Στηρίξτε το έργο μας!

Κυριακή 15 Μαΐου 2011

Mαθηματικό μοντέλο είχε προβλέψει την κρυψώνα του Μπιν Λάντεν

Έρευνα που δημοσιεύτηκε το 2009 προέβλεπε με ακρίβεια 80,9% ότι ο Οσάμα Μπιν Λάντεν κρυβόταν σε έπαυλη της πόλης Αμποταμπάντ του Πακιστάν! Η μελέτη, βασισμένη σε ένα μοντέλο πιθανοτήτων που χρησιμοποιείται στην οικολογία των απειλούμενων ειδών, είχε τραβήξει τότε την προσοχή αμερικανικών ΜΜΕ, όχι όμως και των μυστικών υπηρεσιών.

Χάρτης πιθανοτήτων για τη θέση του κρησφύγετου. Η κόκκινη κουκκίδα αντιστοιχεί στην τελευταία γνωστή θέση του Μπιν Λάντεν, η Τόρα Μπόρα του Αφγανιστάν (Πηγή: MIT International Review)

10 Επαναληπτικές ασκήσεις στην Άλγεβρα Β Λυκείου


Είναι θέματα που μπορούν να προταθούν σε Επαναληπτικό διαγώνισμα ή στις εξετάσεις Μαΐου - Ιουνίου.  

Επιμέλεια: Φωτεινή Καλδή 

Πηγή: www.mathematica.gr.

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ

Σάββατο 14 Μαΐου 2011

Το χρονικό των λαθών στα θέματα των Εξετάσεων

Άλλοτε με ασάφειες στη διατύπωση των θεμάτων, άλλοτε με διφορούμενες επεξηγήσεις, άλλοτε με κραυγαλέες γκάφες στην επιλογή αλλά και στη διόρθωση των ερωτήσεων, η εκάστοτε Επιτροπή Εξετάσεων και τις περιόδους των δεσμών και στις πρόσφατες των Πανελλαδικών... έγραψε ιστορία λαθών. 

Ας σημειωθεί ότι σε κάθε περίπτωση επί 22 χρόνια η εκάστοτε ηγεσία του προσπάθησε να καλύψει τις γκάφες της Επιτροπής των Εξετάσεων, ακόμα και τότε που η εκπαιδευτική κοινότητα και οι Επιστημονικές Ενώσεις ομόφωνα στοιχειοθετούσαν τη λανθασμένη διατύπωση των θεμάτων. Το οδοιπορικό-χρονικό ξεκινά...

Θέματα Πανελλήνιες 2011 Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής για Ημερήσια και Εσπερινά σε μορφή word

Α) Εδώ σε αυτό το κείμενο θα αναρτηθούν τα θέματα των Μαθηματικών και Στοιχείων Στατιστικής 14/5/2011 ή πιο συνηθισμένα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας.

Β) Για τα θέματα πατήστε εναλλακτικά και εδώ (ο σύνδεσμο του Υπουργείου Παιδείας) ή αν επιθυμείτε σε μορφή word πατήστε εδώ

Τα θέματα των Εσπερινών 2011 σε μορφή word μπορείτε να τα δείτε εδώ

Γ) Λύσεις από το Φροντιστήριο Μεθοδικό (προσέξτε τον δεύτερο τρόπο απόδειξης στο Γ1 ερώτημα που δεν χρησιμοποιείται το δεδομένο της μέσης τιμής)

*** Οι ενδεικτικές λύσεις που έδωσε η ΚΕΕ στα εξεταστικά κέντρα μπείτε  εδώ 
*** Επίσης όμορφες και κομψές λύσεις δείτε και εδώ από το mathematica.gr σε μορφή pdf.

Παρασκευή 13 Μαΐου 2011

Υπάρχει "Χρυσό τρίγωνο"; Για μαθητές Β Λυκείου

Υπάρχει "Χρυσό (ισοσκελές) τρίγωνο"; Και αν τι ονομάζουμε; Πως το κατασκευάζουμε;

Οι απαντήσεις θα δοθούν με το παρακάτω επισυναπτόμενο! Απευθύνεται κυρίως σε μαθητές Β΄ Λυκείου και άνω.

Ορισμός:  Χρυσό λέγεται κάθε ισοσκελές τρίγωνο στο οποίο ο λόγος της μεγάλης πλευράς προς τη μικρή θα είναι ίσος με φ (χρυσή τομή, περίπου ίσον με 1,61). Κάθε ισοσκελές με γωνία κορυφής 360 είναι χρυσό.

Απολυτήριες εξετάσεις 2010, Γ΄Λυκείου Μαθηματικά Γενικής

Από το χρηστικό αρχείο του Σχολικού Συμβούλου Δημήτρη Ζαχαριάδη. Το παρακάτω θέμα είναι από το ΓΕΛ Πλωμαρίου για τις απολυτήριες εξετάσεις 2010.

Σημείωση - ενημέρωση προς κάθε ενδιαφερόμενο:
Η παρουσίαση στο διαδίκτυο των σχολικών θεμάτων για τις απολυτήριες εξετάσεις Μαΐου - Ιουνίου, είναι νόμιμη και δεν επιδέχεται κανένα περιορισμό. Για δικούς μας ευνόητους λόγους σβήνουμε τα ονόματα των εισηγητών, κυρίως όταν δεν έχει δοθεί η άδεια τους.

Τετάρτη 11 Μαΐου 2011

Tα 100 καλύτερα Πανεπιστήμια του κόσμου - Ενημέρωση για τα Πανεπιστήμια - Κολέγια του εξωτερικού

 Οι λίστες κατάταξης των Πανεπιστημίων

Οι λίστες κατάταξης των καλύτερων πανεπιστημίων στον κόσμο –τα περίφημα rankings– είναι χρήσιμες και ενδεικτικές, αλλά δεν αποτελούν πανάκεια. Οι «ψαγμένοι» αναγνώστες πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στην ανάγνωσή τους. Χρειάζεται να σημειωθεί ότι δεν υπάρχει μία λίστα, επίσημη, που όλοι αποδέχονται, αλλά πολλές, οι οποίες σχεδόν πάντα διαφέρουν μεταξύ τους. Συνήθως οι λίστες αυτές συντάσσονται από διεθνείς, αξιόπιστες εφημερίδες ή περιοδικά, όπως οι «Times», το «Business Week», οι «US News», οι «Financial Times» κ.ά. ή κάποια μη κερδοσκοπικά ιδρύματα. Μεταξύ των λιστών υπάρχουν σημαντικές αποκλίσεις, γεγονός που αποδεικνύει την υποκειμενικότητα των κριτηρίων επιλογής.

Τα κριτήρια αξιολόγησης των πανεπιστημίων συνήθως διαφέρουν. Κάποια από αυτά είναι το επίπεδο των καθηγητών, ο ερευνητικός προσανατολισμός των ιδρυμάτων, η πολυεθνική σύνθεση του φοιτητικού πληθυσμού, η δυσκολία εισαγωγής κ.ά.

Πολλά από αυτά τα κριτήρια είναι δύσκολο να οριστούν. Για παράδειγμα, πως αξιολογείται το εκπαιδευτικό προσωπικό; Ο αριθμός επιστημονικών δημοσιεύσεων είναι ένα μόνο από τα κριτήρια που μπορούν να επιλεχθούν. Άλλοι δίνουν μεγάλη σημασία στην επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων. Για παράδειγμα, ποιος θα είναι ο πρώτος μισθός τους μετά το πτυχίο;