καλεί την ελληνική κοινωνία και την πολιτεία να σχεδιάσουμε έναν αναστοχασμό για τη σημασία της Μαθηματικής Εκπαίδευσης στον σύγχρονο κόσμο και για τις δυνατότητες που προσφέρει η Μαθηματική Επιστήμη στον σχεδιασμό έργων ειρήνης, δημοκρατίας, συνύπαρξης και στην κοινωνική οργάνωση με όρους αλληλεγγύης, ανοχής και ανθρώπινης αξιοπρέπειας.

Καλούμε τα μέλη της μαθηματικής και εκπαιδευτικής κοινότητας να μετέχουν στην Παγκόσμια Ημέρα των Μαθηματικών με την έγκαιρη οργάνωση εκδηλώσεων και συζητήσεων για την παιδαγωγική και πολιτισμική αξία των μαθηματικών ως τρόπο σκέψης, έκφρασης, επικοινωνίας, επιχειρηματολογίας, επιστημονικής κατανόησης των φαινομένων και οργάνωσης των κοινωνιών.

Τα Μαθηματικά, ως το κατεξοχήν μάθημα (ετυμολογική προέλευση του όρου μαθηματικά) βρίσκονται στον πυρήνα του ανθρώπινου συλλογισμού, αλλά και της ανθρώπινης φαντασίας, καθώς με τον λογικό συλλογισμό μπορούν να διαπερνούν τα όρια των αισθήσεων για να επινοήσουν και να ανακαλύψουν νέες πραγματικότητες μαζί με τις μηχανικές της κατασκευής τους.

Παροτρύνουμε τις Σχολικές Μονάδες να οργανώσουν διεπιστημονικές συζητήσεις και δράσεις για να αναδείξουν την μαθηματική συμβολή και παρουσία στον κριτικό και ακριβή τρόπο σκέψης και έκφρασης όλων των γνωστικών πεδίων, επισημαίνοντας τη σημασία των μαθηματικών στο σύγχρονο κόσμο, το δικαίωμα όλων των παιδιών στην μαθηματική εκπαίδευση και την αναγκαιότητα της μαθηματικής καλλιέργειας για κάθε πολίτη στην ψηφιακή εποχή.

Το Διοικητικό Συμβούλιο καλεί τα Παραρτήματα της ΕΜΕ σε όλη την Ελλάδα να καταθέσουν δημόσια προτάσεις για έγκυρες μαθηματικές δραστηριότητες σε Σχολεία, Μουσεία, Βιβλιοθήκες και άλλους χώρους εκπαίδευσης και πολιτισμού στο θέμα "τα Μαθηματικά είναι παντού", που επέλεξε για την φετινή "μέρα Πί" στις 14 Μαρτίου 2020, η  Διεθνής Ένωση Μαθηματικών (https://www.mathunion.org/outreach/IDM  ). "

Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας

Ο Πρόεδρος
Ανάργυρος Φελλούρης Ομότιμος Καθηγητής Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου

Ο Γενικός Γραμματέας
Παναγιώτης Δρούτσας Καθηγητής Φροντιστηριακής Εκπαίδευσης

Δυο γνωστές ασκήσεις από το σχολικό βιβλίο


Ο αγαπητός φίλος Ηλίας Ζωβοΐλης προτείνει ένα διαφορετικό τρόπο επίλυσης δύο γνωστών ασκήσεων από το σχολικό βιβλίο χωρίς να διακρίνουμε περιπτώσεις.

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.



Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2020

Διαγώνισμα Προσομοίωσης 2020 από το Καλαμαρί

Το διαγώνισμα προσομοίωσης που όλοι αναζητούσατε! 

Ο αγαπητός φίλος Ιωάννης Σαράφης μας προσφέρει το διαγώνισμα προσομοίωσης που έθεσε στους μαθητές της Ελληνογαλλικής Σχολής Καλαμαρί.

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ (νέο).



Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2020

Η "μέρα του λάθος διαγωνίσματος"

Τι λέτε να καθιερώσουμε τουλάχιστον μια φορά το χρόνο την "μέρα του λάθος διαγωνίσματος"!

Τι είναι αυτό;

Να δίνουμε στους μαθητές της Α΄ ή Β΄ Λυκείου ατόφια θέματα από τις αντίστοιχες ενότητες του Γυμνασίου! Όχι αρκετές αλλά βασικές ασκήσεις που εξετάστηκαν στο παρελθόν. Τι ιδιαίτερο έχει το Γυμνάσιο σε σχέση με το Λύκειο; Θεωρείται ότι έχει πιο απλές ασκήσεις, οι γνώσεις αυτές είναι οι βασικές που πρέπει να κατέχει ο μαθητής. Ενθαρρύνεται ο μαθητής να ασχοληθεί αφού το επίπεδό τους είναι πιο απλό - βασικό.

Παράδειγμα 1
Σε φετινό διαγώνισμα της Α΄ Λυκείου ζητήθηκε το εξής:



Ας δούμε ένα λυμένο παράδειγμα που υπάρχει στην Α΄ Γυμνασίου!


Παράδειγμα 2
Μια άσκηση που υπάρχει στο βιβλίο της Γ΄ Γυμνασίου και μπορεί να τεθεί πολύ εύκολα στους μαθητές της Α΄ Λυκείου στις ρίζες.


Ένα αντίστοιχο θέμα για την Α΄ Λυκείου είναι το εξής:


Παράδειγμα 3
Ως γνωστόν το βιβλίο Άλγεβρα της Α Λυκείου δεν έχει πολλές ασκήσεις στην παραγοντοποίηση και ταυτότητες. Έχουμε, μια καλή ευκαιρία να δώσουμε ένα φυλλάδιο με ασκήσεις από το σχολικό βιβλίο της Γ Γυμνασίου. Έχει αρκετές ασκήσεις που εκπαιδεύει το μαθητή στις βασικές γνώσεις χωρίς να το δυσκολέψει αρκετά.



Παράδειγμα 4
Οι μαθητές της Β Λυκείου στη Γεωμετρία μπορούν να πάρουν για αρχή μερικές ασκήσεις από το Πυθαγόρειο θεώρημα που διδάχθηκαν στη Β και Γ Γυμνασίου! Ως ενθάρρυνση και εξάσκηση είναι μια καλή αρχή για να ξεκινήσεις το μάθημά σου.


και αυτό μπορεί να συνεχιστεί στα εμβαδά, στην μέτρηση του κύκλου κτλ. 

Επειδή κατά καιρούς έχω προβληματιστεί αρκετά για το επίπεδο των γνώσεων των μαθητών και το ενδιαφέρον της τάξης με ωθεί σε νέες τακτικές διδασκαλίας. Στόχος μου είναι η διάρκεια και όχι ενθουσιασμός των μαθητών. Οφείλουμε να βρίσκουμε νέες τεχνικές επαναπροσέγγισης και εξάσκησης των μαθητών για να μην χαλαρώσουμε από την υποτονικότητα μιας τάξης, εμείς πρέπει να βάζουμε "φωτιά" στα μυαλά των παιδιών, τι λέτε;