Κυριακή 13 Απριλίου 2014

Σημειώσεις θεωρίας, παραδείγματα, ασκήσεις για ΕΠΑΛ Γ΄ Λυκείου

Ένα τεράστιο αρχείο 261 σελίδων, για τους μαθητές της Γ Λυκείου ΕΠΑΛ, από τον αγαπητό συνάδελφο Νίκο Μακρή.

Για απευθείας "κατέβασμα" από εδώ.(ανανεώθηκε ο σύνδεσμος)



Σημείωση: Αν η μορφοποίηση δεν φαίνεται σωστή, κατεβάστε το αρχείο, δεν υπάρχει πρόβλημα.. 

Στείλτε την δική σας άσκηση στην Τράπεζα Θεμάτων...!

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.)

στο πλαίσιο της Πράξης
‘ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΔΙΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΗΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ - ΕΠΑΛ)’
προσκαλεί
την μαθηματική* κοινότητα να υποβάλλει προς κρίση, με στόχο να ενταχθούν στην Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, θέματα για τα εξεταζόμενα μαθήματα της Α’ Τάξης των Ημερήσιων Γενικών Λυκείων, της Α’ και Β’ Τάξης των Εσπερινών Γενικών Λυκείων και της Α’ Τάξης Ημερήσιων και των Εσπερινών ΕΠΑΛ.

*το αρχικό κείμενο ανέφερε τον όρο "εκπαιδευτική", αλλά το αντικατέστησα για να ταιριάζει με το μάθημα που μας ενδιαφέρει.

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. 

 Για όλα τα μαθήματα δείτε εδώ.



Τι καταλαβαίνουμε:
1) Μαθηματική (ή εκπαιδευτική) κοινότητα: Άρα συμμετέχουν όλοι όσοι έχουν πτυχίο Μαθηματικών, δηλαδή συμμετέχει και η Ιδιωτική Εκπαίδευση,που συμφωνώ 100%.

2) Για να γίνετε πρόσκληση τελικά δεν είναι έτοιμη η Τράπεζα Θεμάτων...

3) Οι ευθύνες θέλουν να επιμεριστούν... και να μην το σηκώσει όλο το βάρος μια συγκεκριμένη οργανωτική ομάδα. 

4) Η σύνθεση μας κάνει μέρος του όλου, στηρίζουμε την προσπάθεια αφού συμμετέχουμε, γινόμαστε συμμέτοχοι, άρα και υποστηρικτές του έργου.

5) Το δεύτερο και τέταρτο θέμα, δεν χρειάζεται να έχει όλες τις γνωστικές απαιτήσεις που θέτει η προκήρυξη, άλλα σίγουρα κάποιες από αυτές.. οπότε όταν στείλουμε μια άσκηση αναφέρουμε  ποιες γνωστικές απαιτήσεις καλύπτει η άσκηση μας.

6) Δίνουμε ενδεικτική απάντηση στην προτεινόμενη λύση μας

7) Δίνονται οδηγίες και προδιαγραφές ακόμα και στα θέματα που δεν είναι στη Τράπεζα, δηλαδή στο πρώτο και τρίτο θέμα.

8) Θα ήταν τέλειο να είχαμε όλες τις προδιαγραφές των θεμάτων από τον Σεπτέμβρη και όχι τον Απρίλη, θα κερδίζαμε χρόνο και όλες αυτές οι ασκήσεις που βγήκαν αυτό το διάστημα και πήγαιναν χαμένες. Επίσης θα είχαμε προετοιμάσει και τους μαθητές για την ανάλογη εξέταση...

Σάββατο 12 Απριλίου 2014

Προσομοιωτικό διαγώνισμα Μαθηματικών για τη Γ΄ Λυκείου Κατεύθυνση


Για άμεση αποθήκευση:

Ένα απαιτητικό διαγώνισμα για τους μαθητές της Γ Λυκείου κατεύθυνσης, από τον χαρισματικό συνάδελφο και φίλο, Νίκο Ζανταρίδη από την Έδεσσα.

Τα θέματα είναι (εκτός του Α) επιπέδου Δ πανελληνίων εξετάσεων και έχει πολλές νέες και όμορφες ιδέες που μπορεί να τις δούμε κάποια στιγμή στις Πανελλήνιες εξετάσεις.

Αξίζει να το δουν οι μαθητές που στοχεύουν ψηλά, οι συνάδελφοι που θέλουν να δουν κάτι νέο, πονηρό και διαφορετικό από αυτά που κυκλοφορούν! Θέματα που απευθύνονται σε μαθητές, δίνοντας την ευκαιρία να ξεχωρίσουν και να δείξουν τις δυνατότητές τους.

Οι λύσεις αναρτήθηκαν, ανανεωμένες και πιο αναλυτικές. Τον σχολιασμό και τις παρατηρήσεις των λύσεων επιμελήθηκε ο εμπνευστής του διαγωνίσματος Νίκος Ζανταρίδης!

Δευτέρα 7 Απριλίου 2014

Διαγώνισμα προσομοίωσης 2014 για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου Κατεύθυνσης

Δείτε τα θέματα και τις λύσεις του ανακεφαλαιωτικού διαγωνίσματος προσομοίωσης 2014 στα Μαθηματικά Θετικής Κατεύθυνσης Γ΄ Λυκείου.

Ανανεωμένο: 9/4/14 (προστέθηκαν και άλλες λύσεις)
 
Ε π ο π τ ε ί α
Ο Προϊστάμενος
Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Δ/θμιας Εκπ/σης Β. Αιγαίου
Πρόδρομος Π. Ελευθερίου

ΘΕΜΑΤΑ&ΛΥΣΕΙΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΟΣ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗΣ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ Γ” ΛΥΚΕΙΟΥ_6_04_2014



Κυριακή 6 Απριλίου 2014

Εμπλουτισμένο αρχείο: 35 Χρήσιμες προτάσεις με λύσεις

DSCF1982Ένα βασικό φυλλάδιο για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου Κατεύθυνσης. 

Περιέχει 35 βασικές προτάσεις, λήμματα που χρειάζονται οι υποψήφιοι για τις εξετάσεις. Με αυτές τις γνώσεις θα "ξεκλειδώνουν" πιο εύκολα τις σύνθετες ασκήσεις.

Το φυλλάδιο αυτό είναι μια προέκταση διάφορων φυλλαδίων που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο και η βάση του είναι το αρχείο (Νίκος Ζανταρίδης: master class 4).

Το αρχείο θα ανανεώνεται συνεχώς

(β΄ έκδοση: 8/4/2015) Προστέθηκαν δύο ακόμα προτάσεις (31 -32)
(γ΄ έκδοση: 13-05-2015) Προστέθηκαν 3 ακόμα προτάσεις (33, 34, 35) επιμέλεια: Νίκος Σπλήνης

Επιθυμητή η συμμετοχή σας.

Για να αποθηκεύσετε άμεσα αυτό το αρχείο πατήστε εδώ.


Παρασκευή 4 Απριλίου 2014

3o Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Ημαθίας

4, 5 & 6 Απριλίου 2014: Διεξαγωγή Συνεδρίου

1) Δείτε την επίσημη ιστοσελίδα του 3ου Πανελληνίου Εκπαιδευτικού Συνεδρίου Ημαθίας.

2) Δείτε ήδη τα πρακτικά του συνεδρίου (πριν ολοκληρωθεί)

3) Κατεβάστε το πρόγραμμα


4) Για το 2ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο της Ημαθίας δείτε εδώ.

Εισηγήσεις Μαθηματικών

ΤΟΜΟΣ Γ'
  • Σάλτας Β., Ηλιάδης Α., Μουστακέας Ι. 
 Λογισμικό διδασκαλίας των μαθηματικών της Γ΄ Τάξης Γυμνασίου (σσ 235-241)
  • Κωστόπουλος Γ.
Η ισότητα τριγώνων μέσω της μεθόδου της υπέρθεσης, αντιπαραδειγμάτων και χρήσης Δυναμικής Γεωμετρίας (σσ 242-253)
  • Αργύρη Π.
Μια διαφορετική προσέγγιση για την κατασκευή των γεωμετρικών τόπων των κωνικών τομών με το λογισμικό GeoGebra (σσ 254-266)
  • Τζούμπα Δ., Μαυρουδής Σ.
Η Γεωμετρία κάνει παρέα με την Άλγεβρα (σσ 267-277)
  • Ζαφειρόπουλος Χ.
Επέκταση του Πυθαγόρειου Θεωρήματος με χρήση Τ.Π.Ε. (σσ 278-284)
  • Λουμπαρδιά Α., Ναστάκου Μ.
Επαναλαμβάνοντας το Ισόπλευρο Τρίγωνο με Δύο Κώδικες (σσ 285-295)



Πέμπτη 3 Απριλίου 2014

2048 - Mathematicians Edition: Το νέο μαθηματικό παιχνίδι, για τρελό κάψιμο!

1) Σύνδεσμοι
Δείτε εδώ (την εκδοχή με την χρονολογία γέννησης διάσημων Μαθηματικών)

ή εδώ (με αριθμούς, πολ/σια του 2, έως το 2048 που τελειώνει (;) και το παιχνίδι).

2) Πως παίζουμε;
Παίξτε με τα βελάκια (κέρσορες) του πληκτρολογίου και προσπαθήστε να ταιριάξετε ίδια μοτίβα για να συγχωνευτούν...

3) Σκοπός;
Να έχουμε πάντα διαθέσιμες κινήσεις και να μην γεμίσει το τετράγωνο κουτί 4Χ4 με 16 μοτίβα χωρίς να έχουμε δυνατή κίνηση.


4) Συμπέρασμα
Πολύ κάψιμο!!

5) Δημιουργός:
Gabriele Cirulli.

  
Ευχαριστώ τον Nick Kolliopoulos
που μας το γνωστοποίησε μέσω f/b! 

Τρίτη 1 Απριλίου 2014

Η φετινή Πρωταπριλιά, εκτός από ψέματα, μας έφερε και μια σπάνια αριθμολογική σύμπτωση!

Άλλοι γιορτάζουν την πρωταπριλιά (όπως εμείς πέρυσι), εμείς φέτος γιορτάζουμε την αριθμολογία!!

Σήμερα είναι 1/4/14 ... φοβερό; Σπάνιο; Συνηθισμένο;

Αυτό είναι σπάνιο (για την 1η του Απρίλη), πάλι καλά που δεν εμφανίστηκαν τα γνωστά email να γράφουν για money bags και άλλα κουφά που έχουμε δει στο διαδίκτυο.

 Άσκηση λόγω ημέρας
Από το 2000 (τελευταία ψηφία 00) έως το 2099 (τελευταία ψηφία 99) πόσες φορές μπορούμε να το δούμε το παραπάνω φαινόμενο 
α) Για το μήνα Απρίλιο
β) Για οποιοδήποτε μήνα (πχ. 1/3/13);
γ) Διαλέγοντας μια μέρα μεταξύ 2000 και 2099, ποια είναι η πιθανότητα και για τις δύο προηγούμενες περιπτώσεις;

13 Χρήσιμες προτάσεις στα Μαθηματικά της Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης

 Ένα χρήσιμο αρχείο για όλους τους μαθητές - καθηγητές για τις εξετάσεις. 

Περιέχει 13 λυμένες βασικές προτάσεις που χρησιμοποιούμε στα Μαθηματικά της Γ Λυκείου Κατεύθυνσης από το μέγα δάσκαλο Νίκο Ζανταρίδη για το master class 4. 

Οι προτάσεις αυτές είναι βοηθητικές - χρειάζονται απόδειξη πριν τις εφαρμόσουμε - και μας διευκολύνουν πολύ στην επίλυση απαιτητικών - σύνθετων ασκήσεων. 

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.





Δευτέρα 31 Μαρτίου 2014

Τράπεζα θεμάτων εξετάσεων για όλες τις τάξεις του Λυκείου (ανανεωμένο)

Βρήκαμε το παρακάτω αξιόλογο υλικό για τις εξετάσεις Λυκείου, από το ενημερωμένο site Μαθηματικός Περιηγητής.


Δείτε συγκεντρωμένα θέματα εξετάσεων στα μαθηματικά για όλες τις  τάξεις  του Λυκείου κατανεμημένα σε κεφάλαια σε όλη την διδακτέα ύλη (Θεωρία και Ασκήσεις) καθώς και συνδυαστικά θέματα. Τα θέματα προέρχονται από τις εξεταστικές περιόδους 2012 και 2013 από Λύκεια του Ν. Δωδεκανήσου και η συλλογή έχει  εμπλουτιστεί  με επιπλέον θέματα. Αποτελεί μια καλή συλλογή θεμάτων για εξάσκηση των μαθητών όλων των τάξεων του Λυκείου, είτε σε επιμέρους κεφάλαια είτε, αργότερα, σε όλη την εξεταστέα ύλη με συνδυαστικά θέματα από όλα τα κεφάλαια. Η συλλογή για την Β΄και Γ΄τάξη δίνεται και σε μορφή Word.

Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ
Άλγεβρα
Ερωτήσεις κλειστού τύπου Άλγεβρας Α΄ Λυκείου (σε όλη την ύλη)
Κεφάλαιο 3ο-4ο: ΕΞΙΣΩΣΕΙΣ-ΑΝΙΣΩΣΕΙΣ
Κεφαλαιο 5ο : ΠΡΟΟΔΟΙ

Κεφάλαιο 6ο -Έννοιες Συναρτήσεων (ΝΕΟ ΑΡΧΕΙΟ)
Γεωμετρία
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΛΕΙΣΤΟΥ ΤΥΠΟΥ-ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ (σε όλη την ύλη)
Τράπεζα θεμάτων εξετάσεων Γεωμετρίας Α΄Λυκείου (σε όλη την ύλη)

Β΄ΛΥΚΕΙΟΥ
Θέματα εξετάσεων Άλγεβρας B΄Λυκείου (Θεωρία+Ασκήσεις σε όλη την ύλη)
Θέματα εξετάσεων Γεωμετρίας Β΄Λυκείου (Θεωρία +Ασκήσεις σε όλη την ύλη)
Θέματα Β΄Λυκείου Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης (Θεωρία+Ασκήσεις-όλη την ύλη)

Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ (Ενδοσχολικές εξετάσεις)
Ερωτήσεις κλειστού τύπου-Μαθηματικά Γενικής Παιδείας Γ΄Λυκείου (όλη η ύλη)
Θέματα ενδοσχολικών εξετάσεων στα μαθηματικά Γενικής Παιδείας Γ΄Λυκείου (όλη η ύλη)
Θέματα θετικής-Τεχνολογικής Κατεύθυνσης11111

και σε μορφή Word: Κάντε κλικ στους επόμενους συνδέσμους:
Τράπεζα θεμάτων εξετάσεων Β΄Λυκείου (σε Word)
Τράπεζα θεμάτων εξετάσεων Γ΄Λυκείου (σε Word)
 Τα θέματα ανανεώνονται και εμπλουτίζονται σε τακτά χρονικά διαστήματα

Σημειώσεις:
1. Για την Α΄τάξη η συλλογή σε Word θα δημοσιευθεί αμέσως μετά την ολοκλήρωση της τράπεζας θεμάτων όλων των κεφαλαίων της Άλγεβρας.
2. Απαγορεύεται η εμπορική χρήση με οποιονδήποτε τρόπο της συλλογής αυτής. Το Υ.ΠΑΙ.Θ. επιφυλάσσεται να ασκήσει τα νόμιμα δικαιώματα του, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία περί προστασίας των πνευματικών δικαιωμάτων οργανισμών και φορέων του Δημοσίου, αν υποπέσει στην αντίληψή του περιστατικό εμπορίας.

Πέμπτη 27 Μαρτίου 2014

Το βιβλίο "Μαθηματική Λογική" του Αντώνη Κυριακόπουλου

Το υπέροχο, σπάνιο και εξαντλημένο βιβλίο του Αντώνη Κυριακόπουλου το βρήκαμε ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ στο Μαθηματικό forum http://serifis.com/forum/ , του αγαπητού φίλου Κώστα Σερίφη.


1) Ο πρόλογος του συγγραφέα στον παραπάνω ιστότοπο:

Την δημοσίευση αυτή του βιβλίου μου: « Μαθηματική Λογική» την αφιερώνω στον αγαπημένο μου φίλο, σπουδαίο μαθηματικό, Κώστα Σερίφη και σε όσους θέλουν να εμβαθύνουν στα Μαθηματικά.
 

• Όπως είναι γνωστό, τα μαθηματικά θεμελιώνονται, κατανοούνται και αναπτύσσονται με τη βοήθεια της Μαθηματικής Λογικής

Αντώνης Κυριακόπουλος 
2) Για απευθείας download πατήστε εδώ

3) Σχόλια και κριτική από το site www.nsmavrogiannis.gr

Α. Κ Κυριακόπουλος

Μαθηματική Λογική
μετά μεθόδων αποδείξεως εις τα Μαθηματικά
Εκδόσεις ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ 1977

Πρόκειται για ένα σπάνιας αξίας βιβλίο, συμβολή στην Ελληνική βιβλιογραφία από τον καθηγητή-συγγραφέα Αντώνη Κυριακόπουλο. Στις 190 πυκνογραμμένες σελίδες του ο αναγνώστης θα μάθει τα απαραίτητα για τον προτασιακό λογισμό και τον κατηγορικό λογισμό. 'Ένα σημαντικό χαρακτηριστικό του βιβλίου αποτελούν τα πολλά παραδείγματα από οικείους κλάδους των Μαθηματικών. Περιέχει ένα κεφάλαιο για την Άλγεβρα των διακοπτών και τελειώνει με ένα κεφάλαιο για τις μεθόδους αποδείξεων στα Μαθηματικά. Κάθε μαθηματικός, παλιός ή νέος θα βρει κάτι που θα τον βοηθήσει στην δουλειά του. Χρήσιμο όχι μόνο στους μαθηματικούς αλλά και σε φυσικούς, ηλεκτρολόγους, πληροφορικούς.


Κυριακή 23 Μαρτίου 2014

Εκδήλωση-Βράβευση διακριθέντων μαθητών Ν. Κορινθίας

Ο φίλος και συνάδελφος Σταύρος Σταυρόπουλος μας ενημέρωσε για την παρακάτω εκδήλωση και είναι τιμή μας να την γνωστοποιήσουμε.

Πολύ πιθανών να είμαι παρών στην εκδήλωση οπότε θα σας μεταφέρω οποιοδήποτε μαθηματικό νέο (ή κουτσομπολιό) προκύψει!!

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ν. ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Το Παράρτημα Κορινθίας  της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας (Ε.Μ.Ε.) διοργανώνει εκδήλωση βράβευσης των μαθητών Γυμνασίων και Λυκείων της Κορινθίας, που διακρίθηκαν στους Μαθηματικούς Διαγωνισμούς του σχολικού έτους 2013-2014. 
Στην εκδήλωση θα βραβευτούν οι εβδομήντα ένας (71) μαθητές της Β΄ Γυμνασίου ως και Γ΄ Λυκείου, οι οποίοι διακρίθηκαν στον 74ο διαγωνισμό «Θαλής», που διοργανώνει πανελλαδικά η Ε.Μ.Ε. Τέσσερεις (4) από αυτούς τους μαθητές διακρίθηκαν και στον 74ο διαγωνισμό «Ευκλείδης» της δεύτερης φάσης και συμμετείχαν στην 31η Εθνική Ολυμπιάδα Μαθηματικών «Αρχιμήδης».
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 06  Απριλίου 2014 και ώρα 10:30 π. μ. στο Δημοτικό Θέατρο Κορίνθου.  Ομιλητής θα είναι ο κ. Τεύκρος Μιχαηλίδης Δρ. Μαθηματικών και συγγραφέας με θέμα: «M.C.Escher: Μαθηματικός χωρίς να το ξέρει».

  Η Πρόεδρος                                                                           Ο Γ. Γραμματέας


Κακάκη Μαρία                                                                    Σταυρόπουλος Σταύρος

Παρασκευή 21 Μαρτίου 2014

Τρίτη 18 Μαρτίου 2014

Τέσσερα άτομα πρέπει να διασχίσουν μια γέφυρα...

Τέσσερα άτομα πρέπει να διασχίσουν μια γέφυρα, βράδυ με τη βοήθεια ενός φακού που έχουν μαζί τους. Μπορούν να περνούν τη γέφυρα έως δυο άτομα. Καθένας από τους παραπάνω διασχίζει τη γέφυρα σε διαφορετικό χρόνο.

Δηλαδή, ο πρώτος χρειάζεται τουλάχιστον 1 λεπτό, ο δεύτερος χρειάζεται τουλάχιστον 2 λεπτά, ο τρίτος χρειάζεται τουλάχιστον 5 λεπτά και ο τέταρτος χρειάζεται τουλάχιστον 10 λεπτά.

Με ποιόν τρόπο θα μπορέσουν να περάσουν όλοι από το ένα άκρο της γέφυρας ως το άλλο σε 17 λεπτά;

6η Διεθνής Μαθηματική Εβδομάδα - Μάρτιος 2014

Για περισσότερες λεπτομέρειες δείτε εδώ. Για το πρόγραμμα εδώ.



Σάββατο 15 Μαρτίου 2014

Υποδειγματικά λυμένα θέματα για τη Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης [2014]

Σε αυτή τη δημοσίευση θα μαζέψουμε Επαναληπτικά θέματα για να προετοιμάσουμε όσο γίνεται καλύτερα τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης.

Τα θέματα είναι ταξινομημένα σε επίπεδο αντίστοιχο με το αυτό των Πανελλαδικών Εξετάσεων, δηλαδή σε Θέμα B, Γ ή Δ. Πολλές φορές θα δίνονται λυμένα ενώ άλλα άλυτα για να δοθεί η δυνατότητα να συμμετέχει και το κοινό που μας παρακολουθεί.

Θα παρουσιάζονται ασκήσεις από διάφορα site, καθηγητές, Φροντιστήρια, Εφημερίδες ή εξωσχολικά βιβλία και πάντα θα αναφέρεται η πηγή της άσκησης.

Επιθυμούμε την συμμετοχή σας για να γίνει ένα όμορφο και πλήρες πακέτο Επανάληψης.
Αν μπορούσαμε να είχαμε από ένα θέμα από κάθε ενεργό καθηγητή Μαθηματικών, νομίζω ότι θα είχαμε μαντέψει με ασφάλεια όλα τα θέματα των Εξετάσεων!!

Για να τα αποθηκεύσετε όλα μαζί πατήστε εδώ. 

Παρασκευή 14 Μαρτίου 2014

Αποτελέσματα διαγωνισμού SEEMOUS 2014 - Μεγάλη διάκριση της Ελλάδας

Με 11 μετάλλια 2η η Ελλάδα στη μαθηματική ολυμπιάδα - Seemous 2014 στο Ιάσιο - Πέντε μετάλλια το μαθηματικό του παν/μίου Πάτρας

Δείτε τα θέματα Προετοιμασία Ολυμπιακής ομάδας SEEMOUS και IMC

Του Θανάση Τοτόμη
Τη δεύτερη θέση ανάμεσα σε έξι χώρες και 19 παν/μια της Ν.Α. Ευρώπης, κατέκτησε η εθνική μαθηματική ομάδα της χώρας μας, στην 8η μαθηματική ολυμπιάδα Seemous 2014, που έληξε την Κυριακή στο Ιάσιο της Ρουμανίας.

Συγκεκριμένα τέσσερα χρυσά μετάλλια κέρδισαν οι φοιτητές Λευτέρης Μπόλκας, Κων/νος Ψαρομιλίγκος του μαθηματικού τμήματος Παν/μίου Αθήνας, ο Γιάννης Τσόκανος, του μαθηματικού τμήματος Παν/μίου Πάτρας και ο Νίκος Ζαρίφης του τμήματος ηλεκτρολόγων μηχανικών του ΕΜΠ.

Τέσσερα ασημένια μετάλλια κέρδισαν οι φοιτητές Ανδρέας Κωστακιώτης, Μαρία -Χριστίνα Βάν Ντέρ Βέλε, του μαθηματικού τμήματος παν/μίου Πάτρας και οι Γιώργος Δασούλας, Ανάργυρος Οικονόμου, του τμήματος ηλεκτρολόγων μηχανικών του ΕΜΠ.

Τρία χάλκινα μετάλλια κέρδισαν οι Γεωργία Σούλη, Γιάννης Βαξεβανάκης, του μαθηματικού τμήματος παν/μίου Πάτρας και ο Νίκος Καράμπελας από το μαθηματικό τμήμα του Δημοκρίτειου παν/μίου Θράκης.

Οι φοιτητές του μαθηματικού τμήματος του παν/μίου Πάτρας, κατέκτησαν συνολικά πέντε μετάλλια.

Στην πρώτη θέση, βρέθηκε η διοργανώτρια χώρα με 5 χρυσά, 12 ασημένια και 15 χάλκινα μετάλλια.

Στη διοργάνωση πήραν μέρος φοιτητές των μαθηματικών, 19 πανεπιστημίων της νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Το πρόγραμμα της διεθνούς συνάντησης περιλάμβανε διαγωνιστική διαδικασία πέντε ημερών.

Οι τομείς εξέτασης ήταν ο απειροστικός λογισμός, η γραμμική και η βασική άλγεβρα, η πραγματική ανάλυση, η συνδυαστική και η θεωρία των αριθμών.

Τη διοργάνωση του 8ου μαθηματικού διαγωνισμού SEEMOUS 14 - South EasternEuropean Mathematics Olympiad for University Students, είχε η μαθηματική εταιρεία της Ρουμανίας και το τμήμα μαθηματικών και πληροφορικής του Τεχνικού παν/μίου του Ιασίου Γκεόργκι Ασάκι, από τις 5 έως τις 9 Μαρτίου.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα δείτε στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
http://math.etti.tuiasi.ro/seemous/wp-content/uploads/2014/01/SEEMOUS-2014-Final-Results.pdf 


Διαβάζουμε από τη σχολή: ΣΗΜΜΥ
Δημιουργήθηκε στις 13 Μαρτίου 2014 Τελευταία Ενημέρωση στις 13 Μαρτίου 2014 Γράφτηκε από τον/την Γραμματεία

Με ιδιαίτερη χαρά ανακοινώνουμε ότι στον φετινό διαγωνισμό SEEMOUS που διοργανώνει η Μαθηματική Εταιρεία Νοτιοανατολικής Ευρώπης και έγινε από 5 έως 9 Μαρτίου στο Ιάσιο της Ρουμανίας οι φοιτητές του Ε. Μ. Πολυτεχνείου που συμμετείχαν κατέκτησαν 1 χρυσό και 2 αργυρά μετάλλια, ως εξής:

1. Ζαρίφης Νικόλαος, ΣΗΜΜΥ, χρυσό μετάλλιο
2. Δοσούλας Γεώργιος, ΣΗΜΜΥ, αργυρό μετάλλιο
3. Οικονόμου Ανάργυρος, ΣΗΜΜΥ, αργυρό μετάλλιο


Στο διαγωνισμό συμμετείχαν 99 φοιτητές από 30 Πανεπιστήμια των χωρών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Πέμπτη 13 Μαρτίου 2014

Να επανέλθει η γεωμετρία στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα

Από το http://press-gr.blogspot.gr

Την επαναφορά του μαθήματος της γεωμετρίας σε όλες τις τάξεις της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και στις πανελλήνιες εξετάσεις ζητά ο... βουλευτής Ιωαννίνων κ. Καλογιάννης. Όπως αναφέρει σε ερώτηση του προς τον Υπουργό Παιδείας οι μαθητές της Γ Λυκείου μπορεί να μαθαίνουν πολλά μαθηματικά όμως εν πολλοίς η γνώση τους στερείται θεμελιώσεως, αποδείξεων και εν τέλει αυστηρότητας που μόνον η γεωμετρία μπορεί να τους προσφέρει.

Ο κ. Καλογιάννης τονίζει ότι είναι ανεξήγητη η υποβάθμιση του μαθήματος της γεωμετρίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. «Τα τελευταία χρόνια, ενώ η γεωμετρία, έχει επανέλθει διεθνώς στην κεντρική θέση στα μαθηματικά, τόσο στην εκπαίδευση όσο και στο χώρο των θετικών επιστημών, στο ελληνικό λύκειο οι μαθητές την διδάσκονται μερικώς ενώ στη Γ λυκείου η γεωμετρία δεν διδάσκεται, ούτε αποτελεί εξεταζόμενο μάθημα στις πανελλαδικές εξετάσεις! Η γεωμετρία του Ευκλείδη» αναφέρει ο κ. Καλογιάννης, «διδάσκεται σε ολόκληρο τον κόσμο εκτός από την Ελλάδα».

Ο βουλευτής Ιωαννίνων αναρωτιέται κατά πόσο μπορούν να ανταποκριθούν στις σπουδές τους οι νέοι που επιθυμούν να γίνουν μηχανικοί, τοπογράφοι κλπ χωρίς να γνωρίζουν την τόσο απαραίτητη στην έρευνα της ψηφιακής τεχνολογίας, γεωμετρία.

Επίσης τονίζει ότι πολλοί επιστήμονες θετικών επιστημών και καθηγητές μαθηματικών καλούν σε αλλαγές του προγράμματος διδασκόμενων και εξεταζόμενων μαθημάτων ώστε να συμπεριληφθεί σε αυτά και η γεωμετρία. Οι επιστήμονες καλούν τους αρμόδιους, σύμφωνα με τον κ. Καλογιάννη, να δώσουν έμφαση στη διδασκαλία των αποδείξεων και στην καλλιέργεια της φαντασίας, όπως διδάσκει η γεωμετρία και όχι μόνο στους υπολογισμούς, όπως γίνεται σήμερα.

Μεταξύ των άλλων αναφέρεται ότι σε χώρες όπου η κλασική γεωμετρία έχει σταθερή θέση, όπως Ρωσία και Κίνα, το επίπεδο των αποφοίτων είναι πολύ υψηλό. Ο κ. Καλογιάννης ζητά να μάθει τις προθέσεις του Υπουργείου Παιδείας ως προς την επαναφορά της διδασκαλίας της γεωμετρίας ως διδασκόμενο και εξεταζόμενο μάθημα στη Γ λυκείου από το επόμενο έτος.