Σάββατο 24 Αυγούστου 2019

Όταν τα μη μαθηματικά site ασχολούνται με τα μαθηματικά…

Προφανώς λάθη και αβλεψίες υπάρχουν σε όλα τα site, μαθηματικά και μη. Απλά όταν οι συζητήσεις ή τα ερωτήματα τίθενται από μαθηματικά site βοηθάνε την περαιτέρω αναζήτηση – συζήτηση και την εξαγωγή συμπερασμάτων από άτομα που έχουν μεγαλύτερη γνώση και εξοικείωση με ανάλογα θέματα και οι ανακρίβειες είναι ελάχιστες. 

Αν τα ερωτήματα ή αναρτήσεις γίνονται από μη αρμόδιους ιστότοπους τότε διαδίδεται μια εσφαλμένη πληροφορία που μπορεί να δημιουργήσει λάθος εντυπώσεις κτλ. Κάτι τέτοιο διαπιστώσαμε την τελευταία περίοδο από δύο έγκριτα site. Δεν μένουμε στα ονόματα - πρόσωπα γιατί δεν έχουμε τέτοιο σκοπό, αλλά στην ουσία του θέματος. 

1) Διαβάσαμε σε ένα εκπαιδευτικό site μια ανοικτή επιστολή του καθηγητή Πανεπιστημίου, τμήματος Μαθηματικού, την απόσυρση ενός τεύχους του Ευκλείδη Α.

Πηγή: www.alfavita.gr

Η ένσταση του καθηγητή γίνεται γιατί στο τελευταίο τεύχος του Ευκλείδη Α αναφέρει στην παράγραφο άρτιοι και περιττοί τα εξής: 

«Οι άρτιοι είναι οι θηλυκοί ή φαύλοι και οι περιττοί οι άρρενες ή αγαθοί.»

«Ανάμεσα στους αριθμούς αυτούς γίνονται γάμοι με πρόσθεση ή πολλαπλασιασμό. Από γάμους δια πολλαπλασιασμού προκύπτουν ‘εκ αγαθών γονέων, αγαθά τέκνα’ πχ 3*5=15, ‘εκ φαύλων, φαύλα’ π.χ. 2*4=8 και ‘εκ μεικτών φαύλα’ π.χ. 2*3=6».


Ο συμπαθής καθηγητής από την πλευρά του αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής: 

"Οι Πυθαγόρειοι διαιρούσαν όντως τους αριθμούς σε περιττούς και άρτιους. Οι περιττοί είναι πεπερασμένοι, περιορισμένοι και αρσενικοί. Οι άρτιοι είναι απεριόριστοι, άπειροι και θηλυκοί", δίνοντας τη σχετική βιβλιογραφία.

2) Διαβάσαμε στο twitter με ανακοινοποίηση στο skai.gr την εξής ανάρτηση:


«Άνω κάτω έγινε η κοινότητα των μαθηματικών στο Τwitter εξαιτίας μίας εξίσωσης. Ένας χρήστης ανέβασε την εξίσωση 8 ÷ 2(2+2) και ζήτησε τις απαντήσεις των χρηστών. Αρκετοί υποστήριξαν ότι η σωστή απάντηση για το αποτέλεσμα είναι 16. Πολλοί όμως διαφώνησαν και επέμεναν ότι η απάντηση είναι 1».

Πηγή: http://www.skai.gr 

Που προφανώς δεν είναι εξίσωση αλλά μια αριθμητική παράσταση. Επίσης, στα σχολικά βιβλία αποφεύγεται αυτή η μορφή για να μην υπάρχει σύγχυση. Χρησιμοποιούνται αγκύλες για να αποδοθεί σωστά η προτεραιότητα των πράξεων. Αν βάλουμε αγκύλες τότε έχουμε τις εξής περιπτώσεις:
[8 ÷ 2] * (2 + 2) = 16   ή  8  ÷ [ 2 * (2 + 2) ] = 1
Αν δεν υπάρχουν αγκύλες τότε ακολουθούμε τη σειρά των πράξεων από τα αριστερά προς τα δεξιά για τον πολ/σμό και τη διαίρεση.

3) Μετά από το πέρας των εξετάσεων ΕΠΑΛ 2019 διαβάσαμε μια ανάρτηση στο esos.gr για την ορθότητα ενός Σωστού – Λάθους.



Το έγκριτο κατά τα άλλα site έβαλε τα πράγματα σε σωστή θέση με την απάντηση του π. Σχ. Συμβούλου.

Τετάρτη 14 Αυγούστου 2019

Καλό καλοκαίρι 2019 με μαθηματ1κά!


Μια νέα καλοκαιρινή και δροσερή ανάρτηση φιλοδοξεί να σας κρατήσει συντροφιά για το υπόλοιπο του καλοκαιριού!

Με απλούς γρίφους, προβλήματα μαθηματικών και ερωτήσεις σκέψης - λογικής θα σας κολλήσει στο πληκτρολόγιο του κινητού σας όποια ηλικία και αν είστε! Οι απαντήσεις σας είναι ευπρόσδεκτες στα σχόλια της ανάρτησης.

Όποιος επιθυμεί να στείλει το δικό του γρίφο κτλ. να το προωθήσει στο email lisari.blogspot@gmail.com. Οι λύσεις να δίνονται στα σχόλια της παρούσας ανάρτησης (μόνο σε πολύπλοκη λύση να στέλνεται με email).
______________________________________________________

38) 24/8/2019 - Άρθρο



Πηγή: Protagon.gr

Λύση στην εικασία Duffin-Schaeffer, έδωσε ο Έλληνας μαθηματικός Δημήτρης Κουκουλόπουλος, η επιστημονική πορεία του οποίου τον έφερε από το Μαθηματικό του Αριστοτελείου στο Σικάγο και το Πρίνστον. 

Ο Κουκουλόπουλος, μόλις 35 ετών, με καταγωγή από την Κοζάνη, είναι σήμερα αναπληρωτής καθηγητής στο πανεπιστήμιο του Μόντρεαλ. Μαζί με τον συνεργάτη του Τζέιμς Μέιναρντ από την Οξφόρδη, κατάφεραν να αποδείξουν την εικασία που ταλάνιζε τους μαθηματικούς της Αναλυτικής Θεωρίας των Αριθμών εδώ και 78 χρόνια. 

Και δεν είναι καν ο πιο παλιός γρίφος που παιδεύει τους μαθηματικούς. Εικασίες όπως  αυτή του Πουανκαρέ ή το Τελευταίο Θεώρημα του Φερμά απασχολούσαν τους μαθηματικούς για δύο και τρεις αιώνες μέχρι να δοθεί ικανοποιητική λύση. 

Σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ, ο Δημήτρης Κουκουλόπουλος εξήγησε σε τι συνίσταται η εικασία και μίλησε για τις εφαρμογές της. Μίλησε ακόμη για το ελληνικό πανεπιστήμιο που του έδωσε τα εφόδια να φτάσει στην ανακάλυψή του, αλλά και για το brain drain που απειλεί την τριτοβάθμια εκπαίδευση στη χώρα μας. 

Η εικασία διατυπώθηκε από τον Ντάφιν και τον Σάφερ το 1941 και αναφέρει τα κριτήρια που μπορούμε να θέσουμε ώστε να προσεγγίσουμε αριθμούς εάν απαγορεύσουμε κάποιους παρονομαστές. Οι δύο μαθηματικοί εισήγαγαν επίσης μια λεπτομέρεια που λέει ότι, εάν απαγορεύσουμε κάποιους παρονομαστές ακόμη και ένα αραιό υποσύνολό τους αυτών, μπορεί κάποιοι αριθμοί να μην προσεγγιστούν ποτέ. Γύρω στο 1990, υπήρξαν κάποια μικρά αποτελέσματα για την επίλυση της αλλά η εικασία παρέμενε άλυτη μέχρι το 2019 που αποδείχτηκε πλήρως από τον Κουκουλόπουλο και τον Μέιναρντ, δίνοντας λύση σε ένα από τα κεντρικά προβλήματα στον τομέα της μετρικής διοφαντικής προσέγγισης. Ονομάζεται έτσι προς τιμήν του αρχαίου μαθηματικού Διόφαντου από την Αλεξάνδρεια. 

Όσο για την εφαρμογή της λύσης της εικασίας στην καθημερινότητα – «το αιώνιο ερώτημα» σε ένα μαθηματικό, όπως λέει- ο Κουκουλόπουλος εξηγεί: «Δεν ξέρω εάν θα υπάρξει κάποια συγκεκριμένη εφαρμογή. Στα θεωρητικά μαθηματικά θα ήταν ωραίο να βλέπεις τη δουλειά σου να εφαρμόζεται στην πραγματική ζωή, αλλά η φύση των θεωρητικών μαθηματικών είναι τέτοια, που η εφαρμογή των ιδεών μπορεί να πάρει πολλά χρόνια μέχρι να γίνει κάτι ή να υπάρξει έστω μια έμμεση συμβολή». 

Προσθέτει ότι στα θεωρητικά μαθηματικά όπως και στις πιο πολλές θεωρητικές επιστήμες, δουλεύεις εντατικά ακόμη και για ολόκληρη τη ζωή σου, να καταλάβεις και να λύσεις ένα ερώτημα χωρίς απαραίτητα να γνωρίζεις εάν αυτό θα έχει προεκτάσεις στον πραγματικό κόσμο. Παρ’όλα αυτά επισημαίνει ότι η χρηματοδότηση της έρευνας στα θεωρητικά μαθηματικά είναι θεμελιώδης γιατί με τρόπους που δεν μπορούμε να καταλάβουμε επηρεάζει και την έρευνα στα Εφαρμοσμένα μαθηματικά, στη Μηχανική και στην Φυσική

Τέκνο της δημόσιας εκπαίδευσης, ο Κουκουλόπουλος αποφοίτησε από το 2ο ΓΕΛ Κοζάνης και στη συνέχεια εισήλθε στο Μαθηματικό του ΑΠΘ. «Μου άρεσαν τα μαθηματικά και οι αριθμοί και στην τελευταία τάξη του Λυκείου έλαβα μέρος στον διαγωνισμό της Ελληνικής Μαθηματικής εταιρίας όπου κέρδισα το χάλκινο μετάλλιο», είπε στο ΑΠΕ και πρόσθεσε ότι το συγκεκριμένο γεγονός του πρόσφερε αυτοπεποίθηση και το ειδικό βάρος ώστε να διαλέξει την Μαθηματική Σχολή αντί του Πολυτεχνείου. 

Μιλά με σεβασμό και αγάπη για δύο καθηγητές του και τη συμβολή τους στη διαμόρφωση των κριτηρίων και των δεξιοτήτων του. «Ο Αθανάσιος Κοζικόπουλος ήταν ο μαθηματικός μου στο Πειραματικό Γυμνάσιο Κοζάνης, ένας άνθρωπος με πάθος για τα μαθηματικά που κατάφερε τελικά να μου μεταδώσει για τα καλά το μικρόβιο και ο καθηγητής Μαθηματικών του ΑΠΘ Δημήτρης Μπετσάκος ήταν εκείνος που συνομίλησα μαζί του πριν αποφασίσω τελικά τι να επιλέξω». 

Στο τελευταίο έτος του ΑΠΘ έκανε αιτήσεις για να πάει στις ΗΠΑ επιλέγοντας να πάει απευθείας για διδακτορικό στο πανεπιστήμιο του Ιλινόις «γιατί εκεί έχει μια πολύ καλή ομάδα στην Αναλυτική θεωρία των αριθμών που είναι ο τομέα της έρευνας μου». Προσθέτει: «Ήμουν αρκετά τυχερός γιατί εκεί άρχισα να δουλεύω με τον Kevin Ford έναν καθηγητή που είναι κορυφαίος στον τομέα του». 

Τον τελευταίο χρόνο του διδακτορικού ακολούθησε τον μέντορα του στο «ναό» της Αναλυτικής Θεωρίας, στο πανεπιστήμιο του Πρίνστον. Η εμπειρία του εκεί φαίνεται ότι επηρέασε ακόμη περισσότερο τον Κουκουλόπουλο αφού εκεί γνώρισε τους πιο σημαντικούς επιστήμονες στο τομέα του. Το 2012 σε ηλικία μόλις 28 ετών προσελήφθη ως επίκουρος καθηγητής στο πανεπιστήμιο του Μόντρεαλ και σήμερα, μόλις 35 ετών, είναι αναπληρωτής καθηγητής στο ίδιο πανεπιστήμιο. Είναι κατηγορηματικός για το ότι το ελληνικό πανεπιστήμιο προσέφερε τα κατάλληλα επιστημονικά εφόδια. «Όταν πήγα στις ΗΠΑ δεν ένοιωσα κανένα μειονέκτημα σε σχέση με τους συμφοιτητές μου, ήμουν πλήρως προετοιμασμένος, είχα όλα τα εφόδια για να κάνω έρευνα γιατί στην Ελλάδα είχα πολύ καλούς δασκάλους και τα μαθηματικά που ήταν να μάθω, τα έμαθα». 

Πιστεύει ότι η κρίση έχει τρομακτικό αντίκτυπο στα ελληνικά πανεπιστήμια αφού συνταξιοδοτήθηκαν αρκετοί καθηγητές χωρίς να αναπληρωθούν από νέο επιστημονικό αίμα. «Τα τελευταία δύο χρόνια μού λένε συνάδελφοί μου ότι άρχισαν να προσλαμβάνουν καθηγητές αλλά δεν υπάρχουν χρήματα για διδακτορικά προγράμματα κι αυτό έχει σαν αποτέλεσμα πολλοί νέοι να φεύγουν για το εξωτερικό και να μην επιστέφει κανένας πίσω». 

Χαρακτηρίζει το φαινόμενο της φυγής των νέων επιστημόνων ως το κορυφαίο πρόβλημα της χώρας, θεωρεί ότι η Ελλάδα έχει καθοδική πορεία που πρέπει να αναστραφεί επειγόντως και να επιστρέψουν ορισμένοι από τους ανθρώπους που έφυγαν. Εξηγεί: «Πρέπει να αλλάξει ο τρόπος λειτουργίας των πανεπιστήμιων, να πλησιάσει το πλαίσιο λειτουργίας των ευρωπαϊκών και αμερικάνικων πανεπιστήμιων, να είναι αυτοδύναμα και να αποφασίζουν τα ίδια πού θέλουν να πάνε την έρευνα τους». 

Σχολίασε ακόμη την ανάμειξη της κεντρικής κυβέρνησης στην ίδρυση και στην κατάργηση της Νομικής Σχολής της Πάτρας και αναρωτήθηκε γιατί ο υπουργός πρέπει να αποφασίζει εάν η Πάτρα θα πρέπει να έχει Νομική σχολή, αφού αυτό είναι καθαρά θέμα του πανεπιστημίου. Αναφέρθηκε με θετικό πρόσημο στον νόμο Διαμαντοπούλου και στα συμβούλια των ιδρυμάτων, που όμως καταργήθηκαν, θεωρώντας ότι ήταν ένα μεγάλο βήμα για τα ελληνικά πανεπιστήμια, ενώ αναφέρθηκε με επικριτικό τόνο στην παρουσία και τον έλεγχο που ασκούν οι παρατάξεις στη διοίκηση του πανεπιστήμιου δηλώνοντας ότι «ουσιαστικά, οι σύγκλητοι των πανεπιστημίων είναι όμηροι των παρατάξεων». 

Με την εμπειρία των αμερικανικών πανεπιστημίων ο Δημήτρης Κουκουλόπουλος θεωρεί ότι το σύστημα ελέγχου και διοίκησης των ελληνικών πανεπιστημίων είναι απόλυτα εξαρτώμενο από την κεντρική διοίκηση, όπου ο υπουργός αποφασίζει για πολλά. «Όταν το υπουργείο αποφασίζει τους μισθούς των πάντων τότε όλα γίνονται δύσκολα. Όσο πιο κεντρικά γίνεται κάτι, τόσο πιο δύσκολα θα έχεις ευελιξία. Ευελιξία και εμπιστοσύνη χρειάζεται και να είμαστε σίγουροι ότι οι άνθρωποι θα κάνουν σωστά τη δουλειά τους». 

Υποστηρικτής της αξιολόγησης, θεωρεί ότι η εφαρμογή της πρέπει να υποστηρίζει θετικά το έργο των πανεπιστημιακών, ώστε να κάνουν καλύτερα τη δουλειά τους. Υποστηρικτής, ακόμη, και της μονιμότητας στο πανεπιστήμιο γιατί όπως λέει «οι καθηγητές δεν πρέπει να φοβούνται ότι κάποια στιγμή θα κινδυνεύσουν να απολυθούν γιατί πολλές φορές ορισμένα πρότζεκτ χρειάζεται μια ολόκληρη ακαδημαϊκή ζωή για να τα φέρεις σε πέρας». 

Διαβάστε το αντίστοιχο link στη σελίδα https://www.quantamagazine.org/ και την απόδειξη εδώ!

37) 23/8/2019
Πηγή: Από τους μαθηματικούς διαγωνισμούς 2018 Γυμνασίου της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης. Μας τα πρόσφερε ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Κωνσταντίνος Λάττας

Εκφώνηση: Ποιο σχήμα μπορείτε να κατασκευάσετε ενώνοντας τα παρακάτω κομμάτια;

36) 22/8/2019
Πηγή: Από τους μαθηματικούς διαγωνισμούς 2018 Γυμνασίου της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης. Μας τα πρόσφερε ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Κωνσταντίνος Λάττας

Εκφώνηση: Ο Ιερεμίας έχει δημιουργήσει μια εφαρμογή για έξυπνα κινητά, που την ονομάζει «Δημιουργό Αριθμητικών Παραστάσεων».  Πρέπει να χρησιμοποιήσετε και τα τέσσερα μαθηματικά σύμβολα (+, -, : και x) με όποια σειρά θέλετε, έτσι ώστε ξεκινώντας από τον αριθμό 7 να καταλήξετε στον αριθμό 144.

35) 21/8/2019
Πηγή: Από τους μαθηματικούς διαγωνισμούς 2018 Γυμνασίου της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης. Μας τα πρόσφερε ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Κωνσταντίνος Λάττας

Εκφώνηση: Μπορείτε να βρείτε ποιο από τα αυτοκίνητα ανήκει σε ποιον;

Γνωρίζετε τις εξής πληροφορίες;

• Κάποια από τα αυτοκίνητα αυτά χρησιμοποιούν αμόλυβδη βενζίνη ενώ άλλα όχι.

• Αυτά που δεν καταναλώνουν αμόλυβδη βενζίνη, παράγουν περισσότερα καυσαέρια.

• Ο Δημήτρης δεν χρησιμοποιεί αμόλυβδη βενζίνη, αλλά το αυτοκίνητό του έχει ραδιόφωνο. Οι ζάντες του είναι ίδιες με του Φώτη.

• Ο Ανδρέας έχει ραδιόφωνο στο αυτοκίνητό του και οι ζάντες του είναι ίδιες με αυτές του Στέφανου.

• Ο Στέφανος βάζει στο αυτοκίνητό του τον ίδιο τύπο καυσίμου που χρησιμοποιεί και ο Ευγένιος.

34) 20/8/2019
Πηγή: Από τους μαθηματικούς διαγωνισμούς 2018 Γυμνασίου της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης. Μας τα πρόσφερε ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Κωνσταντίνος Λάττας

Εκφώνηση: Συμπληρώστε τον πίνακα, ώστε το άθροισμα κάθε γραμμής και κάθε στήλης να είναι ίσο με τον αριθμό που φαίνεται στο εξωτερικό του.


33) 19/8/2019
Πηγή: Από τους μαθηματικούς διαγωνισμούς 2018 Γυμνασίου της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης. Μας τα πρόσφερε ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Κωνσταντίνος Λάττας

Εκφώνηση: Υπάρχει τρίγωνο με δύο ύψη μεγαλύτερα ή ίσα από τις πλευρές προς τις οποίες καταλήγουν; Αν ναι, ποιες είναι οι γωνίες του τριγώνου;

32) 18/8/2019
Πηγή: Από τους μαθηματικούς διαγωνισμούς 2018 Γυμνασίου της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης. Μας τα πρόσφερε ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Κωνσταντίνος Λάττας

Εκφώνηση: Ποιος αριθμός λείπει από την πόρτα στα δεξιά του σπιτιού;



31) 17/8/2019
Πηγή: Από τους μαθηματικούς διαγωνισμούς 2017 Γυμνασίου της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης. Μας τα πρόσφερε ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Κωνσταντίνος Λάττας

Εκφώνηση: Στο σχήμα βλέπετε ένα τραπέζιο. Αν φέρουμε μια κάθετη στο εσωτερικό του τραπεζίου, παρατηρούμε ότι εμφανίζεται ένα ολόκληρο τετράγωνο και το μισό του. Μπορείτε να χωρίσετε το τραπέζιο σε τέσσερα σχήματα που όλα να έχουν ακριβώς το ίδιο μέγεθος και μορφή;

30) 16/8/2019
Πηγή: Από τους μαθηματικούς διαγωνισμούς 2017 Γυμνασίου της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης. Μας τα πρόσφερε ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Κωνσταντίνος Λάττας

Εκφώνηση: Ο κύριος Αγαπητός (Α) χρωστάει 50 € στη δεσποινίδα Βαρώνου (Β), ενώ η κυρία Διαμάντη (Δ) χρωστάει 40 € στον κύριο Γαληνό (Γ) και ούτω καθεξής, όπως φαίνεται παρακάτω. Πώς μπορούν να διευθετηθούν αυτά τα πέντε χρέη με δύο απλές αποπληρωμές;


29) 15/8/2019
Πηγή: Από τους μαθηματικούς διαγωνισμούς 2017 Γυμνασίου της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης. Μας τα πρόσφερε ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Κωνσταντίνος Λάττας

Εκφώνηση: Τα γράμματα α και β παριστάνουν δύο ψηφία διαφορετικά από το μηδέν. Μπορείτε να τα προσδιορίσετε;  (Να βρείτε περισσότερες από μια απαντήσεις.)

28) 14/8/2019
Πηγή: Από τους μαθηματικούς διαγωνισμούς 2017 Γυμνασίου της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης. Μας τα πρόσφερε ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Κωνσταντίνος Λάττας

Εκφώνηση: Ακολουθώντας το μοτίβο των σχημάτων από τα αριστερά προς τα δεξιά, επιλέξτε ποιο από τα παρακάτω σχήματα είναι αυτό που ταιριάζει στο τέλος της γραμμής.

27) 13/8/2019
Άρθρο: Απόψε η βροχή των αστεριών
Η πιο θεαματική θερινή - αν όχι ετήσια - βροχή από «πεφταστέρια», οι διάττοντες Περσείδες, θα κορυφωθούν από απόψε τα μεσάνυχτα προς τα χαράματα της Τρίτης, στο νυχτερινό ουρανό της χώρας μας και γενικότερα του βορείου ημισφαιρίου.

Φέτος όμως, ακολουθεί πανσέληνος στις 15 Αυγούστου, με αποτέλεσμα η λάμψη από το μεγάλο φεγγάρι, που θα είναι αρκετά φωτεινό, να εμποδίσει σε ένα βαθμό την παρατήρηση των μετεώρων, έτσι θα γίνουν ορατά μόνο τα πιο φωτεινά από αυτά.

Οι Περσείδες είναι εντυπωσιακές βροχές διαττόντων, καθώς τα «πεφταστέρια» τους είναι γρήγορα και φωτεινά, διαθέτοντας συνήθως μακριές πύρινες «ουρές».

Αν τελικά αποφασίσετε να παρακολουθήσετε το όμορφο φαινόμενο προτείνουμε να το κάνετε σε μια περιοχή με χαμηλό φωτισμό και να μην εμποδίζεται η πλήρη παρακολούθηση του ουρανού! Δεν χάνετε τίποτα να βάλετε μια ευχή καθώς θα βλέπετε να πέφτουν τα ορατά εκατοντάδες αστέρια! 
26) 12/8/2019
Πηγή: Από τους μαθηματικούς διαγωνισμούς 2017 Γυμνασίου της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης. Μας τα πρόσφερε ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Κωνσταντίνος Λάττας

Εκφώνηση: Τρεις γείτονες μοιράστηκαν το περιφραγμένο πάρκο που φαίνεται στην εικόνα. Σύντομα υπήρξε ένας μικροκαβγάς ανάμεσά τους. Ο ιδιοκτήτης του κεντρικού σπιτιού παραπονέθηκε ότι το σκυλί των γειτόνων έσκαψε στον κήπο του και κατασκεύασε αμέσως ένα περιφραγμένο μονοπάτι που οδηγεί στην έξοδο 1 της εικόνας. Ο ιδιοκτήτης του αριστερού σπιτιού κατασκεύασε ένα περιφραγμένο μονοπάτι που οδηγεί στην έξοδο 2, ενώ αυτός που μένει στο σπίτι δεξιά στην εικόνα κατασκεύασε ένα περιφραγμένο μονοπάτι που οδηγεί στην έξοδο 3. Να σχεδιάσετε τα μονοπάτια χωρίς αυτά να διασταυρώνονται.


25) 11/8/2019
Πηγή: Από τους μαθηματικούς διαγωνισμούς 2017 Γυμνασίου της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης. Μας τα πρόσφερε ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Κωνσταντίνος Λάττας

Εκφώνηση: Εφτά φοιτητές, οι οποίοι συγκατοικούν σ΄ ένα μεγάλο διαμέρισμα στο Εδιμβούργο της Σκωτίας, μοιράζονται εφτά διαφορετικές δουλειές του σπιτιού. Ο Γιώργος επινοεί αυτό τον γρίφο, ενώ προσπαθεί να σκεφτεί ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα για τους έξι συγκατοίκους του με σκοπό να βρεθεί ένας τρόπος, ώστε ο καθένας τους να κάνει κάθε δουλειά του σπιτιού μόνο μία φορά. Δίνει τον γρίφο στη συγκάτοικο του, την Αλίκη, και της λέει:

«Μπορείς να συμπληρώσεις το πλέγμα, έτσι ώστε κάθε γραμμή και στήλη, αλλά και κάθε περιγεγραμμένη περιοχή, να περιέχει τα γράμματα από το Α ως το Η;»

Ξεκινήστε από τη δεξιά ακριανή στήλη ή δοκιμάστε να βάλετε το Ζ στο κέντρο του πλέγματος.



24) 10/8/2019
Πηγή: Από τους μαθηματικούς διαγωνισμούς 2017 Γυμνασίου της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης. Μας τα πρόσφερε ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Κωνσταντίνος Λάττας

Εκφώνηση: Στα τετραγωνάκια του πίνακα να τοποθετήσετε τους φυσικούς αριθμούς από το 1 έως και το 12 με τρόπο ώστε :
α) το άθροισμα σε κάθε στήλη να είναι το ίδιο,
β) το άθροισμα σε κάθε γραμμή να είναι το ίδιο,
γ) στην πρώτη γραμμή οι αριθμοί να είναι διατεταγμένοι κατά αύξουσα σειρά.



23) 9/8/2019
Πηγή: Από τους μαθηματικούς διαγωνισμούς 2017 Γυμνασίου της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης. Μας τα πρόσφερε ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Κωνσταντίνος Λάττας

Εκφώνηση: Τρεις φίλοι μπαίνουν σε μία κάβα και αγοράζουν ένα μπουκάλι καλό κρασί που κοστίζει 30€ δίνοντας 10€ ο καθένας. Φεύγοντας, τους προλαβαίνει ο υπάλληλος και τους λέει πως έκανε λάθος γιατί το μπουκάλι στοιχίζει 25€ και όχι 30€ και γι’ αυτό τους επιστρέφει 5€ ρέστα. Αυτοί, αφού δε μπορούν να μοιράσουν τα 5€ στα τρία, παίρνουν ο καθένας από 1€ και δίνουν 2€ φιλοδώρημα στον υπάλληλο για την καλή του πράξη. Στο τέλος όμως σκέφτονται: Έδωσε ο καθένας μας 10€ και πήρε ένα πίσω, άρα 9€. Τρεις φορές το 9€ μας κάνει 27€ και 2€ για το φιλοδώρημα, 29€. Τι έγινε το 1€;

22) 8/8/2019
Πηγή: Από τους μαθηματικούς διαγωνισμούς 2017 Γυμνασίου της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης. Μας τα πρόσφερε ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Κωνσταντίνος Λάττας

Εκφώνηση: Τοποθετήστε στα κενά τετράγωνα τους αριθμούς 1 έως 9 , έτσι ώστε τα αποτελέσματα των πράξεων οριζόντια και κάθετα να είναι σωστά. Όλοι οι υπολογισμοί γίνονται από τα αριστερά προς τα δεξιά και από πάνω προς τα κάτω και εμπεριέχουν μόνο θετικά αποτελέσματα.



21) 7/8/2019
Πηγή: Από τους μαθηματικούς διαγωνισμούς 2017 Γυμνασίου της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης. Μας τα πρόσφερε ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Κωνσταντίνος Λάττας

Εκφώνηση: Ένας αθλητής πραγματοποιεί άλματα συνεχώς χωρίς σταματημό. Ωστόσο, σε κάθε νέο άλμα λόγω κούρασης προχωρά τη μισή απόσταση του προηγούμενου άλματος. Αν στο πρώτο του άλμα ο αθλητής έφτασε τα 5 μέτρα, πόσα άλματα θα χρειαστεί για να φτάσει τα 10 μέτρα;

20) 6/8/2019
Πηγή: Από τους μαθηματικούς διαγωνισμούς 2017 Γυμνασίου της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης. Μας τα πρόσφερε ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Κωνσταντίνος Λάττας

Εκφώνηση: Παρατήρησε την ακολουθία των παρακάτω αριθμών:

1, 11, 21, 1211, 111221, 312211 … 
Οι όροι της δεν προκύπτουν από τον ή τους προηγούμενους όρους μετά από κάποιες αριθμητικές πράξεις. Ποιος είναι ο επόμενος αριθμός;

19) 5/8/2019
Πηγή: Από τους μαθηματικούς διαγωνισμούς 2017 Γυμνασίου της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης. Μας τα πρόσφερε ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Κωνσταντίνος Λάττας

Εκφώνηση: Ρώτησαν τον κ. Χάιντ να φανερώσει τον μυστικό εξαψήφιο αριθμό που χρησιμοποιούσε στον Η/Υ του και αυτός απάντησε ως εξής: Σας δίνω τρία στοιχεία:
1. Ο αριθμός διαβάζεται το ίδιο και από τα δεξιά και από τα αριστερά.
2. Είναι πολλαπλάσιο του 9.
3. Ο αριθμός που σχηματίζεται από τα τέσσερα μεσαία ψηφία έχει πρώτο παράγοντα μόνο το 11.
Βρείτε τον μυστικό αριθμό του κ. Χάιντ.

18) 4/8/2019
Πηγή: Από τους μαθηματικούς διαγωνισμούς 2017 Γυμνασίου της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης. Μας τα πρόσφερε ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Κωνσταντίνος Λάττας

Εκφώνηση: Ο κ. Μιχάλης αποφάσισε να κάνει δώρο στα ανίψια του, για τα γενέθλιά τους ένα παιχνίδι με αριθμούς. Έτσι κατασκεύασε τα εξάγωνα που βλέπετε στο σχήμα. Ο σκοπός είναι να τοποθετήσουν τα εξάγωνα στο κεντρικό πλέγμα, έτσι ώστε εκεί όπου το ένα εξάγωνο ακουμπά το άλλο κατά μήκος της έντονης γραμμής, θα πρέπει και τα δύο τρίγωνα να έχουν το ίδιο περιεχόμενο. Δεν επιτρέπεται η περιστροφή κανενός εξάγωνου. Μπορείτε να τους βοηθήσετε;



17) 3/8/2019
Πηγή: Από τους μαθηματικούς διαγωνισμούς 2017 Γυμνασίου της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης. Μας τα πρόσφερε ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Κωνσταντίνος Λάττας

Εκφώνηση: Ποιος αριθμός λείπει;



16) 2/8/2019
Πηγή: Από τους μαθηματικούς διαγωνισμούς 2017 Γυμνασίου της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης. Μας τα πρόσφερε ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Κωνσταντίνος Λάττας

Εκφώνηση: Ο Αχιλλέας και η χελώνα έτρεξαν σε μία κούρσα 100 μέτρων. Όταν ο Αχιλλέας τερμάτισε, η χελώνα βρισκόταν 20 μέτρα πριν από τον τερματισμό. Ο Αχιλλέας πρότεινε στην χελώνα να ξανατρέξουν, αλλά αυτή τη φορά θα ξεκινούσε 20 μέτρα πιο πίσω από την γραμμή της αφετηρίας. Αν κρατηθούν όλες οι συνθήκες ίδιες, θα κερδίσει ο Αχιλλέας, η χελώνα ή θα τερματίσουν ταυτόχρονα;

15) 1/8/2019
Πηγή: Από τους μαθηματικούς διαγωνισμούς 2017 Γυμνασίου της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης. Μας τα πρόσφερε ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Κωνσταντίνος Λάττας

Εκφώνηση: Μπορείς να μετακινήσεις ένα σπίρτο ώστε να προκύψει αληθής σχέση;



14) Διάταξη - Άσκηση [31/7/2019]
Πηγή: Παραποιημένο θέμα από τις σημειώσεις του καθηγητή Πανεπιστημίου Ανδρέα Μπούκα που έχει τη λέξη
"M I S S I S S I P P I"

Εκφώνηση: Με πόσους διαφορετικούς τρόπους μπορούμε να διατάξουμε τα γράμματα της λέξης 
"l i s a r i"

13) Παλίνδρομοι αριθμοί - άσκηση [30/7/2019]
Πηγή: Τέθηκε σε φοιτητές των ΗΠΑ και μόλις το 2% τους κατέγραψε όλους!

Εκφώνηση: "Να βρείτε όλους τους παλίνδρομους πενταψήφιους αριθμούς που διαιρούνται  με το 45".
Απάντηση: Οι ζητούμενοι αριθμοί είναι μόνο δέκα και είναι οι εξής:
50805, 51615, 52425, 53235, 54045, 55755, 56565, 57375, 58185, 59895


12) Παλίνδρομοι αριθμοί - άρθρο [30/7/2019]
Πηγή: https://blogs.sch.gr/imavros/files/2011/02/024.pdf
Παλινδρομικοί αριθμοί είναι αυτοί που διαβάζονται το ίδιο είτε ευθέως είτε ανάποδα. Για παράδειγμα, οι αριθμοί 565, 13231, 1234321 κλπ. Επιλέγουμε έναν τυχαίο αριθμό, για παράδειγμα το 83. Τον αντιστρέφουμε και τον προσθέτουμε στον αρχικό μας αριθμό. Έχουμε δηλαδή 83+38=121 Έναν παλινδρομικό δηλαδή αριθμό. Επιλέγουμε έναν άλλο τυχαίο αριθμό, για παράδειγμα το 67. Τον αντιστρέφουμε και τον προσθέτουμε στον αρχικό μας αριθμό. Έχουμε δηλαδή 67+76=143. Επαναλαμβάνουμε την διαδικασία κι έχουμε 143+341=484. Έναν παλινδρομικό δηλαδή αριθμό. Η ιδιότητα αυτή που έχουν οι αριθμοί, να καταλήγουν σε παλινδρομικούς μετά από μερικές προσθέσεις με τον αντεστραμμένο εαυτό τους φαίνεται να ισχύει για όλους. Υπάρχουν όμως μερικοί αριθμοί για τους οποίους ακόμα δεν έχουμε καταλήξει σε παλίνδρομο παράγωγό τους. Ο μικρότερος από αυτούς, είναι το 196. Κατόπιν πολλών πράξεων, φτάσαμε σε αριθμό με 263.000.000 ψηφία, ο οποίος όμως δεν ήταν παλίνδρομος. Για αριθμούς μικρότερους του 10.000 απαιτούνται το πολύ 24 προσθέσεις και το ρεκόρ αυτό κατέχει ο αριθμός 89.
11) Γρίφος - κουτσομπολιό [29/7/2019]
Επειδή οι συζητήσεις για την επιτροπή εξετάσεων κτλ. καλά κρατεί κάθε χρόνο (αν και δεν βρίσκω λόγο γιατί συμβαίνει) τους προτείνω να ασχοληθούν με τον παρακάτω γρίφο! Είναι κυρίως για τα άτομα που δίνουν σημασία στα ονόματα και στην ιστορία!

"Ποιος ήταν ο Καθηγητής Πανεπιστημίου που ηγήθηκε στην επιτροπή των Μαθηματικών στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις 2019 και επίσης είχε ξανά ηγηθεί το 2013 (και όχι μόνο);" 


Οι απαντήσεις θα γίνονται δεκτές μόνο σε προσωπικό μήνυμα!

10) Εισιτήριο σε αστικό λεωφορείο - Άσκηση [28/7/2019]

Πηγή: Από τα ενδεικτικά θέματα του Πυθαγόρα για τάξεις Α΄ και Β΄ Γυμνασίου


9) Αγγλικά και Γαλλικά - Άσκηση [27/7/2019]
Πηγή: Από τα ενδεικτικά θέματα του Πυθαγόρα για τάξεις Α΄ και Β΄ Γυμνασίου


8) Βρείτε την περίμετρο - άσκηση [26/7/2019]

Πηγή: Μια άσκηση που έρχεται από το διαγωνισμό του "Πυθαγόρα" 2018 - 19 για τις τάξεις Α΄ - Β΄ Γυμνασίου.


7) Βρείτε το εμβαδόν - άσκηση [25/7/2019]

Πηγή: Μια άσκηση που έρχεται από το διαγωνισμό του "Πυθαγόρα" 2018 - 19 για τις τάξεις Α΄ - Β΄ Γυμνασίου.



6) Σεισμοί και καταποντισμοί - άσκηση [24/7/2019]
Χθες ο διευθυντής του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου Άκης Τσελέντης  δήλωσε στο Έθνος ότι αναμένουμε 30 φορές πιο δυνατό σεισμό στην Αθήνα (σε σχέση με τον πρόσφατο σεισμό των 5,1 ρίχτερ). Άρα τι σεισμό αναμένει ο διευθυντής του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου; Η απάντηση να δοθεί σύμφωνα με τη γνώση που έχουμε από το σχολικό βιβλίο Άλγεβρας της Β Λυκείου.



5) Blog - άρθρο [23/7/2019]
Περιηγηθείτε σε ένα ενδιαφέρον blog που ανακάλυψα πρόσφατα. Είναι το
Είναι ένα δημοφιλές blog με επίκεντρο την προστασία του Παιδιού. Μια αφιλοκερδής προσπάθεια που αξίζει να τη στηρίξουμε - επιβραβεύσουμε. Από σήμερα είμαστε αδελφοποιημένα blog


4) Άσκηση lisari - Άσκηση [22/7/2019]
Πηγή: Παραποιημένο θέμα από τον Κυπριακό διαγωνισμό 2018 - 19 για τους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου.

Εκφώνηση: Γράφουμε τη λέξη lisari επανειλημμένα χωρίς κενά και σχηματίζουμε το ακόλουθο μοτίβο γραμμάτων: lisarilisarilisarilisarilisarilisari … Να προσδιορίσετε, αιτιολογώντας την απάντησή σας το γράμμα που θα βρίσκεται στην 2019η θέση.

3) Κηπουρός και πεύκα - Άσκηση [21/7/2019]

Πηγή: Από τα ενδεικτικά θέματα του Πυθαγόρα για τάξεις Α΄ και Β΄ Γυμνασίου

Εκφώνηση - σχήμα: 
2) Βρείτε το εμβαδόν - Άσκηση [20/7/2019]

Πηγή: Μια άσκηση που προέρχεται από τους διαγωνισμούς για την εισαγωγή στη Σχολή Δημόσιας Διοίκησης

Εκφώνηση - σχήμα: 


1) Βρείτε το εμβαδόν - Άσκηση [19/7/2019]

Πηγή: Μια άσκηση που έρχεται από το διαγωνισμό του "Πυθαγόρα" 2018 - 19 για τις τάξεις Α΄ - Β΄ Γυμνασίου και έχει αρκετούς τρόπους επίλυσης.

Εκφώνηση: Στο παρακάτω σχήμα είναι ένα τετράγωνο με περίμετρο 48 cm και είναι χωρισμένο σε μικρότερα ίσα τετραγωνάκια. Πόσα cm^2 είναι το εμβαδόν της σκούρας επιφάνειας;


Παρασκευή 2 Αυγούστου 2019

Τέλος η Στατιστική από τη Β Λυκείου!


Όπως διαφαίνεται η Στατιστική το 2019 - 20 δεν θα διδαχθεί σε καμία τάξη του Λυκείου πόσο μάλλον στη Β΄ τάξη όπως είχε προαναγγείλει ο πρώην Υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου.

Όπως αναμέναμε η Στατιστική στη Β Λυκείου δεν ταίριαζε με το υπάρχον καθεστώς των μαθημάτων και της ασφυκτικής ύλης της Β΄ Λυκείου και αποσύρεται πάραυτα από το Υπουργείο Παιδείας. 

Σε λίγες ημέρες αναμένουμε και τις επίσημες ανακοινώσεις της Υπουργού Παιδείας για να είναι έγκυρη η ανάρτηση. 

Τετάρτη 17 Ιουλίου 2019

52ος καλοκαιρινός διαγωνισμός με 3 + 3 βιβλία!

(η συμμετοχή στα σχόλια γίνεται πιο απλά από το κινητό)

#Ο διαγωνισμός έχει ολοκληρωθεί#

Ρεκόρ συμμετοχών και προβολών! 
Ξεπεράσαμε τα 2.500 κλικ και τα 234 σχόλια!
Μια μεγάλη συμμετοχή και αποδοχή που ξεπέρασε κάθε διαγωνισμό! 

Οι νικητές είναι: 

28 103 (28: Kappos antonis. και 103: Τριανταφυλλος Πλιατσιος)

(0) 39 16 (39: Ιορδάνης Κοσόγλου και 16:WinterWine 1ος επιλαχών)

68 0 00 (68: ΝΙΚΟΣ ΡΑΠΤΗΣ 2ος επιλαχών και 00: δεν έχει ξανά προκύψει ποτέ!! Λογικά πρέπει να πηγαίνει το δώρο στον διοργανωτή του διαγωνισμού!)

Συγκεντρωτικά οι τυχεροί + αναπληρωματικοί που κερδίζουν τα 2 βιβλία είναι:
16: WinterWine 1ος επιλαχών

28: Kappos antonis.

39: Ιορδάνης Κοσόγλου

68: ΝΙΚΟΣ ΡΑΠΤΗΣ 2ος επιλαχών

103: Τριανταφυλλος Πλιατσιος

Όλοι οι παραπάνω να αποστείλουν στο email lisari.blogspot@gmail.com τα εξής στοιχεία τους:

Ονοματεπώνυμο: 
Διεύθυνση κατοικίας: 
ΤΚ:
Πόλη:
Κινητό τηλέφωνο (υποχρεωτικό για παράδοση με courier):  

Όσοι δηλώσουν τόπο κατοικίας την Αθήνα θα παραλάβουν σε μία εβδομάδα το διπλό δώρο από τα γραφεία της Ελληνοεκδοτικής (Ιπποκράτους 82, Αθήνα). 
_______________________________________

Κάτι νέο και διαφορετικό θα κληρώσουμε στο lisari
τις επόμενες 12 μέρες! 

Δύο νέα βιβλία που θα σας κρατήσουν συντροφιά όχι μόνο το καλοκαίρι αλλά και το χειμώνα! Δύο διαφορετικές προτάσεις που θα ικανοποιήσουν όλα τα γούστα!!

O Γιώργος Μιχαηλίδης και η Ελληνοεκδοτική μας προσφέρουν το ανανεωμένο βιβλίο (καλοκαίρι 2019) Ανάλυσης για τη Γ΄ Λυκείου (Α΄ τόμος + λύσεις)!
Βιβλίο 1

Ο Χρήστος Μαλλιαράκης και η Ελληνοεκδοτική μας προσφέρουν ένα πολύ ενδιαφέρον βιβλίο που ήδη έχει κατακτήσει την αγορά! 
(πρώτο έτος κυκλοφορίας 2017)

Βιβλίο 2

Οι νικητές που θα κληρωθούν θα είναι τρεις! 
Ο κάθε νικητής θα κερδίζει τα δύο παραπάνω βιβλία!

Λήξη διαγωνισμού: 16/7/2019

Λίγα λόγια για το βιβλίο 1

Ο Α΄ τόμος περιέχει τα κεφάλαια:
  • Όριο – Συνέχεια συνάρτησης και Διαφορικός Λογισμός (έως και ρυθμός μεταβολής)
Οργανώνεται σε 18 ενότητες έτσι, ώστε οι έννοιες και οι επιμέρους ασκήσεις να γίνονται διακριτές.
Ακολουθεί τη δομή του σχολικού βιβλίου.
Κάθε ενότητα περιλαμβάνει:
✎ Θεωρία με παρατηρήσεις που υποβοηθούν στην κατανόηση και την επίλυση των ασκήσεων
✎ Λυμένες ασκήσεις με μεθοδολογία, κατηγοριοποιημένες σύμφωνα με τα δεδομένα – ζητούμενα, με σχόλια που αφορούν σε προαπαιτούμενες γνώσεις
✎ Ερωτήσεις κατανόησης της θεωρίας
✎ Ασκήσεις για λύση διαβαθμισμένης δυσκολίας (με αντίστοιχη κατηγοριοποίηση) για στοχευμένη εμπέδωση
✎ Συνδυαστικές ασκήσεις
✎ Επαναληπτικά Κριτήρια Αξιολόγησης
✎ Στο τέλος, παρατίθεται Οδηγός Επανάληψης με Α, Β, Γ, Δ θέματα, σύμφωνα με το πρότυπο των Εξετάσεων.

Όλες οι απαντήσεις-λύσεις περιέχονται στο Βιβλίο Λύσεων. Για να δείτε το βιβλίο πατήστε εδώ!  


Λίγα λόγια για το βιβλίο 2

Στον κόσμο, σήμερα, όλα φαντάζουν στατικά. Στον κόσμο του μέλλοντος, στον κόσμο της προηγμένης τεχνολογίας, όλα είναι μεταβλητά. Δεν ενδιαφέρει το αποτέλεσμα, αλλά η διαδικασία για την εύρεση του αποτελέσματος. Το αποτέλεσμα δεν είναι στατικό, εξαρτάται από πολλές συνθήκες, μεταβάλλεται...
Μόνο η διαδικασία επίλυσης παραμένει σταθερή. Ο ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ!
Αυτή είναι η πραγματική λύση στο πρόβλημα, η λύση στους άλυτους γρίφους του μυαλού σας! 


Είστε έτοιμοι να μπείτε στο CRYPTONUS; 1000 δωμάτια με γρίφους και μυστικούς κωδικούς σάς περιμένουν...
Μπορείτε να λύσετε τους γρίφους; Μπορείτε να αποδράσετε από το εργαστήριο του Δρ. Tom Cat;

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα - βιβλίο 2

Ο Χρ. Μαλλιαράκης ασχολείται με τα παιδιά και την πληροφορική. Έχει αναπτύξει βραβευμένα serious games (ηλεκτρονικά παιχνίδια που συνδυάζονται με τη γνώση), έχει προετοιμάσει μαθητές για ολυμπιάδες πληροφορικής και επιπλέον έχει βραβευθεί από τη Microsoft ως «innovative educator expert» ως επιβράβευση για τις καινοτόμες πρακτικές που χρησιμοποιεί στον χώρο της εκπαίδευσης. Κατέχει δρ Εφαρμοσμένης Πληροφορικής στον προγραμματισμό Η/Υ και στη σχεδίαση και ανάπτυξη serious games. Για περισσότερα πατήστε εδώ. 


Όροι διαγωνισμού

  • Να αγαπάτε τα μαθηματικά!
  • Να αγαπάτε τα βιβλία!!
  • Να είστε (φανερά) μέλη του lisari (τα μη μέλη δεν έχουν αξίωση στο έπαθλο)
  • Ξεκινά σήμερα, Παρασκευή 5 Ιουλίου 2019 και λήγει Τρίτη 16 Ιουλίου 2019, ώρα 21:00, λίγο πριν την κλήρωση του Λαϊκού Λαχείου (αφού η εν λόγω κλήρωση θα αναδείξει και τους νικητές, όπως έχει καθιερωθεί σε όλους τους διαγωνισμούς μας έως τώρα). 
  • Δεκτές όλες οι ηλικίες!
  • Δηλώστε συμμετοχή στα παρακάτω σχόλια της παρούσας ανάρτησης λέγοντας ότι "Αποδέχεστε τους όρους του διαγωνισμού και επιθυμείτε να συμμετέχετε στο διαγωνισμό" και μπορείτε να γράψετε ό,τι άλλο σχετικό επιθυμείτε λόγω ημέρας κτλ. 
  • Δυστυχώς, η συμμετοχή των ανώνυμων που δεν αναφέρουν τα στοιχεία τους (τουλάχιστον ονοματεπώνυμο και ένα email επικοινωνίας) κρίνεται άκυρη και σβήνονται αυτόματα.
  • Οι νικητές θα παραλαμβάνουν τα βιβλία από τα γραφεία της Ελληνοεκδοτικής (Ιπποκράτους 82, Αθήνα) αν δηλώσουν τόπο κατοικίας την Αθήνα, διαφορετικά θα τα παραλάβουν με δωρεάν ταχυδρομική αποστολή (αφού δώσουν τα πλήρη ονομαστικά στοιχεία και ένα κινητό τηλέφωνο για την παράδοση). 
  • Κάθε υποψήφιος πρέπει να έχει ΑΚΡΙΒΩΣ μία συμμετοχή στα σχόλια, αφού από εκεί θα αντληθούν οι νικητές. Πολλαπλά σχόλια του ίδιου υποψηφίου δε θα λαμβάνονται υπόψη, ενώ οι άκυρες συμμετοχές δεν λογίζονται στο μέτρημα για την ανάδειξη των νικητών. 
  • Όποιος νικητής δεν αποστείλει τα στοιχεία του το πολύ σε μία εβδομάδα από τη στιγμή της κλήρωσης το δώρο του μεταβιβάζεται αυτόματα στο 1ο διαθέσιμο αναπληρωτή.
  • Πώς κληρώνονται οι νικητές; Δείτε εδώ ένα παράδειγμα!
  • Το lisari δεν έχει κανένα οικονομικό όφελος από τη διαφήμιση - προώθηση των βιβλίων. Μεσολαβεί να διαφημίσει δωρεάν τα βιβλία των εκδοτικών οίκων και συγγραφέων και το όφελος της προβολής επιστρέφεται ως ανταμοιβή στους αναγνώστες μας! 
  • Τα βιβλία που κερδίζουν οι νικητές αποστέλλονται απευθείας από τους εκδοτικούς οίκους ή τους συγγραφείς χωρίς να υπάρχει συμμετοχή από το blog. Το lisari προωθεί όλα τα πλήρης στοιχεία των νικητών όπως τα δηλώνουν στους εκδοτικούς οίκους ή συγγραφείς για τους αποσταλεί το δώρο και έως τούτου η συμμετοχή του blog έχει ολοκληρωθεί.
___________________________________________________________
Η μοναδική προσφορά των βιβλίων είναι μια προσφορά του εκδοτικού οίκου "Ελληνοεκδοτική"

Τρίτη 16 Ιουλίου 2019

Γνωρίστε τα δύο νέα τμήματα μαθηματικών που ιδρύθηκαν και θα λειτουργήσουν για πρώτη φορά το 2019 - 20


Όπως έγκαιρα είχαμε προαναγγείλει στο νέο μηχανογραφικό θα υπάρχουν και δύο νέα τμήματα Μαθηματικών όπως ορίστηκαν στο άρθρο του Νόμου 4589/2019 και θα λειτουργήσουν το 2019 - 20.
Ας τα γνωρίσουμε!

1) Μαθηματικό τμήμα στην Καστοριά (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας)

  • Πρόγραμμα σπουδών
  • site 
  • Αριθμός εισακτέων: 100
  • Στοιχεία επικοινωνίας: Τμήμα Μαθηματικών, Περιοχή Φούρκα, 52100 Καστοριά. Τηλ. 2467087062
  • Συνολικά μαθήματα 36 (20 υποχρεωτικά και 16 επιλογής)

2) Μαθηματικό τμήμα στη Λαμία (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας)

  • Πρόγραμμα σπουδών
  • site
  • Αριθμός εισακτέων: 110
  • Στοιχεία επικοινωνίας: Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Σχολή Θετικών Επιστημών, Τμήμα Μαθηματικών, 3ο χλμ.Π.Ε.Ο. Λαμίας-Αθηνών, ΤΚ 35 100, Λαμία, Τηλέφωνο: 2231060196, Fax: 2231033945, e-mail: g-math@uth.gr
  • Συνολικά μαθήματα: 40 (21 υποχρεωτικά και 19 επιλογής)!! Να υπενθυμίσουμε ότι στο Μαθηματικό Αθήνας οι φοιτητές πρέπει να έχουν περάσει τουλάχιστον 36 μαθήματα για να λάβουν πτυχίο! 
Εδώ παρατηρούμε και κάτι διαφορετικό! Στο 1ο και 2ο εξάμηνο είναι υποχρεωτικά τα μαθήματα Αγγλικά Ι και Αγγλικά ΙΙ! Δηλαδή για να λάβουν πτυχίο οι φοιτητές πρέπει να έχουν περάσει και αυτά τα μαθήματα! Από ότι ενημερωθήκαμε (δείτε σχόλια αναγνώστη) στο Μαθηματικό Σάμου υπάρχει ως υποχρεωτικό μάθημα Αγγλικά Ι, ΙΙ και ΙΙΙ στα τρία πρώτα εξάμηνα.
_________________________________________________________________________

Η θέση του site είναι ότι η αγορά δεν μπορεί να τους απορροφήσει όλους τους απόφοιτους των μαθηματικών τμημάτων αφού πλέον θα προέρχονται από δέκα σχολές (αν συμπεριλάβουμε τη ΣΕΜΦΕ, Στατιστικής και Αναλογιστικών Χρηματοοικονομικών Μαθηματικών). Με πρόχειρους υπολογισμούς (δείτε το φετινό ΦΕΚ 2019 με τον αριθμό εισακτέων) θα έχουμε κάθε έτος κοντά στους 2.200 εισακτέους στα τμήματα των μαθηματικών!  

Τα μαθηματικά είναι δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ πολλών ειδικοτήτων (υπολογιστές, οικονομικά, τραπεζικά, θετικές επιστήμες κτλ.) άρα οι προσφερόμενες θέσεις εργασίας είναι αρκετές, παρόλα αυτά με την ίδρυση δύο νέων τμημάτων σε ένα επιβαρυμένο κλάδο θα έχει ως αποτέλεσμα η προσφορά και η ζήτηση να γίνει αρκετά δυσανάλογη και να αυξηθούν τα ποσοστά ανεργίας των απόφοιτων μαθηματικών. 

Ας γιατρέψουμε το "κακό" από τη ρίζα του 
Καλύτερα να προλαμβάνεις παρά να θεραπεύεις