Προφανώς λάθη και αβλεψίες υπάρχουν σε όλα τα site, μαθηματικά και μη. Απλά όταν οι συζητήσεις ή τα ερωτήματα τίθενται από μαθηματικά site βοηθάνε την περαιτέρω αναζήτηση – συζήτηση και την εξαγωγή συμπερασμάτων από άτομα που έχουν μεγαλύτερη γνώση και εξοικείωση με ανάλογα θέματα και οι ανακρίβειες είναι ελάχιστες.
Αν τα ερωτήματα ή αναρτήσεις γίνονται από μη αρμόδιους ιστότοπους τότε διαδίδεται μια εσφαλμένη πληροφορία που μπορεί να δημιουργήσει λάθος εντυπώσεις κτλ. Κάτι τέτοιο διαπιστώσαμε την τελευταία περίοδο από δύο έγκριτα site. Δεν μένουμε στα ονόματα - πρόσωπα γιατί δεν έχουμε τέτοιο σκοπό, αλλά στην ουσία του θέματος.
1) Διαβάσαμε σε ένα εκπαιδευτικό site μια ανοικτή επιστολή του καθηγητή Πανεπιστημίου, τμήματος Μαθηματικού, την απόσυρση ενός τεύχους του Ευκλείδη Α.
Πηγή: www.alfavita.gr
Η ένσταση του καθηγητή γίνεται γιατί στο τελευταίο τεύχος του Ευκλείδη Α αναφέρει στην παράγραφο άρτιοι και περιττοί τα εξής:
«Οι άρτιοι είναι οι θηλυκοί ή φαύλοι και οι περιττοί οι άρρενες ή αγαθοί.»
«Ανάμεσα στους αριθμούς αυτούς γίνονται γάμοι με πρόσθεση ή πολλαπλασιασμό. Από γάμους δια πολλαπλασιασμού προκύπτουν ‘εκ αγαθών γονέων, αγαθά τέκνα’ πχ 3*5=15, ‘εκ φαύλων, φαύλα’ π.χ. 2*4=8 και ‘εκ μεικτών φαύλα’ π.χ. 2*3=6».
Ο συμπαθής καθηγητής από την πλευρά του αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής:
"Οι Πυθαγόρειοι διαιρούσαν όντως τους αριθμούς σε περιττούς και άρτιους. Οι περιττοί είναι πεπερασμένοι, περιορισμένοι και αρσενικοί. Οι άρτιοι είναι απεριόριστοι, άπειροι και θηλυκοί", δίνοντας τη σχετική βιβλιογραφία.
2) Διαβάσαμε στο twitter με ανακοινοποίηση στο skai.gr την εξής ανάρτηση:
Πηγή: www.alfavita.gr
Η ένσταση του καθηγητή γίνεται γιατί στο τελευταίο τεύχος του Ευκλείδη Α αναφέρει στην παράγραφο άρτιοι και περιττοί τα εξής:
«Οι άρτιοι είναι οι θηλυκοί ή φαύλοι και οι περιττοί οι άρρενες ή αγαθοί.»
«Ανάμεσα στους αριθμούς αυτούς γίνονται γάμοι με πρόσθεση ή πολλαπλασιασμό. Από γάμους δια πολλαπλασιασμού προκύπτουν ‘εκ αγαθών γονέων, αγαθά τέκνα’ πχ 3*5=15, ‘εκ φαύλων, φαύλα’ π.χ. 2*4=8 και ‘εκ μεικτών φαύλα’ π.χ. 2*3=6».
Ο συμπαθής καθηγητής από την πλευρά του αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής:
"Οι Πυθαγόρειοι διαιρούσαν όντως τους αριθμούς σε περιττούς και άρτιους. Οι περιττοί είναι πεπερασμένοι, περιορισμένοι και αρσενικοί. Οι άρτιοι είναι απεριόριστοι, άπειροι και θηλυκοί", δίνοντας τη σχετική βιβλιογραφία.
2) Διαβάσαμε στο twitter με ανακοινοποίηση στο skai.gr την εξής ανάρτηση:
«Άνω
κάτω έγινε η κοινότητα των μαθηματικών στο Τwitter εξαιτίας μίας εξίσωσης. Ένας
χρήστης ανέβασε την εξίσωση 8 ÷ 2(2+2) και ζήτησε τις απαντήσεις των χρηστών.
Αρκετοί υποστήριξαν ότι η σωστή απάντηση για το αποτέλεσμα είναι 16. Πολλοί
όμως διαφώνησαν και επέμεναν ότι η απάντηση είναι 1».
Πηγή: http://www.skai.gr
Πηγή: http://www.skai.gr
Που προφανώς δεν είναι εξίσωση αλλά μια αριθμητική
παράσταση. Επίσης, στα σχολικά βιβλία αποφεύγεται αυτή η μορφή για να μην
υπάρχει σύγχυση. Χρησιμοποιούνται αγκύλες για να αποδοθεί σωστά η προτεραιότητα
των πράξεων. Αν βάλουμε αγκύλες τότε έχουμε τις εξής περιπτώσεις:
[8
÷ 2] * (2 + 2) = 16 ή 8 ÷ [
2 * (2 + 2) ] = 1
Αν δεν υπάρχουν αγκύλες τότε ακολουθούμε τη σειρά των
πράξεων από τα αριστερά προς τα δεξιά για τον πολ/σμό και τη διαίρεση.
3)
Μετά από το πέρας των εξετάσεων ΕΠΑΛ 2019 διαβάσαμε μια ανάρτηση στο esos.gr για την ορθότητα ενός Σωστού –
Λάθους.
Πηγή: https://www.esos.gr
ΔΕ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΤΑ ΕΒΑΛΕ ΣΤΗΝ ΣΩΣΤΗ ΘΕΣΗ Ο π. ΣΧ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΔΕΙΤΕ ΜΟΝΟ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ
Ο ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕ ΝΑ ΔΚΑΙΟΛΟΓΗΣΕΙ ΤΑ ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΑ (ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΓΙΑΤΙ)
ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΤΟ ΠΙΟ "ΑΥΣΤΗΡΟ" ΣΤΗΝ ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΙ ΑΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ
https://www.esos.gr/arthra/63526/thema-a3e-stis-panelladikes-exetaseis-sta-mathimatika-ton-epal-poia-einai-i-sosti#comment-135127
Ο Γιώργος έκανε αναφορά στα σχολικά βιβλία που αυτά μας υποδεικνύουν τι είναι σωστό ή λάθος για τις εξετάσεις.
ΔιαγραφήΓια το πρώτο, να κάνω μια επισήμανση. Στο προηγούμενο σχολικό βιβλίο της Α' Γυμνασίου (με το άσπρο εξώφυλλο και τους χαρταετούς) στην προτεραιότητα πράξεων υπήρχε η σαφής διευκρίνηση ότι κάνουμε πολ/σμούς και διαιρέσεις με τη σειρά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια κάποιον λόγο που δεν γνωρίζω, στο τωρινό βιβλίο, όπως μπορούμε να δούμε στη σελ. 21, η διευκρίνηση αυτή (δυστυχώς, κατά τη γνώμη μου) δεν υπάρχει. Ίσως, γι αυτό, σε σχολικό επίπεδο, παραστάσεις όπως αυτή που αναφέρεις, Μάκη, έχουν πάντα παρενθέσεις για να καθορίζεται η σειρά.
Καλοκαιρινούς χαιρετισμούς σε όλους τους συναδέρφους!
Νίκος
Πολύ σωστά Νίκο! Πλέον τέτοιες παραστάσεις είναι εκτός σχολικού πνεύματος.
ΔιαγραφήΠως γίνεται αγαπητοί συνάδελφοι στις πανελλήνιες εξετάσεις να είχα εφέτος βαθμολογίες με αποκλίσεις 99-93 και 87-75 από τους δύο βαθμολογητές;
ΑπάντησηΔιαγραφή