Ένα άρθρο του Μπουμπουλή Παντελή
"...Έχω ήδη γράψει για την κατάργηση της
Αστρονομίας και της Πληροφορικής από το Λύκειο. Ένα θέμα όμως που έχει
περάσει απαρατήρητο από όλους τους συναδέλφους (και φοβάμαι θα
δημιουργήσει προβλήματα στο μέλλον) είναι η μείωση των ωρών των
μαθηματικών που φαίνεται ότι θα προκύψει.
Σύμφωνα με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα οι
φιλόλογοι (ΠΕ02) και οι Φυσικοί-Χημικοί (ΠΕ04) φαίνεται ότι κρατάνε
(μπορεί και να αυξάνουν) σε γενικές γραμμές τις ώρες των μαθημάτων τους
(με τους Χημικούς να είναι κάπως πιο ενισχυμένοι).
Όμως στην Γ΄ Λυκείου υπάρχει πολύ
σοβαρός κίνδυνος να μειωθούν σημαντικά οι ώρες των συναδέλφων
μαθηματικών (ΠΕ03). Για να γίνω κατανοητός θα δώσω ένα απλό παράδειγμα.
Σε ένα τυπικό αθηναϊκό σχολείο 4 τμημάτων ανά τάξη (περίπου 100 μαθητών
σε κάθε τάξη) μέχρι σήμερα λειτουργούσαν συνήθως 4 τμήματα κατεύθυνσης: 1
θεωρητικής, 1 θετικής και 2 τεχνολογικής. Έτσι στη Γ΄ Λυκείου
αντιστοιχούσαν 8+15 = 23 ώρες Μαθηματικών. Με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα
το πιο πιθανό σενάριο είναι να λειτουργούν πάλι 4 τμήματα κατευθύνσεων: 1
θεωρητικής, 1 θετικής για κλάδους υγείας, 1 θετικής με μαθηματικά και 1
του κλάδου των οικονομικών σχολών. Αυτό, όμως, ισοδυναμεί με 2*8=16
ώρες μαθηματικών... Χάνονται έτσι 7 ώρες μαθηματικών σε κάθε τέτοιο σχολείο.
Όπως πολύ εύκολα καταλαβαίνει κανείς, ο
μόνος τρόπος για να μη γίνει μια τέτοια μείωση θα είναι να δημιουργηθεί
άλλο ένα τμήμα κατεύθυνσης (πιθανόν στο οικονομικό πεδίο;) πράγμα
εξαιρετικά δύσκολο αν λάβουμε υπ' όψη τη νέα πολιτική που ακολουθείται
από το Υπουργείο (λίγα τμήματα - πολλοί μαθητές). Φαντάζομαι ήδη καθηγητές να προσπαθούν να πείσουν τους μαθητές τους να αλλάξουν κατεύθυνση....
Κατά την ταπεινή μου γνώμη βασικό ρόλο σε αυτή την μείωση έπαιξε και η αλλαγή των αναλογιών των ωρών Μαθηματικών - Φυσικής+Χημείας. Εδώ και αρκετές δεκαετίες η αναλογία αυτή ήταν 1:1 (5 ώρες Μαθηματικών έναντι 3 ωρών Φυσικής και 2 Χημείας). Στο νέο ωρολόγιο πρόγραμμα η αναλογία γίνεται 2:3
(8 ώρες μαθηματικών, 6 ώρες Φυσικής, 6 ώρες Χημείας). Είναι προφανές
ότι αν ήθελε κανείς να κρατήσει τις ισορροπίες θα έπρεπε απλά να
διπλασιάσει τις ώρες όλων των μαθημάτων (δηλαδή 10 ώρες Μαθηματικών,
6 ώρες Φυσικής και 4 ώρες Χημείας) και όχι να διπλασιάσει τις ώρες της
Φυσικής και να τριπλασιάσει τις ώρες της Χημείας σε βάρος των
Μαθηματικών....
Κατά τα άλλα θεωρώ μάλλον σωστή την
αφαίρεση των μαθηματικών γενικής παιδείας από το ωρολόγιο πρόγραμμα της
Γ΄ Λυκείου (δεν θέλω να βασανίζω άλλο τα κακόμοιρα παιδιά της
Θεωρητικής), αλλά και την αντικατάστασή τους από τη Βιολογία στην
κατεύθυνση των κλάδων υγείας (φαντάζομαι ότι ένας γιατρός δε χρειάζεται
να ξέρει ολοκληρώματα)."
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα .
Το πιο ανησυχητικό για μένα είναι η κατάργηση του προγραμματισμού (ΑΕΠΠ) στη Γ Λυκείου.Πώς γίνεται ένας φοιτητής πληροφορικής ή ηλεκτρολόγος μηχανολόγος να μην έχει δει έστω και τα στοιχειώδη του προγραμματισμού;Οι υπόλοιποι κάνουν βήματα προς τα εμπρός στις νέες τεχνολογίες και εμείς ως "πρωτοπόροι" προς τα πίσω.
ΑπάντησηΔιαγραφή(για να προλάβω κάποιους, θέλω να ενημερώσω ότι είμαι μαθηματικός και όχι καθηγητής πληροφορικής.)