Δραματικά μειώθηκαν οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών για το σχολικό έτος 2013 - 14 από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ. Τελικά η αύξηση ωραρίου κράτησε πολλούς εκπαιδευτικούς μακριά από τις οικογένειες τους.
Ενδεικτικά αναφέρουμε, οι αποσπασμένοι μαθηματικοί σε όλη την Ελλάδα είναι 141 άτομα, ενώ συγκεκριμένα στην Αθήνα μόνο 42 άτομα!
Αυτή η εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα .
Μια σύντομη περιήγηση στο lisari.blogspot.com
"Amat victoria curam" = η νίκη αγαπά την προετοιμασία
Googlisari
Στηρίξτε το έργο μας!
Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου 2013
Παρασκευή 30 Αυγούστου 2013
Οι βάσεις εισαγωγής για τις Μαθηματικές σχολές
Με μια γρήγορη ματιά διαβάζουμε ότι:
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα .
- Η βάση εισαγωγής για το Μαθηματικό Αθηνών είναι 15.331 μόρια.
- Ο πρώτος του εν λόγω τμήματος μπήκε με 19.223 μόρια.
- Τα υψηλότερα μόρια που συγκέντρωσε ένας υποψήφιος στην ΣΕΜΦΕ Αθήνας είναι τα 19524 μόρια και αποτελεί τον πρώτο στην κατάταξη από όλες τις Μαθηματικές σχολές.
- Πάλι το τμήμα της Θεσσαλονίκης έχει υψηλότερα μόρια από το αντίστοιχο της Αθήνας και αυτό δικαιολογείται με τους 100 λιγότερους εισακτέους που ζητά το πρώτο τμήμα.
- Κάτω από 10.000 παρατηρούμε το τμήμα της Σάμου στην κατηγορία των πολύτεκνων.
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα .
Δευτέρα 19 Αυγούστου 2013
Αρχική συνάρτηση - Θεωρία - Ασκήσεις (κυρίως για καθηγητές - φοιτητές) (ανανεωμένο)
Το ανανεωμένο αρχείο της αρχικής συνάρτησης από τον καλό συνάδελφο Μπάμπη Στεργίου. Ένα αρχείο που επιβάλλεται να το έχουν στον υπολογιστή τους όλοι οι καθηγητές που διδάσκουν Μαθηματικά Κατεύθυνσης σε μαθητές της Γ΄ Λυκείου.
Ανανέωση: 19/08/2013
Στην πρώτη έκδοση γράφαμε:
"Ένα αρχείο που εμβαθύνει στο θέμα της αρχικής συνάρτησης, την ύπαρξη και μη αρχικών συναρτήσεων, τα ανάλογα θεωρήματα (Darboux), χρήσιμα σχόλια που πρέπει να γνωρίζουν κυρίως οι καθηγητές, από τον συνήθης ύποπτο Μπάμπη Στεργίου."
Ο πρόλογος στην νέα έκδοση του συγγραφέα είναι ο εξής:
''Η ενότητα της αρχικής συνάρτησης είναι κεφαλαιώδους σημασίας για τη σωστή προετοιμασία του υποψήφιου στις εξετάσεις αλλά και μια ιδανική παράγραφος, όπου ο καθηγητής μπορεί-αλλά και επιβάλλεται- να γνωρίζει μερικά επιπλέον στοιχεία, από αυτά που από ανάγκη μαθαίνει ο μαθητής.
Στο άρθρο αυτό είναι συγκεντρωμένες οι πιο βασικές προτάσεις που αφορούν την ύπαρξη ή μη αρχικής μιας συνάρτησης. Επειδή η έννοια της αρχικής έχει μεγάλη συσχέτιση με την ιδιότητα Darboux , έγινε μια προσπάθεια ώστε οι δύο αυτές έννοιες να παρουσιαστούν με σχετική λεπτομέρεια .
Ελπίζω ότι μετά την προσεκτική ανάγνωση αυτών των προτάσεων, ο συνάδελφος θα έχει αποκομίσει χρήσιμα πράγματα και θα νοιώθει πιο σίγουρος κατά τη διδασκαλία της συγκεκριμένης ενότητας''.
Αποθηκεύεστε το αρχείο (νέα έκδοση).
Μείωση των ωρών στα Μαθηματικά ενδέχεται να φέρει το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα
Ένα άρθρο του Μπουμπουλή Παντελή
"...Έχω ήδη γράψει για την κατάργηση της
Αστρονομίας και της Πληροφορικής από το Λύκειο. Ένα θέμα όμως που έχει
περάσει απαρατήρητο από όλους τους συναδέλφους (και φοβάμαι θα
δημιουργήσει προβλήματα στο μέλλον) είναι η μείωση των ωρών των
μαθηματικών που φαίνεται ότι θα προκύψει.
Σύμφωνα με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα οι
φιλόλογοι (ΠΕ02) και οι Φυσικοί-Χημικοί (ΠΕ04) φαίνεται ότι κρατάνε
(μπορεί και να αυξάνουν) σε γενικές γραμμές τις ώρες των μαθημάτων τους
(με τους Χημικούς να είναι κάπως πιο ενισχυμένοι).
Όμως στην Γ΄ Λυκείου υπάρχει πολύ
σοβαρός κίνδυνος να μειωθούν σημαντικά οι ώρες των συναδέλφων
μαθηματικών (ΠΕ03). Για να γίνω κατανοητός θα δώσω ένα απλό παράδειγμα.
Σε ένα τυπικό αθηναϊκό σχολείο 4 τμημάτων ανά τάξη (περίπου 100 μαθητών
σε κάθε τάξη) μέχρι σήμερα λειτουργούσαν συνήθως 4 τμήματα κατεύθυνσης: 1
θεωρητικής, 1 θετικής και 2 τεχνολογικής. Έτσι στη Γ΄ Λυκείου
αντιστοιχούσαν 8+15 = 23 ώρες Μαθηματικών. Με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα
το πιο πιθανό σενάριο είναι να λειτουργούν πάλι 4 τμήματα κατευθύνσεων: 1
θεωρητικής, 1 θετικής για κλάδους υγείας, 1 θετικής με μαθηματικά και 1
του κλάδου των οικονομικών σχολών. Αυτό, όμως, ισοδυναμεί με 2*8=16
ώρες μαθηματικών... Χάνονται έτσι 7 ώρες μαθηματικών σε κάθε τέτοιο σχολείο.
Όπως πολύ εύκολα καταλαβαίνει κανείς, ο
μόνος τρόπος για να μη γίνει μια τέτοια μείωση θα είναι να δημιουργηθεί
άλλο ένα τμήμα κατεύθυνσης (πιθανόν στο οικονομικό πεδίο;) πράγμα
εξαιρετικά δύσκολο αν λάβουμε υπ' όψη τη νέα πολιτική που ακολουθείται
από το Υπουργείο (λίγα τμήματα - πολλοί μαθητές). Φαντάζομαι ήδη καθηγητές να προσπαθούν να πείσουν τους μαθητές τους να αλλάξουν κατεύθυνση....
Κατά την ταπεινή μου γνώμη βασικό ρόλο σε αυτή την μείωση έπαιξε και η αλλαγή των αναλογιών των ωρών Μαθηματικών - Φυσικής+Χημείας. Εδώ και αρκετές δεκαετίες η αναλογία αυτή ήταν 1:1 (5 ώρες Μαθηματικών έναντι 3 ωρών Φυσικής και 2 Χημείας). Στο νέο ωρολόγιο πρόγραμμα η αναλογία γίνεται 2:3
(8 ώρες μαθηματικών, 6 ώρες Φυσικής, 6 ώρες Χημείας). Είναι προφανές
ότι αν ήθελε κανείς να κρατήσει τις ισορροπίες θα έπρεπε απλά να
διπλασιάσει τις ώρες όλων των μαθημάτων (δηλαδή 10 ώρες Μαθηματικών,
6 ώρες Φυσικής και 4 ώρες Χημείας) και όχι να διπλασιάσει τις ώρες της
Φυσικής και να τριπλασιάσει τις ώρες της Χημείας σε βάρος των
Μαθηματικών....
Κατά τα άλλα θεωρώ μάλλον σωστή την
αφαίρεση των μαθηματικών γενικής παιδείας από το ωρολόγιο πρόγραμμα της
Γ΄ Λυκείου (δεν θέλω να βασανίζω άλλο τα κακόμοιρα παιδιά της
Θεωρητικής), αλλά και την αντικατάστασή τους από τη Βιολογία στην
κατεύθυνση των κλάδων υγείας (φαντάζομαι ότι ένας γιατρός δε χρειάζεται
να ξέρει ολοκληρώματα)."
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα .
Κυριακή 18 Αυγούστου 2013
25 Μεθοδολογίες στα διανύσματα Β΄ Λυκείου
Ένα πλήρες φυλλάδιο στα διανύσματα για τους μαθητές της Β΄ Λυκείου.
Εμβαθύνει σε έννοιες, μεθοδολογίες, βασικές ασκήσεις, ιδιότητες και παραδείγματα.
Η ανανέωση συνεχίζεται!! Τελευταία έκδοση: 14/09/2015
Περιέχονται
Εμβαθύνει σε έννοιες, μεθοδολογίες, βασικές ασκήσεις, ιδιότητες και παραδείγματα.
Η ανανέωση συνεχίζεται!! Τελευταία έκδοση: 14/09/2015
Επιμέλεια: Χατζόπουλος Μάκης
Περιέχονται
- 25 Μεθοδολογίες,
- 11 λυμένα παραδείγματα,
- Τύποι, ιδιότητες
- Λυμένες βασικές ασκήσεις
- 19 σελίδες
Σάββατο 17 Αυγούστου 2013
Έκτιμηση βάσεων των Μαθηματικών σχολών (2013)
Τα επίσημα αποτελέσματα βάσεων 2013 τα περιμένουμε από τις 26 έως τις 29 Αυγούστου και η αγωνία μαθητών και οικογενειών κορυφώνεται!!
Δεν είναι λίγες οικογένειες που έχουν έτοιμες τις βαλίτσες και αναμένουν αν θα γλιτώσουν το ταξίδι προς την επαρχία.
Δίνουμε την εκτίμηση των βάσεων στις Μαθηματικές σχολές έτσι όπως δόθηκαν στην δημοσιότητα από διάφορα site και εφημερίδες, για τις υπόλοιπες σχολές πατήστε τους αντίστοιχους συνδέσμους.
Καλή επιτυχία σε όλους!
Πηγή: Εφημερίδα " Θέμα"
Με βάση τις φετινές βαθμολογίες προβλέπεται μείωση ακόμα και 400 μορίων στο Μαθηματικό Αθήνας...
Γενική εκτίμηση: Σε χρονιά «Βατερλώ» εξελίσσεται η φετινή για τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων καθώς σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις οι βάσεις σε μερικές περιπτώσεις θα παρουσιάσουν πτώση έως και 1.000 μόρια.
Πηγή: amathematiciansblog.blogspot.gr
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα .
Δεν είναι λίγες οικογένειες που έχουν έτοιμες τις βαλίτσες και αναμένουν αν θα γλιτώσουν το ταξίδι προς την επαρχία.
Δίνουμε την εκτίμηση των βάσεων στις Μαθηματικές σχολές έτσι όπως δόθηκαν στην δημοσιότητα από διάφορα site και εφημερίδες, για τις υπόλοιπες σχολές πατήστε τους αντίστοιχους συνδέσμους.
Καλή επιτυχία σε όλους!
Πηγή: Εφημερίδα " Θέμα"
Με βάση τις φετινές βαθμολογίες προβλέπεται μείωση ακόμα και 400 μορίων στο Μαθηματικό Αθήνας...
Γενική εκτίμηση: Σε χρονιά «Βατερλώ» εξελίσσεται η φετινή για τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων καθώς σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις οι βάσεις σε μερικές περιπτώσεις θα παρουσιάσουν πτώση έως και 1.000 μόρια.
Πηγή: amathematiciansblog.blogspot.gr
Σχολή
|
Παλιά Βάση
|
Διάστημα Εκτίμησης
|
Μια τιμή*
|
Μαθηματικών Αθήνας
|
15945
|
από 15006 έως 15450
|
15319
|
Μαθηματικών Θεσσαλονίκης
|
16157
|
από 15753 έως 16094
|
16038
|
Μαθηματικών Ιωαννίνων
|
13853
|
από 13005 έως 13348
|
13119
|
Μαθηματικών Αιγαίου (Σάμος)
|
12471
|
από 11305 έως 11794
|
11623
|
Εφαρμοσμένων Μαθηματικών Κρήτης (Ηράκλειο)
|
12833
|
από 11731 έως 11874
|
11762
|
Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών ΕΜΠ | 15861 | από 15025 έως 15398 | 15153 |
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα .
Στο νέο Λύκειο δεν θα παίρνουν απολυτήριο οι μαθητές χωρίς 10άρι σε Ελληνικά και Μαθηματικά!
Το διαβάζουμε στην "Αυγή"
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, «απαραίτητη προϋπόθεση για την απόλυση του μαθητή αποτελεί η επίτευξη γενικού βαθμού ίσου ή ανώτερου του δέκα (10), καθώς και η επίτευξη μέσου όρου προφορικής και γραπτής βαθμολογίας ίσου ή ανώτερου του δέκα (10) στο μάθημα της Ελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών, ανεξαρτήτως του μέσου όρου της βαθμολογίας αυτού».
Αρχικά, οι συντάκτες του νομοσχεδίου μελετούσαν, η ρύθμιση αυτή να αφορά όλες τις τάξεις του Λυκείου. Τελικά,
όμως το περιορίζουν στις απολυτήριες εξετάσεις της Γ' Λυκείου, ώστε να
περιορίσουν τον αριθμό των μαθητών που δεν θα καταφέρνει να βγάλει μέσο
όρο 10, κυρίως στα Μαθηματικά.
Ας μην ξεχνάμε, ότι τόσο οι προαγωγικές όσο και οι απολυτήριες εξετάσεις στο Λύκειο θα είναι πλέον πανελλαδικού χαρακτήρα, αφού οι μαθητές θα εξετάζονται κατά το ήμισυ σε θέματα κοινά που θα κληρώνονται από τράπεζα θεμάτων. Είναι γνωστό και καταγεγραμμένο, ότι οι βαθμολογίες των μαθητών σε εξετάσεις πανελλαδικού τύπου είναι πολύ χαμηλότερες και παρατηρούνται μεγάλα ποσοστά αποτυχίας.
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, «απαραίτητη προϋπόθεση για την απόλυση του μαθητή αποτελεί η επίτευξη γενικού βαθμού ίσου ή ανώτερου του δέκα (10), καθώς και η επίτευξη μέσου όρου προφορικής και γραπτής βαθμολογίας ίσου ή ανώτερου του δέκα (10) στο μάθημα της Ελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών, ανεξαρτήτως του μέσου όρου της βαθμολογίας αυτού».
- Ένας στους τρεις μαθητές στις πανελλαδικές αδυνατεί να βγάλει μέσο όρο 10...
Ας μην ξεχνάμε, ότι τόσο οι προαγωγικές όσο και οι απολυτήριες εξετάσεις στο Λύκειο θα είναι πλέον πανελλαδικού χαρακτήρα, αφού οι μαθητές θα εξετάζονται κατά το ήμισυ σε θέματα κοινά που θα κληρώνονται από τράπεζα θεμάτων. Είναι γνωστό και καταγεγραμμένο, ότι οι βαθμολογίες των μαθητών σε εξετάσεις πανελλαδικού τύπου είναι πολύ χαμηλότερες και παρατηρούνται μεγάλα ποσοστά αποτυχίας.
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα .
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)